13 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Se. Piyangoda Hiç Taliiniz Var Mı? Dün tayyare piyangosu çekil- d. Tabildir ki birçok bahti- sI —— KD CA KA “SON POSTA - ae Ha AHİLİ HABERLER Günün Tarihi CEEDM — LA GLRE A AAA DKOT TUT AMADT Berlin SeürimiZin SEBZELER ıyı:'.':.:dîı'. " Giz îı(:kı..bı: Wıî Şehir Daİıilmde mı? Bu ağu aru, kimlerin ce azıyoruz Nusrat Bey ( Görson Taksim - kirsat haneni ) — Ben şimdiye kadar bütün keşidelere iştirak ettim. Fakal yalnız bir dela (50)lira aldım Bu para bana hızır. gibi yetişti Üç senedir. yol parzsı — vermi- yordum. Bana hapse gireceğim - teliy edildi. O gün piyago çekildi. Elli Kirayı aldım ve doğru tahsil me- muruna teslim ettim. Onun için ömrüm oldukça tayyare biletini almakta devam edeceğim. Hilseyin Bey (Topkapı Merkezefendi 29 — Fasılalı olmakla beraber birçok defa bilet aldım. Fakat şansım hiç yoktur. Beş para çık- madı. Yalnız ben tayyare piyan- gosunda bir moktaya —muarızım imdi kazançlar azaldı. (100) lira C e ehemmiyetli bir para oldu. Bence ikramiyeleri azaltsalar da isabet miktarını arttırsalar daha iyi olur. * Şemssttin. Bey (Sirkeci sancaktar «o- kak 71) — Şimdiye kadar tayyareden alnız (30 ) lira aldım. Eskiden ler keşidede üç bilet alırdım. Zaten ben bunu bir muavenet telâkki ettiğim için isabet edip etmiyeceğini pek — düşünmem amma şu günlerde birkaç binlira çıksa fena olmıyacak. Çünki va- dem'; ben — ihtiyarjadım. — Artık evlen, diyor. Çıkarsa düğün ya- pacağım. Mehmet B. (Tw:ııı- Boğazhesen 5) — Şimdiye kadar mühim bir para çıkmadı amma insana ümitle- yaşamak — zevkini verdiği — için iyangoyu çok Sseviyorum — ve [u keşidede iki bilet alıyorum. Nurl Bey (Suhııhıııı'ııı Katırcıoğlu han (3 Muhtelif zamanlarda (230) Kira kadar para aldım. Allah be- reket versin. Ayda bir iki liranın hiç ehemmiyeti yoktur. Fakat mühim isabet ihtimalleri de çoktur. için ben sonuna kadar keşidelere devam edeceğim. Memurlara Yevmiye Fazla Çalışanlara Fazla Para Verilecek Dahiliye Vekâleti Belediye ve Vilâyet — memurlarından — mesai saatleri haricinde çalışacak olan- lara yevmiye verilmesi İâzımgel- diğini vilâyete tebliğ etmiştir. Belediye dün kaymakamlıklara ve şube müdür'erine yaptığı bir tamimde bu emri bildirmiş, me- sai saati haricinde çalıştırılmala- rıma İüzum bhâsıl olan memurla- rın çalıştırılmadan evvel müsasde alınması — lüzumunu da ayrıca kaydetmiştir. Yıkanmadan S'atılmıy:ıcak İspanak, kereviz ve saire gibi sebzelerin yıkanmadan çamurlu olarak satış yerleri kgetirilme- sinden — dolayı — şimdiye — kadar bahçıvanlardan — zabitai bele iye talimatnamesinin ( 426 )ıncı mad- desine tevfikan ceza alınıyordu Kartal ve civarındaki — bahçıvan- lar, bu gibi sebzeler mahallinde yakanıldığı halde şehre — ininceye kadar bozulacağını ileri sürerek bir istida ile belediyeye müracz- at etmişler, bu kaydin kaldırı!- masını — istemişlerdi. Belediye bu istidayı Daimi Encümene etmiş ve en cümen bahçıvanların itirazımı ye- rinde bulmuştur. Bundan sonra bahçıvanlar — bu gibi sebzeleri yıkamadan şehre — getirebilecek- lerdir. Yalnız şehir dahilindeki peraksude bunları çamurlu bavale sebzeciler olarak — satamıyacaklar ve temiz su ile yıkayacaklardır. Bazı bahçelerde sebzelerin lâğim sularile — sulandığı ve hatta bu sularla yıkanarak pazara gönde- rildiği belediyeye haber verildi: ğinden belediye bu gibi bostan- ları sıkı bir. kontroldan - geçir- meğe