10 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

.SON FOSTA j da gençlerin kalp ve aşk İşlerlsile teyre ya ber günkü tuplu cevap verir. gençleri büyük m Dertlerinizi Hanımleyzeye Ev Kadınının Bileceği Şeyler Tavaları Nasıl ; Kullanmalı? | Tavaları kullanmazdan - evvel î sıcak su ve boraksla kaynatmalı. | Badehu tavayı su dolu bir ten- 4 nin içine batırmalı. Suya bir | borakş atmalı. Tavalar su- yun içinde olduğu halde suyun | masını beklemeli. Badehu | yı kullanmalıdır. cer avuç soğ tav çamaşırları Nasıl Asmalı? Çamaşırları asarken kumaşı- dikkat etmek lâzım. Yün ve- ya ipek eteklikleri asarken bun- | ları, boylu boyunca asmamalı, Uzamaması için genişliğinden as- | maltdır. Gece gömleklerini omuz- larından asmalı. Çorapları bu- runlarından, yakaları, kol kapak- | larını yanlarından asmalıdır. | Kürkleri Nesıl Temizlemeli? Kürkleri temizlemek için tüye lerin arasına bol tuz veya kepek dökmeli. Bunu güneşe koyup bir müddet bırakmalı. Kepek veya tuz kürklerin arasındaki yağı emer. Badehu fırça ile birçok defalar fırçalamalı. Kürkün altına | bir kese kâğıdı koyup ütülemeli. Gazdan Nasıl İktısat Etmeti? Havagazı ile yemek pişirir- ken, boru veya lâstiğin arasına | bir parça pamuk koyunuz. Bu süretle gaz hem daha parlak gelir, hem de az sarfolunur. ı | | na | Pasrasları Nasıl Temizlemeli? | Paspasları kolaylıkla temizle- mek için her paspasın altına iki kat, kâğıt koyunuz. Bu suretle paspasın tozu daha kolaylıkla çıkar. — — Moda Havadisleri Paris: Evde akşam tuvaletle- rile, tüylü terlikler giymek moda olmuştur. Elbisenin rengine göre, kolunun kürkleri vardır. Salon- larda terlikli hanımlar pek hoş görünmektedir. Şapkalara toka modası: Bu küçük şapkalar modadır. Bunların düşmesine mâni olmak için gayet büyük tokalarla saç- lara iliştirilmektedir. Elmas, renkli tokalar, şapkaların güzelliğini de arttırmaktadır. Ba seneki elmas modası :Bu sene Kafe Döpariye gelen kadın- | ların hemen de umumunda saten jerse elbiseler, küçük bir pelerin, ve boyunlarında zafir, elmas ger- danlıklar vardır. Küpeler gayetle uzundur. Gece elbiselerinin çoğu- | nun kolları kürktür. * 1 — Müslin voalin ve dantek- den akşam elbisesi: Bu elbise Phip terzihanesinin teşhir ettiği ve cn çok beğenilen bir. modek dir, Bel gayet ince, aşağısı hafif kioş, yukarısı gayet orjinaldır. * 2 — Yeşil yün manto: Bu ara kazak ismi verilmekte, sı bej rengi astıraganla süs- dir. Şapka ve manşonda | astıragandan yapılmiştiır. Bu sene kadınların manşon da kabul edilmiştir. Kol yeti bir tarzda kesilmiştir. sene taşıması gayet Hnnınıleg:c Hilstlke Yazınız (SON alâkadar Kİ surlan Vai POTA, edon — mevaulara kadkaları e yriç he yaydam ehemmiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir dafa Kada sap famız olacak ve bu sayfada yuslar bulumasaktır Gürellik “meseleleri, auzün — terbiye el işleri ve salran Yıne Sarık ara Donu Sonbaharla — beraber — hasır şapkalar atıldı. — Yerini - sarıklı şapkalar almıya başladı. Sarık, kadını şapkacının zevkinden kur- taran bir