30 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

30 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SON POSTA Temmuz 30 “Halkın Sesi Seyyah Celbi İçin Ne Yap malı? İstanbula P! yah celbi meselesi çok mühim bir mahiyet almış- tır. Bu memleketi- mize milyonlar girecektir. Ba hususta halkımız diyor ki: Mehmet Ef, ( Tepbanede, Boğazkesende, Bostaniçinde 3 ) İstanbula seyyah celbi için yapılacak işlerin başında gazino- ların, otellerin, temiz, ucuz ok ması, her hususta (o seyyahlara kolaylık gösterilmesi ve bü s8 hada geniş propaganda yapılması lâzimgelir. Biz görüyoruz ki, pro- pağandaya fazla ehemmiyet veril miyor ve tabil bundan mutazar- rir oluyoruz. * Mastala Efendi ( Boğeskesen, Bostan Dibagat fabrikasında mütehassız ) — Öyle SEMİN ki ev- velce İstanbula daha çok seyyah geliyordu. Şimdi bu miktar azal- mıştır. Tabii bunun birçok se- bepleri vardır. Bence, İstanbulu bir seyyah meşheri hâline getir- mek için Boğaziçini ve yıkık yer- lerimizi güzelleştirmeliyiz. Mustafa Et, (Sakkekarsllsrii Alyanak İla e ayy -— iz bine en müsait bir gir olduğu halde biz nedense bu işte muvaffak olamıyoruz. İstan- bul Belediyesinin seyyah celbi için otel, gazino, bahçe fiat- lerini ve her tarafta t temin etmek için ted- bla ai m Bu yolda yürümeliyiz. Halil Bdy ( Ankara enddeai 21-0) — Otellerimiz, gazinolarımız, oturulacak, gezilecek yerlerimiz temiz olmalı, garsonlarımız mua şeret adabma ve medeni hizmet şekillerine alıştırılmalıdır. Seyyahlar bamallarımızdan sirler yapıyor. İhtilaf Köseleciler Ve Kunduracı- 'ar Meselesi Tetkik Ediliyor Kunduracılarla köseleciler ara- sında kösele fiatlerinin yüksek mesinden sonra husule gelen ih- KIRALAR Apartıman Kiraları ..... Düşüyor En son yapılan tetkikata göre birkaç senedenberi ayni seviyeyi muhafaza eden mutavassıt dere- cedeki (o apartımanların kiraları son günlerde bir miktar düşmiye başlamıştır. Küçük ev kiraları da bu meyanda ziktedilmektedir. Bu fiat düşmesinin sebebi şehrimizde yeni ev ve aparlıman inşaatının (oçoğalmasıdır. Şimdi şehrimizin muhtelif semtlerinde üç, dört ve beş odalı apartımam- ların kiraları hakkında bir cetvel tanzim edilmiştir. Vasati bir hesaba istinaden ya: pılan bu cetvele göre bu gibi apartımanların kiraları sırasile 23 liradan 20 liraya, 32 liradan 28 liraya, 40 liradan 35 liraya ve 60 liradan 50 liraya düş müştür. Lüks Çorap İstanbulda Dört Fabrika Teessüs Etti Haber aldığımıza göre mem- leket dahilinde lüks çorap sana- yiinin himaye ve inkişafını temin maksadile hariçten lüks çorap ithali menedilmiştir. Bu kararın tatbikinden sonra geçen pek kısa müddet zarfın- da şehrimizde dört tane çorap fabrikası tesis edilmiştir. Fakat diğer taraftan bize verilen ma- lümata göre bu fabrikalar kendi aralarında fiatleri mütevazin tut- mâk maksadile bir anlaşma yap- mışlardır. Eski Eserlerin Resimleri Müze salonlarında bulunan ve henüz fotoğrafları alınmıyaan bü- tün eski eserlerin fotoğrafları çı- karılacaktır. Fotoğraflar gelecek sene mayıs ayna kadar bhazır- Yanmış olacak ve güzel bir albüm vücude getirileceği gibi resimler perakende olarak ta satlacaktır. #lâf henüz bal sahasına girme- miştir. Haber lr göre Ticaret Müdürlüğü ehemmi- yetle tetkik öl edir. Eğer tetkikat neticesinde kösele fiat- lerinin o sebepsiz olarak yök- seltildiği anlaşılacak olarsa ka- nuni takibat yapılacaktır. i DAHİLİ KABERLER Kömür Belediye Bir Fab- (Polisin rika Açacak Belediye eme Müdürlüğü İstanbulun senelik kok kömürü ihtiyacını ve fabrikaların istihsal derecelerini tetkik etmektedir. Elyevm İstanbulda kok kömürü yapan (4) mülessese (vardır. Bunların senevi azami kok istil- salleri (25) bin tonu geçmemek- tedir. Bu müesseselerden Haliçteki fabrika senede 4500, Yedikule- deki gazhane 2100, Kadıköyüm- deki fabrika 6500 ve Dolmabah- çe gazhanesi l0bin ton kek kömürü yapıyorlar. Halbuki Be- lediyenin yaptığı tetkike göre yalmız İstanbulun bir senede 45 bin ton kok kömürüne ihtiyacı vardır. Bunun için de geçen kış kömürün tonu (98) liraya kadar yükselmiştir. Ayrıca Ankara, Kayseri ve Sıvas Vilâyetleri de İstanbuldan mühim miktarda kok kömürü çekmişlerdir. o Şimendifer O yolu üzerinde bulunan bütün şehirler ve kasabalarla odun ve odun kömürü pabal olan yerlerde kömür sobası tercih edilmiye