6 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

“Son' Pe 'a sayıfası Bu haf'ada iki defa en yeni ntma — haberleri, âlemindeki bahsedilir. hayatı ve — sinema cereyanlarından sayfalarda —dünyanın artistlerin sinema sanat *Son Posta, Holivutta hususi muhbabiri bulunan Hvut muhabirimiz, her hafta bize mektup gönderir yegâne Türk ” gazetesidir. He- ve Ginema âleminin anlatır. içyüzünü e— — Sizinle- Bir S Size güzel ve şirin Janet Makdonald'ın yeni çekilmiş bi ini takdim ediyoruz. Dilber Janet hakkında geğen nçüslıamlışıd:"mraelî'ıî:: verirken kendisinin yakında devriâlem seyahatine çıkacağını ve İstanbula da uğramak istediğini bildirmiştik. Bu şirin kiz, şimdiki halde, seyahat hazırlıklarile meşguldür. Eğer sözünü tutup İstanbula da uğrıyacak olursa kendisini burada bol bol görecek, doya doya seyredeceğiz. Şunu da ilâve edelim ki, Janet Makdonald, bugün filim yıldızları arasında Zenginlik olmuştur. Sevdi Nağmesi Sesinin — güzelliğile — meşhur olan Alman artisti Rişar Tavber yeni bir filim çeyirmiştir. Filmin ismi ( Sevda nağmesi ) dir. Bu yeni filmin bütün parçaları ikmal edilmiştir. Yakında ilk — defa olarak Berlinde gösterilecektir. Sevda nağmesi, seyircileri ağla- tan ve heyecana getiren bir aşk dramıdır. Rişar Tavber bu filmde gok güzel şarkılar söylemektedir. Gazeteciler Kızdılar Bazı Amerika filim şirketleri çevirdikleri filimlerde kaçakçılarla gazetecileri bir arada göstermiye başladıkları için gazeteciler pro- testo etmişlerdir. Bundan sonra filim şirketleri gazetecilere do- mmamıya karar vermişlerdir. Duglas Holivulta Birçok dostlarile beraber se- yahate çıkmış olan Duglas - Fair- banks Holivuta avdet etmiştir. Lilyan Harvey Bir Fransız gazetesi Sinema Artistleri hakkında mühim bir anket yapmıştır. Bu anketin ne- Hcesine göre Avrupada en fazla biyenilen ve sevilen vıldız. Lilyan Harveydir. ———T Aşçıbaşı Mari Dresler Mükemmel Yemek Pişirir Mari Dresler Holivutta bulu- nan yıldızların en yaşlısı, en ihtiyarıdır. Kendisine ( kaynana ) ismi takıldığını evvelce yazmıştık. Holivat muhabirimizin bildir- diğine göre Mari Dresler'in boyu 176 santimdir. Gözlerinin rengi yeşil, saçları kumraldır. İhtiyar Mari'nin hakiki isşmi Leyla Ko- berdir. Çocukluğundanberi tiyat- roya —heves — gösteren Mari sinemaya — başladıktan — s#onra ismini değiştirmiye İüzum gör- Mmüştür. Tiyatro sahnesinde ve sinema studyolarında geçirdiği hayata ait bir kitap yazmıştır. Kendisi- nin dünya Üzerinde en çok sev- diği memleket İtalyadır. Her sene tadil mevsimlerinde — Avrupaya gelen Mari İtalyayı ve Venediği mutlaka ziyaret eder. Marinin filim çevirmediği hiç- bir yıldız kalmamıştır. Hemen Holivuttaki bütün erkek ve ka- dın yıldızlarla bir arada filimler çevirmişlir. Dersler gayet iyi ahçıdır. Bir sene evinde otursanız size 365 çeşit yemek — yedireceğine emin olabilirsiniz. — Holiyutta Beverli Hilde iki katlı tuğladan yapılmış bir evde oturur, Korin Grifit Sahnede İsmini çoktanberi unuttuğu- muz meşhur yıldiz. Korin Grifit elyeym Londradadır. Fakat bu güzel yıldız Amerika filim kum- panyalarından bir davet mektubu almıştır. Güzel Grifit şimdi Ame- rikaya gidecek ve yeni gesli fi- limler çevirecektir. yetişen bu sinema yıldızı bir insafsız bir kaydut rolü eden mı rekorunu kırmıya — muvaffak perdede yaşatmak hususundaki takdir edilmiştir. ransanın Hercai Menekşesi yaşına kadar birçok ağır hastalıklar geçirmiş, tam iyi olduğu zaman da babası ölmüştür. Fakat annesinin şefkat ve ihtimamı sayesinde piyano öğrenmiye muvaffak olmuştur. Kendisi sincma âleminde bu- günkü şöhretini piyano bilmesine borçludur. Burada güzel Şantalin üç ve on üç yaşındaki iki küçüklük resmile bugünkü cazibesini görüyorsunuz. Marsel Şantal Fransanın bugün en meşhur - si- nema yıldızlarından biridir. Hiç şüphesiz burada birçok filimlerini gördünüz. Bu güzel kız hayatında bugüne kadar on sekiz defa âşık olmuş, yani on sekiz sevgili değiştirmiştir. Bu sebeple kendisine (Herçai Menekşe) diyorlar. |Şimdiki halde Fransmz yıldızları arasında en fazla para kazanan - güzel Şantal'in küçüklüğü çok acıdır. Zavallı kiz beş İ Şarl Buvayye Fransanın en yüksek erkek yıldızıdır. Tiyatrodan buçuk sene evvel Mari Bel ile İstanbula da gelmiş, birkaç piyes temsil etmişti. Şimdi Pariste durma- dan filim çevirmektedir. Son olarak çevirdiği bir filimde Buvayye oynamakta, dir. Filmin ismi (Gürültü) dür. Buvayye bu yeni filminde çok muvaffak olmuştur. Bu filmi tenkit uharrirler Buvayyenin muvaffakıyetini göklere çıkarıyorlar. Bilhassa apaş ve haydut rolünü temsil etmek ve o hayatı beyaz muvaffakıyeti herkes tarafından Yepyeni Dedikodular Holivutta — para bol, güzel bol, eğlence — herşeyden daha bol. Fakat nedense bu bolluk arasında sefa süren yıldızlar bir türlü rvahat duramazlar. İşte size yepyeni bir dedikodu daha: Geçenlerde bir Ööğle Üüzeri studyodan çıkan Doroti Jordan kapının önünde duran otomobi- linin yerinde yeller estiğini bay- retle görmüş ve gayri ihtiyari: “ Haydut var | ,, diye bağırmış- tır. Bu ince sesi işiten kapıcılar ve hademeler derhal imdada koşmuşlar, fakat ortada haydut filân olmadığını — görünce onlar da hayret etmekten kendilerini alamamışlardır. Güzel Doroti onlara otomobili- nin çalınmış ve kaçırılmış olduğunu ssöylediği zaman zavallı adamlar tekrar hayret etmişlerdir. Saatlerce aranıldığı halde Dorotinin otomo- bilini bulmak bir türlü mümkün olamamıştır. Güzel yıldız. nihayet evine yayan olarak gitmek mec- buriyetinde kalmıştır. Fakat tam evinin kapısı önüne geldiği za- man otomobilinin orada dur- duğunu gürmesin mi? —Uzun uzadıya yapılan tahkikat ve tet- kikat — neticesinde — otomobilin ;:odyodıu sarı saçlı bir kız tara- mdan kaçırıldığı almıştır. Fokat bu îıı k'gınıdir.nhvie bı?uı;i niçi" yapmıştır? İşte burası el'an meçbuldür.