29 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

29 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

İT amirat Borçları | Ve İtalyan | Muhtırası Lozan, 28 — İtalyan muhtı- rası, borçlarla tamiratın kat'l surette ilgası İcap ettiğini, mer- kezi ve cenubu şarki Avrupa nin nakti sahade yeni- ile beraber yürümedikçe bu tetbirlerin kâfi olamıyacağımı izah etmektedir. Gümrük manialarının tedric! surette ortadan kaldırılmasının da Avrapanın ihyası için lâzım oldu- gu ilâve edilmektedir. talyan Gazeteleri Ne Diyor? Roma, 28 — Gazeteler, mü- talca ilâve etmeden M. Heryo ile M. Grandi orasındaki mülâ- katı haber vermekte bu mülâka- tın pek samim? cereyan eltiğini ilâve etmektedirler. İtalyan muh- tırasını teşrih eden Lavor Façista gazetesi diyor ki: " Sınaf ve zirai iktısadiyattaki teşriki mesai, çocuklarımın mesaisi için cihanda mahreç — arıyan rejimin bülün korporasyon siyasetinin — esasını teşkil etmektedir.,, Tribuna, Av- rupa kat'1 bir dönüm noktasında bulunuyor, samimi teşriki mesal veya intihar şıklarından birini tercih etmesi icap ediyor, de- mektir. rafından Kabul Edilecekmiş Lonra 28 — Avam Kamara- sında bir suvale cevap veren M. Baldvin, Hover teklifinin bir iki hafta zarfında bütün — milletler tarafından kabul edilmesinin —& muhtemel olduğunu söylem Lozan 28 — Fransız - Alıman heyetlerinim içtimaı hakkında neş- redilen tebliğde deniliyor ki: Ak man maliye nazırı tamiratın ilgası lehindeki sebepleri ve Avrupanın ihyası için döşündüğü izah etmiştir. M. Heryo, zaruri addettiği ihtirazi! kayitleri ileri sürmüştür. Haâlâ O Mesele Flemington 28 — Lindbergin çocuğunun kaçırılması hâdisesim- de Lindbergle baydetlar — arasın: da mutavassıtlık ederek, Lind- bergten aldığı fidyei necatı do- landırmakla — mazmın — Kurtisin | muhakemesi şayanı dikkat bir safhaya girmiştir. Kurtisin kaçakçılarla hakikf mü-| nasebete girdiği iddia edilmekte- | dir. Diğer taraftan Lindberg, kaçakçıların kendi aralarında ço- cuğu müzayedeye koyduklarını ve Kurtisi tehdit ettiklerini söy- lemektedir. Fransız Alman heyetlerinin iç....21 dover Tekilli Bütün Milletter Ta-| | | | | cum dolayısile Almanyada Hitlercilere Karşı “Kızıl Vücuda Getiriliyor Kalkütadan gele son telgraflar, Siyamda bir kıyam vukua geldiğini ve Siyam ailei kıraliyesinin sarayda tev- ü bildirmektedir. Halk kıyamcı askerlere ütihak etmiş ve Bankok şehrini ateşe vermiştir. bir kısmı yanmıştır. Kıyamın hangi gayeye hizmet ettiği ve hangi el taratından idare edildiği henüz tesbit edil- memekle beraber, bunun bir komünlat tabrikâtından ibaret olduğu zannedilmektedir. Sağdaki resim, Siyam kıral ve kıraliçesin son Amerika seyahatinde vagon penceresinde göstermektedir. Solda Baakok şehrine verilen kun- Cephe,, Teşkilâtı daktan sonra alevlenen müthiş yangın görünmektedir. Alıfıan;ı;tıa_a_ «Kızıl Cephel/,, Hamburg 28 — Komünistler, Sosyalistler ve İmparatorluk bay- rağı teşkilâtı mensupları Hitler- cilerle mücadele için bir “ Kızıl Cephe ,, teşkilâtı yapacaklardır. Sosyalistler, Hitlercileri Şikâyet Ediyor Berlin 28 — Bir sosyalist ga- zetesinin matbaasına yapılan hü- sosyalist fırka Hindenburga bir. mektap gör- dermiştir. Mektupta, Hitlercilerin | bu müfritane ve şayanı teessüf tedbirleri | hâdiselerine karşı Hindenburgun nazarı dikkati celbedilmektedir. Dahiliye Nazırı sosyalistlerin şi- kayetini dinlemiştir. Hindenburgun Münihe Cevabı Berlin 28 — Hindenburg Bav- yera hükümetine verdiği cevapta Münih hükümetinin arzusuna tev- fikan siyasi fırkalar mensuplarının üniforma taşımaları memnuiye- tinin ilgası kararnamesinin tadi- line imkân olmadığını söylemiştir. -— TAKVİM — ÇARŞAMBA 30 Cün- 29 HAZİRAN - 932 hırır 88 Rumt 6 -Haziran-sene- 1318 Arabi * Sefer- 1051 23 Vakit JEzan! jvasatt | Vakit |Ezanl jwasatt i,.i'nııı> 8 46 4. 