8 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

8 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Arasıra Neşrolunur. Dünyanın Dört Köşesinde Görülen Garibeler Kendi Namlarına Başka- larını Nasıl Ölmüş Gösterirler? Geçen gün Londrada çıkan Daily Express gazetesinden bir haber nakletmiştik. Bu haberde meşhur Kibrit Kıralı Krögerin ölmediği, yerine bir başkasını koyarak Cava adı- larına kaçtığı bildiriliyordu. Bu garip haber ortaya başka bir garibe çıkardı. Hırsızlardan biri gazetelere gönderdiği bir mektupta hırsızların ve zengin- lerin kendi namlarını nasıl öldür- düklerini anlattı. Bu mektup ha- kikaten dikkate şayan bazı esrarı meydana çıkardı. Londrada bir müessese var- miş, bir insanı diğer insana ben- zetmekte büyük bir san'at sahi- biymiş. Çehrede öyle değişiklik vücude getirirmiş ki, çehresi de- gişen adamı, benzelilmek istenen kimseden farketmek mümkün ol- mazımış. Bu müesseseden, en ziyade kendilerini — polisten — saklamak istiyen kimselerle, ölümlerini giz- lemek istiyen milyonerler istifade edermiş. Takip edilen usul şu imiş: Hırsızın biri bir sirkat, bir dolandırıcılık veya bir cinayet ika etmek istiyor. Bu müesseseye müracaat edip kendisine tama- men benziyen diğer bir şahıs yaratılıyor. Cinayet veya sirkat esnasında ikinci şahıs şehrin baş- ka bir tarafında bulunuyor. Hır- sız kazara ele geçip te mahke- meye düşerse, o saatte cinayet mahallinde olmayıp filân yerde filân işle meşgul olduğunu ispat eder kurtulurmuş. Buğün — Amerikada — çoktan öldüğü halde, hâlâ berhayat ol- düğüu — söylenen — bazı - hirsizlar vardır. Bugün yaşıyanlar, ölenle- rin hayatlarında onlara benze- tilenlerdir. Bu sahte adamlardan miras meselelerinde çok istifade edik mektedir. Son zamanlarda milyonerler- ;den biri ölürken akrabasından birisine bütün servetini terket- mişti. Fakat milyoner öldükten #onra — varisi bulmak mümkün olamadı. Diğer akrabalar, varisin öldüğünü isbat etmek istiyorlardı. Bir hırsız çetesile temasa geldiler. Sen nehrinde boğulan bir adamın cesedin çıkardılar. Onu varise benziyecek bir adam' şekline sok- tular. Bunda o kadar muvaffak oldular ki, cesedi varisin cese- dinden farketmek mümkün de- ğildi, hatta akrabalari bile onu tanımadılar. Bu cesedi ortaya çıkararak varisin intihar ettiğini iddia ettiler, davayı kazandılar ve mirası aldılar. — Bu bileye en ziyade sigorta Haftada Birkaç Defa Ve W Bu Gözel kız, Geceleri uykuda germe hastalı- ğına tutulan Miss Plây- ter iaminde biridir. Bazı insanlar vardır ki, uyku- larında yataklarından kalkarlar, uykulu uykulu dolaşır, bazan 80- kağa çıkar ve gerzerler. Bunlara Frenkçe Somnambul, Türkçe “Sa- iri filmenam ,, derler. Yukarıda resmini gördüğünüz aile-bu hastalığa müptelâ olanlar- dan biridir. Bu ailenin 14 yaşlarında Plây- ter isminde güzel bir kızları vardır. Bu kız, güzel, neşeli ve sevimli bir gençtir.“Uya- nik — bulundüğu — zaman — hal ve tavırlarında hiçbir fevkalâde- lik yoktur. Fakat uykuya dalar dalmaz değişiyor. —Yatağından kalkıyor. Pencereyi açıp dışarı çıkıyor. Damlar üzerinde dolaşı- yor. Nihayet farkına varılıyor. Bir. kıyamet kopuyor. İtfaiye dairesine haber veriliyor. Getiri- len merdivenlerle kızcağız dam- Geçen sene Belçikalı bir profesör (profesör Picard) B tabakaları hakkında - tetkikat üzere bir balona binmiş ve ölümü göze alarak 15 kilometre yükseğe çıkmıştı. Sonra balo- nu Himalâya dağları üzerinde parçalanmış bulun- du. Bu sene ayni tecrübe tekrar edilecek ve yeni havanın yüksek yapmak işlerinde müracaat ediyorlar. lir- sız kumpanyaları sigortalı zengin- leri takip- ediyor. Onların - taklit 'cesetlerini İyaptırıyor. — Öldük; b Dü.