vasıtadır. Çünkü kadın şapkanın etrafına sarığını sarar- ken kendi zevkini göstermek imkânını bulacaktır. Sarıkların nasıl — sarılacağını anlamak için yukırıdılıi dört Geçen Senenin Tuvaletini |'Ununtunuz Güzellik yalnız çehrenin gü- zelliği değildir. Eker giyinişiniz, saçlarınızın taranışı, heyeti umu- miyedeki ahenk nokssansa, gü- zel olamazsınız. Güzel —görünmek isterseniz evvelâ geçen senenin tuvaletlerini unutunuz. — Saçlarınızı tararken | evvelâ ortasından ayırınız, sonra | kestiriniz, en sonra kıvırtınız. Yaptıracağınız — tuvaletin olbise- nize uygun olmasına dikkat edi- niz. Bu senekl saç tuvaletleri tamamen değişmiştir. Uzun saçların modası geçti. Kısa saçları da resimde gördüğünüz gibi, hafif kıvrimlarla yaptırınız. Saçlar çeh- renin etrafında bir çerçeve rolünü yapmalıdır. Saçlar kulakları ört meli, arkadan enseye kadar sark- malıdır. Paris berberleri uzun saçlarla tuvaleti ihyaya çalışıyorlarsa da, bu moda artık ölmüştür. Kosik | saç modası her saneden daha fazla bu sene ilerlemektedir. Gündüz tuvaleti ile, büyük ondü- lasyon yapmak, güzellikle, — iyi giyinişle alâkası olmıyan bir şey- dir. Gündüz tuvaleti ile saçlar düz ve sade olmalıdır. Büyük | ondülâsyonlar ancak hıluhr vu | gece tuvaletleri için )ı,ı K ziyafetleri vesaire ondülâsyon kâlidir. için de ):ın resme bakmak kâfidir : Birincisi: siyah ve beyazlı sa- tenden yapılmıştır. Tepesi açıktır ve oradan saçlar görünmektedir. İkincisi: kadifedir. Eski zaman ııpkı.lınnı hatırlatır. Üçüncüsü: Eskiden Rus kadınlarının baş bağlamalarını hatır- latmaktadır. Dördüncüsü: kurdele gibi yan- dan bagğlanmıştır. Sarık, bilhassa otuz yaşına kadar genç kız ve kadınlara pek yaraşmaktadır. —— Çocuğun İştihasını Çocuğunuzun her hafta sik- letini artırmasını ve kuvvetli ol. masını isterseniz, her şeyden fax- la açık havada yaşamasına, id- man yapmasına dikkat ediniz. Çocuğun iştk bası yoksa, iyi nüma bulmıyor demektir. Çocu- ğun — inkişafmı temin için iyi yes mesi, iştihalı yemesi lâzımdır. Zorla yedirmekte doğru — değildir. Bazı çocuklarda inkibası da iş- tihasızlık — tevlit eder. Çocuğun iştihasını açmak — için inkibazı gidermek lâzım, Bunun için de çocuğa et yedirmemeli. Sepze ve meyvayı bol yedirmeli, bergün muntazam saatlarda idman yap- masına dikkat etmelidir. Çocuğa aburcubur yedirmek, gayri mu- ayyen saatlatlarda yemek yedir- mekte iştihasını kapar. Çocuğun midesi her yemekten sonra dört sant boş d.nrıııhdu Çocuk ye- | miye gelmezden evvel yarım saat istirahat etmelidir. Bazı çocuklar kendilerini oyuna Fazla verirler. yemiye geldikleri zaman, yor- güunluktan yemek yemezler, Ço- cuğun vücudu gibi dimağını da fazla yormaması lAzımdır. Fazla çalışan çocukların İştihası azalır. Bu sebeple çocuğun oyunu, ça- Lşması, yomesi idmanları daimi bir nezaret altında bulundurulmalıdır. aa ĞĞ Saç İdmanları 1 — Yere dııç&küıılıl Vücu- dünüzü dik tutunuz. Midenir, barsaklarınız resimde gördüğünüz gibi dimdik — olmalıdı. Bade ellerinizi — yukarıya — kaldırınır. Tekrar — vücudünüz dik olduğu