29 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam 29 Haziran 1932. | RE EE ABE mniyet sandığı Müdürlüğünden: U IS I , A, NI , A, IR kıymeti İkraz Merhunatın cins ve nev'i borçlunun KUÜUCÇ LL RE EL ŞA AYA AA EE Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş 60 > iğ 4 75 > Her fazla defa için ib; >» 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satir tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilmez. ilânlarla ilânları 1 — İş arıyanlar Almanca, ingilizce, Fransız- ca, ispanyolca — (Castellano) bilen bir alman matmazel steno- daktilo iş arıyor. F. S. İstanbul posta kutusu 198. —3 Diplomalı tecrübeli bir mat- mazel — Fransızca, İngilizce, İtak yanca ve musiki dersleri verebilir (Akşam) da V. B. rümuzuna tahriren müracaat. — Yaşım 18 — Tahsilim vardır. Eski ve yeni yazıyı mükemmel bilirim. Her hangi bir müessesede yazıcılıkla iş arr yorum. “Silâhtarağada bakkal Ligor ef. vasıtasile Mustafa, 2 — İşçi arıyanlar ERE EE AN EZ KER NE 7 A SP Muhtelif işlerde çalışacak — kadın ve kız işcilere lüzum vardır. Mahmutpaşada Bezciler sokağında Taş- çı zade Rafet ve Hakkı kardeşler Ay Yıldız trikotaj fabrikası, — Memur aranıyor — bir şirkette yevmi yapacağı tahsilâta mukabil az miktar depozit akçesi verebilecek me- murlara ihtiyaç vardır. Sirkeci Hoca paşa 19 No, İş evine müracaat, — 4 3 — Satılık eşya En birinci Alman piyanosu Ibah marka tekmil demir ve çapras telli acele, satılıktır. Sürp Agop pangaltı Cuwuluriyet caddesi No, 115 Dz Satılık piyano — Az kullanılmış (180) liraya acele satılıktır. Saat 4-8 e kadar Beyoğlu Yeniçarşı 50 numaraya müracaat. 7 Acele satılık motör — 12 beygir kuvvetinde pek az kullanılmış bir Johnson motörü satılıktır. Talip olanlar Ziraat bankası senedat kısmında Sadi beye müracaat. 1 Kelepir eşya — Şık ve modern Psalti mamulâtı bir yatak odası takımı 30/6/932 perşembe günü Sandal bedes- tanında müzayede ile satılacaktır. Çok kıymetli — Bir piyano azimet dolayısile çok ehven fiatla acele satılık- tır. Bir salon gramofonile beraber. - Pangaltı hamam Saksı sokak 12. —3 Şık bir Alman piyanosu — Yolculuk münasebetile 125 liraya acele satılıktır, Adres Beyoğlu Tarlabaşı Macar caddesi Karga sokak No, 30a müracaat. ekl boş çiftelik kayık satılıktır. İstiyenler Sirkecide Kemal bey sineması karşısında berber Salih efendiye müracaat. — 7 Kasaba haritası ahzinde kul- lanılmak Üzere bir takım alet isteniyor — Aletlerin tamir görmemiş olması. (Takeometre) nin bir santigrad okuyabilmesi, (Nive) nun menşur terti- balını veya çift vecihli tesviye ruhunu haiz olması şarttır. Paslanmıyan neviden iki çelik şerit, 4 (mira) lâzımdır. (Akşam) da L, M. rümuzuna müracaat, m Satılık piyano — Pek az kullanıl mış mükemmel bir piyano acele satı: lıktır. Öğleden sonra Beyoğlunda Hamal- başı No. 27 birinci kata müracaat, — 1 4 — Kiralık-Satılık Satılık ev — Fatihte tramvay caddesine pek yakın kâgir, bahçeli yedi odası ve suyu vardır. Fatih belediye kimyahanesinde İsinail beye müracaat, —1 Kiralık apartıman daireleri — Şişlide tramvay caddesinde her türlü konfor ve nezareti fevkalâdeyi havi 302 numaralı MENEKŞE apartmanının birinci, ikinci ve beşinci daireleri rekabet için çok ucuz fiatle kiralıktır: 6 oda, otomatik banyo, geniş tarasalar, elektrik, havagazı, terkos.. Geniş çiçek bahçesi. Cuma, pazar günleri akşama kadar, diğer günler kablezzeval 10a kadar görüle- bilir. Pazarlık için Çarşuyukebir Kuyum- cularda Davut Şükrü beye müracaat. 