17 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

17 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

aset Si Tokyo Suikasti Nasıl Yapıldı? Tokyo 16 — Başvekil M. İnukeyin katli hakkında şu taf- silât veriliyor : Başvekil bazı 7i- yaretçilerle kendi ikametgâhında görüşürken askeri ve sivil talebe kıyafetinde — birtakım (kimseler içeri girmiş ve kendilerine mâni olmak istiyen 4 polisle 1 hizmetçi kadını yaraladıktan sonra Başvekilin | yanına girmişlerdir. Mevcut ziya- retçilerden biri başvekili müda- faa etmek isterken yaralanmıştır. Başvekilin gelini, kayınpede- rinin kurtulmak için lâzımgelen zamana sahip bulunmasına rağ- men mütecavizlere karşı durmayı tercih etmiş ve bunlara, cesaret- leri varsa kendisini öldürmelerini söylemiştir. Bu sözlere, tabanca- ların yaylım ateşi cevap vermiş, bâşvekil derhal yere; yıkılmıştır. Mütecavizler bunun © üzerine wzaklaşmışlardır. — Başvekil çok m zayi ettiğinden, kendisine an şırınga edilmesine rağmen Yedi saat sonra ölmüştür. Bu hâdise üzerine, kabine, imparatora müştereken islifona- mesini vermiş. Fakat imparator kabul © etmemiştir. £ Başvekâlet Vekâletini M. Takahaşi ifa et- mektedir, Tokyo, Araka, Kobe, Nagoya borsaları siyasi vaziyetten dolayı muvakkaten kapanmıştır. Asıl katil polis tarafından şiddetle aranmakta olup ismi Kavazakidir, İmparator, vaziyet hakkında müşavirlerle ve Japonyanın en kıdemli devlet adamı olan Prens Sayonji ile görüşecektir. Harbiye Nazırını Da Öldürmek İstediler Tokyo, 16 — Harbiye Nazırı Araki de silâhlı bazı kimseler tarafından öldürülmek istenilmiş» tir. Bunlar, gece yarısından son- Ya tcneralın evine gitmişlerse de kendisini bulamamışlardır. Çün- kü Ceneral kabinenin hususi bir İçlimana © iştirak için evinde değildi. Vaziyet zahiren sakin görü- müyor, milli bir kabine teşkili düşünülüyor, , Tokyo 16 — Bu suikastle- Tin vâsi bir tedhiş hareketile alâkadar olduğu ( zannediliyor. Zira Başvekile suikast yapıldığı Zaman şehrin bazı binalarından da bombalar atılmıştır. etmek EDEBİ TEFRİKAMIZ: 12 Japon Başvekili İnukay Niçin Ve Nasıl Öldürüldü? Mecusilerle - Müslümanların Boğuşması Bombay, 18 — Mecusilerle Müslümanlar © arasında omevcut münaferet pek şiddetlenmiştir. Umumi Vali seyahate çıkmış, fakat hükümet merkezine döm- miye mecbur olmuştur. Ölülerin miktarı artmakta ve yağmalar devam etmektedir. Sokaklarda mütemadi arbe- deler oluyor. Normal bayat dur- muştur. Zabıta kuvvetleri ihtiyaca kâfi gelmemektedir." Hükümet kıtaatınım — yardımını — istemiştir. | Saat onda altı maktul ve 180 imecrah sayılmıştır. Dün ve evvelki günkü arbedelerin o muhasebesi şudur; 24 ölü, 400 yaralı, 50 yaralının vaziyeti vahimdir, Bir Deniz Faciası Aden 16 — Fransız Mesajeri Maritim kumpanyasının 21 bin tonlun Jorj Filipar vapuru Çinden Marsilyaya gelirken OGardafuvi burnunda yangın çıkmış, 60 kadar yolcu kendilerini denize atmışlar- dır. Vak'a line civar bulunan Sovyet bandıralı Kiyanef, İngiliz bandıralı nt Astor ve Mahsut vapurları & kalan yolcuları toplamışlardır. Etraftaki diğer vapurlar da vak'a mahalline git- mişlerdir. Hakon Marü Japou vapuru boş bir tablisiyeye tesa- düf etmiştir. Boğulanların miktarı henüz meçhuldür. 