10 Ekim 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Ekim 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Köylünün Borçları Taksitle Alınıyor kzmir Ziraat Bankası köylünün eeki borçlarını muayyen taksilt- lerle almağa karar verdi. Bu hususta halkımız diyar ki: Mithat B. (Yeşilköy 25) —Bugün dünyada umum! bir bul- ran var. Devletler bile borçlarını toptan ve muayyen zamanlarda ve- remedikleri için tebir ediyorlar. Az gok buhrandan müteeasir olan ve birkaç senedenberi mahsullerini İyi şekilde — satamıyan — köylülerimizin borçlarını da böyle taksitlere ayır- mak çok muvafık bir karardır. * Faik Bey — (Şabzadebaşı gittin mahallösi 8 — Ziraat Bankası İzmir köylerin- den 920 senerinden evvelki borçla. rını muayyen taksitlerde almıya ka- rar vermiştir. Esasen sıkışık vaziyet- te olan köylüye gösterilen bu kolay- hk Ziraat Bankasının lehine kayde- dilecek bir harekettir. Memleketin hakiki efendisinin bu şekilde himaye- yesinden memnun olmıyacak kimse yoktur. Eminnu- * Fahreddin Bey (Divanyolu Klot Farer catdesi 3) — İhracatımız. azaldı. Mahsulleri- Mmiz son senelerde para etmedi, müş- teri bulamadık. Tabiatile l lerimizin vaziyeti fenalaştı. Köylüle- rimiz bankalara olan borçlarını günü gününe ödeyemedi. Borçlar toptan alınsaydı köylünün, çiftimin, çubuğu- nun ahengi bozulmıyacaktı. Köylü- yü böyle bir akibetten koruyacak elan İzmir Ziraat Bankası pek ma- kul olarak alacaklarını — taksitlere Ayırmıştır. » Selim B. (Sultanahmet Çatladıkapı No, 121) — Tütün, tiftik, üzüm, incir ve buğday son senelerde alıcı bulamadı. İhracatlmız araldı. Bunun için höylü mallarını yok pahasıpa sattı. Bittabi 829 dan evvelki borçlarını da ödeye- medi. Köylüyü murabahacıların pen- Çesine düşürmekten kurtarmak için Zirast Bankasinın aldiığı son karar çok iyldir. * Nimet Bey ( Beşiktaş akaretler 87) — Bevletler beynelmilel borçları bile tecil Etmişlerdir. Bu, bugünkü dünya vaziyetinin tabil bir neticesi- dir. Biz de bu vaziyetten az çok ir olduk. Köylünün borecunu için heciz yoluna — gitmek dünyanın her yerinde-fonu büsbütün muattal bir hale sokmak demektir. Ziraat Bankasının son kararı ak- kışlanacak Lir tedbirdir. Yalnız bu İzmize munhasır kalmamalıdır. Diğer * köylerimiz de bu karardan istilade etmelidir. Kendi Malı Gibi! Maruf- sabıkalılardan -Ömer, Cibalide şoför Rüstem efendinin 25 lirasmi çalarak — savuşürken yakalanmıştır. Bir Hanımın Müracaali Fransız tebaasından Suzan H. Türk tabiiyetine geçmek için hü- kümetimize müracaat etmiş ve müracaati kabul olunmuştur, Un — l " Son Postanın Resimli Hikâgesi: 1 — Nasıl Hasan Bey — senin çocuk mektebe gidiyor mu ? Sesi-] | | Teşrinievvel . A Dayaktan Bayılmış! İki Kadın Birlik Olup Başka Bir Kadını Fena Halde Dövmüşler Dün Fatihte karabaş mahallesinde sokak - orta- sında üç kadın arasında sunturlu bu kadınlardan birisi fena halde ve bayılıncıya ka- dar dayak yemiştir. Yaptığımız hâdise şöyle olmuştur: Karabaş maltallesinde oti- ran Hayriye isminde bir hanımla hime isminde iki hanim bir çocuk meselesinden dolayı bir müddet evvel kavga etmişlerdir. Aradan kısa bir müddet geçlikten sonra daki bu ihtilâf yeniden ve daha şiddetli bir şekilde Yalancılık Uydurma Şayialar Çıka- ranlara İnanmayınız Son günlerde şehrimizde bazı uydurma haberler dolaşmıya baş- lamıştır. birtakım kendini bi mezler, Ööz türkçe —cereyanını kendi cür'etlerine