26 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

26 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu Sayfada | Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Fehnin Bır İr'rl;(;îrik;sır N Havadan Elektril Kapan Değirmen Bu Sayfa Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. Dünya Matbuatında GÖRDÜKLERİMİZ ARTIK HORLAMIYABİLİRSİNİZ Horlıyanı Uyandıran Garipâ Bir Makine Karınızın ya horlamasın- dan — müşteki misiniz ? Vve- kocanızın Horlamayı meneden n Horlamak, şimdiye kadar ilâ- € ve tedavisi yolu bulunamıyan kötü huylardan biridir. Bundan mustarip ve — müşteki olmıyan yok gibidir. Ekseriyetle kadınlar kocalarının horlamasından çok şikâyet ederler. Doktorlar horlamaktan - kur- tulmak için başın - arkaya — veya ' Böne düşmemesine dikkat etmek | lâzım geldiğini söylerler. Fakat bazıları bu ihtimama rağmen horlamaktan kurtulamazlar. İngilterede Dr. George ismin- de bir zat, insanı horlamaktan kurtaracak bir makine icat et- miştir. Bu icat size gülünç gö- rünebilir, fakat iş ciddidir. Bu makineyi icat eden - dok- tor, horlamayı durdurmanın yal- mız bir tariki olduğuna kanidir; uyuyanı uyandırmak. Bunun için de uykuda — horlayan - kimseyi, horlamağa başlar başlamaz uyan- diran bir makine — yapmasını düşünmüş, — ve bu sahifede resmini gördüğünüz — makineyi icat — etmiştir. Bu — makine, içinde bir batarya ve elek- trik cihazları bulunan bir kütu- dan — ibarettir. Kutüya merbut bir mikrofon, ve bir de bilezik vardır. Mikro- fon, horlama sesini zaptediyor. Ses, elektrik cereyanına inkılâp ediyor. Cereyan uyuyan adarım makineain İçi Uyuyanın bileğine bir bilezik ge mikrofonu merbutlur. Makinenle Bu bilezik bir makineye ma sesini alır almaz, bilekteki bilezik kolu iğneliyerek uyuyanı uyandırıyar. (C) bataryadını — (A vil veya İiğneyi harekete getiren cereyandır. h B Elektrik cereyanını mikrofandan alıp zile götüren hat bileğine takılan bilezikte ufak bir. iğneyi harekete getiriyor. İğne hafifçe kola batıp çıkıyor. Uyuyan derhal uyanır. Bazı insanlar uyurken kolla- rına bilezik takılmasına muhale- fet edebilirler. Bunlar için de iğne yerine zil — kullamlabilir. Horlama başlar başlamaz mikro- fondan gelen ses - elektrik cere- yanı halinde zile gidiyor ve zil çalmıya başlıyor. Bu makine ile yapılan tecrü- beler, uyuyanı — yalnız. — horla- maktan değil, ayni zamada kâ- bustan da kurtarmak mümkün olduğunu göstermiştir. Malümdur ki insan yatarken sabah kalka- cağı saati tayin ederse, o Saatte uyanabilir. Tahteşşuurumuz ken- dikendine işler ve vakti gelince uyuyanı uyandırır. Bu makine o vazifeyi de görmekte ve uyuyanı istediği saatte uyandırabilmek- tedir. —— Bu makineden e bir tane teda-| rik kurtulursunuz ederseniz mikrofon hattıdır. (D) ve (©) Bir Kör Adamın Aşkı İlk Görüşte Sevdiği Kadı- na İzdivaç Teklif Ediyor Dunyanın en garip hikâyele- rinden biri: İlk görüşte âşık olan bir kör. Kör adam ilk görüşte nasıl fşık olur, demeyiniz, hikâyeyi dinleyiniz. Dancan doğma bir kördür ve 68 yaşındadır. Körlerin bulundu- ğu darülâcezede çalışan 77 yaşın- da bir ihtiyar kadın — vardır. Duncan bu kadınla ilk görüştüğü gün ona âşık olmuş ve izdivaç teklif etmiştir. Aşkını da gaze- tecilere şu suretle izah etmiştir: «— Aşk kördür, derler. Gali- ba onun için ben de bu kadının elini ilk defa sıkar sıkmaz Aşık oldum. Elinde öyle bir hararet vardı ki, beni gayriihtiyari ona çekti. * Bilirsiniz ki körlerin bu ka- bil işlerde bir nevi yedinci his- leri vardır. Bu e! sıkmasında ben şefkat, muhabbet, samimiyet sez- dim. Sesi de yumuşak ve tatlı idi. Beni en çok alâkadar eden şeylerden bahsetti. Bunun bir kör adam için ne demek olduğunu anlarsınız. Ona rastgelmeden ev- vel kendimi yalnız dum. Şimdi mesut nm. , ve bahtiya- 'SuCereyanlarından Şelâlelerden Sonra Şimdi De Hava Cereyanlarından Elektrik Çıkaracaklar Yükeeck bürle v urerllkme bavas dan elektrik toplayan değirmen hava kudret ve cer yanlarını muayen eimek Üzere uçu rulsa uçurtma Çöllerde, kömür ve petres bulunmuyan yerlerde, elek trik istihsalı için kurulacak elektrik değirmeni Şelâleler büyük elektrik mem- baları addedilir. Şelâlenin kuv- vetile işliyen dinamolar yüksek derecede elektrik cereyanı rirler. Bunn içindir. ki, şimdi Amerikada — sun'i şelâleler vü- cude getirmek için büyük bentler yapıyorlar ve bu bentlerin yanın- | ve- da muazzam elektrik merkezleri tesis ediyorlar. Fakat bir Alman mühendisi, hava cereyanlarından ve rüzgüâr- lardan da ayni şekilde istifade edilebileceğini düşünmüş ve yu- karda ya değirmenlerini resmini gördüğünüz ha- ihtira etmiş- tir. Bu değirmen, gayel — yük- sek binaların tepelerine kuru- —— hissediyor- | Üç Katlı Bir bir. tarada yazı yatar, lacaktır. — Kanat yerine iki büyük tekerlek konmuşiur. Bu tekerlekler 177 metre kutrunda- dir. Dinamoyu işletecek olan tekerlekler saatte 142 mil sürat kesbederler. İcap ederse bu tekerlekler tezyit edilebilir. Üç tekerlekli bir hava değir- meni, 100 bin nüfusluk bir şehre kâfi gelecek derecede elektrik temin edebilir. Fakat Alman mühendisi bu ihtiramın daha ziyade kömür ve petrol bulunmıyan çöllerde, uzak yerlerde kurulabileceğini ve bu takdirde onlardan çok istifade edilebileceğini —iddia — etm>kte- Otobüs İtalyada son zamanlarda kullanılan üç katlı bir. otobüs