29 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

29 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa ÇANAKKALE SON POSTA Tngiltere Hükümeti tarafından Gai3 Hs. no hediye edilen eserin tereümesi, Yazan : Ceneral Oglander 7 — Gelibolu Alınacak Ve Oradan Ana- dolu Sahili Bombardıman Edilecekti Şarki Akdenizde tahşit edi- len büyük kuvvetin ne suretle kullanılacağı hakkında bir plân mevcut olmaması Pariste endişe uyandırmaktan hâli kalmıyordu. MW martta Fransa Harbiye Nazırı Milleran, Hariciye Nezaretine, bu hususta (İngiliz (o hükümetinden fazda malümat almasını bildirdi. z iz Başkumandanı, bizim yı üz askerleri, nö suretle kullanacağı hakkında bir plân hazırlamış mıdır? Hazır laniişsa bu plân nellir? Bu asker leri Yarımadanın şimaline çıka rarak Bolayır körlezini kapatmak fikrinde midir? Fransız ve İngiliz askerlerinin İstanbula | çıkarılması hakkındaki mutaleası nedir? Fransız harbiye o nezaretinin her şeyden malümattar edilmeme- sinin ne fena bir vaziyet tevlit ettiğini söylemiye lüzum yoktur. İstenilen asker miktarı, o tatbik edilerek plâna o bağlıdır. Fakat umumi askeri vaziyete ve parlâ- mento ile efkârı umumiyeye be- kılırsa, biz bu zamanda kuv- vetlerimizi Çanakkale gibi uzak sahalara dağıtmıya razı olamayız... Bu sunllere cevap olarak Londradaki Fransız Ataşemilteri şu telgrafı gönderdi: “Lort Kiçner Türkiyeye karşı henüz bir harp plânı hazırlama- suştır, Mumaileyh, itilâf kuvvetle» rinin henüz yeni bir karar itti- hozını icap ettirecek kadar hazır- lanmış olmadığına, ve Boğazlar zorlandıktan sonra tertibat almak zerüreti hâsıl olacağına kanidir. “Şimdilik amiral Karden do- navmanın, ordunun yardımı ok maksızın, Boğazları geçemiyeceği- “ne kanaati vardır. “Türkler birçok yeni tahki- mat yapmışlardir. Bu tahkimatın yalnız donanma kuvveti ile imha- sı mümkün değildir, bunun için ordunun yardımına ibtiyaç vardır. “ Onun için, şimdilik yapılacak şey Gelibolu Yarımadasını alarak orada kuvvetle yerleşmek ve ora- dan Anadolu sahilini bombardı- man etmektir, bu gayeye varmak için kullanılacak vasıtaya gelince bunu Amiral Karden, OJeneral Hamilton ve Jeneral Adane ta- — yin edecektir. “Donanma Boğazları geçtik- ten. sonradır ki karadan harekât düşünülecektir. Bu harekâtın şek- li de, Türk ordusunun ve Osmanlı © devletinin alacağı vaziyete bağ- hıdır. “Lort Kiçner, bütün bu mese- lelerle birlikte, Fransadaki askeri vaziyetide sizinle ve Jeneral Jof- re ile münakaşaya hazırdır. , K Bu telgraf ta, Lort Kiçnerin - raporundan daha nikbinane ol © makla beraber, hâlâ donanmanın — hiçbir yardıma mazhar olmaksızın © Marmaraya geçebileceği kanaati izhar ediliyordu. 11 Martta Bahriye Nezareti > Amiral Kardenin nevmidi veren © telgrafına cevap verdi. Bu 'tek gralta şimdiye kadar zayiat ver- meksizin gösterdiği sabır ve ma- haretinden dolayı Amiral Karden — takdir ediliyordu. Fakat bu harekât esnasında bir neticeye varmak “için bir fırsat beklemek lâzım- . geldiği beyan ediliyor, ve bu © zamasın tayini kendisine bırakıl- li makla beraber, det beklemek icap edip etmiye- ceği soruluyordu. ceyi almak için icap ederse za- yiata da tahammül edilecekti, Amiral Karden 14 Martla ce- vap verdi. Torpil tarlalarının te- mizlenmesinde mekle beraber, bu telgraf tolgraflara bensemiyördu. Çanakkalede askerlerimizin yaptığı bir harp çeşmesi daha uzun müd- Amiral, kuuvvetli bir darba vurmak zamanının geldiğini kabul ediyordu. Bütün kuvvetile Boğaz- lara hücum edecek, gündüz top ateşi altında torpilleri temizli yecekti. Fakat donanma Marma- raya varır varmaz muvasalasını temin için ordunun da derhal karadan