20 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

20 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

*Son Posta,, sayıfası en yeni haftada iki defa yapar. Bu sayfalarda haberleri, âlemindeki hayatı ve — sinema cereyanlarından Bittt —e aüi Midızlarda bahsedilir. dünyanın artistlerin Bisiklet Modası Aldı, Yürüdü ae mamme — Holivut, (Hususi) — Resimde gördüğünüz dilber Holivat yıldız- ları bisikletlerle Polo oynamıya gidiyorlar. Son günlerde moda olan bisikletli Polo —oyunu yıldızlar arasında büyük bir rağbet gör- müş ve hemen taammüm etmiş- tir. Bu oyunun bu kadar çok tevilmesinin sebebi, yalnız çok neşeli ve eğlenceli oluşu değildir. Ayni zamanda bisikletin — vücut | güzelliğinde bilhassa bacak tena- sübünde büyük bir rolü vardır. Bacaklarını — güzelleştirmek, vücutlerine ahenk vermek istiyen Holivutun şen ve şuh kızları bisiklet üzerinden inmemektedir- ler. Bisiklet her bacak ve her Yücut üzerinde iyi tesirler yaptığı gibi bilhassa şişman ve biçimsiz bacakları inceltmek ve güzelleş- tirmek için yegâne çaredir, diye- bilirim. Yıldızların bu güzelleşme spo- Tunu taklit eden binlerce tombul Ve yamrı yumru bacaklı kızlar #imdi A >erikanın her - tarafında bisikletle geziyorlar, Bacaklarının Küzelliğile yildızlar arasında bü- Yük bir şöhret kazanan sevimli Artist Leylâ Hiyams çocukluğun- danberi bisiklete binmektedir. Ve | '4 şöhretini bisiklete medyundur. Bisiklet modasına en ziyade Merak sardıran kızlardan biri de Joan Kravforttur. Bu güzel yıldız *tomobillerini garaja — çekmiş Ve hemen birkaç tane bisiklet al- Tiştır. Şimdi boş vakitlerinde, 'Alta stüdyoya gelirken hep bi- Sikleti —tercih Yakında frada yıldızlar arasında büyük bisiklet yarışı yapılacaktır. ı'I.İıı'ıı, birinciliği kim kazanacak? ! Turan Tayyareci Blondel Bu sütunlarda kendisini daha evvel tanıdığınız sarışın Amerika yıldız: Jan Blondel son zamanlar- da tayyareciliğe merak sardır- mıştır. Güzel Jan esasen üç tane otomobile maliktir. Şimdi bu yeni merak üzerine iki lane de spor tayyaresi satın almışlır. Bu resimde — kendisini — teyyareye binerken — görüyorsunuz. — Fakat haber verelim ki sarışın kız. çok ihtiyatlıdır. Tayyareye binerken Paraşütünü hiç ihmal etmez. Çün- kü ilk zamanlar da geçirdiği bir tehlikeden sonra akıllanmıştır. *Son Posta, bulunan Holivutta hususi muhabiri yegâne Türk gazetesidir. Ho- Kvut muhabirimiz, ber hafta bize mektup gönderir ve sinema âleminin — İçyüzünü anlatır. Bir Çare Lisan Meselesinin De Kolayı Bulundu Sesli filim icat edildiği zaman filim kumpabyalarını bir mesele düşündürüyordu. Sesli — filimler Amerika ve Avrupada rağbet bulsa bile şarkta rağbet bu' yacağına hemen herkes kani ... Sesli filim aleyhtarları bunu ileri sürerek sesli filim aleyhinde pro- poganda yapmıya başlamışlardı. Halbuki sesli film yakın Şark- ta bilhassa Suriye, Mısır ve Filis- tinde Amerika ve Avrupadan ziyade rağbet kazanmıştır. Es- kiden sessiz filmlerde yazı ile filmin mevzuu seyircilere anla- tılırdı. Şimdi Şark ahalisi sesli filimdeki lisanlardan anlamadık- ları için başka bir çare bulun- muştur : Bir sesli filim gösterilir- ken lisandan anlıyan bir adam perdeye yakın bir yerde durarak filmin mevzuunu anlatmaktadır. Yeni filimler Avrupa rinden evvel Şarkta gösü....ek- tedir. Meselâ — (Formalı kız), ( Sahipsiz