2 Fiat şaşılacak kadar ucuz Kabataşta, set üstünde, tramvay dura- gının tam yanında, Taksim'e yaya on dakika mesafede Çürüksulu Mahmut paşanın kâgir konağında, (fevkalâde manzaralı, geniş, ferah beşaltı odalı, mükemmel banyo daireli ve her türlü konfor esbabını havi iki apartıman bölüğü kiralıktır. Fiat şaşılacak kadar ucuzdur; harcıalemdir. — 7 Bir alman ailesi Nezdinde bir kişilik ( erkek için ) güzel ve ucuz bir oda kiralıktır. Beyoğlu Tünel Şeh- suvar caddesi modern palas apartımanı I. kat No. 3 —2 Kiralık Köşk — Göztepede, istas- yon caddesinde 32 No.lı Abit paşa köşkünde, 2 oda, bir salondan mürek- kep müstakil daire kiralıktır. Mezkür köşke veya Erenköy 8 No. lı telefona müracaat, 2 Kiralık köşk Erenköy taşlı tarla Sait beyin köşkü karşısında beş oda, bahçe, terkos ve kuyuyu havi Nuriye “hanımın köşkü kiralıktır. Talip- lerin yamndaki haneye müracaatları. — Acele kiralık odalar — Istan- bulda Artaryan hanı ikinci katında ga yet havadar cadde üstüne bakan oda- lar kiralıktır. Müracaat Istanbul bahçe kapı Orozdi - Bak karşısında. Dr, Artar- yan halefi ticarethanesine, 2 Eyi mevkide — Gayet işlek vere- siyesiz bir bakkaliye mağazası devre- dilecektir. istayenler Sirkecide Kemal bey sineması karşısında berber Salih efendiye müracaat. — 4 Kiralık apartıman Bebekte postahane karşısında, Sağlık apartımanı. kalorifer, sıcak su, banyo, havagazı, kayıkhane, 4 oda 50 lira, 6 oda 7Olira. —2 tanpaşa Azizmahmut sokak No. &6I. Altı odası, havagazı, terkosu, nezareti vardır. Yeni, kârgir ve feralılır. Karşı: sına müracaat, — 10 On beş liraya — Çemberlitaş Osman bey matbaası arka sokağında 66 numaralı hanede müstakil iki oda bir yemek odası, mutbak, terkos, sarnıç, elektrik. —ı1 Yeşilköyde satılık köşk istasyona 5 dakika mesafede vasi bah- çeli, iki kat üzerinde 12 odalı iki methal, iki mutfak, banyo dairesi ve telefonu muhtevidir. Limon iskelesinde 81 No. Diamandi Yanakaki efendiye müracaat. —3 Boğaziçinde — Yeniköyde iskele civarında rihtimli 10 odalı tesisatı mükemmel yalı kiralıktır. Müracaat Galatada Büyük Tünel hanında No. 18 Telefon Beyoğlu: 721 eyl Kiralık hane — Kadıköyünde Mü- hürdar caddesinde 39 numaralı hane kiralıktır. İttisalindeki 45 No. lı lostracı Mustafa efendinin dükkânına müracaat, il Devren sat - Tütüncü ve pulcu dükkânı — Beyoğlu civarında gayet işlek. Sirkeci Kemal bey sineması karşısında 37 No. berber dükkânında Şalih beye müracaat. | Acele kiralık hane Lâlelide Fethibey caddesinde yeni inşa edilmiş üç oda, iki helâ, bir mutbak ve kuyusu mevcut (4) No.lı hane müstakil olarak kiralıktır. içindekilere müracaat. mmm amm (Muayenehaneye elverişli) — Cağaloğlunda Halkevi karşısında 56 numaralı hane kiralıktır. 3 oda 1 sofa 1 mutbak havagazı elektrik terkos de- runundakilere müracaat, -—8 Galata — Balıkpazarında 46 No.lı mağaza kiralıktır. 250 metro murabbar dır. Kirası 60 liradır, yalnız aşağı veya yukarı kısımları da kiralanır. Anahtarı köşe başında tütüncüdedir. Ticaret odası kütüphane memuru Hakkı beye caat, müra» a Kirası ucuz ev — Üsküdar Kap- Ramiste — Sekiz odalı iki dönüm mevva bahçeli kuyulü bir katı kâgir iki katı ahşap mükemmel merhum topal Şakir beyin köşkü ehven fiatle satılık- tır. Tapu dairesinde kayit kaleminde Asaf beye müracaat. —2 Satılık matbaa — Gazete ve kitap çıkarmak istiyenlere kelepir bir firsat.. Ufak, fakat muntazam bir matbaa yol- culuk dolayısile çok ucuz satılacaktır. İstanbul nümune matbaası vasıtasile S. Tevfik beye müracaat. Beyazıt — Cumhuriyet caddesinde 49 No.lı tuhafiye ve tütüncü dükkânı ta a azimet hasebile devren acele satılıktır. 