16 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

HOLT TI YA P | Halkın Sesi ö ee ee Ayaspaşa Mezar- hğı Rezaleti Ayaspaşada, bir mezarlık işinde yapılan yüz kızartıcı sulistimali geçen gün yazdık. Bu bususta met Paşanın — bir heyeti teşkilini emret- tiğini de memnuniyetle öğren- dik. Bu münasebetle dün gö- rüştüğümüz balk, bakın ne söylüyor : Necmettin Bey (Aksaray Çapa cad. 12) : —Ayaspaşafmezarlığı işinde bir sulistimal yapıldığını okuduğum za- van, ne yalan söyliyeyim çok, müte- | essir oldum. Şu bulranlı zamanda Seylet ve — millet — elbirliğile bütçeyi tevzin için çalışırken îı- zinenin yüz binlerce lirasının - şu- nun bunun — cebine girmesine müsamaha etmenin manasını bir türlü — anlayamıyorum. Ecdadın bir vakfımı böyle yağma Hasanın böreği vaziyetine sokanlar der- hal cezalarını bulmalıdırlar. Hem pek şiddetli olmalı ki diğerlerine tesirli bir ibret dersi verilmiş olsun. » ( Nuruosmaniye mengene Badık Bey sokağı 5 ) — Bazı açıkgözler — allem etmiş, kallem — etmiş, başka bir vakfın mezarlığım “Biz bura- sının mütevellisiyiz, diye kendi üzerlerine geçirmişler. Satmışlar, savmışlar.. Benim bu işe hayret etmekten başka bir şey elimden gelmiyor. Şemsi B. (Şehzadebaşı Akaret sokağı 13) — Gazetelerin yazdığı doğru ise koskoca — Ayaspaşa mezar- lığımı birkaç kişi bir leblebi gibi tup — deve yapiıvermişler. Fa- rıl. bakikat, — daima — haki- katlir. Yürür ve bir gün yerini bulur, İşte nihayet bu da meydana çıktı. Yarıt bunu yapanlar adalet | huzuürüna çıkacaklar ve cerzalarını bulacaklardır. — Hırsizlik - daima fenadır. Fakat çalınan millet mali olursa bunün fenalığımı ifade için fena kelimesi bile &2 gelir. Bil: mem buna ne demeli? * Hikmet Bey ( Beyant Koska tramvay caddesi?3 ) Birisi çıkar ben filân adamın evlâdındanım diye bir iddia orta- | ya atabilir. Fakat bünların her SPOR iŞLERİ 'Mıntakanın İtirazına Cevap Gelmedi Geçenlerde — şehrimize gelen ve Milli takımla müsabaka yapan ! Macar takımının milli mahiyeti | haiz olmadığı İsanbul mıntakası tarafından — Ortaya atılmıştı. Bu hâdiseyi tetkik eden Umumi merkez, Fatbol Federasyonunun İstanbul mıntakasma ceza vermek salâhiyeti olduğunu tasdik et- mektedir. Bu hususta malümatıma müracaat ettiğimiz İstanbul mm- takası Reisi Orhan Bey bize şunları söylemiştir: “ — Merkezi umuminin gaze- telerdeki tebliğini gördüm. Teb- liğ, bizim — anladığımıza göre, Federasyonun — b ceza vermek salâhiyetini teslim edi- yor. Biz Umumi Merkeze müra- caat ederek Federasyon tarafır- dan — verilen — cezaya — itirazda bulunduk . İtirazımıza — henüz cevap gelmedi. Gazetelerdeki tebliğ cezanın tasdik edildiği merkezinde değildir. Şayet ceza tasdik edilirse diyeceğimiz birşey yoktur. Çünkü son karar Umumi Merkeze aittir. ,, Diğer taraftan sporcular ara- sındaki şayialara göre, Merkezi Umumi İstanbul mıntakası hak- kında bir senelik boykot cezasını fazla bulmakta, bunun altı ay olmasını - istemektedir. Maamafih vaziyet hakkında — henüz kat'i malümat yoktur. Muallimler Bulgar Misafirlerin Ziya- retini İade Edecekler Türkiyeye gelen Bulgar mu- allimlerine bir iadei ziyaret olmak üzere önümüzdeki tatilde İstan- bul muallimlerinden altmış kişilik bir muallim heyeti Bulgaristana gidecektir. Muallimler orada bilhassa ko- operatifler ve maarif müessesatı | | söylediklerinin doğru olup olma- , üzerinde tetkikat yapacaklardır. dığını tetkik edecek birçok ma- kamlar vardır. Acaba evkaf ve tapu dairesi bu Ayaspaşa işini tetkik etmeden mi bu füzuli mütevellilere ver- mişlerdir? — Burasının Beyazıdı Veli vakfından olduğunu gös- teren birçok kayıtlar da varmış, Bunlar acaba tetkik edilmemiş mi? Muhakemenin neticesini pek merak ediyorum. Genç