20 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

ı* :20 ,Haziran SON POSTA ı İşten El Çekmiş Bir Hırsızın Hatıraları. ADK :.dgar Pip Dirildi Mubarriri : Arnold Golopen ) Bir Saıdet Ayı Aşk Ve E.ğlence Meseleleri - Para Suyunı; Çekiyor - Amcama Gideceğim Derken Halama Rastgeliyorum - Mutlaka Kaybedilecek Bir Para ! - Holândaya Gitmeden Evvel... Laycester mahallesinde güzel bir lokanta gözüme ilişti. Giderek Şampanyasile, şarabı ile mükem- mel bir yemek yedim, yemekten Sonra da iyi cinsten bir yaprak tigara tellendirdim. Akşam — çoktan — çökmüştü, tadde elektirik fenerlerinin ziya- & #llnda parlıyordu. Pencereden baktım. Kaldırımda Alhamra adı- di taşıyan bir Muzik Hol vardı: — Adam sende biraz da eğle- nelim, diyerek lokantadan çıktım, muzik holün gişesine teveccüh eltim. Fakat tam bilet parasını vereceğim sırada — kimi — gör- Bem beyenirsiniz? Benim ba- in metresinm —Edith — karşıma çıkmaz mı? Fakat göze çarpan bir tuvalet içindeydi. Beni görür görmez bir hâdise çıkarmaklı- ğımdan korktu. Fakat sonra yüzümde biddet eseri göreme- yince kollarımın arasına alıldı : — Edgar, Edgar, beni affedi- Biz, diye ağlamiya başladı. Halk bizi seyrediyor, gülmiye ve alkış- lamıya başlamışlardı, metresimi koluna alarak dışarıya çıklım. Bir Tesadüf Meselesi... Bu ikinci bal ayımızı size bütün tafsilâtı ile anlatmaklığımı İstemezsiniz değil mi? Bununla aber şurasını bilmeniz lâzım: Sarhoş edici, çıldırlıcı, bayıl- Hicı bir zaman geçirdik. Edith kabahatlerini örtmek için o de- rece tatlı bir kadın balini aldı ki, bana bir müddet sade maziyi değil Rejan elmasını bile unut- turdu. Fakat bilirsiniz: Tatlı rüyalar çok devam etmez. Bir sabah tüzdanımı — karıştirirken — içinde beş liralık biçare bir baknottan başka birşey kalmadığını gördüm. O tekrar işe Muhterem rahip Patersonun pa- çekmişti. Şimdi koyulmak lâzımdı. Düşündüm. Hatırıma muayyen bir plân gelmedi, tesadüfe tâbi ol- mıya karar vererek metresime mühim bir iş için l:*d .'ık çıka- tağımı ve ma kadar kal,; v B birlikte g=k raları — suyu — Taşrada bulunan amcamı ziyaret edeceğim, kendisi hâkim- dir. Merasimi çok sever, yanımda tanımadığı bir kadının bulunması doğm değildir, dedim. Ve Edith'i kucakladıktan sonra sokağa fır- ladım. Nereye gidecektim, bilmiyor- dum. Kendimi tesadüfe bırakarak bir müddet yürüdükten sonra (Flit Srit ) e geldiğimi gördüm. ondraya uğradıysanız - bilirsiniz. 'ürası lngîh'ı payitahtının en kalabalık sokaklarından - biridir. Sabah akşam bir arı kovanına | enzer. otoğraf dahlili Kuponu Tablatinisi —oğronmek istiyorsanız İotoğrafınız. $ adet kupon İle - bir - kta gönderiniz. Fotoğrafınız sıray tüâbilir ve iade edilmez. FEŞ ğ% ğ ksim, meslek Yoya san'si? Hangi evallerin cevabı ? Fotoğraf intişar Bnııenıleyh ben ikinci sınıf | parçasını istedi: bir caddeye sapmayı tercih et- tim. Bir kaldırımdan öbürüne geçiyordum ki önümde yürüyen şişman bir kadın ayağı kayarak yere düştü. Koşarak kaldırdım. Fakat galiba bacağı incinmiş- G, basamınor, ağlıyordu, halk ta toplanmıştı. Koluna girerek, yanı başımızdaki eczahaneye — götür- dük. Bacağı mı incinmişti, kemi- ği mi çatlamıştı, bilmiyorum. Ec- cahanede hiç durmadım, fakat kadının elinden benim cebime intikal eden cüzdanın içinde ne olduğunu bir an evvel anlamak istiyordum. Merakımı ancak 15 dakika sonra tenha bir sokakta tatmin edebildim: Cüzdanın içinde tam 220 İngiliz lirası vardı. Ne kadar memnun olduğumu tasavvur ede- mezsiniz. Taliin bir defa daha lütfuna uğramıştım, 'şimdi