30 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

30 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Memleket Manzaraları Adanada Şpor İşleri Adana ( Hususi ) — Ben bu sütunda amatörlük - profesyonellik münakaşasından bahsedecek de- ğgilim. Çünki — bizim Adananın canlı ve temiz sporcuları halis kan amatördür. İçlerinde beb- Li profesyonelliğe heves göste- renler vardır. Fakat bu arzu henüz gönül- dedir. ve dile düşmüş değildir. Ben bu satırlar arasında yalnız Adanamızın umumi spor faaliye- tinden bahsetmek - istiyorum. İs- tiyorum amma bir taraftan da korküyorum. İşte sebebi: Adana- hlar buyün kendilerini bir mez- baha münakaşasına Buradaki gazeteler hararetli bir maç yapıyor. Şimdi mezbaha meydanında demir — gibi şütler, meraklılara zevk veren şandeller seyrediliyor. İşte bu — sebeple- dir kibenim spor işleri hakkında yazacağım birkaç satırın görültü arasında — kaynamasından hayli korkuyorum. Şakayı rafa koyup işi ciddi tarafından tulacak olur- sak hiç çekinmeden rim ki Adanamızda spor hayatı son seneler zarfında oldukça ile- ri bir kabiliyet manzarası gös- termektedir. Yalnız mıntakamıza değil, Türkiyeyej bile şeref ka- zandıracak sporcularımız, bilhassa futbolcülerimiz var. Çalışıyorlar, didiniyorlar, müsahakalar yapr- yorlar. Hulâsa oyun sahasında bizim gençlerimiz. gündengüne hayatiyet ve faaliyet gösteriyorlar. Fakat.. Ah bu fakat.. Sözümün | | yade kağnı arabalarından istifade arkasını — getirmekten çekiniyorum. doğrusu Sporcularımız güzel, spor faa- liyetimiz mükemmel, fakat spor disiplinimiz henüz süt çocuğu vaziyetindedir. Malüm hâdisenin akisleri el'an meraklıların kulağını çınlatmaktadır. Son iddialı futbol müsabakasında sahada yüzlerce seyircinin gözleri önünde - irtikâp edilen büyük hatayı el'an affede- miyorum. O gün çok zevkli bir maç seyretmek için gittiğim ve gitti- ğimiz stadyomdan mükedder dön- dük. Teessüf ve telehhüf ettik. Daha açık hitap edeyim: Spora ve sporculuğa karşı yapılan çap- raşık hareket karşısında elem duyduk. Sözümü daha fazla uzatmak istemiyorum. Yalnız kısa bir hu- Vâsa yapıyorum: Sporumuz — ve sporculuğumuz çok güzel, fakat bir parça disiplin lâzım. Acaba ynlışa mı söylüyorum. — N, D. Yangını Kim Çıkardı ? Adanadaki elektrik — şirketi- nit muhasebe kısmı geçenlerde yanmıştı. Bu yangına dair malü- mat verirken ortada bir kasıt şüphesinin — dolaştığmı da — yaz- miştık. Bu hususta Adanada mu- hakemeye devam edilmektedir. Son celsede şirket — tercümamı Kâmi B. yangının — müdürler tarafından — kasten — yapıldığını, hatta — mahkeme dosyasındaki evrakın çalınması için kendisine para bile teklif edildiğini söle- miştir. kaptırdılar. | deyebili- | 'Bitliste SON POSTA EMLEKET HABERLERİ Sıvasın Çermikleri Sıvaslılar, Bunaltıcı Sıcakların Acısını Kükürt Sıvas ( Husu- si) — Bundan evvelki — mektu- bumda şehrimiz istasyonu — hak- kında kısaca malümat vermiş- tim. Artık eski istasyonu terket« mek — üzereyiz. Yeni istasyonun inşaatı faaliyetle devam — etmek- tedir. — İnşaat bittikten sonra derhal mes-selesi Sıvasta seyrüsefer yeni it- tasyona intikal edecektir. Şimdi- ı ki halde mevsim Gdolayısile tren | geldiği günler istasyon çok kala- balık oluyor. Ucuzluk: Diyebilirim ki Sıvasta