20 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

ö ÖL Bir Hırsızın Başından Geçen Va Parasız Milyoner! Mobilya S;ıa;k Pârannı Cebime Yerleştirdikten Sonra Paf.iıin En Mükellef Otelinde Şahane Bir Apartıman Tuttum! Kapının çıngırağı düşüncele- rime fasıla verdi. M. Risenford gelmişti. O da uşağının delâletile içe- riye girdi. Kısa boylu, şişman ve her vakit mütebessim bir adamdı, ilk iş olarak derhal: — Beni görmek istemişsiniz, yoksa mefruşatımızı değiştirmek arzusunda mısınız? Diye sordu. — Hayır azizim, bilâkis mef- ruşatımı size satmak istiyorum. M. Risenfordun dudaklarından tebessümü silindi. — Evet, diye tekrar - ettim. Yanlış anlamadınız, (Singapor) da mühim — bir memuriyete tayin edildim. Nihayet yarın sabah Pa- risten ayrılmak ve öbür gün Mar- silyadan vapura binmek mecbu- riyetindeyim. Binaenaleyh mobil- yamı satacağım. Mösyö Risenford vavları feye çevirerek Fransızcayı çok belli bir Alman telâffuzu ile konuşu- yordu. — Fena zamana tesadüf etti, diye cevap verdi. Bugünlerde alış veriş tamamen — durmuştur, ne alıcı vardır, ne de satıcı! Maamafih eğer biraz bekleyebil- seydiniz, belki size bir müşteri bulurdum.. Fakat.. Sözünü kestim: — Eğer istemiyorsanız açık söyleyiniz. Müracaa başka yer yok değildir. Esasen Volkom ticarethanesi bana bir teklifte de bulunmuştur. — Yal... Peki bu ticarethane ne verdi? — Onu birazdan — söylerim. Evvelemirde sizin fiatinizi anlıya- | hım. Fakat düşünmeden söyleme- | yiniz ve hatırınızda tutunuz ki, Singaporda uzun müddet kala- cak değilim, yine Parise gelece- ğim, yine yerleşeceğim, mefruşat alacağım.. Haydi bakalım, şimdi söyle- yiniz ! Ben çekmeceyi açarak içinden eski faturaları çıkardım ve bun- lara bir göz attıktan sonra : — Burada gördüğünüz mefru- şat bana tam ( 176,000 ) franga mal olmuştur, dedim. M, Risenford kulağını şöyle kaşıdı, aonra: — Olabilir, dedi. Fakat bi- lirsiniz ki, mobilye denilen şey bir defa kullamldı mı kıymetinin Makal - üçte ikisini kaybeder, Bundan başka bu dakikada ma- gazalarımda yer yoktur. Bu mel- ruşatı alırsan sandalbedestanına göndereceğim. Orada satacağım. Kimbilir, belki de kırk bin frangı zor - tutturabilirim. — Pekâlâ, kırk bin kabul ediyorum! — Pardon, pardon, kırk bin frank veriyorum demedim. Eşya- yı Sandalbedesteninde satarsam kırk bin frangı zor tutturabilirim, dedim. Bunun masrafı yok mu; bulâsa otuz bin frank veriyorum. Peşin değil mi? — Evet, yani mobilyeyi ma- ğazama naklettikten sonra... Tak- riben saat beşe doğru! — Daha evval aldıramaz m- sınız ? Satıcı saatine baktı : — Ön bire gelmiş.. Hayır, da- ha evvel mümkün değildir. — Pekâlöâ, sizi saat beşte beklerim ! frangı edeceğim | yine | Edith bu otelde tekrar müsterih bir vaziyeti aldı Bu muhavereyi müteakıp satıcı derhal çekilmedi. Bir defa eşyayı muayene etmek istedi. Bu arada yatak takımları gözüne ilişti. Onlara da ayrıca beş bin frank teklif etti, sonra apartıman kirasını ve vergi taksitlerini verip vermediğimi öğrenmek merakma düştü. Makbuzları görünce rahat etti ve: — Akşama görüşürüz diye- rek kapıdan çıktı: aei Edith tamamen sakinleşmişti; Mabilye kaldırılırken hiç ses çıkar- madı, bilâkis bavullarımızı hazır- lamakla meşgul oldu. Mösyö Risenford'tann otuz beş bin franklık çeki aldıktan ve bol bol tazminat vererek hiz- metçileri de — savdıktan sonra kapıcı vasıtasiyle bir otomobil getirttim, bavullari yüklettim. Tam otomobile bineceğimiz sırada kulüpten bir kapıcı gele- rek namıma bir mektup getirdi. — Efendim