263 yolcunun sağ olarak kurtarıldığı, 3 yolcu- nun mühim surette yandığı haber veriliyor,. o Boğulaaların (o hakiki miktarı meçbuldür. Geminin süvarisi güç hal ile kurtarılmıştır. “Kendilerine müş- külâtla bir sandal bulabilen iki kişinin sandalı ortadan kaybol muştur. Bir Satranç Şampiyonası Havana 16 — Meşhur şatranç- çı ayni zamanda 330 kişiye karşı 66 şatranç partisi oynamıştır. 46 partiyi kazanmış, dördünü kay- betmiş ve 16 sında berabere kalmıştır. VİKTORYA ON yuharriri: Anut Hamsun tu Aşk, balikın ilk söylediği söz, yarattığı fikirdir. Hâlik: Zi Yanı , dediği anda aşk ta dünyaya geldi. Hâlikın her pi şey iyi olduğu için aşk mevcudatın menşei Ve Kâinatın hâkimi oldu. akat ne yazık ki aşkın geç- ” $içekli ve kanlıdır... elerde sa- Nakleden İk. $. yayı gördü. Şu anda, Viktorya- nın bu tenha yolda işi ne idi. Hangi tuhaf tesadüf onu buraya sevketmişti? Evet aldanmamıştı, gelen o idi. Dün akşam, Yohanın penceresi önünden geçen kadın da belki oidi. Kalbi şiddetle sayi i nın oşehirde olduğunu ME mümie Fakat genç kız, değirmepcinin oğlunun. gide- mi: kibar yerlere ( gidiyor- du. Delikanlı hatta Ditlefi de ei gayret sarfederek, genç kızın yamna yaklaştı. Acaba disini tanımış midi? Viktorya rm yüksekte ciddi ve mağrur görünüyordu. Yohan mütereddi- ürlada katledilen Başvekil ile yanında öldürülmek istenilen Harbiye Nazırı Araki (Bu resim, Mançeri İşyal'ni müteakıp bir ziyafette alınmıştır) Varşova Radyosunda Bir Hâdise Varşova, 16 — Yarı geceden biraz evvel Varşova telsiz istas- yonu tarafından yapılan neşriyat sr meçhul bir adam, bu keserek Harbiye Nazırı utskiye karşı bir ta- tehditlerde »retler - ve bulunmuştur. Neşriyat, ancak 21 saniye inkatan uğramıştır. Baş- vekil derbal tahkikat icrasını emretmiştir. Imanyada Siyasi Mahkümiyetler Kolonya 61 “— 22 Nisanda Sosyalist meb'uslardan Vels ile Polis Müdürü « M. Bavknehte karşı taarruzda bulunan müfrit milliyetperverlerden .meb'us Ley 3, şoför Fuks 5 ay hapse mah- küm olmuşlardır. Muharrirler Ve Siyaset Budapeşte 16 — 28 millete mensup birçok mubarrirler “ka. lem,, klüpleri, onuncu beynelmi- lel kongrelerini burada yapmış lardır. Kongre, siyasete karışma- mak şartile muharrirlerin sulhe ne suretle hizmet edebilecekleri çarelerini araştırmaktadır. m a dane kızı selâmiadı. Bunun üze- rine o, yavaş sesle: — Bonjur, dedi. Fakat durmadan ilerledi, Yo- han çıkarmaksızm geçti. Bacak- larında bir dermansızlık hissedi- yordu. Dar sokağın öbür ucunda, âdeti üzere, geriye döndü, ve kendikendine söylendi: — Bu sefer gözlerimi önüme dikeceğim ve ona hiç bakmıya- cağım, dedi. Fakat on adım yürüdükten sonra gözlerini kaldırdı. Viktorya bir mağazanın vitri- ni önünde durmuştu. Ona sezdirmeden öteki” yaya kalbırımına geçmeli miydi? Kız neden orada duruyordu. Vitrinde seyredilecek bir şey yoktu; çap- raz sıralanmış sabun kalıpları ile, kadehler ve eski pullardan başka birşey yoktu. Acaba geriye dönmeden on adım daha gitmeli mi idi? Küçük Lindbergin Katilleri Nevyork 16 — Nevyork Tay- mis gazetesi, Lindbergin çocuğu" nu kaçıranların beş erkek ile hü- viyeti malüm bir kadın olduğunu ve çocuğu bunların öldördükle- ifşa etmektedir. Hâdiseye ak edenler üç kişidir. Bir Alman, bir Brezilyalı, bir- de İtalyan. Kaçakçıların Bir Tehdidi Nevyork, 16 — Lindbergin verdiği fidyei necat hakkında kaçakçılarla müzakerede bulunan M. Gondon kaçakçıların ismini itiraf ettiği takdirde ölümle teh- dit edilmektedir. Zabıta