başlanmıştır. Belediye ormanları- mızın himayesi için de çok lü- zumlu olan bu kömür işile ehem- miyetle meşgul olmiya lüzum kün olup olmadığı tetkik edil dikten sonra Belediye icap ederse bir kok kömürü fabrikası aça- caktır. Galatasaray İzcileri İtalyâda Galatasaray ircilerinin İtalya- ya seyahat tertip ettiklerini ha- ber aldık. Bu seyahat, geçen se- ne memleketimize gelen faşist izcilere bir ziyaret iadesi mahiye- tinde olacaktır. Öğrendiğimize göre, Galata saraylı gençler buradan 15 Ağus- tosta hareket edecekler ve ev- velâ Romaya gideceklerdir. İzci- lerimiz İtalyanın m bre gelirle ni en le Buraya erdek ede edeceklerdir. Ses Tiüsabakası Mısırlı oğlu bahçesinde 4 a- ğustesta bir ses kıraliçesi müsa- bakası yapılacak ve birinci gele- ne 200 lira mükâfat verilecektir. HEROİN Mücadelesi Şiddetlendi İstanbul polisinin beroin ve kokain kaçakçılığına karşı giriş tiği şiddetli mücadeleden çok faydalı neticeler alınmıştır. Bu devamı için ayrı bir teşkilât ha- linde çalışılmaktadır. Bu mesele ile alâkadar bazı ecnehilerin ya- kalandığı da haber alınmaktadır. Asabiye doktorlarımızdan sa- lâbiyet sahibi bir zat İstanbul açlığı mücadelenin şayan tebrik neticeler verdiğini söylemiştir. Bu #tiyadın kökünden temizlenmesi için bazı içtimai tedbirler ittiha- zına da lüzum görülmektedir. Yaş Meyva İhracat İçin Soğuk Hava Depoları Lâzım Enson tahminlere göre bu sene kavun ve karpuz istihsalâtı geçen senekinden bir miktar az olmakla beraber yine ehemmi- yetli bir yekün tutmaktadır. Fa- kat şimdiye kadar ihracat için Vilâyet Ziraat müdürlüğüne hiç- bir müracaat yapılmamıştır. İzmirden * Almanyaya gönde- rilecek olan taze o çekirdeksiz üzümler de henüz şehrimize gek memiştir. Bu üzümler üç vagon kadardır, fakat soğuk hava de- posunu ihtiva eden vagonlar bu- lunmadıkça yaş üzüm ihracatının beklenilen neticeyi veremiyeceği de söylenmektedir. cektir. Günün Tarihi İhracat Eşyalarımı- zın Tasnifi Yüksek Ticaret Mektebi emtia muallimi ve sanayi müfettişi Burha- mettin Beyin, Türk #hracat emtiala- rının tasnif ve saire İşi ile meşgul olmak Harici Ticaret Ofisi mü: dürü Cemal sözüne Ki birlikte Tiryesteye gönderileceği söylenmektedir. Adanada Hırsız Bir Dansöz Adana (Hususi) — Olurduğu ls tanbul otelinde, otel sahibinin eşya- larını çalmakla maznun dansöz Ays şe, sabit ikametgâhı olmadığından ve dürmü ağır cezayı müstelzim bulunduğundan © tevkif edilmiştir. Ayşenin muhakemesi mevkufen yas pılacaktır. Çorap Lâzım Olmuş Adli isminde birisi Kapalıçarşıda Arşak isminde birinin işportasından çorap çalarken yakalanmıştır. Veba Tedbirleri 9 Temmuz 932 tarikindenberi konulmuş olan muayenei tıbbiye ve idâfıfar sıbhi tedbirleri kaldırılmıştır. Noterlikteki Hâdise 4-7-2 tarihli nüshamızda Avukat Nuri Beyin İkinci Noterlikte bir sahtekârlık yaptığı iddiasile mah« kemeye verildiğini yazmıştık. Burada mevzubahis Noterlik dalresinin Istan- bul Ikinci noterliği olduğunu görülen lüzum Üzerine tavzih ediyoruz. Dördüncü Sergi Yarın akşam üçüncü yerli mallar sergisinde madalya ve diploma ka- zananlara tevziat yapılacak, ertesi gün de dördüncü yerli mallar sergisi küşat edilecektir. Sergide yer kalmadığı için iştirak edeceklerin acele etmeleri lâzımdır. Çalınan Sandal Bulundu... Bir ay evvel Haliçte Haşan kaps tan isminde bir zata ait bir sandal meçhul şahislar tarafından çalınmış» tır. Hasan kaptan dün Cibalide do- laşmakta iken sahilde kendi sandas bna benziyen karpuz yüklü bir san- dal görmüş ve derhal polise haber vermiştir. Polis dandalla karpuz satm olan Cideli Ali Osman ve üre Mebmedi (oyakalıyarak (tahkikata başlamıştır. Her ikisi do bu sandalı bir ay evvel Kalafatyerinden çaldık» larım itiraf etmişlerdir. Kadıköyünde Bir İçtima Kadıköy Fıkaraperver Cemi; nin seneki kongresi dün fırka Üne unda yapılmıştır. hate iştirak için 6 ağustora kadar Himayel Etfale müracaat edilmelidir. egeli smei mıza göre seyahatin gü- si için yemin tedbirler Kimine iibaz edilmiştir. : | Son Postanın Resimli Hikâyesi: 2 < Hasan Bey — Peki ee “Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: 3 — Gel canım, Mei bi- .siklete binelim, — - : A 4 — Hah şöyle... Bak ne güzel gidiyoruz. 5 HasanB. — Aman azınım; bu işten vazgeçtim. Şimdi acemi şoför- ler gibi şunu bunu çiğnemiye baş- lıyacağım.