6 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Kari Mektupları Beyoğlunda Oturan Yolcular Beyoğlanda Bursa sokağında oturuyorum. Sabahları Beyazıttaki | işime gitmek Üzere tramvay te- vakkuf geliyorum. Burada tramvaylar biribirini takip ediyor, fakat bu tramvay- ların hemen hepsi Tunel, Emin- önü, Karaköy ve Sirkeciden iba- rettir. Yarım saat bekledikten sonra birinci mevki Fatih - Har- biye veya Maçka - Beyazıt arabası süzüle süzüle geliyor. mahaline Geliyor amma Beyazıttan yu- karı semte gidecek yolcuların da beklemekten canları çıkıyor bu yüzden her sabah işime geç ka- hyorum. Tramvay şirketi Beyoğlu cihetinde oturan müşterile- rinin Eminönünden, Sirkeciden daha yukarıya Beyazıda, Fatihe gideceklerini de unutmamalıdır. Bu hususta nazarı — dikkat eelbetmenizi rica ederim. Kariiniz İHSAN Kahve Dalaveresi Piyadaki kahve ihtikârı me- selesi malüm. Bir türlü de halledi- lemiyor. Biz küçük esnaf, konten- jandan çıkan kahveler iki büyük tacire munhasır kalma: yüzünden dükkânimızda kahve bulundur- mak için 110 kuruşluk kahveyi 180-200 kuruşa alıyoruz. Hükü- met bu hususu herhalde halle- decektir. Alınan kahve kendi çuvallarında olmadığı gibi malın kime ait olduğu anlaşılmasın diye fatura bile vermiyorlar, Geçen Bilmece- mizi Doğru Halledenler Birer kart alacaklar: Edirno Karaağaç İlkmektep - tale- besinden 55 Nozihe Mustala, Aydın T Eylül mektebi üçüncü sımllan 8TI Mehmiet, İstanbul Yüksek Ticatet mok- tebi talebesinden 1115 Etem, Yozgat Gazi Puşa moktebi talebesinden Jalş Gönül, Pertevniyal Jisesi dördüncü sınıltlan 104 Orhan Yaşar, İstanbul Birinci İlkmektep beşinci sınıftan 2 Sermot, Pertovniyal lisesi - birinci se nıftan 264 M, Şevket, İstanbul Erkek Tisesi talabesinden 558 Cemil Kadri, Kabataş Erkek lisesi hirinci sınıftan 1078 Cihat, İstanbal Tni lisesi Üçüncü smuftan İbrahim l, Eyüp Ortamektöbi talebesindon 221 Cemal Nihat, İstanbul Erkek ligesi talebesin- den 644 Mehmet, Vefa Ortamektebi ikinci sımıltan 742 Muzaffer, Kadıköy Erkek lisesi birinci sınıltan Ferda, Gelenbevi Ortamoktebi son sinıfan 308 İhsan, İstanbul 19 uncu mektep dör- düncü sınıflanr 72 Komal, Beyoğlu 18 üncü mektep talobesinden Pikret Sitki, İstanbul T mektebi ikin- 82 N ttin, İstanbal Er- inci Bsinıftan 477 Âsaf Galatasaray - Jisesi talebosinden 114T Osman Naci, nbevi Örtamektabi talebesinden 251 Mustafa, Davutpaşa Ortamoktebi talebesinden 2! yin, Bakırköy Kartaltepe Ruşa sokak 10 Münire, İstanbul Pc rı vniyal lisesi birinci sınıltan 228 Fikret Vaafi, İstanbal Erkek lisesi - birinci sınıftan 9040 Mustafa Komal, Keşan Zaler mek- tebi talebesinden 109 Muhiddin, Ada na Cümhurlyet mektebi beşinci gınıf- tan 8586 Comal, Adana lisesi birinci sınıftan 101 Celâlettin, Edirne Kara- ağaç İlkmektebi beşinci sımftan 193 Bediye Muzatfer, Konya Erkek lisesi İkinel sınyftan 652 Hasip, Mersin Ör- tamektep talebesinden 023 Mitat. oe LAT Ğ AF TüNee aa | Bilâkis günden güne artmaktadır. —i