13 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

13 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Münderecatımızın çokl.u- gundan — dercedilememiş- tir. AAAT Kadınlar Diyor Ki: Şüphesiz Erkekler Daha Güzeldir nei saylada ) (Baş tarah | il ) pinekliyen rında — yusyuvarlak 4 birer kapalı kutu İdi.. İakdâpla bu kapalılık açıldı. Türk kadını ruban ve İ)cd.e- nen kendisini güslerdi: ,ış"' a_ıle bakımsızlıklarının ve itinasızlığın ak, Türk kadmının neticesi - oları 1 — Çocuğu, nasihatle, yola getirmek güç, dayakla sustur- | mak kolaydır. birçok vücut hataları ortaya çıktı: Fikt hataları olduğu gibi... Me- selâ adabı muaşerette Türk ka- nın :ıı'_vıeıile,, birçok acemice hareket- leri görülmüştür. Kadınlarımızın çocuk yetiştir- mek hususunda da — bataları yardır. Meselâ, çocuğunu — ve bilhassa kız. çocuğunu kundak- lamak onu istikbalinde vücut güzelliğinden — mahrum etmek demektir. Fakat bu vaziyet bu- gün tamamen değişmiştir. Birçok aileler — çocuklarım — yetiştirmek hususunda çok titiz oluyorlar ve binnetice kız çocuğu yavaş yavaş hendest —bir — güzelliğe — malik oluyor. Bence, Türk erkekleri, Türk — kadınlarından — güzeldir. Yalnız yüz ve gözler müstesna..,, Dünya Güzeli Pariste “güzel ve tabil görünmek | Paris,12 — Dünya Güzeli ve | kendisine refakat eden Kraliçe- ler ayın on dördüncü günü Pa- rise geleceklerdir. Burada dünya güzelinin istik- | bali için büyük bazırlıklar yapı- maktadır. Kraliçeler dün Dovilden (Bole ) sayfiyesine gitmişlerdir. Pazar gününe kadar orada kala- caklardır. Kıraliçelerin Paris'te ikamet müddetleri a şenliklerin programını leıbil'i'çın teşkil edilen komite mesaisina devam — etmektedir. Teşekkür Ederim ! Keriman Halis H. dünya gü- zelliğine intihabından dolayı ken- disine karşı yapılan tebrik tezahtira tından çok bilhassa buradan kendisine gön- derilen tebrik telgrafları karşı- ında çok sevinmiştir. Dünya güzeli bütün bu tebriklere teşekkürleri- ni bildirmektedir. Bir Facia Kumkapıda — oturan Manu k Efendinin kızi Armanohi otur- dukları evin on beş metre kadar yüksek olan üçüncü katından dü- şerek tehlikeli bir surette yara- lanmıştır, Bir Müsademe Bu sabah, Bakırköy - Sirkeci arasında işliyen 3614 numaralı otobüsle 32 mumaralı tramvay arabası Sirkecide müsademe et- elmiştir. Otobüsün ön kırılmış tramvay seferleri on beş dakika teahhur etmiştir Mütehassıslar Geldi Rusyadan alınan makinelerle tesis edilecek olan fabrikaların yerlerini tesbit etmek üzere Rus mütehassıs heyeti dün şehrimize gelmiştir. Heyet yakında vazife- | ye başlıyacaktır. ÇANAKAKLE şehitlerini ziyaret 15 SEYLÜR GÜLÜENAL vapurila mütehassis olmuş, | zarfında yapılacak | * Cümhur Reisi M. Hoover Riyase- | manlası | SON TELGRAF HABERLERİ Bulgar Kıralı Türkiyede Kıral Boris Hz. nin Memleketimize Geleceği Haber Veriliyor Sofyadan hareket Kıral — Borix riyata — nazaran sonbaharda — ve kabul irat et- ticümbur — namzetliğini ettiğini — beyan — için miş olduğu —nutkunda — sözü- nün Amerikanın harici siya- yasetine naklederek, sulh lehinde İngilterede — Perişan Etti Londra, 12.