Kadının Gesedi Birkaç gün evvel Ortaköy açıklarında genç bir kadın cesedi bulunmuştu. Tahkikat neticesinde bu cesedin Kurtuluşta oluran şo- för Şevki Ef. nin hemşiresi Fatma Hanıma ait olduğu anlaşılmıştır. | se Bir Dayak ilddiası Dün Aksarayda — Muratpaşa mektep sokağında (6 ) numaralı evde oturan Sadık Beyle mahalle bekçisi Zülfikar Ağa arasında bekçi parası yüzünden bir ağız “kavgası olmuştur. ün Sadık Bey Müddeiumu- miliğe müracaat ederek bu hadi- se Üzecine polis merkezine gö- törüldüğü ve isimlerini bilâhara tetkik ettirerek — bildireceği memurlar tarafından dövüldüğü- nü ve alnından mühim surette yaralandığımı iddin etmiş ve mu- ayenesini istemiştir. Son Postanın Resimli Hikâyesi: IVereme Karşı Müş- terek Mücadele Balkan K;hıiıyonunundı Mühim Kararlar Verildi Balkan — konferansının — sıhhi komisyötü göçenlerde Atinüda toplanmış, — Balkan — devletlerini alâkadar eden muhtelif sıhhi me- seleler etrafında — görüşülmüştür. Komsiyonda Tüvglyeyi temsil eden Gülhane — muallimlerind » operatör Murat Bey, komsiyonun mesalsi bittiği için şebrimize dön- | müştür. Haber aldığımıza göre Murat Bey konferansta mühim teklifler serdetmiş ve sıhhi meselelerde Balkan hükümetlerinin müşterek bir şekilde hareket etmeleri için hiçbir. mahzur — bulunmadığıni sövlemiş ve müşterek - tedbirler alınması hususunda derhal hare- kete geçilmesini ileri sürmüştür. Murat Bey bu hususta ilk teşebbüs olarak veremle müca- dele meselesinden bahsetmiş ve bütün Balkan Devletlerini alâka- dar eden verem mücadelesi me- selesinde derhal müşterek hare- kete geçilmesiri teklif etmiştir. Mümessilimizin bu teklifi münaka- şasız ve alkışlarla kabul edilmiş ve bütün Balkan memleketlerinde veremliler için bir gün kabulüne, © gün Balkan şehir ve kasabala- rında veremliler menfaatine rozet- ler tevziine ve mücadele sahasında mesai iştirakine karar verilmiştir. Gelecek koöngre Bükreşte aktedile- cektir. Nisan Ayında İhracatımız Fazladır Harici ticaret ofisinin neşret- tiği bir istatistiğe gbn geçen ni- san ayı zarfındaki ihracat ve ithalâ! var'vetimizin kat'i şekli şudur: halâtımız — kilo itibarile 26,434,093 ve kıymet itibarile 5,606,108 liradır. İbracatımız ise kilo itibarile, 46,151,103, -kiymet itibarile 6,765, liradır. İhracat fazlalığı 1,059,055 liradır, Hayri Efendinin Tavzihi Bir adam öldürmek suçile muhakeme altında bulunan sabık Arabacılar Kâhyası Hayri Efen- dinin geçen muhakeme celsesin- de eski bir mahkümiyeti mevzu- bahsolmuştu. " Müddeiumumi — Hayri Efen- dinin evvelce 15 seneye mahküm olmuş bulunduğunu, fakat bu ce- zanın bugüne kadar infaz edil- mediğini söylemiş, bunun sebe- binin tahkikini istemişti. Hayri Efendi bize gönderdiği bir. mektupta © sıralarda — milli mücadeleye iştirak ederek cansi- parâne bir şekilde cephe hizmeti gördüğünü, bu sebeple 4 teşrini- sani 339 tarihli kanun ile affedil- diîini bildirmekte, esasen Çanak- kale harbinde yaralanarak bir Pa | Toptancılar Bakkallara Şeker Ve Kahve Vermiyorlarmış Kuru kahvecilerle bakkallar, toptancı şeker ve kahve tacirle- rinden şikâyete başlamışlardır. Toptancıların, ihtiyaç — günle- rinde piyasaya kahve vermeme- sinden dolayı bazı kahveciler, bu - vaziyetin önüne geçmek için bir cemiyet yapmış- lar ve toptancıların bu hareket- levini İktısat Vekâletile Ticaret Müdiriyetine bildirmişlerdir. Bak- kallara gelince; bu hususta Bak- kallar Cemiyetinde salâhiyyettar bir zatın bize verdiği malümatı aynen yazıyoruz: * — Bugün piyasadaki şeker- lerin kısmı âzamı şeker tacirle- rinden birinin piyasaya verdiği şekerlerdir. Diğer şeker ve kahve tacirleri bakkallara mal vermiyor- lar. Bugön — bakkallar kesme şekeri (43) liraya almiya