20 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

20 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

| Siyaset Âlemi Lozanda i eni Vaziyet Paris 13 — Tan gazetesi “Lo- ! Anda yeni vaziyet , isimli bir : > neşretmiştir. Gazete di- M. Heryonun * İktisadi. sulh “lmaks'zın siyasi sulh olamaz; İİ “İyasi sulh olmaksızın iktisadi ilk olaraz., düsturu mükem- Meldir. Bu barptenberi Fransa vlet adamlarının tesis etmiş oldukları, Fransız akidesinin esa- #ni teşkil etmektedir. Cenevrede olduğu gibi Le- Yanda da Fransa sözüne sadık iştır. Bilinmesi lâzım gelen o cihet, Avrupanın ve cihanın siyasi, ma- İİ ve iktisadi sahalarda yeniden ve imarından ibaret olan | Muazzam işi tahakkuk sahasına edebilmek içik Fransa, İngil- İtalya, Japonya ve Belçika- müşterek beyannamelerinin ozanda ihdas etmiş olduğu yeni Viziyelten ne suretle istifade edi- ğini tayin etmektir. Cesaretle ve teahhurlere mey- vermeksizin yapılması icap | *den şey, bilâhare cihana ait iş- #rin halli, yani Amerikanın mü- keti ile nihai surette halli rosuna ithal edilmek üzere, Yrupaya ait işlerin umumi bir suretine iktiran ettirilmesidir. Bu iş, geniş ve karışıktır. Ve incak herkes kendi menafi hisse- “ini olduğu gibi fedakârlıklar İssesini de hodbinmne emeller | meksizin kabul ettiği takdir- iyi bir neticeye varır. Almanyaya yapılmasına riza Österilen fedakârlıklar ve Alman- Yanın iktisadi sahada mukabele imek imkânna malik olduğu Muhakkak bir keyfiyettir. Eğer Lozan Konferansı bek- ilen bütün neticeleri tevlit *decek olursa M. Briyanın Av- pe sağlam ve devamlı bir Mrette tensikinden ibaret olan Büyük fikrinin hakikat olması Ümkün olabilir. Fakat en basit fikirleri ve en enabane (teşebbüsleri tahrif hükümetleri önlerinde yeni İF yol açıldığı zaman ihtiyat ve “*yakkuz göstermiye mecbur eden Milletlerin hodbinliklerini ve eş- Masın ibtiraslarını da hesaba kat- icap eder. turya Versay muahedesinin tadilini istiyor Viyana 19 — Avrupa ittihadı liği reisi M. Kalergi, Lozan onferansının içtimai münasebe- Fransa ve Almanya hükümet- Versay muahedesinin ga- EDEBİ TEFRİKAMIZ : 45 Varşovaya Gidiyor Varşova, 19 — Romanya Ke ralı Karol ağustosta Mareşal Pil- sudeskiye iadei ziyaret etmek üzere buray gelecektir. Karol ayni zamaada Lehistan ordusunun 22 inci piyade alayının şefliğini de kabul edecektir. Bükreşte bu- lunan Leh Erkâmharbiye Miralayı | Gosivorofsiy 22 inci alayın davetini Kırala arzetmiştir. Alay şefliğinin kabulü dolayısile Varşovada mu- azzam şenlikler yapılacaktır. Amerika Sabık Muharipleri Vaşington 10 — Sabık muha- riplere verilecek tahsisatın Âyan Meclisi tarafından reddedilmesi Üzerine, sabık muharipler Ame- rikanın her tarafından Vaşingto- na gelmektedirler. Muhariplerin reisi, tabsisatımız verilinceye ka- dar burada kalacağız demektedir. Briyanın Cesedi Paris, 19 — M. Briyanın ce sedi oOKoşerele (nakledilecektir. Hiçbir merasim yapılmıyacak, yal- nız Koşerelde M. Heriyo bir nutuk söyliyecektir. Paris Nasıl Uyanacak? Paris, 19 — Gazeteler, Paris halkının Telefonla uyanmasını mümkün olacağını yazmaktadır. lar. Bir zil, bir gön evvel haber verilen bir saatte iki dakika ça“ lacaktır. İki Deniz Kazası Cezayir, 19 — Ferndal isimli İngiliz vapuru Dellis feneri önün- de karaya oturmuş, hamulesinin mühüin bir kısmı kurtarılaışlır. Ferndalin o tayfalarını o kurtaran Britiş Sovegn vapuru da bir ka- raya çarpmış, romorkörlerle Ce zayire çekilmiştir. Lİ lipleri ve mağlüpları taahhüt ak tuna sokan Wilsonun meşhur 14 maddesine müstenit Versay mua- hedenamesinin yeniden tetkilcine ait müsbet bir program gön dermiştir. Pol Bonkur Hariyo Lozana Gittiter Paris 18 — M. Heriyö ve M. Pol Bonkür bügün Cenevre ve Lozana hareket etmişlerdi, yarın- ki umumi içtimada O bulunacak- Gey e ehad nat Hürünür Nede Bilmiyorum, fakat kadın | itip ona bileklerinden bahset- işti | Meal) Belki de gencin bilekleri | İş idi. Belki üzerlerinde beyaz 1, gömlek vardı. Oh, bunu am 9 gibiyim. O muhakkak erkeği Yordu. 