31 JAkşam |i — |19 48 Öğle |& Salız 17 | Yata |2 0821 48 Ş Suadi |& 33 |1& 180 kasak | 6 5| 2 11 ——— EDEBI TEFR.KAMIZ : 53 Vİ Muharriri: bir. sabah — rüzgâtı esecek, gözler — esrarengiz bir parıltı ile parlıyacak, göğüs- ler kabaracak! Sonra yerden k- zıl bir hava yükselecek. Çıplak kalfplerden taşan bir hicap kır- mızılığı! Gece koyu pembe bir renge bürünecek. Ta uzakta, uf kun üzerinde dağlar, derin bir sü- kün içinde uyuklıyacaklar ve fecir zamam, yakıcı ve parlak bir güneş Serin Knut Hamsan | bu manzaranın üzerine ilk şualarımı | serpecektir. İşte bumm adına birleşme diyeceğim. TORYA Nakleden: H $. — Oh! Ne hoş. — Bu parçayı yazar yazmaz senin ziyaretine geleceğim. Gek diğine çok teşekkür ederim Ka- milâ. Svanı în!ykdikkrimi unut, fena bir söz söylemek kasdin- de değildim. — Unuttum bile. Ben de ötekinin ismini — bir — daha ağzıma almıyacağım. Hiçbir vakit, Ertesi sabah Kamilâ tekrar geldi. Yüzü sapsarı, büyük bir telâş içinde görünüyordu. — Yohan sordu. |Okyanus Kayıkla Geçilir Mi ? Vellington 28 — İhgiliz yat amatörlerinden M. Valantin 6,80 metre uzunluğundaki bahk kay- | | çıkmıştır. M. Valantin Atlas Ok- yanusu ile büyük Okyanusu ge- | | çerek İngiltereye dönmek niye- tindedir. Şilide Diktatörlük Mü? Santiyago dö Şili, 28 — Hü- kümeti teşkil eden askeri idare- nin kâtibi umumisinin tekzibine rağmen, M. Davilanın âmiri mut- lak olarak iktidar mevküni mr- hafaza edeceği musırran — söylen- mektediz, Hükümet vazıyet edilen aitın- ların sahiplerine izdesine karar vermiştir. Müthiş Bir Yangın Anvers, 28 — Evvelki gece Sen Jak pazarından çıkan yan- gım hâlâ devam etmektedir. İtfa- iyenin yangın enkazı Üzerine 8 gün müddetle su sıkmak mecbu- riyetinde kaldığı söylenmektedir. Hasarat 10 milyon tahınin edil- mektedir. —- Nen var? — Ben mi? Bir şeyim yok, seni seviyorum. Sakın birşeyim var, veya seni sevmiyorum zan- netme! Ben düşündüm taşındın Londraya gilmemeği daha mu- vafık buldum. Orada ne O adam da söylediği Orada onun dediğinden çok faz- la sis varmış. Neden bana böyle acayip bakıyorsun? Ben ötekinin ismini ağzıma almadım ki. O da yalanemın biri imiş. Saçma söz- lerile başımı ağrıttı. Biz Londra- ya gitmiyeceğiz. Yohan” ses çıkmaksızın genç kıza bakıyordu. Dikkati pek faz- la artmıştı, dalgın dalgin: — Evet, Lonadraya gitmiyece- ğiz, dedi. | indirmek lâzımdır. Tabil haller- | | miştir. | Ve Cihan a Piyasaları Nasıl Açılır? Şikago, 28 — Demakratlar | konvansiyonunda M. Havley Smot tarife sisteminin gayriadilâne ve ifratkârane olduğundan bahsede- | rek demiştir ki: “Cihanın ticaret mahreçlerini — yeniden için Beynelmilel Ticaret feransları — toplamak, | | açmak Kor- tarifeleri deki Amerikanın — ticart — refahı Amerikada — istihsalâtının yüzde onunun cihan piyasasına sevkile kabildir. Bu piyasalar kapalı ol- | dukça Amerikada fiatler herci- merç içinde - kalacak, işsizlerin miktarı artacaktır. ,, Amerikada İçki Memnuiyeti Şikago 28 — Demokratlar konvansiyonunu açan — âyandan