talip oldukları halle mal bulamıyorlar. Vaziyeti olduğu gibi Fırkaya, Belediyeye, Ticaret Müdiriyetine yazdık ve şikâyet ettik. Kahve ve şeker buhranına esaslı şekilde mâni olmak için tedbirler alım- malıdır. ,, Alâkadar makamlar bu husus- ta tetkikata başlamıştır. Hububat Hariçten Yeni Müşteriler Müracaat Ediyor Son zamanlarda ecnebi mem- leketlerinde Türk — hububatına karşı gittikçe ziyadeleşen bir reğbet müşahede edilmektedir. Haber aldığımıza göre Filistinli- ler, İtalyanlar harici ticaret ofisi- ne müracaat ederek Türkiyeden hububat almak - istediklerini bil- dirdikleri gibi Mısırllar da yeni sene mahsulü kestane istemişlerdir. Kaybolan Memur Zimmetine 900 lira geçirerek ortadan kaybolan Seyrisefain gişe memurlarından Seyfi Efendi üç gündenberi arandığı halde btr türlü bulunamamaktadır. Seyrisefain hesap müfettişleri Sevahili Mütecavire gişelerinin teftişine devam etmektedirler. elini — kaybettiğini, — cephelerde vatan uğrunda yaralananlara gazi denildiğini, kendisine çolak de- nilmesinin biç doğru olmadığını ilâve etmektedir. baftalar — iş | yapamadıklarını iddia eden kuru | Balkan Tütün Konferansı Balkan Tütün Konferansı dün öğleden sonra Türk, Yunan ve Bul- gar murahbaslarının — iştirakile içtimamı yapmıştır. Müzakere Türk murahhaslarından Nmli zade Mithat B. tarafından bir nutukla açılmış, bu nutka Yunan ve Bul, murahhas reisleri tarafından tevap vetilmiştir. Bunu müteaki; içtimalar için rtis İntihabina ııçlz :::: ve Mithat B. ittifakla velâ seçil- ilk ki esaslar dahilinde mü- idate ve takıbi. münasip tir. Aşa, | ııılereltı görülmüştü 1—Tütün bubranındaki sebepler. 2 — Zirsi vaziyet, 3 — Alınacak tedbirler. Dünkü içtimâda —Yunan hbeyeli murabhasası programa dahil bir.nci madde bakkında noktal nazarlarını izah ve hulâsa den bir mukaddeme yapmıştır. — İçtimaa bagün devam edilecektir. Seyrisefain Bütçesi Seyrisefain Umum Müdürü dün Ankaradan dönmüştür. Söylendiğine göre idarenin yeni bütçesinde mü- him tasarruflar yapılmıştır. Sıhhat Müsteşarı Pariste toplanan beya>lmilel hıf- zıssıhha ofisi içtimama iştirak eden Sıhhat Vekâleti müsteşarı Hüsamet- tin B. dün şehrimize gelmiş ve ak- şam trenile Ankaraya gitmiştir. Şükrü B. Parise Gitti Düyunu Umumiye müzakerelerine devam etmek üzere Saracoğlu Şük- rü Bey dün Parise hareket etmiştir. Şükrü Bey, Pariste başlıyan müza- kerenin hüsnü suretle neticelenmesi her iki tarafın kuvvetli arzular beslediğini, esasen bazı meselelerin halledilmiş olduğunu söylemiştir. Kontenjan Tadilâtı Ankaradan — bildirildiğine — göre hükümet 2 ve 3 numaralı kontenjan kararnamelerinde ve listelerde mü- him addedilebilecek tadilât yapmış- tır. Nisan listesinden 5 0)) kilo kâğıt ve mukavva mamulât: mayısa ilâve, hırdavat eşyasından her ay için 15 bin kilo ilâve edilmiştir. Ayrıca yerli sanayii himaye için (500) kilo keten ve (20) bin kilo tülbent verilmiştir. Muallimlere Zam Yok Şehir Meclisi dün içtima etmiş, bazı meseleleri görüş r. Mual- limlere zam yapılması meselesi gö- rüşülmüş, bütçe vaz yeti dolayısile buna imkân olmadığı anlaşılmıştır. Zabıtai belediye memurlarından ke- silen paranın iadesine karar verilk miştir. Maarif Vekâlet'n'a Tıp Fa- kültesi için istediği (50) bin lira verilememiştir. Mübeccal Hanım Evlendi 930 Güzellik Kıralıçası Mü- beccel Namık Hanım Adanalı ta- cirlerden Abdülkadir. Beyle ev- lenmiştir. Kuduz Mücadelesi Son günlerde şehir dahilinde so- kak köpekleri tekrar çoğalmış, bir- kaç kuduz hâdisesi tesbit edilmiştir. Vilâyet Sıhbiye Müdürü Ali Rıza B. ise köpeklerin| itlâfina devam edil- diğini, son aylar zarfında 2400 köpek öldürüldüğünü söylemiştir. ar Ola Hasan Bey Ve Kahve Buhranı Bir avuç kahve... h K