29 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Polis teşkilâtı kanunu Ankara 28 — Polis teşkllâtına dair olan kanun lâyıhası encümende tetkik edilmiş ve hey'eti umumiyeye
 Tekaütlük Hususi idarelerden maaş alanlar nasıl tekaüt edilecekler? Ankara, 28 — Hususi idareler bütçesinden maaş alan...
 Baızan şeyhı ve tevabil (Barzan şeyhi resimde sağdan Ikinci şahıstır Uzun müddet şimali Irakta ingilizlere ve İrak ordusuna
 Cçııevretğe Akşam Türkiyenin Cemiyeti Akvama gireceği haberi ve Cenevrede ilk intîbalar Sivil tayya N re de bir silâh mıdır?
 Fırka grubu — Dün iktisat vekili izahat verdi Ankara 28 ( A.A ) — C. H. Fırkası bugün öğleden sonra Afyon mebusu Ali beyin
 Balkan kupası Yunanlılar Romenlere 3-0 yenildi Atina, 28 (Hususi) — Balkan futbol kupası maçlarına dün de Belgratta devam...
 Buhran vergisi Serbes meslek erbabı da buhran vergisi verecek Faizlerden yüzde yarım nisbetinde buhran vergisi alıncak İ...

Serbes meslek erba- bından da buhran vergisi alınacak. o— Sene 14 — No: 4927 — / & heryerde: 5 kuruş — Cenevrede Akşam AŞ ÇARŞAMBA — 29 Haziran 1932 Türkiyenin Cemiyeti Akvama gireceği Solda Ingiliz hariciye nazırı * sir Johm Simon Fransız mu- rahassı ve harbiye nazırı M. Paul Boncur ile yeni Hoover teklifi etrafında konuşuyor, ortada; Italya hava nazırı ceneral Balbo murahassımız beri ve Cenevrede ilk intibalar övet.. vi Necmeddin Sadık beyie görüşürken, solda Italya hariciye nazırı M. Grandi şimdiye kadar görülmemiş tarzda alkışlandıktan sonra holde fikirlerini anlatıyor Cenevre, 25 — Konferansın devam ettiğine, * dağılmadığına yegâne delil olarak hava komis- yonu, içtimalarına devam ediyor. Ruznamesindeki müzakere mevzuu şudur: Konferans, şayet askeri tayya- relerin tamamen veya kısmen ilgasma karar verirse, sivil tayya- reler o(yolcu, nakliye, spor tayyareleri ) hakkında da bir şey yapmak lâzım mıdır? Lâzımsa, sivil tayyarecilik ne gibi teşkilât altına alırmalı? Mesele mühimdir. Dünya tayya- reciliğinin istikbali, muhtelif mem- leketlerde milii hava kuvvetlerinin inkişafı bu karara bağlıdır. Onun için, hava kuvvetleri, tayyare filo- ları büyük olan devletle hava komisyonuna ehemmiyet veriyor- lar. Fransızların bu komisyonda murahhasları âyan âzasından meş- hur M. Henride Jouvenel ile sabık hava nazırı M. Eynac, Almanlarınki, © harpte “Londray: bir gece tayyare ile bombardıman etmiş ve sakatlanmış olan von Brandenburgdur. Italyanların mu- rahhası jeneral; Piccio iken, son içtimaa, hava nazırı ve meşhur tayyareci Jeneral Balbo, Romadan tayyare ile yetişti... Mesele ortaya konunca, muh- telif noktai nazarlar çarpışmaya başladı. Evvelâ esasa itiraz edildi: Rusya, Italya, Türkiye, Almanya dediler ki: “Biz burada terki teslihat konferansında bulunuyo- ruz. Maksadımız ve vazifemiz silâhlarla meşgul olmaktır. Sivil tayyare bir silâh mıdır ? Henüz, askeri tayyareler hakkında bir karar vermeden, askeri tayya- releri (o ilga (etmeden sivil tayyarelerle uğraşmak, biri işe sonundan « bâşlamaktır, Deniyor ki, sivil tayyareler, az zamanda ve kolaylıkla harp tayyaresi hâlire ifraz edilebilir... Belki doğrudur. Fakat, evğelâ, mevcut tehlikeyi, bilfiil harp tayyarelerini ilga edelim sonra sivil tayyareler hakkında karar veririz...,, Fransızlar, “ hayır! , diyorlar. Harp tayyarelerini ilga etmek işe yaramaz. Sivil tayyareler iki saat zarfında harp tayyaresine tebdili kıyafet eder. Evvelâ sivil tayyarecilik hakkında bir karar verelim... Sivil tayyareleri beynel- milel bir teşekkül haline sokalım... (Devamı dördüncü sahifede) mİ Selânik muhtelitile Fenerbahçe arasında dün Taksim stadyomunda yapılan maçtan iki intiba ( Yazısı dördüncü sahifede spor kısmımızdadır | ME Tekaütlük Hususi idarelerden maaş alanlar nasıl tekaüt edilecekler? Ankara, 28 — Hususi idareler bütçesinden maaş alan muallim ve memurların tekaütleri hakkın- da hükümetçe hazırlanmış olan