5 — Müteferrik bir matmazel Fransızca ve piyano dersleri verir. Beyoğlu İstiklâl caddesi Şekerci Lebon karşısında No. 447 Mehmet Ali bey han 1 inci kata müracaat. — 9 Fransızca lisanında Ameli tahsil görmek için kibar bir fransız kadın tarafından mükâleme dersleri verilir. Adres: Hayri apartıman Kuloğlu sokak No. 11 içinde No. 4. Dikiş biçki dersi — Senelerden beri ecnebi v& akalliyet mekteplerinde ders vermiş tecrübeli diploması tasdikli bir muallim müsait şartlarla ders verir. Pek az zamanda biçki ve dikiş öğretir. İcabında talebenin ohanesine (gider. 'Akşamda S. V. —- Para, yahut her nevi eşya — Hükümet memurlarına kefaleti mütesek sile ile, yahut ipotekle verilir. Şaat 9-12 arasında müracaat: İstanbul Bahçekapı Diplomalı Dördüncü Vakıf han asma kat 29.— 3 Hususi usul tevfikan Akşam'da ingiliz muallim — veya mektep programına ingilizce dersi vermektedir. M. J. rümuzuna tahriren müracaat.— 2 Ankarada Halk iş idareha- nesi — Balık pazarında polis noktası karşısında T, L. 2037. Her nevi komis- yonculuk, emlâk alım, satım, icar ve isticarı. Devairde iş takibi, ikraz ve istikraza tavassut olunur. Yazı ve ter- cüme işleri yapılır. İşçi tavsiye edilir. 0) Frnsaizca, italyanca — ve hesap fizik, kimya dersleri fransızca olarak Paris darülfünunu mezunesi fransız bir muallime tarafından hususi ders verilir. Müracaat Akşamda No, (177) —i Bir fransız muallimesi — Pek pratik olarak fransızca dersler vermeği deruhte ediyor. Arzu edenlerin Galatada Yüksek kaldırım başlangıcında İzmirli oğlu hanında 6 No. ya müracaatları: M. V. ii Ankarada daktilo kursu Balık pazarında polis noktası karşısında 'T. L. 2037. Müsait şeraitle her zaman talebo kayıt olunur. Mezun olanlara iş bulmak için yardım edilir. (Tatil zama nından istifadeyi tavsiye ederiz.) — 9 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarelanesini (adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden SO-KA-D-MC-SG PTT-LB6-NT - LM Placier -ET- ST -MK AAA- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. J. iTKiN Tüccar-Terzi Yeni MODLLERi Yeni KUMAŞLARI ve bihassa Yeni FİATLARI Beyoğlu, İstiklâl caddesi 405 Telefon : Beyoğlu 450 Dr. A. KUTiEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedavihanesi Karaköy Börekçi fırını sırasında 84, Muhammenesi No. ile mevki ve müştemilâtı ismi 1525 o 6070 Kabataşta, Fatmahatun mahallesinde Bağ- Cemil Ef, odaları sokağında atik 7 cedit 11 Nolı bir ve Zefüre hanenin tamamı. H. 5773 6129 Beşiktaşta, Abbasağa mahallesinde atik Hatice Abbasağa cedit Yeniçeşme sokağında eski (o Hidayet 10 yeni 48 Nolı bir hanenin tamamı. H. ve Mustafa Tevfik B. 1467 o 6429 Edirnekapıda, Hacımuhiddin mahallesinde (Hasan Camişerif sokağında atik 30 cedit 68 Nolı Fehmi B. bir hanenin tamamı. ile Hacer Cemile ve Fatma Halise Hanımlar 1827 9428 Kartalda, Değirmencivarı sokağında atik 5 Tevfik B. Nolı maabahçe bir hanenin tamamı. 3413 9619 Erenköyünde Bostancı mahallesinde atik Münevver Kozyatağı cedit İhsanpaşa sokağında atik H. 34 Mü. cedit 3 Nolı bir hanenin tamamı. 2780 9702 Maltepede, Bağlarbaşı namı diğer Bakkal Şakir Ef. köyü caddesinde atik hesap 464 cedit 62 Nolı maa bahçe bir hanenin tamamı. 