e e ON ,Dünyanın En Buy ik Cambaz Buhranın Kumpanyası lngılterededır .Bu Kumpanyanın Bütün Efradı Ayni Aile Ocagından Yetışmıştır Mister Haböertonun kendisi gibi cambazlık yapan kızları Bugün bizde tek tük tesadüf edililiyor. Fakat dünyanın hemen hemen bütün — memleketlerinde seyyar cambaz — kumpanyaları vardır. Cambazlık husunda en ileri giden iki milletten biri İn- gilizler, diğeri de Fransızlardır. Bu iki memlekette cambazlı- i gn eski bir tarihi vardır. Bugün | sinema, tiyatro ve spor gibi bir- | çok eğlenceler olduğu — halde cambazlığa karşı halkın göster- rağbet hiç eksilmemiştir. Size bu sayfada İngilterenin bugün meşhur olan cambaz kum- panyalarından birini anlatacağız. Bizim Mmemleketten başka her sene düyanın hemen bütün şehir- lerini geten bu kumpanyanın çok garip maceraları — vardır. Esasen kumpanyanın teşekkül tarzı bile size garip gelecektir. Bu kumpanyanın müdürü ve diğer mensupları hep bir ailenin efradından ibarettir.. Kumpanya- nin reis ve müdürlüğünü ya- pan Mister Habberton — ayni zamanda —kumpanya — efradının babasıdır. Mister Habberton dün- yanın en mahir ve mükemmel cambazlarından biridir. Bugün yaş- h olmasına rağmen ip ve at üzerin- de, seyircileri hayrette bırakacak numaralar icat eder. Kumpanya- nın diğer efradı arasında Mister Kumpanyanın diğer efradından birkaçı panyanın diğer efradı Mister Habbertonun ya torunu, yahut çocuğu veya yeğenleridir, Yukarıda da söylediğimiz gibi efradından — mürekke bir aile Habbertonun karısı Madam Hab- | B berton da mükemmel bir cam- bazdır. Bu ihtiyar kadın bil- hassa cambaz ve marifetli köpek yetiştirmek hususunda büyük bir maharet sahibidir. Madam Habber- ton bugüne kadar tamam 1850 ı tane mahir yetiştirmiştir. Yukardaki — büyük resimde beygirlerin — yanında duran iki genç kız da bu karı ve kocanın öz kızlarıdır... Bu kızlar at cambazlığı hususunda — eşlerine Dünya üzerinde pek nadir tesa- düf edilen mahlüklardır. Her iki kız ayrı ayrı elli beygiri tek ba- şına idare ettikleri gibi en tehli- keli at — oyunlarile — seyircileri heyecan - içinde bırakırlar. Kum- ve terbiyeli köpek | 180bin İngiliz lirası kıymetindeki meşhur köpek koskoca bir cambaz kumpanyası. Küçük resimde gördüğünüz ufacık köpek dünyanın en ma- hııedı cokeylerinden biridir. Bu köpeı dünyaya sanki bey- gir idare etmek ıçın gelmiştir. Bindiği beygiri istediği gibi idare eder. Ona manialar atlatır, hen- deklerden — sıçratır, hatta dans bile ettirir. Şunu da söyliyelim ki bu nadide mahlük bugün (180) bin İngiliz lirasına sigorta etli- rilmiştir. Geçenlerde hasta olan bu köpek için Mister Habberton iki bin İngiliz lirası baytar ücreti vermiştir, Bu kumpanyanın, daha doğru- sü baba, ana, kızlar, çocuklar, torunlar ve yeğenlerden mürek- kep olan bu cambaz ailenin bize en garip gelen tarafı, seyyar olmasıdır. Bu aile İngilterenin küçük bir kasabasının nüfus sicilline mukayyettir. Fakat o kasabada ve İngiltere- de senenin ancak