ı:ya atbrtında ” : GÖRDÜKLERİMİZ — Uykuda Yürü Bir Aile Miss Pilâyterin — bütün ailesi, geceleri uykuda gezmek hastalığına müptelâdır. lardan indiriliyor. Uyandırılıp tekrar yatağına yatırılıyor. Genç kız uyku halinde yap- tığı bu hareketlerden haberdar değildir. Bu hastalığa müptelâ olan yallız. o değildir. Gençliğinde babası da aynı acı tecrübeyi ge- çirmiş, birçok defa tehlikeli ka- zalardan — kurtarılmıştır.. Küçük kardeşi de ayni hastalığa müp- telâdır. O da geceleri yatağın- dan kalkıp dolaşıyor. Bir gece karı koca, çocukla- rını yataklarına yatırdıktan son- ra, yatak odalarına çekilip ya- tıyorlar. Gece geç vakit bir feryat ile uyanıyorlar, — Baba, anne, gelin beni kurtarın? Yataklarından hrlıyorlar. Bü- lerini — isbat —ederek — sigorta şirketine — müracaat kediyor — ve onun namına para alıyorlar. İşte: kibrit kıralının da böyle | bir balonla daha 1 *kseklere çıkmıya - çalışılacaktır. Yalnız bu defa tccrubeyi yapacak olanlar, profesör Picardın iki talebesidir. Bu tecrübenin en büyük hususiyeti şuradadır: Balona binenler, olan tertibattan mahrumdurlar. Yolda korkup ta tekrar aşağı inmeleri ihtimali yoktur. Balon yükse- lebildiği kadar yükselecektir. yen Hayatında ve teşekkü- iâtında hiçbir gayri ta- billik görülmiyen Misa Plâyter. yük kızlarının odasına koşuyorlar, Yatağı boş buluyorlar. Pencere- nin açıldığını görüyorlar. Pence- reye bakıp dışarı bakiyorlar. Kız- larını yüksek bir damın üzerinde saçak kenarında dolaşır görüyor- lar. Derhal aşağı inip itfaiyeye haber — veriyorlar. — Mahalleliyi uyandırıyorlar. Kız uykulu balile dam kenarında dolaşmı- ya devam ediyor. Nihayet itfaiye yetişiyor. Bir merdiven kuruyor- lar. Kızı damdan alıyorlar. Ana, baba, çocuklarını bu has- talıktan kurtarmak için her vası- taya müracaat etmişlerdir. Dok- torlar tedavide izharı aciz etmiş- lerdir. Çünki kızın shhat ve vücudünde gayri tabil hiçbir şey bulamamışlardır. tekrar aşağı inmek için Jlâzım bir ceset yaptırması, otelde bu- hunan cesedin böyle taklit bir ceset olması ihtimalinden bahse- diyorlar, Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Dünyanın Dört Köşesinde Keş- fedilen Harikalar Erkek Çocuk Mu İstersiniz, Kız Çocuk Mu ? - Ahrete Telefon Edebilirsiniz? Kız Mi Oğlan Mı İstersiniz? Doğacak çocuğun arzumuza göre kız veya oğlan — olmasını hepimiz isteriz. Fakat bu hususta tabiatin hükmüne boyun eğmek- ten başka bir şey yapamıyoruz. Birçok kimseler doğacak çocu- ğunun cinsiyetini tayin için bir çok Fedakârlık —ihtiyarma raz- dırlar. Fen, nihayet bu muammayı da halletmiştir. Bir İngiliz kimyage- ri hüveynatı meneviye içinde kız çocuk teşekkülüne hizmet eden tobumları keşfe muvaffak olmuş- tu. Fakat erkek çocuğu yapan tohum tecrit edilememişti. Şim- di - Amerikadan — bildirildiğine göre bir Amerikalı âlim er- kek çocuk tohumlarını da keşfe muvaffak olmuştur. Bu keşfin ehemmiyeti şurada- dır. Kimya lâburatuarlarında kız ve erkek çocuğu yapan to- humlardan mürekkep tüpler ha- zırlıyacaklardır. Kız çocuk - ist- yorsak kız tohumlarını, erkek ço- cuk istiyorsak erkek tobumlarını havi tüp muhteviyatını aşılamak kâfi gelecektir. Ahrete Telefon Şimdi Londra matbuatını işgal eden mühim bir mesele var: Ah- retle konuşmak mümkün müdür? Bir iki kadın bu yüzden mah- kemeye verilmiştir.. Mahkemede kadınlar kendilerini müdafaa için Ahretle konuşmıya hizmet eden bir makine — getirmişlerdir. Bu makine ile ahrette bulunanlara telefon etmek mümkün olduğu iddia edilmektedir. İlmi — tetkikatile — beynelmilel şöbreti haiz olan Sir Oliver Lodg bu makine hakkında şu mütaleayı 'emiştir: “Bu makinenir iddia edilen maksada — yarayıp yaramadığını bilmiyorum, Fakat pek yakında fennin ahretle telefonla konuşulma- sını temin edecek bir makine bulacağına şüphe yoktur. Mevcut olduğu söylenen makine bu işi görebiliyorsa, demek beklenen keşif tahakkuk etmiştir. ,, Bu makine küçük bir Radyo kutusuna benzer. Elektrikle işler. Bir de kulaklığı vardır. Bu ku- laklıklar vasıtasile öbür dünyadan gelen sesi işitmek mümkündür. Hasan Paşa Beşiktaş Karakolunun bu mutlak hükümdarı, otuz sene evvelki dev- rin en meşhur simasıdır “ 30 Sene evvel bizi idare edenler ,, Pek yakında başlıyor Üi el ei ada Hai ti M ah