kanun Jâyıhası millet meclisine tevdi edilmiştir. Bu lâyıhanın ibtiva ettiği esas- lara göre hususi idare bütçelerin- den maaş alan bilümum memur Maarif vekâletlerine ait olacaktır. Her sene idarei bususiye büt- çelerinin maaş tertiplerine mevzu | tahsisatın yüzde ikisi müşterek tekaüt sandığı için tefrik oluna- ! caktır. Sandığın veznedarlık vazi- feleri Ziraat bankası tarafından ifa edilebektir. Hususi idarelerden maaş alan muallim ve memurlar mer'i bulu- nan tekaüt kanunundaki mülki memurlara ait umumi ahkâm dairesinde tekaüt İ Mezkür muallimlerin ve memur- ların yetimlerine ve dullarına da bu kabuna göre maaş tahsis olu- nacaktır. ve muallimler için bir tekaüt | sandığı teşkil olunacaktır. Bu | sandığın idaresi Dahiliye ve e / Lozan müzakeratı fena bir safhaya girdi, inkıta Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 nazaran şeyh Ahmet havadan ingiliz tayyareleri ordusu tarafından fena halde sıkıştırıldığından 100 kişiden ibaret maiyetile birlikte Türkiye hududuna gelmiş ve türk muhafızlarına teslim olmuştur. Teslim olanların derhal silâhları alınmıştır. muhtemeldir. — Barzan şeyhı ve tevabii (Barzan şeyhi resimde sağdan ikinci şahıstır Uzun müddet şimali Irakta ingilizlere ve Irak ordusuna mukavemet eden Barzân kürtlerinir reisi şeyh Ahmedin teslim olduğu ajans telgrafnamelerinde bildirilmişti, Ingiliz gazetelerinde görülen tafsilâta ve yerden İrak Ankara 29 — Hükümet buhran vergisi kanununa müzeyyel bir lâyiha hazırlamıştır. Yeni lâyiha meclise gönderilmiştir. Bu lâyi- haya göre umumi esham faizleri, tahvilât faizleri, hazine bonola- rının faiz ve ıskontoları, bilü- mum ikrazat, mevduat, emanet ve hesabı cari faizlerinden, kanu- nun neşri tarihinden itibaren, yüzde yarım nisbetinde buhran vergisi alınacaktır. Bu gibi tedi- yeler ecnebi memleketlere yapılsa da gene vergi alınacaktır. Tediyat yapan müesseseler ka- nunun neşrinden sonra 15 gün zarfında beyannameler hazırlaya- caklar ve bunları tahsil memur- luklarına vereceklerdir. Beyanna- Fırka grubu Dün iktisat vekili izahat verdi Ankara 28 (A.A) — C.H. Fırkası bugün öğleden sonra Af- yon mebusu Ali beyin riyasetinde toplandı. Ruznamesine dahil olan muhtelif meseleler hakkında mü- zakereler cereyan etti. 1 — Afyon müstahsillerinin kooperatif teşkil etmesi hakkında olup iktisat encümeninde müza- kere edilen lâyıhanın esası sureti umumiyede Kabul edildi. 2 — Iktisat buhranı hakkında Izmir mebusu Mahmut Esat beyin sual takriri üzerine iktısat vekili bey izahat verdi: 3 — Büyük Millet Meclisinin mutat olan yaz tatili müddetinin 1 teşrinisaniye kadar devam et- mesi kararlaştırılarak müzakereye nihayet verildi. | © Polis teşkilâtı kanunu edileceklerdir. | Ankara 28 — Polis teşkllâtına mende tetkik edilmiş ve hey'eti umumiyeye gönderilmiştir, dair olan kanun lâyıbası encü- | Buhran vergisi Serbes meslek erbabı da buhran vergisi verecek Faizlerden yüzde yarım nisbetinde buhran vergisi alıncak melerini bildirmeyen müesseselerden 100 liradan aşağı olmamak üzere ceza alınacaktır. Bu vergiden umumi mülhak ve hususi bütçelerle idare olunan daireler ile sefirler, ecnebi mües- seler, konsoloslarla maiyetlerine yapılan tediyat müstesna ola caktır. Bundan başka kazanç vergisinin üçüncü maddesinin üçüncü fık- rası da tadil edilmiştir. Buna nazaran diş tabipleri, baytarlar, doktorlar, avukatlar, mühendisler, mimarlarlar muta- hassıs ve müşavirlerden verdikleri kazanç vergisinin üçte biri nisbe- tinde buhran vergisi alınacaktır. Bu lâyıhanın müzakeresi teşrini- saniye bırakılmıştır. Balkan kupası Yunanlılar Romenlere 3-0 yenildi Atina, 28 (Hususi) — Balkan futbol kupası maçlarına dün de Belgratta devam edilmiştir. Yunan ve Romen milli takımları karşı- laşmıştır. Çetin bir maçtan sonra Yunan milli takımı Romen milli — Ne düşünüyorsun hanım ? — Senin düşündüğünü !.. | — Yal... Demek ki | almıyacaksın ?.. şap!