Londrada bir müddet daha şahane bir hayat yaşıyacak, sonra Rejan elmasını satmak Üzere Holândaya geçe- cektim. Şurasını da kaydedeyim ki: Şişman kadın cüzdanmı çal- dırmakla büyük bir şey kaybet- miş olmadı, zira çantanın içinde bulduğum bir yazıdan anlaşıldı- ğına göre bu para ile Timson bankasının — tahvillerinden — satın alacakmış! Haibuki hatırlarsınız ; İki ay sonra bu banka azim bir açıkla iflâs etti va tahville- rinin kıymeti sıfıra düştü. * Her ne ise ben banknotları cüzdanıma yerleştirdikten sonra yoluma devam edecek yerde eve döndüm. - Edith sokağa çıkmıya hazırlanıyormuş, beni — görünce hayret etti. Amcama Flitsibit'te rasgeldiğim için ziyaretine gitmi- ye lâüzüm kalmadığını söyledim. * Edith'e bittabi Rejan elmasın- dan hiç bahsetmemiştim. Fakat bir gün, daha doğrusu bir gece az kaldı. hakikati — anlıyacaktı. Yatakta yatarken eli Ffanilâmın cebine rastgelmişti: — Bu ne Fdgar! diye sordu. — Bir taş parçası, diye cevap verdim. İzah etmek için de batıl bir itikada tebaan tılsım olarak üzerimde taşıdığımı Söyledim. Bir — Hay hay, dedim sabah- Teyin ! Ve ertesi gün sokaktan ale- lâde bir taş bularak gözünün önünde ikiye böldüm ve bir par- çasını kendisine verdim. Fakat şimdi elmasın yerini değiştirmek lâzımdı. Döşemenin altına saklamayı düşündüm, mu- vafık bulmadım, pantalonumun kuşağına — dikmeyi — tasarladım, tehlikeli gördüm. Nihayet aya- ğuna — tesadüllen bir çivi battığı zaman potinlerimi hatırladım - ve bir — tanesinin ökçesini oyarak elması içine yerleştirdim. * Artık Amsterdama gitmeyi düşünmeye sıra gelmişti, Bittabi Edith'i birlikte götürecek değik- dim. Şu halde onu Londrada muvakkalen yalnız bırakmak için iyi bir bahane bulmak lâzimdı. Düşüne düşüne bunu da buldum. (Arkası var) Bir ikramiye Ticarethanemin — 1926 senesinden bu seneye kadar düfterle namıma muharrer - bir adet yüz ve ikl adet yüz yirmi beş liralık bonolarla Üç kıt'a gümrük makbuz senedini bir paket derununda Beşlktaş ile Karaköy arazmidaki tramvayda unutulmuş olduğundan getirene elli Tira ikramiye verilekcektir. Galata'da Tünel caddesinde 5 Nolı ma- garada kazmir tüccarı Mehmet Kamalettin. Boşiktaş İcra dalresinden: Borçtan dolayı malıçuz bir yüzük, bir çilt küpe ve yirmi dört incili ger- danl '6/982 tarihine müsadif per- şembs günü saat 18 t gandal bedes- teninde alönen bilmüzayede satılacağı ilâa olunur, Zayi Maaş Cüzdanı — Üskü- dar Pş. kapısından almış - oldü- ğum maaş cüzdadımı zayi ettim. Yenisini çıkaracağımdan hükmü yoktur. Ayarma Yastıkçı Sokak 12 numarada | Nadire Cit ve zührevi Bastalıklar Mütehassısı DOKTOR Ömer Abdurrahman İstanbul — emrazi — zülreviye dispanseri Sertabibi Ankara caddesi Ikdam Yurdu kaşisında No, TI Büyük Tayyare PİYANGOSU 12 inci Tertip 6.ıncı keşide 11 temmuz 1932 Büyük ikramiye: 200.000 Liradır. Ayrıca : 50.000, 30.000, 20.000, 10.000 Liralık ikramiyeler ve 100.000 Liralık bir mükâfat. hesabatını muhtevi | Sayfa 11 aa lllyer stanbul Evkaf Müdüriyeti ânları Kıymeti muhammesi Lira K, 300 — 31 arşın 28 santim terbiinde bulunan Çemberlitaşta Mollafenari mahallesinde Vezirhanı içinde küçük hanın İ üncü katımda 19-13 No. li kârgir dükkânın tamamı. 448 Tamamı 128 arşin terbiinde bulunan Aksarayda Koğacı- dede mahallesinde Asiyehota sokağında A, 12 Na. ile murakkam bir kıt'a arsanın tamamı. 