harekete geçmesini tav- siye ediyordu. Bu kat'i neti- müşkülât çekil eski (Arkası var) Emniyet Sandığı Emlâk Muhammen İkraz kıymeti 1525 5773 Müzayedesi Merhunatın cins ve ven'ile No, mevki ve müştemilâ 6070 Kabataşta, Fatmahtun mahallesinde Bağoda- ları sokağında atik 7 cedit 11 No.h hanenin tamamı, Cemil Ef. ve Zefâre H. 6129 Beşiktaşta, Abbasağa mahallesinde atik Abbas- ağa cedit Yeniçeşme sokağında eski 10 yeni 48 No.lı bir hanenin tamamı. Hatice Hidayet H. ve Mustafa Tevfik B, 6429 Edirnekapıda Hacımuhittin mahallesinde Ca- ismi Borçlunun | miişerif sokağında atik 30 cedit 68 No. lı bir hanenin tamamı Hasan Fehmi B. ile ve Fatma Halise H.lar 9428 Kartalda, Değirmencivarı sokağında atik 5 No.lı maabahçe bir hanenin tamamı. Tevfik B. 9619 Erenköyünde Bostancı mahallesinde atik Koz- yatağı cedit İhsanpaşa sokağında atik 34 Mü. cedit 3 No.lı bir hanenin tamamı, Münevver H. 9702 Maltepede, Bağlarbaşı hamı diğer Bakkalköyü caddesinde atik hesnp 464 cedit 62 No.lı maa- bahçe bir hanenin tamamı, Şakir EF, 9TIT Bakırköyünde, Zeytinlik mahallesinde Taşoda- lar sokağında umum 144, 145, 146 cedit 4, 6, 8. Nolı maabahçe üç bap hanenin tamamı. Anna H. 9850 Beşiktaşta, Şenlikdede mahallesinde Ihlamur- deresi caddesi ve Mısırlıoğlu sokağınde eski 47 Mü, ve yeni 84 No.li beled bir hanenin tamamı, Mübibe H. 9808 Kabataşta, Ömeravni mahallesinde atik Taş- merdiven cedit Beytilmalcı ve Taşmerdiven sokağında atik 2,2 Mü. 2 Mü. vecedit 9, 11, 2 No.lı tahtında dükkânı il iki hane- nin tamamı, Leylâ H. ve Tahir B, 9978 Beşiktaşta, Abbasağa sahal elinde Abbasağa sokağında eski 12 yeni 48 No.lı bir hanenin tamamı, Mustafa Tevfik B. ve Hatice Hidayet H. 10036 Bakırköyünde, Yeni mahallede Üçüncü sokakta 38 No. lı maabahçe bir hanenin tamam: Aliye ve Meliha H. lar 10056 Çırçırda, Hacıhüseyin mahallesinde, la dar caddesinde eski 6, 26 yeni 49 No.lı maabehçe bir konağın tamamile derununa cari nısıf ma- sura tatlı su, Tabir ve ile Hayrie Dürriye H. 10091 Sultanselimde, Çırağıhasan mahallesind: Sa- kızağacı sokağında eski 34 Mü, yeni 31 No.lı bir hanenin tamamı. Yeni 5038 10092 Bakırköyünde, İsmail Ağa mahallede Ontemmuz caddesinde 15 No.lı maabahçe bir hanenin tamamı, Nezihe H. Yukarda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile 61 gün müddetle satılığa çıkarıldığından ta“ lip olanların veya fazla tafsilât istiyenlerin Sandık satış âmirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Hacer Cemile | yin Ef. 'er | İ | İ | ! İ | ÂYE Bu Sütunda Hergün : Hüseyin Zeki SÜHEYLÂ Dünkü Kısmın Hulâsası Sait Beyin karısı ve kırı bir oto- mobil kazası geçirmiştir. hasta- nededir, Sait B. yalnızlıktan sıkı- hıyor ve bir birahaneye gidiyor. Bu birahanede eski hatıraları yadedi- yor. yaşadığı Süheylâ ile dalma buraya geldiğini, babasının ölümü üze- rine annesinin yanına gittiğini ve orada zengin karısı Bedia İle ev- lenmek mecburiyetinde kaldığını hatırlamaktadır. Masada Süheylâyı hatırladıkça eğlence yerine isti- rap duyruiya başlamıştır: ili Bu esnada birahanenin Kapısı açıldı Ove Süheylânın içeriye irdiğini gördü. Müthiş denecek Sereceli değişmiş olmasına rağ- men, ilk nazarda tanıdı. Süheylâ ona doğru geliyordu ve Sait Bey korkak korkak ona bakıyordu. Tenasübü © bozulmuş vücudünde eski çevikliği, kıvrak- lığı görür gibi oluyordu. Süheylâ yüzünü boyamıştı. Bu boya ak tında, o, eski safiyeti görür gibi oluyordu. Süheylâ saçlarının rem gini değiştirmişti. Bu değişiklik | içinde, o, eski altın saçları görür gibi oluyordu. Süheylâ, çatlak bir sesle konuştu. Bu çatlak ses- te, o, eski şirin nağmeyi duyar gibi