19 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

19 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Ty— — — — ——— Haftada İki Defa Spor D O Perşembe ve Cııı;n:ırleıi Günleri Gazetemiz şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri olmak Üzere haftada iki spor sayfam meşredecektir. Perşembe günkü spor sayfasında dünya spor hareketlerini, — memleket — spor —— hüdiselerini okuyacakaınız. Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... ee Galatasaray - Fenerbahçe Gelecek Cuma İki Takım Tekrar Çarpışacak Bu ay içinde mühim projeler vardı. Başta Selânik muhteliti olmak üzere sıra ile; Enosis Yu- nan takımı, İngilizlerin Vestha- mını ve daha sonra Racingini görecektik. Selânik muhteliti ile beraber gelmek istiyen seyircilerin pasa- portları — vaktinde yapılamadığı için onlar gelemiyeceklerini — bil- dirdiler. Selânik muhtelitini — takiben Enosis Yunan takımı da ayni şeyi bahane ederek gelmedi. İngiliz Pröfesyonellerile de pazarlıkta mutabık kalınamadığı için onla- rın da gelip gelmiyecekleri şüp- heli bir vaziyete düştü. Fenerbahçe ile Galatasaraylı- arın tertip etmek istedikleri bu maçlar yukarda yazdığımız sebep- lerle yapılamadığı için faaliyete geçeceğini ümit ettiğimiz baftalar boş kaldı. Fener - Galatasaray maçının ne şartlar dahilinde yapıldığı ma- lümdur. Fenerbahçe stadyomunun kuşul resmine tesadüf eden cuma günü Enosis klübile Fenerliler oynıyacaklardı. Yunan klüb gelmiyeceği — anlaş ' bahçeliler Galata: ederek bir maç istediler. asaraylılar — bu memnuniyetle kabul etmişlerdi. Yalnız evvelki hafta Kadıköyün- ge yapılan © maç kabul edilir- en Galatasaraylılar tarafından ın" Şart koşulmuştu. O şart ilk açtan sonra gelmesi beklenen eçncbı_ takımları gelmediği tak- dirde ikinci maçın Taksimde ya- teklifi Sporlarda haddizatında mev- tut olan heyacanla iktifa etmek istemiyen Âmerikalılar her sene yeni yeni şeyler icat ediyorlar. sene de yüksekten suya dalb- malarda çok güç ve çok tehlike- li ( ikiz atlama ) modasını çıkaran A_merikılılar alışılmış ve tabiileş- miş yüzme atlamalarına bu suret- Fransızların | ! Tehlikeli Bir Hüner pılması - idi. Bu hafta ve gelecek hafta içinde — beklenen — ecnebilerden henüz. bir haber — çıkmadığı- na nazaran 27 mayısa tesadüf eden cuma günü Galatasarayla Fenerbahçenin bir daha karşılaş- ması imzalanan şartlar iklızas dandır. Kadıköyündeki birinci maçta mağlüp olan Fenerbah- çeliler bu ikinci maçı daha bü- yük bir arzu ile beklemektedirler. Yalmız imzalanarak teati edi- len taahhüt mektubuna nazaran bu seferki maçın Taksim Stad- yomunda — oynanması — lâzımdır. Halbuki Taksim — Stadyomunun bazı teferruatı ikmal edilmedikçe belediyenin orada maç yapıl- masına müsaade etmiyeceği temin edilmektedir. Bu vaziyet karşısında ikinci Fener - Galata- saray maçının nerede yapılacağı henüz malüm değildir. Gelecek haftaya kadar, yani on gün zarfında, Belediyenin iste- ikmal diği tertibat edilebilirse ın Stadyomda yapılması müm- yarın oynanacak İstanbulspor - leymaniye şilt "maçı da Kadıkö- yünde yapıla Ankarada Spor Ankara, 19 (Hususi) — Yarın burada lik maçlarına devam edi- lecek, Çankaya - Altınordu ta- kımları oynıyacaktır. le yeni bir heyecan çeşnisi ver- mişlerdir. Bu moda İngiltereye de sirayet etmiştir. Amerikanın bazı yerlerindeki belediyeler bu tehlikeli atlama- lara mani olmak istemişlerse de sporcuların müşterek protestoları karşısında süküta mecbur olmuş- lardır, On metre yüksekten ikiz olarak suya dalanlar s P O |Bütün İngiliz [ Kızları Güzelleşecek Amerikan kadınlarının vücu- dundaki tenasübü kıskanan İngi- liz kadınları, vücut güzelliğinin ancak harekâti bedeniye ile elde edildiğini anladılar. Onun için İngiliz kızları da | Amerikalılar gibi grup grup hu- susi cimnastikler yapmıya baş- ladılar. Köylere varıncıya kadar sivil teşkilâtın nezareti altında icra edilen bu harekâtı bedeniye nü- mayişlerine İngiliz mütehassısları da fevkalâde ehemmiyet veri- yorlar. 