M. Gon- donu sıkı bir muhafaza altında bulundurmaktadır. Rusya Ve Japonya Moskova, 16 — Bir Amerikan gazetesinin Mançuri ve Sibiryada Rusyanın 250 bin kişi tahşit et- tiği hakkındaki haberleri Tas Ajansı tekzip etmiştir. Bu sırada Viktorya dönüp ona baktı. Ve sanki mukavemet edilemiycek bir kuvvetin tesirile hareket ediyormuş gibi, azimkâ- rane adımlarla ona doğru yü- rüdü. Yüzünde asabi bir gülüşün işmizazları görünerek (güçlükle mırıldandı: — Bonjur, ne iyi tesadüfi Yarabbi, gencin kalbi ne kadar çarpıyordu! o Çarpmıyor, âdeta göğsü içinde çırpınıyordu. İ Bir şeler söylemek istedi. Ancak dudaklarını kımıldatabildi. Vik- toryanın sarı renkli kostümünden ! we belki de ağzından mestedici bir koku yayılıyordu. O anda yüzünün bututunu seçemedi. Yal- nız omuzlarının zarif inhinası, ! şemsiyesinin kabzesini tutan uzun ve narin eli görebildi. Bu onun sağ eliydi ve parmağında bir nişan yüzüğü vardı. Önceden bunun Bunda kendi için bir felâket ih- timali görmedi. O, yalnız bu elin ifade ettiği manaya dikkat edemedi. İş Adamı Nasıl Kadın İster? ! | ! Erkek, cemiyetin okendisine verdiği haklara ve mevkie istina- ! den, kendisini kadına faik görür. Onu kendisile musavi vaziyette İ görmiye tahammül edemez. İş adamı, mutavassıt bir er- kek tipidir. Hayat mücadelesinde yıpranmıştır. Bu mücadele onun nefsine itimat uyandırmıştır. Ka- dını kendinden çok küçük ve çok kabiliyetsiz görür. İş adamı yanında çalıştırdığı kadının kendinden aptal olmas sını ister. Zeki bir kız ona ge- riliğini gösterebilir. |Onun da bunu bissetmiye tahammülü yok- tur. İşte çalışan kız ve kadın patronundan fazla zeki ise ve bu zekâsını her fırsatta göstetiyorsi mevkiini kaybetmiye mahkâmdur. İş adamı onda da her mana- sile çalışkan bir ev kadını arar. Öyle bir ev kadını ki, evin bütün işini görecek, çocuklarını ba- kacak, ve akşama (kocasi neşeli ve mütebessim bir -“7'- karşılıyacak. İş adamının karısı maddeten vardır, manen köledir. Evin içinde bile sözü geçmez, sesi çıkmaz. Bir iş adamı sizinle evlenmek istediği zaman bu noktaları unut- mayınız ve kendinizi ona göre tartınız. * Fatihte Suat Hanım: Güzelliğine mağrur bir genç züppe olur. Bu erkeklere itimat edilemez. Çok sevilip çok aran- dıklarına kanidirler. Onun için hercaidirler. Her gülden biraz koku almak hevesine düşerler. Sizi sevip sonra soğuması bu tabiatinin iktizasıdır. Tahsil ça- ğında kendinizi bu tehlikeli adamların ağına kaplırmamanızı tavsiye ederim. HANIMTEYZE —E TAKVIM—- / SALIJ 3i Gün -17- Mayıs -932 Kihimr Arabi Rami 1- Muharrem — 1390 (| deMayım senn: 1 4. ağız 10) İkindi | & 46116. 7 | İmsak |7. 1512 hayret edilecek derecede incelik ve güzelliğine bakıyordu. — Tam bir haftadanberi bu- radayım. Fakat sizi göremedim. Hayir yanılıyorum. Bir defa s0- kakta mızdan en ar kadi geçeni > ie Sar söyledi. Ne kadar büyümüşsünüz, Genç kekeledi: — Ben sizin burada olduğu- huzu bilmiyordum.. Burada çok kalacak mısınız? — Oh, hayır, çok değil, bir- kaç gün sonra döneceğiz. — Sizi bu tarafa sevkeden ve ( selâmlamaklığıma müsaade eden tesadüfe minnettarım, Süküt, — Bu taraflarda yolumu kay- betmiş olmalıyım. Biz musahibin evinde oturuyoruz. Oraya hangi taraftan gidilir ? — Müsaade ederseniz sizi götüreyim ? Yürüdüler. Yohan lâkaydane sordu: ( Arkasi var) A VEM Ye rine dinl eğin e zel” ille alin e