1, Kemilâ, sizi büyük bir aşkla İk Diş olsam. Birkaç sene bek- icap etsebila.. Adam “e, lâtife ediyorum. Hakikatte | ize lâyık değilim ki. Siz | Nakleden: H. Ş. I zanmediyormusunuz ki gelecek se- ne veya iki sene sonra &izi iste- miş - olsam beni kabul edebile- siniz? Süküt.. Bu âni sualler karşısında Ka- milâ kızarmış ve şaşırmıştı, vü- cudü Giriyor, . sıkılganlığından ellerini oğuşturuyordu. Delikanlı: — Bir gün bu dediğim ola- cak mı? Benim olmağı arzu ede- cek misiniz? dedi. Suriye intihabatı uzun mücadelelerden sonra nihayet buldu. Ve Meclisi Meb'usan ilk celsesini aktetti, Resmimiz Suriye meclisinin ilk celsesini göstermektedir. Meclis riyasetine sabık Başvekil Suphi Berekât Bey inti- Hap edilmiştir. Devlet reisliğine de Mehmet Ali Bey intihap edilmiştir. Ge- rek Supbi Berekât Bey, gerek Mehmet Bey Fransız muhibbidirler ve Su- riya mandasi içi n salışmışlardır. F iliparF. aciasında| Alman Dahiliye Fedakâr Bahriyeliler Paris 19 — Bahriye nazırı, Aden önlerinde yanan Jorj Filipar vapuru faciası hakkında geminin kaptanından bir rapor almıştır. Raporda, babriye mülâzimi Gal lunun kamarasının penceresinden çıkarmak suretile birçok yolcu- ları kurtardıktan sonra alevler içinde öldüğünü ve aleşçi He- liyasın da yolcuları kurtarmak için denize atıldığı ve birçok kadın ve çocukları kurtardıktan sonra takati kesilerek boğulduğu zikredilmektedir. Antika Altınlar Nasıl Kaçırıldı Roma 19 — Pompe harabe- lerinde çıkan antika som altınlar bir milyon lira mukabilinde 'sa- tılmış ve antika meraklısı bir Amerikalının o yatile esrarengiz bir surette buradan kaçırılmıştır. Bu altınların harice çıkarılması memnu olduğundan zabıta tah- kikat yapmaktadır. Muazzam Bir Fabrika Kapandı Varşova — Burada her türlü makineler yapan Budova Paravo- zuf ismindeki muazzam fabrika tatili faaliyet etmiştir. Paris - Tahran Seferi Lö Burje 19 — Kaymakam Gi- rier ile binbaşı Rignot, hiçbir yere uğramamak suretile Paris - Tahran seferini icra etmek üzere bu sabah saat 9,28de hareket etmis'erdir. Kâmilâ hafif bir baş dönme sinden softa: — Evet, mukabelesinde bu- Vundu. Ertesi gün, Yohan genç kızı iskeleye (götürdü. Onun çocuk yapılı, minimini ve masum elleri- ni sıktı. Kalbi tatlı bir heyecanla dolmuştu. Viktorya rıhtımda yoktu. — Onlar niçin sana refakat etmediler? Gözleri korku ve haşyetle açilmış olan Kamilâ, şatonun feci bir yese daldığım anlattı, Bu sabah bir telgraf gelmiş, onu okur okumaz şato sahibi sararmış, ihtiyar musahip ve ka- rısı nevmidane çığlıklar kopar- mışlardı. Ava çıktıkları o gece Oto | Sözüne Sadık Kalmıştır Diyor IKarol Wazırları Toplanıyor Berlin 19 — Alman hükümet- BEK ene Erkek Tan Gazetesi, Fransa Lozanda Da Karısından Sır Saklamalı Mı? Ailede anlaşma, iki tarafın da biribirini sır ve dert ortağı yapa- bilmesile mümkündür. Ev kapısın- -n içeri girince sir kalmaz. İm san hariçte maske ile gezebilir. Fakat evin kapısından girince bütün maskelerini çıkarmıya mec- burdur. Evinde maske taşıyan erkek, aile hayatından memnun olmayan, karısını dert ortağı yapmıya lâ- yık görmiyen erkektir. Bir kadın için en büyük felâket kocasının sır vedert ortağı olamamaktır. Baz:m