22 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

22 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Hıf!ada İki Defa Spar SPOR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkan Spor Sayfalarımın Okuyunuz... Barilükle pergeske ve cemarlasi günleri Glveak Ünere haflada İkl apor vaylası meşretmek- vedir. Ferşembe çünkü sper seylannda dilnya ape kereketleri memlekek apı hüdlesleri vardır. Cumartesi sayfasında İize cumi gökü maç- lane tafatlüt yarılıdır. Avrup;z ğ;;r.—âlemihdğ Neler Oluyor | Yarınki Maçın Ehğ;ı;miyeti Avusturya Milli Takımının Gelmesine | Fenerbahçe Takımında Federasyonumuz Razı Oldu Arsenal takımının müdafli yaralandığı zaman böyle muntazam bir hasta bakıcı tertibatile kaldırıldı Avusturyalılar Avusturya Milli Takımı Gelecek Mi ? İagiliz Müli takımı ile çok şerefli bir maç yapan Avusturya Milli takımının en kuüvvetli kad- rosile İstanbula getirtilmesi için Avusturya — futbol — diktatörüne müracaat yapılmıştır. Hugo Maz- zel'in çok sevdiği bir Türk dostu tarafından yaçılan bu davetin kabul edileceği zannedilmektedir. Avusturya takıunının ilk- baharda şehrimizi ziyareti için bir taraftan Maxzel nezdinde ta- vassutta bulunan zat diğer taraf- tan da futbol federasyonunun bu temas hakkındaki noktai nazarını öğrenmek - Dzere miştir. Futbol — Federasyonu — Reisi Hamdi Emin Bey: “Avusturyalılar müracaat — el- gibi futbol üstatlar.nın şehrimizi | ziyaretlerini halka en güzel bir futbol nümunesi göstermek, ayni zamanda — oyuncularımızın desini temin etmek itibarile pek muvafık göreceğini hususi surette bildirmiştir. Maamafih — Avusturyalılardan henüz muvafakat cevabı diğinden — müsaadesinin için federesyonumuza racaatta bulunulmamıştır. fakat geldiği istifa- gelme- alınması resmi mü- Muva- cevabı takdirde federasyonun muvalık bir karar | | kalmışlardır. vereceği Hamdi Beyin bu husut- taki hususl sürette söylediği sö Terden belil olmuştur. Almanya - Fransa Haçı Almanlarla Fransızların yapa- cağı milli maç için Berlin'de şimdiden hazırlıklar başlamıştır. Alman Federsayonu Franstz milli takımım fevkalâde bir - surette istikbale karar vermiştir. Ma gubat ayında İcra edilecektir. | | ken makinelerini ziya | nakilleri 'Şaşırıp Çaldılar İngiliz milli takımile çarpışmak Üzere Londraya giden Avusturya- hlar memleketlerine avdetlerinde İngilterede gördükleri kulüpler bakkında bazı beyanatta bulum muşlardır. Avusturya oyuncularının ekserisi Londradaki — Arsenal — kulübüne girdikleri vakit hayretlerini sak- hyamamışlardır. Avusturya eyun- tularının — söylediklerine nazaran dünyanın biç bir futbol kulübü Arsenal'ın malik olduğu tertibata sahip değildir. Bilhassa oyuncu- ların — tedavi — dairesi şaşılacak kadar — mükemmeldir. Muhtelif elektrikli masaj cihazlarını, ront- projektör- lerini ihtiva eden bu daire aya- rında başka memleketlerde has- tane bulmak bile müşkül oldu- ğunu Avusturya futbolcuları orayı ziyaretlerinde görmüşlerdir. Arsenal oyuncularından sakat- lananların — sahadan — hastaneye için — olan tertibat ta fevkalâdedir. Geçende Londrada maç yapan Fransız futbolcuları da sedyelerin — ve sedyecilerin bir saniye içinde sakatlanan oyuncu- lari kaldırip ilk tedaviyi yaptılı- tan sonra kulübün tedavi salo- nuna — sevketmelerini gördükleri vakit Avasturyablar gibi şaşızıp Ba — havadisleri — okuduktan sonra — bizim çöplüğe benziyen Taksim sahasını hatırlıyarak içimiz sızladı. Almanyada Profasyonellik Cenabi — Almanya'da — futbol profesyonelliği resmen başlamış- tır. Bugüne dadar amatör kalan Almanlardan — bir kıtımı cenubi Almanya mıntakasındaki bu cere- yana hiddet etmektedir. Muazzam Servet Ne Oldu? Bundan beş sene evveli bok- sörler arasında en büyük şöhreti olanlardan — Fransız boksörü Karpantiyenla —bütün paralarını bitirdikten sonra geçinmek Üzere dans yapmıya başladığı haber verilmektedir. Fransız boksörü