halde yanlarınıza — indiriniz. Bu | | | | | ötekinl kaldırını.. Bu hareketi hareketi tam yirmi defa yapınız. | 2 — Bisiklet idmanı Sırtüstü | yere yatınız. Ellerinizin avuçlarını yere koyunuz. Ayaklarınızı tıpkı bisikletle yürür gibi hareket et- | tiriniz. Bacağınizı havaya kaldır- dıktan sonra bisikleti çeviriyce gİbi — söradle — tekrar — kıvırınız. Birinel ayağımız yere inerken ötekini komrınız. Onu indirirken Bisiklet idmamı hem bacaklarınizın incel- on defa tekrar adiniz. mesine, hem de karnınızdaki yağların erimesine hizmet eder. Karnı büyük kız ve kadınlar için bundan iyi bir idman yoktur. | tas | fınız, başınıza bir. havlı Dışlerımı Nasıl Beyazlatav --? Bazı dişler sarı ve lekeli gö rünür. Dişlerin çirkinliği çehrenin de güzelliğini giderir. Gülerken ağzınızda beyaz dişler göstermek mümkündür. — Bazıları nekadar yikasalar, dişlerinin beyazlanma- dı. söylerler. Bu yanlıştır. Diş- lerinizi beyazlatmak - sizin eliniz- dedir. Gece yatınazdan evvel, bir veya maşrapanın içerisinde suyu yüz derece hararette kayna- sararak, | bu su ile buğu yapımız. Suyun buğusu hem yüzünüzün cildini yumşatır, hem de dişlerin fındaki kirleri, lekeleri çıkarır. Bu suyun içerisine kaynarken bir miktar papatya ve karbonat atınız. | Buğudan sonra dişlerinizi diş patı ile aşağıdan yukarı ve yukarıdan aşağı fırçalayınız. Badehu kolom yalı ilik su ile çalkayınız. Ertesi sabah ayni şekilde yikayınız. Öğle yemeğinden sonra da bir daha yikayınız. Üğ defa bu suretle yi- | kadıktan sonra dişleriniz. boyar- etra- | lanır. Her sabah ve gece yatar ken dişlerinizi Diş macumu ile fırça- " Omniz, bir daha sararmaz. Sarar- | ©ığı zamanlar, bu usülü tatbik edersiniz Ellerinizi Nasıl Beyazlatabilirsiniz ? Ellerinizi — beyazlatmak — için evvelâ sıczk su ve sabutla yıka- yınız. Badehu İimon suyu ile kolonyayı karıştırarak bir mahlât yapınız. Bu mahlüt ile tekrar ellerinizi yıkayınız, yumuşak bir bavlu ile kurulayınız. ——— —a Ne Yemek Yapsam ? Ayva Reçeli Ayvaları uzun kabak rendesi ile rendelemeli. Bunlar sap sap olmalıdır. Bir okka ayvaya bir okka geker ölçüsile, şekeri ha- zırlamalı, Şekerin Uzerini örtecek kadar su koymalı. Şeker kesib dikten sonra ayvaları İçine atmalı. Şekeri evvelâ kestirip, ayvaları rendeledikçe içine atmak daha iyidir. Bu suretle ayyanın rengi kararmaz. Ayvalar pişinceye ve şeker koyulaşıncaya kadar kay- namalı. Çıkmasına yakın bir ok- ka ayvaya, bir limon suyu ilâve etmeli, Ciğer Ezmesi Kaz vaya hindinin cığerini haşlamalı. Bade havanda ezmeli. İçersine, tuz, büber, ve zeytinyağ ilâve edererek kabartmalı. Bir müddet kabardıktan sonra içine az miktar limca koymab. Âyrıca ik! yumurtayı çalkalayıp karıştir- malı, İyice kabardıktan soara sofraya getirmelidir. Tapyokalı Krema Yarım olkka wiie (iki çorba kaşığı lapyoka, tatbh — aluncayt kadar çeker keyup, bir mahallet/ gibi pişirmeli. İndirdiktan sonre bir müddet soğumasına müsaadı etmeli. Bade (hi yummuztama <arızr B1 çalkayıp İçerizinç terteye gibi içirmelk sanra fırna kayap u rini kazartmalıdır.