8463 o 9717 Bakırköyünde, Zeytinlik mahallesinde Taş Anna H. odalar sokağında umum 144,145,146 cedit 4,6,8 No lı maa bahçe üç bap hanenin tamamı. 1669 o 9850 Beşiktaşta, Şenlikdede Ihlâmurderesi cad- Mühibe H. desi ve Mısırlıoğlu sokağında eski 47 Mü. ve yeni 84 No maa bahçe bir hanenin tamamı. 8660 9908 Kabataşta, Ömeravni mahallesidde atik Leylâ H. Taşmerdiven cedit Beytilmalcı ve Taş- ve Tahir merdiven sokağında atik 2, 2 Mü. 2 Mü. B. ve cedit 9, 11, 2 No.li tahtında dükkânı müştemil iki hanenin tamamı. 7080 (9978 Beşiktaşta, Abbasağa mahallesinde Ab- Mustafa basağa sokağında eski 12 yeni 48 No.li Tevfik B. bir hanenin tamamı. ve Hatice Hidayet H. 2007 10036 Bakırköyünde, o Yenimahallede (Oüçüncü Aliye ve sokakta 38 No.lı maabahçe bir hanenin (Meliha tamamı. H.lar 9900 10056 Çarşıda, Hacıhüseyin ınahallesinde, Hay- Tahir ve dar caddesinde eski 6, 26 yeni 40 No.li oHüseyin maa bahçe bir konağın tammile derununa Ef.ler ile cari nısıf masura tatlı su. Hayriye Dürriye H. 4544 10091 Sultanselimde, Çırağıhasan mahallesinde Ismail ağa Sakızağacı sokağında eski 34 Mü. yeni 31 No.lı bir hanenin tamamı. 5038 10092 Bakırköyünde, Yeni mahallede Ontemmuz NeziheH. caddesinde 15 Nolı maabahçe bir hanenin tamamı. Yukarıda ikraz numaraları yazılı emlâk vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile altmış bir gün müddetle satılığa çıkarıldığın- dan talip olanların ve fazla tafsilât almak isteyenlerin sandık satış | amirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Askeri Liseler için muallim aranıyor Aşağıda yazılı Askeri Lise ve Orta mektepleri gösterilen muallimlere ihtiyaç vardır. A) — Bu mekteplerde muallim olmak, ya maarifin aynı derece- deki mektepler için müseccel muallim olmak ve yahut branşına nazaran salâhiyeti haiz olmak lâzımdır. B) — Haftada asgari 15 azami 20 saat ders okutmak. C) — Talip olanların muvazzah adreslerini havi istidalarile Fiş- tercümei hallerini haziran 932 nihayetine kadar Askeri Liseler müfettişliğine göndermeleri. D) — Kabul edileceklerden bilahare ders senesi zarfında istifa etmiyeceklerine dair noterden musaddak bir taahhüt senedi alınacaktır. Münhal muallimlikler: in hizalarında Kuleli Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, fizik, fransızca, almanca. Ücret 84: 98 lira. Bursa Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, kimya, fransızca, almanca. Ücret 98: 108 lira, Maltepe Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, almanca. Ücret 84: 98 lira. Erzincan Orta mektep için: Türkçe, fizik, fransızca. Ücret: 108 lira. Nafıa Vekâletinden: Samsun - Sıvas hatının 293--950 inci kilometresine tesadüf eden yarma dahiline takriben 80 metre tulünde bir tünelin inşası kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 10/7/932 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te Nafıa Vekâletinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarile Ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte münakasa ko: onuna vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini beş lira mukabilinde Ankarada Demiryollar inşaat dairesinde, İstanbulda Haydarpaşada Liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. Etıbba Odası Riyasetinden: Oda Hey'eti Umumiyesinin 8 Temmuz 1932 cuma günü sabah saat 10,30 da Cağaloğlunda Halk - Evi'nde birinci içtitnaı mukarrer bulunduğundan âzayı kiramın teşrifleri rica olunur. tarih, coğrafya, riyaziye, li f