cevabı varmış ! Elli frank uzattım: — Akşam geleceğimi söyler- siniz, dedim. Kapıcı sevinerek gitti. Edith te o zaman ilk sualini sordu: — Şimdi nereye gideceğiz? — Evvelâ otele! Otomobile bindik. Şoföre bir | adres söyledim, hareket etlik! İntihap ettiğim otel Parisin en | muhteşem otellerinin başında gelen Kolombia oteli idi. Burada fiatını sormıya bile lüzum görmeden Danimarka kıralının daha o sabah terkettiği en mü- kellef bir daireye yerleştim. İs- mimizi de: — Kont ve Kontes olarak kaydettim. Vakıâ otelin kapıcısı bu ka- dar muhteşem bir isim taşıyan bir ailenin bu derece az eşya ile gelişine hayret etti, fakat ben eşyamızın arkadan geleceğini söy- lemek suüretile işi düzeltmekte kusur etmedim. * Edith — yerleştiğimiz hakikaten şahane buldu: — Cidden güzel, dedi, fakat her halde pek ucuz olmasa ge- rektir! Ümit ederim ki burada uzun müddet kalarak masrafa boğul- mayız! — Bilmiyorum. Bu noktayı an- cak 24 saat sonra öğrenebile- ceğim O akşam büyük bir lokantaya giderek — yemek yedik, — sonra erkenden dönerek yatağa girdik. x Ertesi sabah ilk işim ( Ros- vel )i ziyaret ötmek - oldu, beni bekliyormuş, görür görmez: — Para hazır mı? — Diye sordu. Şefild, daireyi | SON POSTA k'alar : Muharriri: Arnold Galopen — Evet, dedim. Fakat mo- bilyem zannettiğimiz miktarı ge- tirmedi, — Ne etti? — On beş bin frank? — No yapalım, bununla ikti- faya çalışırız: Altı bin frank ik- |B ramiye. 150 lira veznedara, 120 lira muhasibe, 100 lira daktiloya, 80 lira odacıya verirsek cebimiz- de yine dört bin beş yüz frank kalır. Vakıâ çok değil amma yi- ne yetişir! Ben daireyi şimdiden ', peyledim. Masaları, kanapeleri, gişeleri ile hazır yerleşmis mükeb- lef bir banka... — Nasıl, böyle bir yeri altı bin franga mi buldunuz ? — Evet fakat seneliği değil aylığı altı bin franga! Vakıa biraz tuzlu amma gördüğünüz zaman beğeneceksiniz ! — Peki burada ne yapmak niyetindesiniz ? — Söylerim. —Fakat emirde paraları göreyim ! (Arkasi var ) evvele. Yüksek Baytar Mektebi Mübayaat Komisyonu Riyasetinden | ı —Et 2 — Ekmek 3 — Yaş sebze ve meyva 4 — Süt ve yoğurt , 5 — Arpa, saman, ot, kepek, mısir, kırına. 6 — Kok kömürü 7 — Zeytinyağı, sadeyağ, şe- ker, pirinç, makarna, şehriye, | patates, salça, beyaz ve kaşar peyniri, — zeytin —tanesi, — tuz, un, bulgur, kuru üzüm, limon, çay, gaz, soda, sabuh, kuru soğan, yumurta, kuru sebze, Mektebin bu senelik ihtiyacı olan balâda muharrer yedi şart- nameye merbut erzak 7 eylül 932 çarşamba günü saal on altıda kapalı rarf usulile münakasaya | vazedilecektir. Şartnameler mek- tepten — alınabilir. Taliplerin teminatı muvakkatesini vezneye vermek suüretile yevm ve vakti mezkürda Fındıklıda Gözel San'- atlar Akademisindeki — Yüksek Mektepler Muhasebeciliği bina- sında müteşekkil Mübayaat Ko- misyonuna — müracaatları ilân olunur. Doğum ve kadın hastalıkları mütehassısı DOKTOR Hüseyin Naşit Hastalarını Türbe eski — Hilâliahmer muayenehanesinde — hergün öğ- leden - sonra- kabal - etmektedir. Telefon İst. 22622 karşısında binasındaki > ANKARA « İSMET PAŞA KIZ ENSTİTÜSÜ Kayit ve kabul şartları 1 — Mektepte bu sene açılacak Teyli pansiyona talebe kayit ve kabulüne başlanmıştır. 2 — İlk mektep mezunları birinci sınıfa, diğer orta derecedeki mekteplerden gelecekler ait oldukları sınıflara kabul edilirler 3 — Bu sene yalnız 40 leyli talebe alınacak ve müracaat sıra- sile talebe kabul edilecektir. 