kuzu beslemek ve arkada gezdir- mek moda hüküm ve kuvvetini | Gündüz. saat ondan sonra hanımların ve erkeklerin arkasında güzel ve alışkın birer kuzuya mutlaka tesadüf edersiniz. bulmuştur. Kağnı Arabaları Bitlis ( Hususl ) — Bu hava- lide nakil vasıtası olarak en zi- ediliyor. İki öküz tarafından yü- rütülen bufiki tekerlekli arabalar, küçük olmalarına rağmen, ağır- lıkları çok fazladır. Bu sebeple hayvanlar hayli eziyet çekiyor. * Artık yar mevsimine tam manasile kavuştuğumuz için şeh- rimize sıksık tiyatro kumpanyaları geliyor. Son günlerde bir de cambaz — kumpanyasi gelmiştir. Şimdi hepimiz tel üzerinde hüner gösteren bu meharetli adamları seyrediyoruz. — N. Y. Beyıîzîıfmda Bir Köyde Hırsızlık Yapan 13 Kıpti Yakalandı Beypazarı ( Hususi ) — Size kasabamız ve köylerimizde son günlerde cereyan eden bazı hâ- diseleri bildiriyorum: Bir köyde dilencilik yapar- ken zengince bir köylünün evi- nin kapısını kıran ve - içer- den bazı kiymetli eşyalar çala- rak kaçmıya teşebbüs — eden kadınlı, erkekli on üç kıpti ya- kalanmıştır. Bunlar, kendilerini yakalamak istiyen köy bekçisine karşı gelmişler, fakat o sırada yetişen jandarmalarımız tarafın- dan sımsıkı yakalanarak adliye- ye verilmişlerdir. — İ. 8. Anason Mubayaası (Hususi) — Müskirat İnhisar idaresi memurları idare hesabına Çeşmeden anason mu- bayaasına başlamışlardır. Çeşme havalisinde bu sene anason mah- sulü çok iyidir. İzmir | | IMalatyalıİar Arabaya Da- ha Fazla Ragbet Edıyor Sıvasta Istasyoanda posta bekliyenler | Buna sebep kuzu fiatinin burada çok ucuz olmasıdır. Bir liraya kadar kuzu veriliyor. Uçurtma: Burada şimdi uçurt- ma modası hüküm sürmektedir. Akşamın hafif rüzgürından istifa- de eden hanımlar, beyler ve ço- | cuklar, ellerine birer uçurtma alarak kırlara çıkıyorlar ve se mayı türlü türlü renklerle süs- lüyorlar. * Size biraz da Çermikleri- rimizden — yani kıplıcılırımıı- lü Kaplıcalarda Çıkarıyorlar dan bahsedeyim. Şehrimizde hem sıcak, hem de soğuk su kap- hıcaları — vardır. Yaz — mevsimin- de sıcaklardan bunalanlar akın akın bu çermik- lere giderler ve bolbol eylenirler. Buraya giden- | lerden — birçoğu çadır da götürerek uzun süren yaz mevsiminde güzel günler ve hatta eylenceli aylar geçirirler. Çermikler buraya üç saat kadar bir mesafede olup bir oteli ve bir de banyo mahalli vardır. Bi- zim kaplıcaların terkibinde Fazla miktarda kükürt bulunduğu için hayli İstifade edildiğini söyli- yebilirim. Burası en ziyade per- şembe ve cuma günleri kala- balık olur.— N. N. — Araba Ve Otompbıl Rekabeti Malatyada otomobillerin tevakkuf mahali Malatya ( Hususi ) — Size çok tuhaf bir hâdiseden bahse- deceğim. Şehrimizde bir hayli otomobil vardır. ve bizim halk bu sür'atli nakil vasıtasından istifade hususunda çok ileri git- miştir. Fakat son zamanlarda oto- mobil ücretlerinin Aaynen eski nisbetleri muhafaza etmesi yü- zünden halk üstikli payton ara- balarına daha'Tazla rağbet gös- termeye başlamıştır. Şimdi halk niuınobilden ziya- Bahkesırde Bir Koyde “Altı Tütün Kaçakçısı Tutuldu Balıkesirde — knçnkçılık müca- delesine sıkı şekilde devam edil- mektedir. İki gün evvel Osman köyü nahiyesinde Çiçekli köyün- de yapılan taharriyat neticesinde köy halkından allı