oluyordu. Süheylâ yarı sarhoş bir müş- ile şaka ediyordu. Sait Bey: “ Ah! dedi. Onu bu ha- le ben koydum. Onu terket- tiğim için Süheylâ böyle oldu. ,, Bütün mazi gözlerinin önünde bir defa daha canlandı ve ilk defa olarak müthiş bir vicdan azabı hissetti, Sait Beyin kendisine doğru baktığını görerek yaklaşıyordu. Titredi. “Acaba beni toniyacak mı? ,, diye düşündü. Hayır. O nahif delikanlı, şimdi, kırsakallı, altın gözlüklü, saçları dökülmüş bir adam olmuştu. Süheylâ, teklifsizce yanındaki iskemleye çöktü: — een bardak şarap ısmarla- Evlenmeden evvel beraber teri sanal dedi. Ve garsona dönerek; —Koço, bir şarap anladın mı? Şarabi bir nefeste yuvarladık- tan sonra, ufalan gözlerini Sait Beye yi — İçeriye bana niçin öyle tanımıyorum. Şimdi tanışıyoruz., Koço bir bardak dahal Onu da bir nefeste yuvarla- dı ve devam etti: — Bunu kokudan fazla sevi- yorum. Herkesin zevki ayrı değil İ | mi? Senin zevkin nedir?.. yi bir | girdiğim zaman aktın? Ben seni adama benziyorsun. Canın bu gece biraz eğlenmek istedi gali- ba, ha? Ben hergün her gece eğleniyorum. İsmim Süheylâ.. Beni burada herkes tanır, Çokeskiyim.. Bir ân durdu; müphem na zarlarını tekrar Sait Beye çevi- rerek ilâve etti: — Çok eskiyim... — a a kaç sene diyeyim... > man görmüş olsaydın... Çok gü zeldim... İnanır mısın ? var- dı ki besinle evlenmek istiyor- du. Beni Anadoluya, ailesinin yanına götürecekti. Beni uslu faziletli bir kız sanıyordu. Bera- ber yaşıyorduk. Bir gün... Evet, bir gün memleketine gitti ve bir daha haber alamadım. Vay onun Zannettiği gibi bir kız saydım, şayet, zannettiği ibi onu sevseydim.. dim. Çünki oda bun o Fketmişti, Beni yüzüstü bıra -bınu isbat etti. Uyuyormuş gibi ; sparak durdu Sait Bey garsonu ı, besa» bın: gördü, kadının perma bir demet para koydu ve kaçtı. Çok andı. Süheylâ acaba ne zaman yalan söylemişti? Eski- den mi? Bugün mü? Ö hatıra- sında, bir mabut gibi mile Süheylâ onu aldatmış miydi Yoksa bugünkü Süheylâ, onu tahkir etmek intikam almak için mi tanımamazlığa gelerek böyle yapmıştı? Şayet doğru söyledi vicdan azabı çekmiyecekti. Fakat * birtürlü kendini ikna edemiyordu. biç sevme- - Askeri Liseler İçin Muallim Aranıyor Aşağida yazılı Askeri Lise ve Orta Mektepleri için hizalarında gösterilen muallimlere ihtiyaç vardır: A) — Bu mekteplerde muallim olmak, ya Maarifin ayni dere- cedeki mektepler için müseccel muallim olmak ve yahut branşına nazaran salâhiyeti haiz olmak lâzımdır. B) — Haftada asgari 15 azami 20 saat ders okutmak. C) — Talip olanların muvazzah adreslerini havi istidalarile Fiş - tercümei hallerini haziran 932 nihayetine kadar Askeri Liseler Müfettişliğine göndermeleri. Kabul edileceklerden bilâhare ders senesi zarfında istifa etmiyeceklerine dair moterden musaddak bir tanhbüt senedi alınacaktır. Münhal Muallimlikler Kuleli Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, fizik, Fransızca, Almanca, Ücret 84; 98 Lira. Bursa Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, kimya, Fransızca, Almanca Ücret 98; 108 Lira. Maltepe Lisesi için Tarih, € a, riyaziye, Almanca, > cret Gu / Erzincan Orta mektep için: Türkçe, tarih, coğrafya, riyaziye, fizik, Fransızca. Ücret ; 108 Lira, Tuz İnhisarı İstanbul Başmüdürlüğünden: Bu sene Koçhisar gölünden zi (25) milyon kilo tuzun ücreti ihraciyesile gölden Yavşan memlehasına kadar nakliyesi birer buçuk ikişer milyonluk ayrı ayrı kaimelerle ve (16 Haziran 1932 tarihinden itibaren (20) gün müddetle münakasaya konulduğundan talip. olanların mezkür memleha müdüriyetile Konya ve İstanbul Tuz inhisarı idarelerine müracaat eylemeleri ilân olunur. D) —