(A. A.) — Birçok günler devam eden sıcaklardan sonra bu sabah gerek Londra ve gerek İnglitere, İskoçya ve İrlândanın — muhtelif — yerlerinde şiddetli bir fırtına çıkmıştır. Bu fırtına, bilhassa | don kontluğu dahilinde, İrlandada | ve UÜlsterin şimali nevahiinde buğday mahsulâtı ile meyvaları hasara uğramıştır. Ölster de Tyrone ve Donegal kontlüklarında yıldırım yüzünden yangınlar çıkmıştır. " Londra havalisinde 341 telefon hattı bozulmuş ve işlenmez bir hale gelmiştir. Nuğladaki Ze'zele Muğla, 12 ( A.A.) — Dadya felâketzedelerine yardım için vi- ve kazalarda komisyonlar lâyet : teşekkül etmiştir. İSTER İNAN, ayeletfalin'n tertip ettiği seyahat mü- nasebetile Atinadan şehrimize yüz kadar Rum müba- Bunlar eski İstanbullu Rumlardır. ve buraya İzmi dili geldi. geldiklerine pek memnundurlar, Bunlardan biri evvelce Emirgânda otururmuş. Poli- İSTER İNAN, iyilikle | SON kuvvetten dajma Kuvvetli adam hakkını teslim ettirmek yumruğundan 2 — İnsanlar korkarlar. için | başka vasıta kullanmıya lüzum görmer. Müthiş Bir Fırtına Ortalığ Hungtin- | Paris 13 ( Husust ) — Burada çıkan “ Posled- niya Novosti , ismindeki Beyaz Rus gazetesi, Bul- | oradan da Ankaraya kidecek. Gazi Hz. tarafın- gar Kıralının yakında Türkiye'yi ziyaret edeceğini | haber vermektedir.Mezkür gazetenin verdiği malümata | göre, bu ziyaret haberi Bulgar gazeteleri tarafından | !aım günlerde tekrar mevzuu bahsedilmiştir. Bu neş- Hz., ağlebi ihtimal teşrinisani — ayı | galip olacağı için de insanların | | | içinde | dan kabul önümüzde lunmaktadır. Dünya Sulh İstiyor! M.Huver Diyor Ki:“ÇocuklarınızaHarp Terbiyesi Vermekten Vazgeçiniz. ,, Waşington, 12 — (A.A.) — | beliğ bir takım beyanatta bulun- muştur. Müşarünileyh ezcümle de- miştir. ki: Dünyanın sulbe ihtiyacı vardır. A dilâne bir sulhe kavuşulmalı- dır. Cihanı hakkın kuvvete karşı zaferyap — ve aklın — ihtirasa Çinde Feyezanlar Muhden, 12 (A.A.)— Bir ta- raftan feyezanlar diğer taraftan kolera salgını Harbin civarında müthiş tahribat yapmaktadır. İki bin sekiz yüz kişi ölmüş ve 90 bin kişi meskensiz kalmıştır. ——— Pikkarın Tecrübesi Brüksel, 12 — (A- A.) — Milli ilmi taharriyat — cemiyeti profesör Pikkard'dan bu sabah ikinci defa olarak Stratosphere' suut edeceği hakkında telefonla malümat alınıştır. KaT Z ÜN Fransa - Âmerika Paris, 12 (A-A.) — Gazeteler Fransa ile Amerika arasında ce- reyan etmekte olan ticaret müza- keratınn henüz — neticeye var- an uzak olduğu mütaleasın- edilecektir, Kral Hz.nin Türkiyedeki ikamet müddeti hakında malümat yoktur. Yalnız Bulgar Kıralının seyahat haberi verilirken Gazi Hz. nin de Sofyayı ziyaret edeceği hakkında bazı baberler dolaştığı mezkür gazetede münderiç bu- İSTER İNANMA! ı se müracaat ederak, Emirgânda çınar altında bir kah. Kuvvet 3 — En kolay yol küvvettir. Fakat her kolay şey gibi bu da mu- vakkattir. | | ederek — İstanbula ve çocuklarını harbe sevk — için çalışmıyarak bilâkis sulhün necip sıfatlarını öğretmek — için sarfı mesai edecekleri yeni bir âleme sevkedecek olan bütün yolları keşfetmek için müfekkiremin bü- tün kuvvetile çalışacağım. | nımlar, Sözün Kısası”* Dudaktan Çantaya.. Kısa Bir Yol  E, ifadede Zabıtaya — verdikleri kullandıkları tabire göre: — Bir şoför ile muavinin hü- uğrayarak soyulan iki genç kızın hâline acımalı mı acı- mamalı mı? pek karar veremiyo- rum. Bu iki genç kız bir sabah alaca karanlıkta karakola müra- caat etmişler, komiseri uykusun- dan kaldırarak - dertlerini anlat- mışlar: — Sinemadan çıkmıştık, evi- mize dönecektik, fakat iki deli- kanlı ile karşılaştık, bizi birer fincan kahve içmiye çağırdılar, ter temiz giyinmiş insanlardı. Bi- rer centilmene benziyorlardı. Tekliflerini redde lüzum göre medik. Kahvede tanışmamız ilere ledi, bizi bir otomobil gezintisine davet ettiler. Kıra gidecektik, orada da bir gece yemeği yiye- cektik,, demişler ve facianın da bu kıra gidiş esnasında olduğunu anlatmışlar. cumuna * Maceranın sonu şudur: - Deli- kanlılar genç — kızları — bizzat kendileriitin — kullandıkları — bir otomobile — bindirmişler, — gaza basmışlar, son süratla ilerlemiş- ler, fakat bir defa caddeyi ge- çip te gece yarısı inle cinin top oynadığı kıra çıkınca otomobili durdurmuşlar ve geriye dönerek: — Haydi bakalım küçük ha- eğlencenin bu kadarı kâfi, çantalarını veriniz bakalım! Demişler ve çantaları alır ulmaz da kızları indirip son sülratle ilerilemişler! * Unutmadan söyliyeyim: Hâdi- se İstanbulda cereyan etmiş de- ğildir. Fakat nerede cereyan etmiş olursa olsun, tahmin ediyorum kl bu küçük hanımları en fazla kızdıran şey dudaklarına değil Dahiliye Vekili Karadeniz Sahil Şehirle- rinde Tetkikat Yapıyor İnebolu, 12 — (A.A.) — Da- hiliye Vekili Şükrü Kaya Bey, Seyrisefainin Ankara vapurile dün limanımiza gelmiş 've Vali Murat Bey ve şehrimizde bulunan meb'uslar, mülki ve askeri erkân ve birçok zevat tarafından vapur- da istikbal edilmiştir. Vekil Bey, Veli ve müstakbilin ile bir müd- det görüştükten sonra Samsuna müteveccihen hareket etmiştir. Sinop, 13 (Hususi) — Dahiye | Vskili-şehrimize gelmiştir. İtalyada İpekçilik Roma, 12 (A A.) — Ziraat nazırı, Nazırlar meclisinde ipek- çilik iktısadiyatının himayesine tevessül edilmek Üzere bazı ted- birler teklif etmiştir. ve içmesine müsaade edilmesini rica etmiş ve: Çınar altında Boğazın lâcivert sularına karşı bir kahve içeyim de, sonra'rahat olayım, diye İlâve etmiş., İSTER İNANMA! çantalarına göz dikilmiş olma- sıdır ve zabıtaya verdikleri ifa- dede kullandıkları: — “ Hücuma uğrama ,, keli- mesi de bir hayli mübalâğalıdır. * Sözün Kısası: Şimdi masal olan altın devrinde yabancı bir erkek karşısında bir genç kızın hatırına ilk gelen şey dudaklarıni korumaktı, şimdi kâğıt devrinde anlaşılıyorki cazibenin siklet mer- kezi dudaktan çantaya inmiştir, Hattâ yaşlılarını birakınız, genç kadinlar için bile. Başvekil Yerli Mallar Sergisinde Başvekil İsmet Paşa dün, Yer Ki Mallar Sergisini ziyaret etmiş, her pavyonun önünde durarak milli sanayiimizin inkişaf derece- sini gösteren muhtelif eşya üze- rinde tetkikler yapmışlardır. Piyer Lotinin Azadesi Fransız ediplerinden mütevelfa Piyer Lotiyi çok sevenlerden M. Thrriot isminde bir Fransız muallimi İstanbula gelmiş, Piyer Lotinin sevgilisi Azadenin meza- rını keşfettiğini söylemişti. Mual- limin — verdiği malümata göre Azadenin hakikt ismi Hatce Halkasidir, mezarı Topkapıdadır.