barbı umumi- den — sonra yaptığı maçlar ve gösteriş bokslarile 12 — milyon kazanmıştı. Gazetelerin verdiği haberlere nazaran bu mübim serveti iki sene içinde tamamen bitiren eski boksör şimdi dans yapmıya mecbur kalmıştır. Tadilât Yapılacakmış Yarın lik maçlarının en miü- him ve en heyecanlın — olan Beşiktaş-Fenerbahçe müsabakası Taksimde — cereyan ededcektir. Bu maçın İstanbul şampiyonluğu müsabakalarında ne kadar ebem- miyetli bir mevkil olduğunu İza- ha lüzum yoktur. Galatasarayı (0-3) yenerek — Fenerbahçenin yeğâne rakibi mevkine geçen Beşiktaşlılar yavaş yavaş kökleş- miyo başlayan şöhretlerini — bir kat daha artırmak için yarmki Mmaçı da mutlaka kazanmak ar mile sahaya çıkacaklardır. Buna mukabil Fenerbahçeliler de ga- libiyetlerini — bekleyen binlerce taraftarlarım müteesir etmemek ve en tehlikeli rakipleri olan Beşiktaşlıların kendi mevkilerini de almamaları için ellerinden gek diği kadar mükemmel oynamıya çalışacaklardır. Adeta eskiden yapılan Galata saray - Fenerbahçe maçları gibi iddialı bir şekil alan bu Beşiktaş- Fenerbahçe — maçının neticesini bugünden kestirmek çok güçtür: Lig maçlarmın ilk haftalarında yapılan maçlardaki galibiyetlere bakılmca, Beşiktaşlıların Fener- lilerden daha güç bir imtihan geçirdikleri ve muvaffak oldukları görülür. Filhakika Fenerbahçenin yalnız Beykozu kazanmasına — mukabil Beşiktaş Beykozu ve Galatasarayı yenmiştir. Tahminimizi kazanılan maç adedine göre yürüttüğümüz zaman, Beşiktaşın daha — fazla galibiyet ihtimali olduğunu görü- yoruz. Halbuki ortada bir de her iki kulübün yendiği Beykoz takımı vardır. Evvelki hafta Fenerbahçe- nin beş golle yendiği Beykozu, geçen — hafta Beşiktaşlılar — üç gölle mağlüp ettiler. Şu halde Beykoz maçını — Öölçü — olarak kabul edersek, gol çıkarmak ka- biliyetinde Fenerbahçelilerin faik olduklarını kabul etmemiz lâzım- dir, Maamafih futbol maçlarında x bir oyunun diğerine biç benze- mediği muhakkaktır. Bu itibarla yapılmamış - bir maçın tahmini, yapılmış diğer maçlara kıyasla bulmak pek doğru olamar. bü iki kulüp :iîdıye kıduqıy: ayrı rakiplerle beş on maç yap» mış olsaydı, alınan neticelere göre, takımların hakikt tahmim lerini besaplamak — mümkün . ola» bilirdi. Şimdiye kadar bilinea vaziyet böyle karanlık bir halde iken en doğru manası ola- rak iki takım oyuncular.nın eski kıymetlerini tartmak makuldur. Bugünkü —Beşiktaşın on bir oyuncusu ile bugünkü Fenerbah- çenin onbir. oyuncusunun umum! kıymetleri bir terazide tartıla» bilse, Fenerlilerin gol çıkarmak faikiyetlerine mukabil Beşiktaş. hların — beraberlik — bassalarının daha yüksek olduğu görülürdü. Evvelce Beşiktaş iyi oynadığı halde gol yapamazdı. Bu seneki Beşiktaş bu eks- ğini de tamamlamış vaziyettedir. Haber aldığımıza göre, Be. şiktaşın çok tehlikeli bir rakip olduğunu kabul eden Fenerbal- çeliler yarınki takımlarında ehem- miyetli tadilât yapmıya karsg vermişlerdir. Bu meyanda birkaç aydanberi muavin battıbda oyme yan Fikret'in hücum battına alım ması ve bu suretle takımın gol çıkarma kabiliyetinin arttıılması düşünülmektedir. — Fikretin ileri geçmesile muavin battında basıl olacak boşluğun da ümit edilmis yen eski bir Fener futbolcusile doldurulacağı söylenmektedir. İki tarafın bu mücadele hazıe hğı cuma günkü maçın adam- akıllı sıkı cereyan edeceğini gös- teriyor. Biz tahmini pek güç olan bu maçta her İki takımın son vazk- yetlerini mazarı itibara alarak galibiyet tallâini müsavi addete mekteyiz. Onun iıçindir ki oyue nun ilk on beş dakikasında sir temini rakibine kabul ettirebilen taraf galip çıkacaktır, diyebiliriz. Son zamanda Avrupa kadınları arasıntla bizim esk! mahalla oyunlarımızdan (Birdirbire) karşı rağbet başlamışlır. Bunun sebebi Alman doktorlarının kadın vücutları için bu oyunu hararetle tavsiyo elmeleridir. Bu resim birdir bir oyununun ne kadar hevesie yapıldığıni gösteriyor.