2 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Dünya Güzeli Olan Türk Kızı Türk güzeli Keriman Halis H. 28 millet güzeli arasında dünya “güzeli | ilân edildi. Bu hâdise karşısıda halkımız di- yor ki: Şefik Bey (Sirkeci Şahinpaşa oteli) —Türkün zekâsı, hamaseti, ya- ratıcı medeniyet kabiliyeti kadar maddi tenasüp ve güzelliğide tarihin kaydettiği açık hakikatler arasındadır. Sekiz Kızımızın için- den seçilen Keziman Hanım dün- ya güzeli oldu. Bü cidden müşkül bir imtihandı. Çünkü bu imtihanın mümey- yizleri güzelliği ve inceliği en yüksek manasile tanıyan ve anir yan garp san'atkârları idi. * Mustafa Remi Bey ( Muallim Bayezit Şark apartımanı) — Eski bir Arap darbımese- - li vardır. (Zekâ ve hayırı yüzü güzel olanlarda arayınız ) derler. Etnoğrafya ilmide bu hakikati kabul etmiş ve insanları kafala- rının teşekkülüne göre birçok sr fatlara ayırmış ve zekâ kabiliyetle- rini de bu suretle tesbit etmiştir. Keriman Hâlis Hanım bir avuç Hanım içinden seçildiği halde ırki lliğimizi dünyaya ilân etti. Ya bütün Türkiyeyi temsil eden bir kız gönderse idik kim bilir zaferimiz nekadar bü- yük olurdu? Keriman Hanımı tebrik ederim. * Hamit Bey (Kumkapı Saraçishak” mahal > — Yeni Türkiyeyi barice ta- mtabilmek için beynelmilel te- masları kaçırmamamız lâzımdır. Cemiyeti Akvama girişimiz bir muvaffakiyetti. Güzellik müsabe- kasına iştirakimizde bir zafer oldu. Dünya matbuatı ve efkârı umumiyesi bugün dünya güzelleri yetiştiren bir Türkiyeden bahse- diyorlar. Türk güzelleri tarihte de meşhurdur. Abbasi halifeleri Türk güzellerini aldıktan sonra Arap medeniyeti inkişafa uğradı. Koca İran şairi Hafız şiirlerinde hep Türk güzellerini ve güzel liklerini terennüm etmiştir. » Hüseyin Bey -( Babıali İhsan kıraat- yanesi ) — Güzelimiz dünya güzeli olmuş.. Bu belki iktsat işleri ve Los oAncelos'taki olempiyatlar ye mühim değildir. 28 güzel asl men elimizin güzeller güzeli olman im göğsümü kabarttı. Keriman Hanımı tebrik ve bu işte muvaffakıyet temenni ederim. Neşriyat Davaları Fransızca © İstanbul — gazetesi bir intihar hâdisesi yazdığı için müddelumumilik tarafından aley- hine dava açılmış Birinci Ce- za mahakemesine (verilmiştir. (Türkspor) mecmuası da vilâyete verdiği (o beyânnameye (muhalif olarak aynca ilâve neşrettiği için Üçüncü ceceza mahkeme- ne verilmiştir. SON POSTA Üsküdarda Bir Bir Cinayet Kacasını Kanlar İçinde Yere Devir- miş Ve Sonra Karısını Kaçırmış! Dün Üsküdarda bir cinayet ve TE Şer kadın ka- çırma hâdisesi olmuştur. Aldığımız malümata göre hâdise şu şekilde cereyan etmiştir. Üsküdarda Haremde oturan çoban Mustafa isminde bir adam, bundan bir müddet evvel Nazmiye isminde bir kadınla beraber yaşıyormuş. Fakat kadın birkaç ay evvel Mustafadan ayrılmış ve Uzunköprülü Ahmet isminde birisile evlenmiştir. Abmet ve karısı Nazmiye Hanım dün bazı iş leri için sokağa çıkmışlardır. Fakat karı ve koca tam Tunvsbağına geldikleri zaman her nedense ağız kavgasına tutuşmuşlar ve sokak ortasında biri- | görünce derhal bunların yanına gitmiş ve kavga müdahale etmiştir. Bu suretle sokak kavgası he curcunalı bir şekil. almıştır. Fakat gürültünün en şiddetli bir dakikasında çoban Mustafa yerden koskocaman bir taş alarak bütün kuvvetile Ahmedin kafasına vurmuştur. Bu şiddetli darbe üzerine OAhmedin başı yarılmış ve zavallı adam kanlar içinde