4 — Her türlü izahat için Mektep Müdürlüğüne müracaat edilmesi. KLRKDANNK ZN SKT Ankara Yüksek Ziraat Mektebi Mubayaat Komisyonundan: Mektebin mayıs 933 gayesine kadar ihtiyacı olan 350 teneke benzin 750 teneke ince mazot 10000 kilo kuru ot 25000 kilo kuru odun 750 kilo şeker 5950 kile koyun eti 14100 kilo ekmek 850 kilo sadeyağ 22 ağustos 932 pazartesi gü aleniyesi icra edilecektir. Taliplerin ş: mezkür mektebe ve yevıni ihalede mekte na teminat mektup veya makburlarile ü saat 14 te münakasai H anlamak için ki mubayaat komisyonu- acaatları. hergün , iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük faled ve tesiri görülen: FOSFATLI ŞARE MALT Hulâsası Kullanınız.. Her eczanede satılır Zafiyeti umumi: İstanbul Belediyesi İlânları Adalar belediye şubesinden: Büyükada'da nezafat ahırı ittisalinde tephirhane arabasının muhafazasına mahsus bir sundurma inşası münakasaya konulmuştur. İnşasına talip olanların bedeli keşfi olan 246 lira üzerinden teminat akçalarile beraber 25 ağustos 932 perşembe günü saat on altıya kadar daire encümenine müracaatları|B) 4 Keşif bedeli 319 lira 70 kuruş olan Büyükada kaymakamlık ve belediye şubesi dairesinin su tesisatı açık münakasaya konul- muştur. Talip olanlar keşif evrakını görmek üzere hergün levazım müdürlüğüne, münakasaya girmek için de 24 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 25-8-932 perşembe günü saat on beşe kadar Daimi encümene müracaat etmelidirler. |İ) * Şehir bandosu mektebi için lâzum olan 500 kilo lâhana, 400 prasa, 500 adet enginar, 250 kilo taze bakla, 200 kilo semizotu, 600 ıspanak, 150 çalı fasulya, 150 taze bamya, 900 ayşe kadın fasulya, 5000 adet patlıcan, 150 kilo barbunya fasulya, 2000 adet yeşil salata, 1500 adet limon, 500 kilo sakızkabağı, 900 kırınızı domates, 120 yeşil dolmalık biber, 150 havuç, 350 kereviz pazar- lıkla alınacaktır. Talip olanlar tafsilât almak için levazım müdür- lüğüne pazarlığa girmek için de 45 liralık teminat makbuzu veya mektubu ile 22-8-932 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi encümene müracaat etmelidirler. ü * Hakimiyeti milliye ve Dumlupmar Yatı mektekleri için lüzumu olan 9800 kilo ayşe kadın fasulya, 52000 adet patlıcan, 9000 - kilo bamya, 3000 domates dolmalık, 5000 yemeklik domates, 2200 dolmalık biber, 6500 sakız kabağı, 2500 taze bakla, 1300 taze bezelye, 5500 ıspanak, 6200 lâhna, 7000 prasa, 1600 kök kereviz 7T00 yaprakereviz, 2000 havuç, 1700 semizotu, 1500 kestane kabağı 1000 pancar, 8000 kuru - soğan, 180 kuru - sarımsak, 1700 adet enginar, 1000 adet karnabahar, 12000 adet yeşil salata, 11000 demet taze soğan, 2500 demet kırmızı turp, 2500 demet dereotu, 9000 demet maydanoz, 4000 adet marul, 24000 adet limon kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak için hergün levazım müdürlüğüne müracaat etmeli ve münakasaya girmek için de 859 liralık teminat makbuzu veya mektubu ile teklif mektuplarını 29-8-932 pazartesi günü saat on beşe kadar daimi encümene vermelidirler. E EMLÂK ve EYYAM BANKASI İLÂNATI i - Satılık Hane Kat'i İhale - Nısf 1Taksit İle Satış Kadıköyünde Osman Ağa mahallesinde Muhtar Efendi soka- ğında 6. oda, 2 sofa, bir taşlık, bir kiler, bir banyo, bir mutbak, üç helâ ve odunluk ve bahçeyi muhtevi, Kadıköy iskelesine beş dakika mesafede cadde ve çarşıya yakın kârgir bir ev 12'9.9032 taribinde satlılıktır. İstanbul Dördüncü İcra dairesinde 930285 numaralı müzayedesine iştirak edenlerin uhdesinde kaldıği takdirde ahkâmı mevzua dairesinde ikrazatta bulunulacağı ilân olunur,