314 76 Tamamı 104 arşın 92 santim terbiinde bulunan Üzskidar- da Gülfemhatun mahalle ve sokağında Gülfemhtun - ca- miünin metruk helâ mahalli arsası. Tamamı 374 arşın terbinde bulunan Hasköyde Kiremit- çi Ahmetçelebi mahallesinde Okmeydanı caddesinde atik ( 5, 7, 9, 11, 13, 15) cedit (5, 7, 9, 11 ) mumaralarla murakkam tahtında üç bap dökkâm müştemil harap üç bap hanenin tamamı. ai Tamamı 165 arşın terbünde bulunan Kandillide Aralık sokağında atik 4 No. hi üç oda bir sofadan ibaret harap bir bap hanenin tamamı. Tamamı 23 arşın terbiinde bulunan Çemberlitaşta Mol- lafeneri mahallesinde Yağcıhatmı alt katında 1 No. h kâr- gir odanın tamamı. Beyoğlunda — Kâtipmustafaçelebi — mahallesinde — Telgraf sokağından atik 4 Küçükparmakkapı caddesinde 36, 38 No. alan müfrez iki kıt'a arsadan 148 arşın terbiinde bulunan kısım beber zirar 15 liradan 2220 lira ve 108 arşın terbiinde bulunan kısm beher zirar 12 liradan 1296 lira ki cem'an 3516 liradır. Balâdaki emlâki mahlüle satılmak üzere 20 gün müddetle müzayedeye konmuştur. Müzayedesi Temmuzun (1 inci pazartesi günü saat 15 tedir. Talip olmak istiyenler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile beraber Çemberli- taşta İstanbul Evkaf Müdiriyeti binasında Mahlülât idaresine mü- racaatleri ilân olunur. 900 500 (2220 1296 3516) * | Kıymeti muhamminesi Fi Va K 2681 78 Tamamı 2383 arşın BO santim terbiinde bulunan Hoca- paşa mahallesinde Demirkapı- caddesinde atik 3 cedit 9- 11 No.lı evvelce konak halen iratlı arsanım 14400 hissede 1620 hissesi, 166 67 Tamamı 12 metre 28 santim terbiinde bulunan Dayeha- tun mahallesinde Tığcılar caddesinde atik 67 cedit 69 No. lı dükkânın sülüs hissesi, 46 88 Tamamı tahminen 125 arşın terbiinde bulunan Kocamus- tafapaşa mahalle ve caddesinde atik 328 cedit 352 No.lı mukaddema dükkân elyevm arsanın — 30-120 hissesi, 150 00 Tamamı 6 arşın 21 santim terbiinde bulunan Çarşıyıkebir- de atik Batpazarı caddesinde Çadırcılar sokağında 113 No. li dükkânın nısıf hissesi. Tamamı 3! arşın 32 santim terbünde bulunan Bahçeka- pısında Hobyar mahallesinde Hamidiye caddesinde atik 28 cedit 77 No. l1 dükkânın 1 -8 bissesi. 1112 50 Tamamı tahminen 1225 arşın terbiinde Çengelköyünde ve caddesinde atik 157 No.lı harap hamamı müştemil atik 159 No.lı harap enkaz halinde bir bap hanenin nısıf hissesi, Balâdaki emlâki mahlüle dört hafta müddetle satılmak üzere müzayedeye konmuştur. Müzayedesi temmuzun yirmi birinci per- şembe günü saat on beştedir. Talip olmak isteyenler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile be- raber Çemberlitaşta *İstanbul Evkaf Müdiriyeti binasında Mahlülât Kalemine muracaatleri ilân olunur. 1500 * 1 — Bahçekapısında 4 cü Vakıf han dahilinde 17-66, 4- 12, 9-4, 16-15, 7-14, 5-22 Nolı mağazalar ile dükkânlar. 2 — Hanın tahtında kebir bodrum 1 Nolı küçük depo dipten 2-ci direğe kadar, 3 — Hanın asma katında 1, 2, 1i, 12, 13, 14, 16, 31, 33, 35, 38 No. lı odalar. 4 — Hanın 1-ci katında 1-8, 16, 18, 26, 27, 28, 32, 35, 36, 37 No. lı odalar. 5 — Hanın 2-ci katında | - 8, 4, 6, 10, 11, 26, 27, 28,29, 30, 31, 32 34, 35, 37, 39 No. l1 odalar. 6 — Hanın 4- cükatında 1-8, 7, 8, 9, 10 12, 14, 16, 18.22No.|ı odalar. 4 - cü Vakıf han dahilinde .balâda yazılı olan mağaza, dükkân ve | odalar ayrı ayrı 933 - Mayıs gayesine kadar kiraya verilmek üzere ı müzayedeye konmuştur. İhaleleri Temmuzun 11 - ci pazartesi günü | saat 15- te yapılacaktır. Taliplerin yevm ve saati mezküre kadar Çemberlitaş'ta Evkaf Müdüriyetinde Akarat kalemine müracaatları Zafiyeti umumliye, işlihasızlık ve kuvvetaizlik balâtında büyük faled ve tesiri görülenı FOSFATLI ŞARK MALT Hulâsası Kullanımız.. _Her eczanede satılır