karar vermiştir. lki Maznun diri I6Ay, "iğeri De6 Sen: Hapiste Yatacak Unkapanında Süleymanın mey- hanesinde zubür eden bir kavça neticesinde asker Naciyi öldürmek ve dört kişiyi de yaralamaktan suçlu olarak mahkeye verilen Arap Receple Süleymanın mu- hakemeleri dün bitmiştir. Süley- man cürmünü ikrar etmiş, Arap Recebin suçuda sabit olmuştur. Arap Recep | sene dört ay ve Süleyman 6 sene hapse mahküm olmuşlardır. İki Cinayet Mazaunu Geçenlerde Ortaköyde bir cinaye' olmuş, Çakır Hasan isminde birisi öldürülmüştü. Bu cinayetin faili olmakla mezbun Sadık ve arkadaşı Lütfinin muhakemesine dün ağır cezada devam olunmuştur. Gele- cek celsede müdafaa yapılacak ve karar verilecektir. 'ostanın Resim Seyyah ŞEKER Beş Yüz İngiliz. Kontenjan Seyyahı Geliyor Pazartesi günü İngiltereden beş yüz İngiliz seyyahi gelecek- tir. Belediye İktusat Müdüriyeti seyahat işlerine çok ehemmiyet vermekte, bu işi esaslı bir şe- kilde tanzim ve inkişaf ettirmiye uğraşmaktadır. İlk iş olarak Mısır. Suriye gibi komşu- memleketlerde: her sene tarda seyyah hat acentelerile caktır. Ekmek Fiati Ucuzlıyacak Türkiyeye mühim mik- celbi — için seya- itilâflar — yapıla- Haber aldığımıza göre Bele- diye, ekmek fiatini mümkün ol duğu kadar — ucuzlatmıya - kat'i şekilde karar vermiştir. Ekmek narhına esas olan formül - değiş- memekle — beraber, — hamurkâr, elektrik, kira ücretleri ve f.rınların imal kabiliyetleri üzerinde yenide tetkikat yapıldığı takdirde ekme- gin bir miktar ucuzlıyacağı anla- şılmiğtir . Sabit Olmadı Bir Kadın Hakkında Asılsız İhbar Yapılmış Dün Ağır Ceza Mahkemsinde çok dikkate şayan bir dava gö- rülmüş ve karar verilmişlir. Marz- nun Ülfet Hamım isminde yaşlı bir kadındır. Ketdisine üfürük- çülük suçu İsnat ediliyordu. Bu suçu polise ihbar eden de Nami Efendi isminde bir şofördir, Nami Efendi Ülfet Hanımın evinde uzun müddet kira ücreti verme- den karısile birlikte oturmuştur. Nami Efendi bu vaziyeti mahke- mede de söylemiştir. Fakat günün birinde Ülfet Hanım Nami Efen- diye artık kendisine bir ev bul- masını, damadını yanına getirt- mek mecburiyeti hâsıl olduğunu söylemiştir. Nami Efendi evden çıktıktan — sonra Ülfet Hanımın üfürükçülük yaptığını ihbar etmiş- tir, Fakat dün bitirilen muhakeme neticesinde 'suç sabit olmamış ve Ülfet Hanım beraat kararı al- mıştır. ; Vİr’azar Ola Hasan Bey Miktarı 4rttırıld£ " İstanbul Gümrük Başmüdüri- yeti gümrük Umum Müdürlüğü- ne müracaat ederek bu ay için bir milyon kilo fazla şeker iste- mişti. Dün bu miktarın verildiği ve emrin yolda olduğu Başmüdü- riyete tebliğ edilmiştir. Şekerin tahdit harici bırakıla- cağı hakkında Ankaradan akse- den haberler piyasada mühim bir tesir yapmıştır. Kendisile görüştüğümüz bir şeker taciri bu mesele hakkında bir muhar- ririmize şunu söylemiştir. * — Bugün toz şeker toptan 38, kesme şeker 4! liraya satı- maktadır. Eğer şeker, tahdit ha- rici bırakılırsa kesmeler 36.5, toz- larda 34,5 liraya satılabilecektir. Tahdidin — kaldırılması — yerli Şeker sanayiini asla müteessir etmez. Bu sanayi (28) kuruş Gümrük resmile himaye edildiği için yirmi para noksanile sattığı takdirde malını daima sarfetmek ânını bulur. ,, Şirket Komiserlikleri Eski Aksaray meb'usu Neşet Bey Alyans sigorta şirketi komi- serliğine, Samsun meb'usu Avni Bey de — Milli — sigorta şirketi komiserliğine tayin edilmiştir. Tarihi Evrak Jenüz Gümrükten Çıkarılır Müzeye