27 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

ÇANAKKALE Sahile Döndüm Üçüncü Meş'alemi Karşı Tepede İdi Yaktım, D Jeneral A, Paris bir harp gemi- sinde, İngiliz kıtaatının kuman- danları diğer harp gemilerinde idiler. 25 sabahı şafakla beraber gemiler Saros körfezine vardılar. Harp gemileri Bulayır hattını hafif surette bombardımana baş- ladılar. Bu bombardıman bütün gün devam etti. Bombardımanı müteakip kör- fezin şimalinde üç ihraç mıntaka- , B1 hakkında Kennet deströyerinin Üzerinden istikşaf yapıldı. Günün sonuna doğru gemilerin sandalla- rı indirildi, üşman ve güya asker ihraç | edilecekmiş gibi faaliyete geçildi. | Akşama doğru kayıklara doldu- “ruldu. Karanlık basarken sandal- lar sahile hareket ettiler, fakat | * karanlık basınca tekrar gemile- | rine döndüler. Bu ane kadar nümayiş çok müşkülâtı davet etmişti. Fakat 25 nisan gecesi için daha hakikt bir ihraç plânı yapıldı. Gece- yarısına doğru bir iki müfreze sahilin muhtelif noktalarına çıka- rak şurada burada büyük ateşler yakacak ve büyük bir kuvvet ihraç edildiği hissini vereceklerdi. | Halbuki öğleden sonra, bu müfrezeleri idare edecek olan binbaşı Freoyberg gündüz nüma- yişinden sonra gece sahile asker çıkarmanın — tehlikeli olduğunu ve beyhude insan zayiatına se- bebiyet vermekten başka bir ne- tice vermiyeceğini söyledi. Bu genç zabit iyi bir yüzücü idi. Bir sandalın kendisini sahile bir mil mesafeye kadar götürüp bırakmasını, sonra yüzerek sahile gitmeyi ve orada ateşleri yaka- rak nümayişi bizzat yapmayı tek- NF etti. Bu fikir kabul edildi. Bu hikâyeyi Freyberg şöyle an- latıyor: Vece saat 9- gemiden bir istimpota LA SA CN “.VAVAPURLARI KARADENİZ POSTASI SAMSUN 'Eamuz Perşembe 28 Temmuz günü akşamı Sirkeci'den hare- ketle (Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Gire- sun, Trabzon, Sürmene, ve Rize) ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci Hanındaki acentalığı- na müracaat. Tel: 31515 NAİM VAPUR İDARESİ İzmir - şürat Postası (20 saat) Lüks ADNAN vapuru mağa Perşembe "Tizi e Saat tam 18 de hareketle doğru İZMİR'e ve Pazar günleri İzmir'den saat 14 1/2 da hareketle İstanbul'a avdet eder. Tafsilât için Galata, Gümrük karşısında Site -Fransez Han No, 12 yazıhanesine müracaat. - Tek B. O. 1041 Her '6yo kadar nerek — bir Artık Sa- etmez bir torba içinde üç yağ meşa- lesi, beş kaliayom feneri, bir bıçak, işaret Iâınbası ve bir de revolver var- dı. Buz gibi suda bir saat bir çeyrek süren — çetin —bir yüzmoden sonra sahile vardım vo ilk ftıim., 'Tekrar denize d yüzdüm ride tekrar karaya çıktım. Burada ikitci meşalemi yaktım. Bir müddet moşalami yak- b İKatil Gorgulof, Mefküremi Kurtarınız, Ben Komünizme Düşmanım Diyor (Baş tarafı 5 inci sayfada ) Ben Öldürmedim — Ben öldürmedim. Kaza ve kader öldürdü. Ben faşist deği- lim. Faşizm demek saltanat de- mektir. Ben demokratım, cümhu- riyetçiyim.. Cemiyeti Akvam ilo birlikte Rusya lehine çalışan Reisicümburu öldürmek — istedim. Çünkü Komünist rejimini tasvip ediyordu. Misal Olsun Diyo Öldürdüm Dumere karşı hiçbir düşman- lığım yoktu. Fransanın çok dos- tu idim, Dumeri, misal olsun diye öldürdüm. Zira bütün cihan 150 milyon Rus köylüsünü hide- matı şakkeye mahküm edilen Sovyetlere — karşı — mücadeleye mecburdur. Bundan sonra M. Reyno, M. Farer ve M. Martu şahadet etti- ler. Metküremi Kurtarınız Gorgulof - isticvap mütemadiyen mefküremi kurtarı- nız cümlesini tekrarlıyordu. Arada sırada halka dönüp hi- tap ediyordu. Gorgulof bir ara dedi ki: : — Hayatımı kurtarmıya