toprak ) filimleri Paris veya Londradan evvel gösterilmiştir. Yeni Yıldız Filistinde Çekoslovakyada sinema san'a- t oldukça ilerlemiş ve orada da yeni yeni sinema yıldızları belir- meğe başlamıştır. Resmini gördü- ğgünüz Matmazel Ela Sarzova yeni Çek yıldızları içinde bilhas- sa sesinin güzelliğile şöhret ka- zanmıştır. Lüinin Bahçesi Yapılan Bir Müsabakada Birinciliği Kazandı Geçenlerde Holivutta güzel ev ve bahçe müsabakası yapılmış ve meşhur komik Harolt Loidin evi birinciliği kazanmıştır. Filha- kika bu meşhur kahkahalar kra- hom evi de kendisi gibi güzel- dir. Ev dediğimize bakmayınız. Fakat Lüinin evi mükemmel bir sayfiyedir. — Bilhassa — bahçeleri çok güzeldir. Holivut yıldızları arasında bunun kadar bahçe meraklısı yoktur. Lüinin biri İtal- yan olmak Üzere beş bahçıvanı vardır. Diğer bahçıvanların dördü de Japondur. Bahçesindeki gül fidanları tamam 178 cinstir. Yani mükemmel Lir gül kolleksiyonu... Asri Bakireler Evvelce ( Asri bakireler ) ismi altında sessiz olarak — sey- rettiğimiz filmin şimdi Almanyada sesli bir kopyesi çevrilmektedir. Filmde baş rolü İsveçli meşhur artist Olaf Fiyort oynamaktadır. Artistlerin Akıl Hocası Levis Stondur Büyük Mükâfat Burada güzel Fransız yıdızla- rından Meg Lemonye'nin yopyeni bir resmini görüyorsunuz. Güzel yıldız bu kıyafetle iştirak - ettiği bir letafet müsabakasında birin- ciliği ve büyük mükâfatı kazan- mıştır. Meg Lemonya Fransızdır. Fa- kat Londrada doğmuştur. Tiyat- roya on beş yaşında başlamış, is- tidadı sayesinde çok çabuk par- lamıştır. Dört sendenberi Pariste sinema stüdyolarında birinci de- recede — filimler — çevirmektedir. Şimdiye kadar birçok filimlerde baş rolleri oynamıştır. Holivut (Husasi) — Size bu mektubumla meşbur yaşlı başlı artistlerden Levis Stonun henüz alınmış bir fotoğrafını göaderi- yorum. Bizzat artist tarafından imzalanmış olan bu fotoğraf Le- viş Ston'un (Son Posta) ya sami- mi bir hediyesidir. Gazetemizin sinema — sahifelerini Levis Ston çok beğenmiştir. Beyaz perdenin bu emektar yıldızı senelerdenberi biriktirdiği bir şöhret yığınıma sahiptir. Saç- ları aklaşan, omuzları hafif bir düşüklük — gösteren Levis Ston ayrl zamanda kendisine mahsus bir hususiyete de maliktir. Ba- kınız anlatayım : Burada artistler yeni filimle- rine başlamadan evvel birkaç hafta rollerini prova ederler. Bazı artistler rollerini önceden fevka- lâde iyi bildikleri halde filim çevrilmiye başlandığı zaman sinir- lenir ve şaşırırlar ve tekrar yeni- den başlamıya mecbur kalırlar. Rolünü birkaç dakika içinde sinema objektiflerinin önüne çık- madan evvel tam manasile ez- berliyen —yegâne — artist Levis Stondur. Levis filme başlamadan evvel kâğıdını. birkaç defa göz- den geçirir. ve derhal ezberler. Sonra 3000 kelimeyi şarırmadan kolaylıkla tekrar — eder. Levis Ston Holivudun babasıdır denile- bilir. Herkesin dostu ve dert ortağıdır. Güzel dansözler ona müracaat ederek nasihatini — is- terler. Levis, yaşım başını almış bir artist olduğu için hoppam:şrey- lerin eğlencelerinden daima uzak kalır. Onun yegâne sporu ve ye- gâne eğlencesi yat safasıdır. Onun | beyaz, marlı gibi zarif bir yatı vardır. Boş zamanlarında kendi- | sini arıyanlar evine hiç uğramaz- lar. Yaz kış daima yat safasından zevk aldığı için tatil günlerini hep denizde geçirir. Turan