yere yu- varlanmıştır. Bu vaziyet karşısında Çoban Mustafa Nazmiye Hanımın koluna yapışmış ve kadını sü- rükliye sürükliye kaçırmıştır. Bir az sonra hâdiseyi haber alan polisler der- birlerine Tam bu sırada o civardan eski m Çoban Mustafa geçiyormuş. Musta ağır likırdılar söylemeğe başlamışlardır. Nazmiye . Hanımın eski karısımn, kocasile kavga a hal tekip ve tahkik işine girişmişlerdir. Fakat bu dakikaya kadar kadın ve nereye kaçtığı tespit edilememiştir. Diğer taraftan Al medin yarası çok ağır ve tehlikelidir. erkeğin Şeker ip Takas Muamelesi Nasıl Yapılacak ? Gümrükteki malların çıkarık masından sonra kesme şeker Fiatleri toptan otuz yedi liraya düşmüştü. Fakat tekrar otur sekiz buçuk ve otuz dokuz liraya çıkmıştır. Şeker, kahve, çay hakkındaki takas muamelesinin ne şekilde olacağı henüz kat'i şekilde kestirilemediğinden piya- sada vuzub yoktur. Bu vuzuh- suzluktan dolayı şeker fiatle- rinin yükseldiği söylenmektedir. Yeni Afyon İstihsal Miktarı 975 Sandıktır Harid. Ticaret Ofisinin tetki- katına göre, memleketiu her te- rafında bu seneki afyon mahsulü toplanmıştır. Bu seneki mahsul geçen seneki mahsulün beşte biri kadardır. Stok mevcudu üç bin sandık olarak tahmin edil- | mektedir. Yeni sene mahsulü dokuz yüz yetmiş beş sandıktır ve san- dıklar altmışar kiloluktur. Muh- telif mıntakalarda istihsal edilen afyon miktari şudur: Kaba mal Trakyada elli, Ege mıntakasında 350 sandık. Diğer mıntakalarda ise 250 sandıktır. İnce mal 175 sandık ve Malatya afyonu da 50 sandıktır. Düyunu Muvahhide Düyunu muvahbide tekrar yük- selmiye başlamış, dün Borsada elli beş kuruş üzerinden muame- İe görmüştür. Kaynar Su İle İşlenen Bir Cinayet gası olmuştur. Ayni evde oturan Zehra ve Hatice isminde iki hanım, odun çalmak yüzünden, kavgaya tutuşmuşlardır. İki kadın bir hayli didişip bi- ribirinin saçıni başını yolınuştur. Fakat bir aralık Hatice Hanım, içinde kaynar su bulunan tence- İ reyi kaptıği gibi Zehra Hanımın kızı Fatmanın üzerine dökmüştür. Zavallı kız" kaynar sular içim | de vücudünün muhtelif yerlerin- den haşlanimıştır. Buğday Piyasası Dün Anadoludan İstanbula yirmi vagon ve beş yüz çuval buğday gelmiştir. İyi buğdaylar edi kuruş otuz paradan satıl mıştır. Yeni Yapılacak Mezarlıklar Belediye, Üsküdar, Beyoğlu ve İstanbul taraflarında üç asri me- zarlık yaptırmıya esas itibarile karar varmişlir.Fakat, Belediye bu kararımı tatbik sahasına koyabilmek için Sürpagop, Ayaspaşa ve saire gibi davak ve ibtilâflı mezarlık- ların alacağı neticeyi beklemek- tedir. Sürpagop mezarlığı mah- kem3 de Belediye tarafından ka- zanılmıştar. Di davalar henüz Ba'ediyenin Su n Su Mütehassısı Belediyenim (350) lira aylıkla gelirttiği su mütebassısı Belediye Su işleri Şubesindeki mesaisine devam etmektedir. Son Postanın Resimli Hikâyesi: Dün Galatada bir kadın kav- | | Yeni Müşteriler İ Ticaret Ofisine Hergün Müracaat Yapılıyor Avrupa ve Amerikadan bazı firmalar Türk malı alınak için Harici Ticaret Ofisine müracaat etmişlerdir. Ofis bu firmalara Türk mallarının cinsi hakkında malümat vermektedir. İsviçrenin Zürih şehriadeki bazı firmalar Türkiyeden palamut bhulâsası al mak için müracaat etmişlerdir. Muallimler Dünkü İçtimada Nakil Meselesi Görüşüldü İstanbul İlk Tedrisat Müfet- tişleri dün Maarif Müdürü Hay- dar Beyin riyasetinde mühim bir toplantı