kişide bir miktar — kaçak tütün bulunmuş ve müsadere edilmiştir. Kaçak- çılık yapan altı köylü de İhtisas Mahkemesine verilmiştir. de arabayı tercih etmektedir. Çünkü araba fiatleri daha ucuz- dur. Araba ihtiyacının günden güne arttığını gören bazı kimse- ler Adana ve İzmirden araba ge- tirtmişlerdir. Şunu da ilâve etme- liyim ki araba ücretleri de o ka- dar ucuz değildir. Bununla be- raber şoförler, otomobil ücretleri hakkında daha mutedil bir tari- fe tatbik ederlerse, hiç şüphesiz kendi mevkilerinin sağlamlığına hızmet elmı. olurlar. — M. İ Niğde - Ulukışlı Hattında Faaliyete Geçiliyor Niğde - Ulukışla hattı 2 ağus- tostan itibren işletmiye açılacak- tır. Bu hatta Niğdeden hareket etmek Özere çarşamba, cuma, salı ve perşembe günleri muhtelit ka- tarlar seyrüsefer edecek, yolcu ve eşya kabul olunacaktır. * Temmuz 30 — —mrm ı Tenkit Kadehler Ve Bardaklar Nurullah Ata “Hiç bir şeyi beğenmezl ,, Bu itaba çok uğradım. Ne yalan söyliyeyim? Pek de haksız değik Bu hüyüm için ben de kendi kendimi kaç defa muahaza ettim. Fakat can çıkmadan huy çıkmazmış; ben de inşallah daha uzun seneler dostların da, kendi kendimin de sitemlerinden tulamıyacağım. Mamafi bazı günler içimde bir başkalık, her şeyden — bir memnuniyet — duyarım. kur- İnsanın | yalnız armudu sapı, üzümli çöpü ile değil, keçi boynuzunu da odund e yuttuğu günlerden biri.. Böyle günlerim pek nadirdir, fakat bu hafta içinde her nasılsa kalbim o saadeti tattı. Hemen kitaplara sarıldım; bu iyilik hâlinden baş- kalarım, bilhassa en müşkülpe- sent olduğum anlarda bile olduk- ça müsamaha ile karşıladığın şaire leri istifade ettirmek İstiyordum. Evvelâ Taflı Oğlu Ahmet Cev« det Beyin “Bir faninin kadehleri,, ni açtım; bir şairin, hiç lüzumu yöokken isminin altına “ Yozgat meb'usu,, kaydını koymasını da hoş — gördüm. bir. kısmı serbest öbürlerinde de vezin ve fiye pek — itibari. Fakat ne zaranı var? — Şair büyük mev- zular intihap etmiş; onların gü- zelliğinden kendi de İstifade edi- yor. “İnkılâp marşı,, isimli şürin- de “Yolumuzda dağlar oldu du- man - Başımıza çektik azimden yorgan,, diyor. Ne güzel değil mi? Mışıl mışıl uyumağa azmet- miş. Ahmet Cevdet Bey — sanat düşmanlarının da ağzının payını veriyor. Onlardan birine bakın ne diyor: “ İstesem ben seni - İs- tersem ben seni- Sanatımın bü- yülü ateşile yakarım; - Bulullara açılan penceremden bakacım. , Şairin, sanat düşmanlarına an- Manzumelerin nazımla; ka- | cak yukarıdan bakabileceğini ne iyi — ifade — etmiş: “ Bulut- lara açılan penceremden — ba- karım! , Mademki büyülü bir ateşi ve bir de bu kadar yüksek bir evi var, ne mutlu ona ve ne mutlu bize ki o evin ocağında o ateşle pişirdiği şirleri bize de gösteriyor. Amma şiirler o kadar yükseklerden ininciye kadar bü- yüsü kaçıyor, harareti - soğuyor- muş, ne çıkar 7? Şair, bundan sonra çıkacak kitabına da güzel bir isim buk müş: “Gönülden dolan bardak- lar.» “Heyecanlı bir gönül mus- hığundan dolan bu şiir bardakla- rını içmek, hassas kalpler için bedit bir zevk olacaktır,, diyor. Allah vere de gecikmese! Ben her şeyi beğenmek hevesimi o gün yalnız bu kitaba harcadım; ikinci kitabı müşkülpesent oldu- ğum bir günde elime geçerse Gmit ederim ki Cevdet Bey ku- sura bakmaz.