4 Terbiyei bedeniye mütehasıs- ları İngiliz kızlarının da Ameri- kalılar gibi bir tipte ve bir usul tahtında yetişmeleri için muh- telif jimnastik harekâtı içinden kadın vücutlarına en elverişlilerini seçerek bir metot haline koy- hır. muşlardı Mekteplerdeki spor - teşkilâ- Cumartesi sayfasında! —Cuma günkü — maçların tafsilâtını bulacaksınız. n z | Teniste Davis Kupası Bu Şene De Alabilecek Davis kupası maçlarında Amerikalıların ümillerini bağladıkları dehşetli takım idman yaparken Dünyanın en mühim tenis turnuvalarından olan Davis ku- pası maçları - başladı. Dünya şampiyonluğunun mevzubahs ok duğu bu müsabakalar muhtelif milletler arasında yapılıyor. İlk müsabakalarda İtalyanlar Mısırlıları (3-2 ) mağlüp ettiler. Yine ayni devrenin müsabakala- rında Avusturya takımı Çekleri yendi. Danimarkalılar da Yugo- slâvları mağlüp elttiler, Davis kupasına Amerika, Ja- ponya ve Avrupalılar da iştirak ettikleri için maçların dömifinali mahiyetinde olanları semt semt yapılmaktadır. Bu suretle Avru- palılar kendi aralarında yaptık- ları müsabakalarla en kuvvetli takımı seçmiş oluyorlar. Amerikalılar da kendi mınta- kalarına dahil olanlarla seçildik- ten sonra son müsabakaları yap- mak üÜzere Fransaya geliyorlar. Nihat müsabakalar Pariste yapı- larak dünya şampiyonluğuna İâ- yık olan millet ayrılmış oluyor. Davis kupası maçlarının nizam- namesi mucibince son müsabaka- lar bir sene evvelki galip milletin toprağında oynanmaktadır. Fransa 1927 senesindenberi kupa birin- ciliğini muhafaza etmektedir. Bu sebepten — 1927 senesindenberi Davis kupası Pariste oynahıyor. Fransızlar Amerikalıları — Flâ- delfiyadaki — müsabakada — ka- zanmışlardı. O gündenberi be- şinci| seve olduğu halde — dün- ya şampiyonluğunn hiçbir mil- finalleri yan kızlar için de serbest mual- limler tayin edilerek mekteplere devam etmiyenler için de bu güzellik metodunun tatbikı kabil olmaktadır. Bütün İngiltere kızlarını sefer- ber hale getiren büyük hamle- lerile altı yedi sene zarfında İn- giliz kızlarının da — Amerikalılar gib mevzun ve mütenasip vüctla- ra malik olacakları tahmin edil- mektedir. Resimlerde genç kızla- rın çalışmalarını görüyorsunuz. lete vermediler. 1927 — sene- sinden 1930 senesine kadar üç sene son müsabakaları Ame- rikahlarla Fransızlar - oynadılar. Üç sene biribiri üstüne Ame- rikan takımını yenen Fransızlar geçen seneki müsabakalarda düm ya şampiyonluğunu güçlükle mu- hafaza edebildiler. Geçen sene İngilizlerin çıkardığı takım Ame- rikalıları da yendiği için nihal müsabaka Fransızlarla İngilizler arasında olmuştu. Fransız — şampiyonları — bu müsabakaları — kazanmal son — gayretle çarpışmış- Fransız şampiyonu rotra İngiliz şampiyonu Perri'yi yendiği vakit bayılmıştı. İngiliz şampiyonunu da tenis sahasından dar arkadaşları müşlerdi. İki mik letin şampiyonu da son gayretle- rile, her şeylerini tüketinceye kadar oynamışlardı. Jeçen seneki şampiyonluğu pek büyük müşkülâtla muhafaza eden Fransızların bu seneki tenis takimları ayni insanlardan teşekklli ediyor. Halbuki Amerikalılar ve Avustralyalılar yeni şampiyon- larla Davis kupası maçlarına gi- riyorlar. Gaçen sene Fransızları sıkıştıran İngiliz takımı da teh- ditkâr neticeleri bekliyor. Amerikan takımının iki par- Jak yıldızı olan Sidney Wood ile Mangin Parise muvasalat etmiş- lerdir. Trenden indikleri gün hiç bir tarafı gezmeden doğruca id- man sahasına koşan Amerikalı- ların hazırlık için gösterdikleri ciddiyet Fransızları düşündürmiye başlamışlır. Bakalım Fransız takımı son için lardı. Lu altıncı seneyi de dünya şampiyonu — olarak idrak edebilecek mi, Eskişehirde Futbol Eskişehir ( Hususi ) — Şimen- difer ve Türk'ışığı klüpleri ara- sında yapılan maçta Şimendifer takımı ( 1- 0) galip «eldi. Herkes, Eskişehir İdmanyurdu' — ile Tayyare idman yurdu arasın; maçı böyük bir alâka ile takip" ı etti. Maç Tayyare İdman yurdunulu Fransızlar Şâmpiyonluğu Mi galibiyetile (1-0) neticelendi. / —