uğ- raşmıyacağım.. Fransa beni dinle. Ben fakir Rus köylüsünün mü- messiliyim. Fakat harpte çok şeyler gördüm. Çar ve Çariçe Almanya hesabına bize ihanet ettiler. Gorgulot Bir Vatanperverdir! Rus milleti, komünist değildir. O, hürriyetini arıyor, fakat nazır- lar Sovyetlere karşı mücadele etmek - istemiyorlar. — Fransaniın yardımını temin etmeği düşündüm. Benim suikastim, bir şahsa karşi icra edilmiş bir suikast değildir, siyasi bir haldedir. Pol Gorgulof Rus milletini kurtarmaktan ibaret girdim, şarka | 300 merto kadar ile- | HARİCİ HABERLER ] | esnasında | İngiltere Hükümeti tarafından Gazi Ez. ne hodiyo edilen eserin terctimesi. Sivritepenin yakından görünüş'ü otrafı dinlodim. Ses sada yek. Biraz ilerde sipere benzer bir yere girdim. Siporlerde kimse yoklu, ve korkuluk- lardan başka Lir gey görünmüyordu, 350 merti dar İlerledim. Ktralı din” ledim. Yine s08 sada yok. Tekrar sa- hile döndüm ve üÜçüneü — meşalemi yaktım. Sonra denize atılıp açıldım. Sabah üçe doğru bizim motörler- den tarafından çıkarıldım. Dos- tröyerler sahili taradılar, fakat bir şey bulamadılar. Benim kanaatimo göre Bahil İşgal edilmiş değildi. Sabaha karşı tepelerde görülen ışık ve ateş- loro bakılırsa, düşmanın tepelerda ol- duğu anlaşılıyordu. Fakat benim ora- ya kadar gitmem mümktün olmadı.» ( Arkası var ) TAVİL ZADE VAPURLARI AYVALIK Postası SELÂMET : yapuru her Perşembe saat 17 de Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve av- det edecektir. Dikkat : Cuma günü Edremit yol. cularını trene yetiştirir ve Ayvalık yot- cularını aynl gün akşamı Ayvalığa çıkarır. Yolcu bileti vapurda da verilir. Adres: Yemişte Tavilzade Mus- tafa biraderler. Telefon: 2.2210 Arnavutköyünde tramvay caddesi İbirinci eadde) 99 No. 3 salon, G oda, alatorka ve alafranga hamam, elek- trik, torkos tertibatlı, kabartma yağlı boya ve dört kattan ibaret beyaz yalı, sahibi taşrada bulunduğundan necle satılıktır. Karaköyde Okçular caddesinde Kanaat Hanında avukat Ziya Beye müracast. Haliç iskelesinde mazbut ve mahfuz 1776 okka mahlep be. her okkası elli kuruş bedel osasla 31-7-932 pazar günü ihale edilmek üzere müzayede- ye çıkarılmıştır. İzahat almak ve malı görmek istiyenlerin Ha- liç Orman idaresine müracaat eylemeleri ve yevmü ihalede saat üç buçukta *» 7.5 nispe- tinde teminat akçelerile Or- man Müdüriyetinde müteşekkil ihale komisyonunda hazır bu- lunmaları ilân olunur. —— bulunan mefküresi için canını ve- recek olan bir vatanperverdir. Beni öldürünüz, kanımı alınız, fakat mefküremi kurtarınız. Ci- han, lâkayttır ve Sovyetleri ken- di hallerine terketmekte devam edecektir. Mefkürem için ölüme kadar, kiyotine kadar mütemadi- yen protesto edeceğim, cihanşiü- mul olan bu hailede bütün dün- ya mücrimdir. Muhakemeye edilecektir yarın — devam | teşkil etmek üzere Bulgaristanda Çok Bere- ketli Bir Aile Ocağı Bu Ailenin Mevcudu, Hepsi Sağ Olmak Üzere Tamam 240 Kişidir Sofya, 24 ( Husust ) — Tür- kiyenin 160 yaşında bir ihtiyarı varsa , Bulgaristanın da — hepsi hayatta olmak üzere 240 azalık bir ailesi vardır. Bu vaziyet, her Bulgar için bir iftihar vesilesi telâkki edik mektedir. Gazetelerin yazdığına göre burada hepsi brehayat ol- mak üzere 240 azalık bir aile meydana çıkmıştır. Bü a le büyük pederi ile bü- yük — valde — ailenin — esasinı evlât, torun ve torunun torunu olars' 240 kişilik bir kalabalık teşk —. Büyük pederin, —büyük — vu- deden — sekiz. evlâdı — olmuş, bunlar evlendirilmiş ve her biri tam onar çocuk meydana getir- miştir. Büyük baba ve büyük anne