14 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

14 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

(SON POSTA)da fî_'î! Kadını Weler Bilmelidir? Macunla — dişlerinizi ovarken fırçayı aslatmayınız. Fırçanın üs- tüne biraz macun koyunuz. Ev« velâ o şekilde ovunuz, fırçayı sonra ıslatınız. Dişleriniz. bu su- vetle daha iyi temizlenir. * Yaz günleri ayakkaplarınızı ku- ru yere koymayınız. Çok hafif bir rütubet iskarpinlerinizin daima yumşak kalmasını temin eder. Fakat rütubet fazla olursa ayak- kaplarınız bozulur. * Camların — üstündeki - kirleri çıkarmak ve temizlemek çok güç- tür. Fakat camları sodalı su ile silerseniz hiç güçlük çekmezsisiz. * Ğİ::ffnkla Bizim memlekette tavşan çok bol ve ucuz olduğu halde isti- fade etmiyoruz. Eğer - şaraplı tavşan yemeğine bir defa alışır- savız, bir daha vargeçemezsiniz. Bakınız tarif edelim: Tavşanı temizledikten sonra yüreğini ve ciğerini bir tarafa sa- klayınız. Sonra sirkeli su ile yıka- yınız. Biraz tereyağının içine soğan, tefne yaprağı, kekik, kara biber, maydanoz ve tuz koyarak ateşte kızartınız. Sonra ciğer ve yüreği kıyarak beyaz şarak içinde ve biraz tere yağı ile kavurunuz. Daha sonra yarım saat kadar kaynatınız. Göreceksiniz ki çok lezzetli bir yemek olacak. Size şimdi de limonlu pastayı tarif edelim: 250 dirhem şeker, 60 dirhem tereyağı, bir limonun rendelenmiş kabukları, bir bucuk limonun suyu, Üç yumurta. İşte bunları hep bir arada karıştırınız. Sonra tencerenin içine koya- rak katılaşıncıya kadar kaynatı- nız. Son dakikada içine birkaç tane badem atınız. ve derlal kalıplara dökünüz. Bu suretle çok lezzetli bir pasta elde ede- ceksiniz. Size bir de pirinç tatlısı ta- rif edelim: Elli dirhem şeker, bir okka süt, bir. parçacık vanelya, ya- run limon kabuğu bunları hep | bir arada tencereye koyup hızlı ateşte kaynatınız. Süt kabara- cağı zaman dört — yumurtanın sarısını Sonra yumurtaların beyazını da koyup biraz daha kaynatınız ve müteakıben kalıplara dökünüz. Kır Eğlencelerine Gittiğiniz Zaman Kır gezintilerine gittiğiniz za- man mümkün olduğu kadar sade giyininiz. Kalın, sıkı ve dar el- biseler giymeyiniz.. Gerzintiden döndükten sonra ayaklarınızı tuzlu veya sodalı su ile yıkayınız. Akşam mümkün olduğu kadar hafif yeyiniz. Diğer zamanlarda alelâde yediğinizden daha az yeyiniz . Kıra giderken çantanıza bir | sünger ve biraz da kolonya koy- mayı onutmayınız. Arada sırada | ellerinize ve yüzünüze sürerek serinliyebilirsiniz. Gezintiye giderken yanınıza 1 almayınız, rahatsız ve kolonya Hanımteyze bütün gençlerin kalp ve aşk işlerinde en gamimt dert ortağıdır. Ailenize, dosllarınıza söyliyemediğiniz aşk dertlerinizi Hammateyseye yazımız. Hamımı teyze ya her günkü sütunda veya husust mek- içine otıp karıştırınız. | ri, birçok Beyı;z— Ve Siyah İRenkler sene Avrupada en ziyade beyaz ve siyah renkli kumaşlar sarfe- dilmiştir. Başka renkli emprime- ler bu yaz o kadar tercih edilme- miştir. Bu sebeple moda kralları bu yaza (beyaz ve siyah mevsimi) ismini vermişlerdir. Burada gör- KADIN Giyileni Yakıştırmak Ç Mühim Meseledir Zengin olanlar için süslü püslü, ağır ve çok pa- halı elbise yap- tırmak hiçbir şey değildir. Fakat iyi giyinmek, daha doğrusu yakıştırmak çok mühim bir mese- ledir. Bizde bir darbimesel var- dır. Derler ki: © “Her kadın sakız çiğner amma, — — Falma Hanım — gibi çatlatamaz.,, İşte yakışıklı giyinmek, daha doğrusu giydiği- —— ni yakıştırmak ta buna benzer, le kadınlar gö- rürüz ki üzerle- rindeki elbiseler çok kıymetlidir. En meşhur - ter- zilerin — elinden çıkmıştır. Fakat âdeta Üstünden düşmektedir. Bazı kadınlar da vardır. ki en basit elbiselerle bile çok şık gö- him mesele yakıştırmaktır. Ya- kıştırmasını bilmiyenler paralarını sokağa atmiş demektir. düğünüz resim ç;:k şık bir yazlık elbise modelidir ve terziden he- nüz çıkmıştır. Bu elbisenin rop | murun — terbiyesi, (SON POTA) aliâkadar eden ehemmiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir. defa Kadın say- kadınları ve genç kırları mevrulara — her şeyden - fazla famız olacak ve bu sayfada şunlar bulunacaktır Güzellik meseleleri, son modalar, gocuğu evinizin — güzelliği, ev isleri, el işleri ve salre... İRİL e l düebidü Za GÜL I HYA Bu münasebetle size meşhur Yapılan