yapmışlardır. Söylendiğine göre bu içtimada, bu sene muhtelif sebeplerden dolayı7nakitleri icra edilecek Mu- allim ve Başmuallimler hakkında görüşülmüştür. Ayrıca, bugün Maarif Vekili İ Esat Beyin riyasetinde toplanacak olan müfettişler içtimamda, İstan- bulun Maarif ihtiyacı hakkında ne gibi teklifler yapılması lâzım iği de mevzubahs olmuştur. Bu sene hakiki lüzum ve ihtiyaç hissedilmedikçe o muallimler ara- sında nakiller yapılmıyacağı söy- lenmektedir. Fındık Ve Üzüm Zahire Borsasında fındık Bilhassa Almanya ve İngilterede Türk zirai mahsulâtına fazla rağ- bet gösterilmektedir. Bu sene Avrupa piyasalarına fazla mik- | tarda İmdi ve üzüm ihraç ede. bileceğimiz tahmin ol kadi Bir İdam Talebi Ve Bir Beraet Bundan bir müddet evvel Ameri- kadan şehrimize gelen Ârif isminde birisi mahut Hoyban cemiyetine gir- mek ve memleket aleyhinde fesat hareketinde bulunmak eürmile yaka- lanmış ve hakkında uzun tahkikat yapılmıştı. Kanununun Arif nihayet Ceza 152 inci maddesine göre, yani idam cezası talep edilmek suretile Ağır Ceza Mahkemesine verilmiştir. Dün Arifin muhakemesi yapılmış ve ortada böyle bir cürmü İspat eden deliller bulunmadığı için maznunun beraetine karar verilmiştir. Askeri Terfiler Ankara, | — 3 ağustosta ordu tebliğ edilecek ded ti imi maktadır. Mil Müdafan Vekâleti icap eden tetkikat yapıl maktadır. Liste 25 ağustos âli tas- dika arz ve İÜ ağustosta Tayyare bayramında ilân edilecektir. Yetimler Ve Dullar öm Eramil ve müteksidinin ağustos yoklamalarına ait defterler tanzim de, maaş sahipleri MN Me ilibarile meme sekel hakkındaki defterler henüz ikmal edilmemiştir. Bu sebepten ağustos o yoklaması ancak ayın on beşine doğru yapılabilecektir. Ziraat Umum Müdürü Ziraat Umumi Müdürü Tevfik B. şehrimize gelmiş ve dün Ziraat Mü- diriyetinde bir müddet meşgul ol muştur. Ayasofyada Maarif Vekili Esat B. dün Aya- sofya camiine gitmiş, tarihi moxzas yiklerin meydana çıkarılma işini tet- kik etmiştir. Posta Vapurculuğu Devletin esaslı vazifeleri meyanına alınan posta vapurculuğu hakkında Seyrisefain idaresi hazırlıklarını des vam etmektedir. Bu husustaki kanun eylâl ortalarında tatbik wevkiine geçecektir. Bir Mahkümiyet Bir müddet evvel Unkapanında Salih Efendi İsminde birisi Hüsnü Ef, isminde bir adamı erik ma Salih Efendi dün Ağırcezada 3 sene 19 ay hapse mahküm edilmiştir. Hikmet Beyi Vuran Adam Sabık Müstantik Hikmet Beyi 10 ay evvel Bandırmada yaralıyan Cev» det Bey son mubakemesinde kendi» sinin asabi hastalıklarla malül ok u iddia etmiştir. vdetB.in bu iddiasının doğru olup olmadığı anlaşılmak üzere Tıbbındii müessesesi tarafından müşahede al- tana alınmıştır. Gorgulofa Mektup Fransız Cümhur Reisi M. Dumerin katili idam mahkömu Gorgulofa şeh- rimizdeki Beyaz Ruslar tarafından mektep yazıldığı bildirilmişti. Za- bıtanın bu hususta tabkikat yaplığı haber veriliyor. Türk Tarihi Cemiyeti Türk Tarihi Tetkik Cemiyeti dün Dolmabahçe Sarayında Yusul Ak- çura Beyin riyasetinde bir toplantı Ey enza İçtimada yeni çıkacak 'Ürk tarihinin programı etrafında müzakere cereyan etmiştir. Içtimaa bu sabah ta devam edilmektedir. 2 — Eğer güzel bir kız ok “saydım, 3 — Şimdi OÂvrupanın en gözel şehirlerind> alkış toplar, 4 — Ve belki de dünya gü- ii zeli olurdum. 5 : Hasan Bey — Bizde bu talih varken, kız da olsaydık, yi- na. haslığımız veri kuruturduk.