iki, sekiz de çocuk etti on bunlarda sekizden 80 çocuk mey- dana geltirmek — suretile ailenin nüfus yekünu bu safhasında 90 rakamına yükselmiştir. İşte bu 90 kişi on sene için- de tamam 240 azaya baliğ ol- muştur. İşin en şayanı dikkat I 240 kişilik allenin en büyük annesi tarafı şu ki, bu ailenin dünyaya getirdiği — çocuklardan şimdiye kadar hiçbiri vefat etmemiştir. Büyük pederin yaşı da sekson- den fazla değildir. Aile azası arasında doktor, avvukat, memur, jandarma, polis, papaz, esnaf, rençper, san'atkâr hulâsa her meslekten insan var- dır ve hepside aile azası arasın- daki münasebetlere temamen Tİ- ayetkâr ve sadıktır. — Hayri Hangi—Ma ddeler Gi — ——— 'ik Resminden Muaftır ? İptidai Maddelere Ait Yeni Muafiyet Listesini Neşrediyoruz Ankara, 26 — Beş sene mu- teber olmak üzere 1927 senesin- de tanzim edilmiş olan me- vaddı — iptidaiye — muafiyet lis- tesinin — müddeti bittiğinden gümrük ve kontenjan vaziyetle- rine nazaran en ziyade muhtacı himaye bulunan sanayi mevaddı iptidaiyesi —ithal edilmek ve ihtiva edeceği gümrük ve mua- mele vergisi muafiyetleri bir buçuk milyon lirayı tecavüz etmemek ve yalnız 932 mali senesine mahsus ol- mak üzere İktisat Vekâletince hazır- lanan ve Maliye Vekâletince tetkik ve muvafık görülen listeye asfal- tın da ithali suretile kabulüne Heyeti Vekilece karar verilmiş ve bu busustaki kararname âli tasdika iktiran etmiştir. Listeyi aynen bildiriyorum: Hezaran: (Sepet, çiçek ve mo- bilya Sellüloit galalin emsali plzs- tik mevat: (tlarak, şemsiye - sapı, ı:ıulıon, düğme ve toka fabrika- a) Kı)ıkox elyaf ve iplik ipi (yal- nız süzme torbası). Jüt elyaf ve iplik ve ipi (mensucat ve çuval fabrikalarına) her nevi profil demiri ve demir levha (bilüâmum — madeni eşya fabrikalarına), — teneke: — (yak nız — könserve — fabrikalarına), bakır — çubük: — (bakır tel ve kabla — fabrikalarına alâ- minyom: (tahta ve çubuk, çin- ko, külçe, nikel,) Tahta ve külçe Tuz İnhisarı dürlüğünden: (madent eşya fabrikalarına), Sül- für dö karbon ( yalmız prina fabrikalarına), Tasfiye toprağı: (pr- na fabrikalarına ) triklor ( prina fabrikalarına ), Hamızı kibrit, hamızı klorma, — hamızı nemel (şimdiye kadar ihtiyaci tesbit edilmiş olan fabrikalara), Süt kostik: ( Büyük mensucat ve sa- bun fabrikalarına ) Klorit dö şo ( boyahanelere ) Dekistrin ( yalnız pamuk mensucat fabrikalarına ), ham demir, demir çubuk, çinko çubuk, (bilümum madeni eşya fab- rikalarına) Ekle gayrisalih hay- vani yağlar ( yalnız sabun fabri- kalarına ) anilin, alizilin ve sair boyalar: ( mensucat, maden! eş- ya, boyahaneler, sabun fabrikala- rına ) pamuk iplikleri 21 numara dan yukarı (tek telli), pamuk ip- likleri (çift telli beher tell yirmi numaradan yukarı), pamuk iplik- leri (ikiden ziyade telli beher teli 21 numaradan yukarı), havlu, dokuma, mensucat, trikotaj ve çorap fabrikalarına.. Boyalalı, boyasız. Kamgam iplikleri yalnız mensucat fabrika- larına Beta naktol (boyahanelere, boya fabrikalarına ) Kavlen Tel- tişhak : ( İhtiyacı tespit edilmiş fabrikalara ) hasır şapkalık saz şeritler ( yalnız şapka fabrikala- rına ) . Antrafik tozur (Şakuli fırınlı çimento fabrikalarına ) İstanbul Başmü- Çamaltı tuzlası için aleni münakasa suretile alınacak kestane ağacından mamul iki bin küfe ile gürgenden yapılmış iki bin kü- rek ihalesi 10-8-932 tarihine müsadif Çarşamba günü saat on beşte İzmir Tuz Başmüdiriyetinde icra olunacaktır. Taliplerin şartname ile kürek ve küfe nümunelerini görmek üzere Başmüdiriyetimize müracaatları ilân olunur.