alet ederek ğini, birtakım garip kelimeler mııbeığııı söylemektedirler. Halbuki bu şayiaların aslı ve esası yoktur. Maarif Vekili Reşit Galip Beyin söylediği gibi, bilâ- kis türkçemiz bugünkü biçimsiz kelimelerden kurlarılarak - temiz- lenecek, şüphesiz bu iş tamamen ilmi bir şekilde başarılacaktır. Bu gibi yalancılar hakkında ka- muni takibat yapılacaktır. Belediyede Bir İçtima Dün — Belediyede Muhid- din Beyin riyaseti altında bir içtima yapılmıştır. Bu içtimada Reis Muavinleri Nuri ve Hâmit B. lerle İktisat Müdürü Asım Süreyya, Fen İşleri Müdürü Ziya, Sular Müdürü flı.ıım Daimi Encümen Reisi Tevfik, azadan Avni Beyler bulunmuşlar ve Be- lediyeye ait bütün işler hakkında bir hasbıhal yapılmıştır. Gümrük Teftişleri Gümrük ve İnhisarlar Vekâ- leti Teftiş Heyeti Reisi Muammer Bey dün İstanbula gelmiş, bura- da bulunan Gümrük ve İnhisar- lar Vekâleti müfettişleri ile te- mas etmeğe başlamıştır.. Muam- mer Bey teftiş meseleleri hak- kında müfettişlere bazı esaslar bildirecektir. Dokuz Ây Hapis Geçenlerde dokuz bin sigara kâğıdı kaçırırken gümrük muha- faza memurları tarafından yaka- lanan Hasan oğlu Mehmet İhtisas Mahkemesi tarafından dekuz ay hapse ve üç bin lira para cezasına mahküm edilmiştir. 2: Hasan Bey — amma sorma halimi... Gidiyor bir kavga olmuş, tahkikata göre Meryem ve Ra- üç kadın arasın- lamışlardır. Hararetli Münakaşalar Yapılıyor Kontenjan usulünün muhtelif tatbik şekilleri üzerinde tetkikat yapmak üzere Ticaret Odasında toplanan kongre müzakerelerine devam etmektedir. Kongre itha- lât, ihracat işlerile sanayi ve ziraat meselelerini tetkik etmek üzere on iki kişilik bir komis- yön teşkil etmiştir. Kongre şim- diye kadar iki üÜç içtima yap- mıştır. İçtimalar çok hararetli olmakta ve hararetli münakaşa- lar yapılmaktadır. “Deniz Faciası Dün Akşnm. Marmarada Bir Motör Battı Dün akşam Marmarada bir deniz kazası olmuştur. Marmara Ereğlisinden limanımıza gelen 9000 kilo nohut ve bakla yüklü bir motör Bakırköy açıklarında kayalara çarpmış ve biraz sonra batmıştır. Tayfalar - kurtarıldığı için nüfus zayiatı olmamıştır. Fakat hamule motörle birlikte batmıştır. Tabiiyetimizıien Çıkarılanlar Resmi izin almaksızın Suriye- ye firar edip Fransız bizmetine giren ve Türklük aleyhinde çalı- şan Girmiranlı Hallo oğlu Hallo ile Hallonun oğulları Çiçan, Yu- suf ve Hasan ve Bursanın Söğü- talan köyünden İdris oğlu İzzet vyatandaşlığımızdan çıkarılmışlardır. T DU D aaapre aei NaaR Keriman Ecenin - Bir Tavsiyesi Keriman HBalis Eecenin vatandaş- larınn tavsiyesi: Güzel vo sağlam olmaki İstiyor benim gibi Türl Tüğk fmdığı yeyiniz! zÜmü, Müilk İktasal ve Tasarruf Cemiyeti Pazar Ola Hasan Bey Diyor baş göstermiştir. Nihayet dün bu üç hanım sakak ortasında biribirlerine tesadüf etmişler ve hemen bir ağız kavgasına başlamışlardır. Bu sırada Rahi- me ve Meryem hanımlar birlik olarak Hayriye hanımın üzerine hücum etmişler ve bkadıncağızı adamakıllı dövmüşlerdir. Hayriye hanım yediği tokat ve tekmelerin tesirile baygın bir halde yere yıkılmış ve fena halde hırpalanmıştır. Biraz sonra hâdise mahalline polisler yetişerek mütecaviz vazi- yette bulunan Rabime ve Meryem hanımları yaka- Kaçakçılık Konyak Kaçıran Bir Tren Memuru Tutuldu Gümrük Muhafaza Başmü- düriyeti memurları iki kaçakçılık hâdisesi meydana çıkarmışlardır. Sirkecide bir tren şefi kon- yak kaçırırken yakalandığı gibi, Bakırköy