iki ayında otu- rurlar. Diğer aylarda dünyanın dört bir tarafını gezmekle meş- guldürler. Yani tam — mana- sile seyyar ve göçebedir. Bu nile efradınm dünya üzerinde ve bilhassa Avrupada gezip gör- mediği hiçbir. yer - kalmamıştır. İktısadi Haberler Ollll Geliyor Mu? İngiliz lirası, Financial Taymis gazetesine nazaran, Belçika milli bankası, Fransa ve İngiltere ban- kasile teşriki mesai ederek ister- linin tereffüüne mâni olacak te- dabiri ittihaz edeceklerdir. Sabık Maliye Nazırlarından 'Sir Robert Horn'a nazaran, ida- re edilen para, usulünün tatbiki İhlınıılı pek azdır. Fakat gelecek * Ottowa , konferansından bir İmparatorluk parasının — tesisi projesi ehemmiyetle tetkik edil- mesi lâzım olacağı muhakkaktır. İktısadi buhran: Loyd Bankın neşrettiği son aylık mecmuanın bir makalesinde buhranın son safbasına — girilmiş — olduğundan bahsediliyordu. Muharrire nazaran tıııurıl meselesi halledildiği tak« İngilterede buhran nihayet hnlmuı olacaktır. Ancak sanayiin müşkülütını izale edecek bir ucuz faizli para devresi elzemdir. İngiltereye — ithalât — gelecek mayıs ayında nihayet bulacak ithalât hakkındaki fevkalâde ka- nunun yerine yeni bir kanun tanzimi için tayin olunan komite hükümete bazı tekliflerde bulun- muştur. Elyevm *6 50 rüsuma tâbi tu- tulan gayri mamul eşyadan *& 20 ve mamul eşyadan ise *630 nis- betinde vergi —alınması teklif olunmaktadır. Tahminlerin aksine olarak, bu busustaki kararını hükümet ancak bütçe müzakeratı esnasında bil- — direcek ve ithalât eşyalarından alınacak rüsum bütçeye nazaran tesbit olunacaktır. Deniz sanayiinin mamulâtin: sabit bir resim vazoluncıya ka- dar madeni mamulât üzerinden muvakkat —rüsum — alınacaktır, Bütçe müzakeratı yeni rüsum miktarinin tayinine müsait bir fırsat vermiş olacaktır. Amerikada tasarruf: Bütçeden 200 milyon dolarlık tasarruf ya- pilması teklifini hazırlamak Üzere iki fırka tarafından müteşekkil bir komisyon tayini hakkındaki Mr. Hoverin Jprojesine demokrat- lar şiddetle itiraz etmişlerdir. Bankaların kârları: Amerika devlet bankaları tarafından neş- rolunan beyannamelerden anla- şıldığına göre, bu senenin temet- tüü ilk Üç ay zarfında yapılan kârlardan temin edilmiştir. Altın harekâtı: 9 Nisan 1932 tarihinde Nevyorktan Fransaya 10.400.000 — dolarlık altın ihraç edilmiştir. Nevyorka ve San-Fran- sisco'ya ithal olunan altının mik-« tarı 3.515.800 dolara kaydolun- muştur. Ecnebi hesabına altın mevduatı. 915.000 dolar kiyme- tinde artmıştır. c ji A Hemen her büyük şehre birkaç defa uğramışlar, orada günlerce kalıp maharet — göstermişlerdir, Mister Habberton bugün oldukça zengindir. — Böyle olduğu halde cambazlıktan vazgeçmiye bir türlü gönlü razı olmuyor. Bu ihtiyar kurt diyor ki: “— Bizim ailemiz 1775 tari- hindenberi cambazlıkla geçiniyor. Biz bu mesleği terkedemeyiz. Ailenin kökü kesilinciye kadar cambazlıktan — vazgeçmiyeceğiz, çocuklarım ve torunlarım da bu | mesleğe sadık kalacaklardır.,,