M. Barkley, fırka azalarından içki memnuiyetinin ilgasi hakkın- da bir karar suretinin reye ko- narak kabulünü istemiştir. Tale- binde israr eden M. Barkley bu karar suretinin hüküğhet tarafın- dan tayin edilen şüraların tet- kikine — arzedileceğini ilâve et- — Değil mi?.. Oraya gitmi- yeli—ıı...;’ırleşme hakkındaki yazı- ni bitirdin mi? Yarabbi bu yazıyı nekadar bekliyorum. Onu bir an evvel bitirip beni görmiye gell Aşk saati. Onun bir ismi de bu idi değil mi? Mukteşem bir papalık mantosu, krvrunlar. “deslz paiele İA ge ce, Bak, anlattıklarını nasıl ha- tırlıyorum. Son zamanlarda seni sıksık görmiye — gelemiyorum! Bundan böyle eserini ikmal edişini gör- mek için bergün geleceğim. Genç şair el'an kızı tetkikte devam ederek: — Onu — yakında dedi. — Bugün, şimdiye kadar yaz- mış oldüğun — eserleri satın alıp merakla bitiririm, | mektuplarını Gönül İşlerı' Deniz Kenarında İşlenen Günahlar Yazın deniz kenarları, bizim eski telâkkimize göre, günah iş- lenen yerlerdir. Hafta ortasında deniz banyosuna devam edenler evde kalan kadmlar, mektepleri- ni bitirmiş laızlar ve işsiz genç- lerdir. Deniz havası, açık deniz, serbest kıyafet ruhlar üzerinde bambaşka bir tesir yapar. Şehir içinde ve evde ciddi, ağırbaşlı, somurtgan — gördüğünüz — kim- seleri orada şen neşeli ve canlı bulursunuz. Olur olmaz vesilelerle güler, oynar, şakala- şırlar. Muhit teklifsizliğe ve tamış- mıya çok — müsaittir. Tamnışılır, sevişilir. Fakat sonra yaz biter, hamamlar kapanır, kızlar evlerine erkekler işlerine çekilir. O vakit genç kızlar hayal ve ümit Şiçinde gelmiyen, gelmiyecek olan aşk beklerler. — Fakat erkek lâkayt evinc döner, geçir- diği bir yazı kâfi görür bir daha aramaz. İşte her yaz başlangıcında bunları düşünerek — kızlarımıza acırım. Yaşamak gençlerin hakkıdır. Neşe hayatım onlara verdiği en tabil haktır. Fakat bu nmeşeyi gözyaşlarına — çevirecek — yanlış | yollara girmemiye çalışmak lâ- zandır. Dikkat, küçük hanım, denize atlarken ayağın sürçmesin! “ Ailece tanıştığımız bir kızı seviyorum, onun da beni sevdiği- ni hissediyorum. Fakat hissimi söylemiye cesaret edemiyorum.., P.TŞ Gözleriniz yanınızda değil mi? Bu vazifeyi ona veriniz. “Bir hanımla sevişiyoruz. Fa- kat lüzemsuz lüzumsuz biribirimi- ze darılıyoruz. Bu dargınlığa sebep olan da bir arkadaşımdır. Kadm ona da iltifat ediyor ve beni kıs- kandırıyor. Arkadaşımla — görüş mekten onu nasıl menedeyim.., 8. Sirn Kıskanmıyarak ve kıskanma- dığını göstererek, * Ankarada Neclâ Hamma: 1 — Şişmanlamak için bol yeyiniz, az yorulunuz, maamafih kilonuz zannettiğiniz. kadar az değil. Şimdi şişmanları — zaten sevmezler. 2 — Yüzünüzün gişleri için doktora müracaat ediniz. 3 — Yüzünüzün cildi yağlı demektir. Yağlı yüzlere mahsus pudra, krem ve saire kullanınız. HANIMTEYZE odama bıraktım. Onları okuya- cağım. Bundan hiç can sıkıntısı duymıyacağım. Bilâkis kitaplarına okuyacağımı düşündükçe sevini> yorum., Dinle, Yohan. Lütfen evime kadar bana refakat et, çünkl kendimi emniyet altında görmi- yorum. Bilmem, belki de aşağıda beni bekliyen biri var. ÂAdeta buna inanacağım geliyar.. Ve birdenbire gözlerinden. yaşlar bor şanarak, hıçkırıklar arasında: — Ona yalancı dedim. Bu sözü söylememeli idim. Ona böy- le bir isnatta bulunmak bana yakışınazdı. O, yalan söylemedi. Bilâkis her vakit.. Salı günü da- vetimiz var, (0) gelmiyecek, Sen geleceksin değil mi? (Arkamı var)