bir hesaba göre bu | Sinürler. İşte kadın için en mü- sinema yıldızlarından Svana Van- danın şık bir resmini takdim ediyoruz. Bu güzel yıldız giydi- ğini yakıştırmak hususunda bü- yük bir şöhret kazanmıştır. kısmı beyaz ve hafif siyahlı ku- maştandır. Arkasındaki pelerin ise tamamen siyahtır. İ-Yazl_ık Modaları Yaz mevsimi henüz bitmedi. Daha önümüzde üç ay var. Bu müddet, henüz yazlık şapka al- mıyanlar için bir hayli zaman demektir. Burada gördüğünüz şapka resmi geçen haftanın mo- dellerindendir. Yani yepyeni bir model, Bu sene yazlık şapkalar ekseriyetle — böyle — kenarsızdır. Kenarlı şapkalar bu yaz daha az tercih edilmiştir. ——— bizar olursunuz. Kır gezintisinde — çocukların azami derecede istifadesini temin için şu kaidelere riayet ediniz. Gece iyi uyku. Basit ve sade yemek. Gündüz öğle zamanı ağaç altında kısa bir uyku veya istirahat. Çocuğu deniz kenarına götür- düğünüz zaman yemeğinide bera- eve dönüp ber alınız. Tekrar — aa —— ——— Şapk; |Kadinlik . . Vecizeleri Her güzel kadın zengin de- mektir. Fakat güzelilğinin kıyme- tini bilmek şartile. * Erkekleşen kadın, ihtiyarlıyan erkek gibidir. * 5 Bugünkü kadın, gözlerinden, dudağından ve dişlerinden belli olur. * Eskiden denizi kadına benze- tirlerdi. Şimdi de kadını denize benzetiyorlar. * Dünkü kadın köşede oturu- yordu. Bugünkü kadın mütema- diyen koşuyor. Bakalım ne zaman yorulacak! Kadını anlamak istiyen, onun kalbini yoklamalıdır. Fakat dün- ya da en güç şey de kadın kal- bine bakmaktır. Bir Fransız şairi diyor ki: İnsan herşeyi anlamıya muktedir- dir. Fakat kadınlar bu kaidenin | haricinde kalmıştır. —— —a çocuğu — yormaktan — kurtarmış olursunuz. Çocuk denize girmek istemi- yorsa zorla sokmayınız. İsterse öğle zamanı yemekten evvel yabk niz. birkaç dakika için denize girmesine müsaade ediniz. Z::rîf— Bir- Yaz Kıyafeti — Burada genç bir kızın şık kıyafetini Ayni zamanda çok güzel olan bu kız meşhur. sinema — yıldızlarından biridir ve ismi de Betti Stokfelt- tir. Geçenlerde sinema yıldızları arasında yapılan bir müsabakada Betti şıklık ve zarafet noktala- rından — birinciliği — kazanmıştır, Şimdi birçok genç kızlar Bettiyi görüyorsunuz. | taklit ediyorlar. ok|Pu Asırda Ev Kadını Ne Demektir ? Birbirine zıt iki cereyan - var. Kadınların evden dışarı çıkması- ni ve dışarda bir erkek gibi istemeyenler — ateş Ppüskürüyorlar. Bunlar diyorlar ki: çalışmasını * Kadın evde oturmaya mec- burdur. Her genç kız ev kadımı olarak yetişmelidir. — Hele evli kadınların dışarıda iş hayatına atılmaları hiç doğru değildir.,, İşte bu kanaata şiddetle hi- cum eden bir kadın bize bir mektup göndermiş, fakat her nedense imzasını saklamıştır. Bu mektubun mühim kısımlarını neş- rediyoruz: “ Bilmem ki erkekler kadım- dan ne istiyorlar? Eski devir- lerde kadınları evden çıkmamıya mahkum etmişlerdi. Fakat o kara ve karanlık günler artık uzaktadır. Bir daha yaklaşmasına da imkân kalmamış- tır. Bugün bütün mevcudiyetine ve haklarına sahip olan kadın, bittabi ailenin saadeti için lâzım olan kaidelere riayet etmek şar- tile, istediği gibi hareket edeb- lir. Buna kimsenin itiraz etmiye hakkı yoktur. Bugünkü kadının dışarda ça- lışmasına itiraz edenler, bilhassa bazı hodbin erkekler: kadını eş- kisi gibi hizmetçi gözile görü- yorlar. Kadın artık hizmetçi ve ço- cuk dadısı olmaktan kurtulmuş- tur. Çocuğunu, ciğerparesini ye- tiştirmiye, ona bakmıya mecbur olmakla beraber, kadın yalnız çocuk dadısı telâkki edilmemeli- dir, Bugünkü kadın, tıpkı bir er- kek gibi hayatını kazanmak hak- kına malik olmuştur. Bu hakkın çürük — itirazlarla — sarsılacağım zannedenler hafif düşünceli bazı kimselerdir. ki, bunların — sözü hkiçbir. vakit dinlenmiyecektir. Ev kadını, aile kadını demek, | hizmetçi demek değildir. Kadın cemiyet hayatındaki mukaddes köşesini daima hararetle müdafan edecektir. Artık — cariyelik devri geç- miştir. Bugünkü kadın aile ka- dınıdır. Fakat odalık değildir.,, Bu ateşli kadına birçok nok- talarda hak vermiye mecburuz. Filhakika kadın, cemiyete faydalı olmak için tufeyli olmaktan kur- tulmak mecburiyetindedir. * K. L Hanıma: Sorduğunuz şeyin en doğru cevabını terzinizden öğrebilirsiniz. Bu hususta sizi daha iyi tenvir eder ve bu suretle yanlışlık yap- manıza imkân kalmaz.