Verilemedi Maarif Vekâleti geçenlerde müze idaresine Bulgaristandan iade edilen tarihi evrakın güm- rük resmi verilmeden çıkarılaca- ğıvı, bu hususta gümrüğe emir verildiğini — bildirmişti. — Aradan on beş gün geçtiği halde gümrük idaresine böyle bir tebliğ yapıl- madığı için tarihi evrak müze idaresine teslim edilmemiştir. Mü- ze Müdüriyeti dün tekrar Maarif Vekâletine — müracaat — ederek vaziyeti bildirmiştir. - Güzel Bir Yazı Edirnekapı - caddesinde eski- den yanan Şemsi Tevfik efendi medresesinin — kapısı — özerinde meşbur hattat ( Yesari )nin yazdığı — kıiymetli bir kitabenin müzeye nakline karar verilmiştir. Bolşevik D Geçirdiği Kaza Kemalettin. Sami Paşa Ağır Surette Yaralandı Berlin sefirimiz. Kemnlettin Saml Paşa, fahri Jeneral Konsolosumuz Metzini ve zevcesile kerimesi, Park Berke civarında bir otomobil kazasl geçirmişlerdir. Otomobil kapaklan- maş, içindekiler altında kalmışlardır. Kemalettin. Sami Paşanın kofatası çatlamıştır. Vaziyeti ağır olan Ke- malettin. Sami Paşa ile Madam ve Matmazel hastahaneye kaldırılmışlar- dir. Şoför ve konsolas hafif yara- lanmıştır. Reisicümhur Hindenburg ve Baş- vekil Brüning Kemalettin Sami Pa- şaya teexsür telgrafları çekmişlerdir. Paşanın — vaziyetinde — tebeddül yoktur. Henüz kendisine gelememiş- tir. Maamafih doktorlar tamamen ümitlerini kesmemişlerdir. Meşhur operatör Zaverruh Berlinden buraya gelmiştir. Ayni kazada yaralanan Madam Metzini bu sabah hastahane- de vefat etmiştir. Son gelen telgraflara göre p tehlikeyi atlatmıştır. Gazi Hz. tel- grafla teessür beyan etmişler ve pa- şanın sıhhi vazıyeti hakkında malü- mat istemişlerdir. Sakiz Esrarkeş Mahkemede Dün Ağır ceza mahkemesinde Petro isminde bir esrar kaçakçısile sekiz arkadaşının muhakemeleri ya- pılmiş ve bitirilmiştir. Mazaunların esrarkeşlik yaptıkları sabit olmuş: tur. Gelecek celsede karar verile. cektir. Küçüklerin Konseri Bugün küçük amatör gençler tarafından Glorya sinemasında bir piyano konseri verilecektir. Konsere iştirak edecek çocukların en büyüğü 12, 13 yaşındadır ve Madam Meline- nin talebeleridir. Bugünkü Mevlit Geçenlerde Bahçekapı hadisesin- de şehit olan komiser ş’.ıııı ve polis İsmail Hakkı Beylerin ruhlarına it- haf edilmek üzere Beylerbeği caml- inde Duzşin brğlmevlit okutulacaktır. Sarhaş Bir Kadın Galatada Kocaeli - Karamürsel otelinde oturan Sabriye isminde bir kadın son derece sarhoş bir halde cadde ortasında — ötekine berikine sarkıntılık ederken yakalanmıştır. Zevcesini Fena Halda Dövmüş Galatada açşılık eden Ömer is- minde biri kıskançlık yüzünden zeve cesi Âdile Hanımı fena halde döy- müşltür. Ömer yakalanmıştır. Sarhoş İşkembeci Eminönünde işkembeci Mebmet isminde biri son derece sarhoş bir balde ötekine berikine sarkıntılık ederken yakalanmıştır. İki Kafadarın Taarruzu Ihsan ve Salih isminde iki kafa- dar Taksimde Lültfiye Hamımm evi- ne taarraz ettiklerinden ve evin camlarını kırdıklarından yakalanmış- lardır. T—M . aa y I Son P di 4 arında I L Komşu — Hasan Bey, * seyahatten bakalım. Rusyada neler geldin, gördün ? anlat 2& Komşu — Bolşevik dayılar nc ya- piyorlar, iyi mi, fena' mdirlar ? 3: Komşu — Rus dilberleri gibi göz süzüyorlar m:? Kınl Haraşolar, beyaz 4: Hâsan Bey — Komşu, yerde dört yüz dirhem. Şu farkla ki Bolşevikler Çok çölışıyor. Biz de bir »parça -gâyrete ' yelse, okka her memleket gül, gülüstan olur ah, ah şu tembellik, ah.