kadın gevezeliğile, bazan cehaletile (o kocasının — itimadını kaybeder. Erkek karısına işinrlen, derdinden bahsedemez olur. İnsanın herhalde bir dert or- tağına ihtiyacı olduğu için erkek bu arkadaşı evde bulamazsa, ha- riçle arar. O vakit erkek evden kaçmiya, hariçteki arkadaşlarına gitmiye mecbur olur. Binaenaleyh bir kadının ilk vazifesi kocasmın hayatile, işile, dertlerile alâkadar olmak, onu hariçte dert ortağı aramaktan kurtarmaktır, erkeğin en iyi, en samimi arkadaşı leri Dahiliye Nazırları, ee karısıdır. Kadın bu vazifesini yapa- Dahiliye Nazir: Fon görüşmek üzere yakında toplana- caklardır. Bu içtimada Hitler bücüm kıtaatının tekrar faaliyete girmesi ve kıtaatın üniforma ta- Şıması meselesi görüşülecektir. Nazisler, asi hükümetler diye tavsif ettikleri cenup hükümetle- rinin Bavyeraya karşı hücumları na devam etmektedirler. Almanyada Iktısat Meclisi Berlin 19 — 3 âzalı Âli İktı- sat Meclisi teşkil edilmiştir. Meclis, İktisat Nazirile kabine arasındaki ihtilâflarda hakemlik ya- pacaktır, Almanyanın Harici Ticareti Berlin 19 — Mayıs ayında ithalâta nazaran ihracat 95 milyon mark artmıştır. Geçen seneye nisbeten ilhalât 76, ibracat 34 milyon azalmıştır. Avusturya Bankası Viyana, 19 — Milli Avustur- ya bankasının altın ve döviz ihtiyatı © gittikçe azalmaktadır. Atın karşılığı kanuni miktardan yüzde 4,5 noksandır. Hindistanın Altınları Bombay, 19 — İngiltereye 10 milyon rubi kiymetinde a) tn gönderilmişti azaca öldürülmüş ü. Yohan Kamilâyı ölen yakalıyarak: — Nasıl, öldü mü? Zabiti vurdular mı? diye haykırdı. — Evet, bugün naşını getiri- yorlar, müthiş şey değil mi? Yollarına devam ettiler. Her ikisi de düşünmiye dalmışlardı.Rıh- tımın üzerindeki insanların gürül tüsü, vapurdan gelen kumanda sesleri onları bu dalgınlıktan kurtardı. Kamilâ oulangaç bir tavırla elini ona uzattı. Yohan genç kızın elini sıkarken : — Sana biçbir suretle lâyık değilim. Fakat benim olmayı ka- bul edersen sana, karşı, elimden geldiği kadar iyi ve müşfik dav- ranacağıma söz veriyorum. Gayl ie | ! mıyorsa, en mühim rolünü ihmal ediyor demektir. Kadının yalnız evini temiz tutması, çocuğuna iyi bakması, iyi yemek yapması er- keği tutmak için kâfi gelmez. * ? Ankarada Gönül Hanıma: Birinci sevgiliniz daha samimi görünüyor. İkincisi evlenmek ni- yetinde değildir. Birincisinin tek- rar dönüşünden istifade ediniz ve izdivaç teklifini kabul ediniz. * “Yeni nişanlıyim, © nişanlım temiz değil, sevmiye de cesaret edemiyorum. Ne yapayım ?,, Kendisine temiz (kadınları misal gösteriniz. Şüphesiz kadına kusurundan (bahsetmek (doğru olmaz. Fakat bir kadına temiz- liği öğretmek kadar kolay birşey olamaz. O sizi titiz ve temiz görürse, kendisi de temiz olmıya mecbur olur. HANIMTEYZE — TAKVIM PAZARTESİ 30 Gin » 20 HAZİRAN » HIZ hızır 46 Arabi Ramt 1 » Selers 1351 (z-Haziram-sens- 1348 Vakit JErant ivaenti | Vakit JEzant irasatt Güneş Sk 28 şam İZ — a Öğle | 4 mi2 15) Yatsı (2 O421 48 İkini 16. 16) İmsak (6. 3! 267 dı 32 i — Oh! Senin olmak.. Ben her zaman, bütün hayatımda bu- nu istemiştim. — Birkaç gün sonra ben de şehre geleceğim. Bir haftaya kalmaz yine görüşürüz. Genç kız güverteye çıkmıştı. Vapurun hareketinden sonra, kızı görebildiği müddetçe elini sal ladı. Oradan ayrılmak Üzere ge- riye dönerken karşısında Viktor- yayı buldu. O da Kamilâyı selâm- lamak üzere mendilini sallıyordu! — Çok geç kaldım, dedi. Yohan cevap vermedi. Ne de- meliydi? Teselli etmek mi, yoksa elini sıkıp tebrik etmek mi lâzımdı? Genç kızın sesi sönmüş, yüzü perişandı; bu büyük vak'a onu âdeta ezmişti. (Arkas var)