istasiyonunda — şüpheli bir zatın elinde bir bavul görük müş ve bavul açılınca içinde kouyak şişeleri bulunmuştur. Ba- vul sahibi kalabalıktan - istifade ederek trene atlamış ve kaçmış- tır. Son zamarilarda bazı Balkan memleketlerinden Türkiyeye kon- yak kaçakçılığı yapıldığı anlaşıl- miştır. Bir Motör Ateş Aldı Dün saat üçte Köprüden geçen 996 No.lı Polis Memuru- nun kullandığı Polis Müdüriye- tine ait bir motosiklet birdenbire ateş almış ve yanmıya başlamış- tır. Tehlikeyi gören memur derhal motosiklelin Üüstünden — atlamış, yangın halkın yardımile söndü- rülmüştür. Memur Efendi hafif surette elinden yaralanmıştır. Memurların Muayenesi Dünkü gazetelerden bazıları Gümrük Muhafaza Başmüdüriyeti kadrosunda bulunan ihtiyarlarla, mütekaitlerin işten çıkarılacağını yazmışlardır. Yaptığımız tahkikata bu haberin asl yoktur. almız Muhafaza Müdüriyetinde memurların umumi şekilde sıhhi muayeneleri yapılmaktadır. Güçükpazar Gönçleri Küçükpazar Gençler Birliği- nin A takımı cuma günü Bulgar takımile oynamış ve (0- 1 ) ile Bulgarları yenmiştir. Gençler Bir- liğinin B. takımı da cuma günü 3-1 ile Ermeni takımını mağlüp etmiştir. 3 — Niçin, okumuyor mu ? l 4: Hasan Bey — Vallahi azi- zim.. okuyor mu, okumuüyor mu | A I Günün Tarihi | Ve Gazi Hz. Gazi Hr. dün şehirde bir otom' tenezzühü — yapmışlar, — müteak! Dişçi Sami Könzbergin muay! nesine giderek dişlerini tedavi €t" mişlerdir. Başvekilin Bulgaristan Sey: Balgar Başvekili M. Muşdof. BÜ garistanın Razgrat şehrinde bir W söylemiş ve İsmet Paşanın annesit Razgratlı olduğunu, Türkiye kilivin bir müddet sonra Bulg ziyaret edeceğini bildirmiştir. Konservatuvar Mütehassıs! Belediyenin — konservatuvar İf getirttiği mütehassle M. J. Ay sonunda şehrimize muvasalat miş bulunacaktır. Rus Milli Takımı Rus Millt takımının bu ayın ©" gında şehrimize gelcceği, ayın 21 23 ünde de Daerülfünun takımile maç yapacağı haber verilmektedir" #ğhı; Bir Hava Turnesi Bir tayyare filomuz birkaç £ evvel anadolunun etrafımı çepçe'il dolaşmıştır. 4 saat süren bu hi türnesi —esnasında - tayyarecileri 5350 kilametre yol almışlardır. Daktorlarımızın Hocası Almanyanın en meşhur dokt? larında profesör Baver — şehrii gelmiştir. M. Baver birçok m doktorlarımızın hocasıdır. Attilânın Heykeli Macarlar gelecek sene — me! Türk başbuğlarından Attilâ için tede bir abide dikeceklerdir. Mektep Kitaplar! | Değiştirilmiyecek Maarif Vekili Reşit Galip z türkçe derlemo işleri tamam madan ve ıstılahlar bitirilmeden © tep kitaplarının değiştirilmiyec söylemiştir. İlmühaber Meselesi Sultanahmet camiinin yanında F" kafa ait bir evin Sırrı Ef. t verildiğini bildirmişti müuhtarı Servet Bey, Sırrı Beye nit hüviyst —ilmühaberi —w voraset İlmühaberi vermediğini ? d'rmekledir. Mısır Konsoloshanesind Kıralı Birinci — FW culüs günü olduğundi bir kabul resmi Y” pılmıştır. ; Paris Sefirimiz Paristen elan haberlere Fransız Başvekili M. Heryo sefiri' Suat Beyi kabul etmiştir. Benzin Ve İspirto | Benzine ispirto karıştırılması b kıddaki lâyiha esas itibarile lan mıştır. Tlefon Ücreti İstanbul - Bursa telefon kuruştan 40 kuruşa indiril Satın Alınan Buğdaylar Ziraat Bankası şimdiye katl| memleket dabilinde köylüden milyon kilo miktarında buğday $?fj gdaylar depo €Tj dünasip zamanda piyaf Ki: 3 — Bildiğim bir şey varsa, g diğim kitap parası ile bizim ” — senin canına okunuyorl.. ———