25 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

İrgiltere Bükümeti tarsfından Cast Bz. no hediye edilen eserin terelmesi CANAKKALE SKİ öi Yazan: Ceneral Oglanden Anadolu Sahiline Asker Çıkarılacaktı 1 — Ya İnoz'da veyahut Bu- layır'ın şimalinde bir yerde ka- raya asker ihraç etmek: 2 — Boğazın Anadolu sahi- Hine asker çıkarmak; 3 — Tekrar cenuptan taar- ruza geçerek Kilidilbahri zaptet- mek; 4 — Boğazlara hâkim bir vaziyet almak ve Kilidilbahr'in şimalinden Türklerin münakale- sini kesmek için Anzac cephe- sinden büyük mikyasta bir taar- ruza geçmek; Cihetleri düşünülmüştü. Bulayır'ın şimalinde — karaya çıkmak hususu oldukça cazibe- liydi. Burayı işgal etmenin temin edeceği cazip cihetlerden biri de Marmaradaki İngiliz -tahtelbahir- lerine muavenet imkânının hasıl olabileceği —idi — Fakat — her ne kadar Bulayır'daki Türk kuvvetlerin nisan ayına nisbetle daha az olduğu malüm idise de burada karaya çıkılabilecek bü- tün mevkiler dikenli tel ile tah- kim ve müdafaa edilmişti. Diğer taraftan bu fikrin evvelcede red- dedilmesinde saik olan bütün es- bap el'an mevcuttu. Askeri naktainazardan Bula- yerin şimalinde tedaflif bir hat tutmak bile üç fırkalık bir kuv- vete mütevakkıftı. Çünkü her'an hem şimalden ve hem de cenup- tan taarruza maruz kalmak ihti- mali çok kuüvvetlidi. diğer taraf- tan bu hattı ele geçirmek daha fazla kuvvetlere mütevakkıf bu- lanan uzun bir müuhasara hare- keti istilzam etmekte idiki buna- da imkân yoktu. Saniyen bu suretle harekeltte daha büyük bir mahzur vardı ve donanma kumandanı da bu mahrur yüzümden Bulayer civarında kara- ya asker çıkarmıya muarızdı. Ci- varda —Alman tahtelbabirlerinin bulunması hasebile amiral nakliye gemilerinin 6 kadar şimale çıka- bileceklerini garanti edemiyordu. Karaya asker çıkarmıya mi- vaffakıyet bâsıl olsa bile onlara müntazaman erzak, İevanm ve cephane yetiştirmek kabil ola» miyacaktı. Çünkü ordunun bütün ihtiyacatı gece vaktı Mondros'tan küçük vapurlarla sevkiyat yapr larak tomin — edilmekte idi ve Anzacı'n 6G0 mil şimalinde karaya çıkarılacak yeni bir kuvvete bu suretle levazım temin etmek kabil değildi. Binaenaleyh bütün bu esbaptan dolayı Bolayir civarına asker çıkarmak fikri reddedildi, Buğazların —Anadolu sahiline nsker çıkarmak ta cazip ihtimalât arzetmekte idi. Burada müttefikin orduları Erenköy ile Yenişehir köyü arasındaki sahili zaptettikleri takdirde, Avrupa sahilinde, Helles' | deki İagiliz Fransız siperlerini | yan ateşine alan Türk batarya- larını iskât ve zaptedebilecek ve Çanakkaleye ilerileyerek boğaz- ların müdafaa tertibatırı — tehdit etmek suretila Türklerin Gelibolu yarım — adasındaki — kuvvetlerini azaltabilecekti. Fakat bu plânın da bir çok mabrurları vardı. SD CN GAĞ CFOS ZŞNİN UNU gA L Karaya çıkarken — verilecek zayiat her halde 25 nisanda ve- rilen zayiat?an çok fazla olacaktı. Türkler sahil müdafaasına son zamanlarda son derece germi vermişler ve karaya asker çıka- rlabilecek noktaları topla mülda- faa ve tahkim etmişlerdi. Alman tahtelbahirlerinin o civarda do- laşması hasabile donanmanın ya- naşıp bu bataryaları imha etmesi kabil olamıyordu. Diğer taraftan sağ cenalı istinatsız olduğu halde ve uzun bir mükale hattı tesis etmek süretile Çanakkale şehri Üzerine ilerilemiye teşebbüs et- mek en aşağı allı fırkalık bir kuvvete mütevekkifti, Kumkale civarında bir köprü başı zaptederek Avrapa sahilin- deki müttefikin siperlerini topçu ateşinden kurtarmak ve Çanak- kale şehri üzerine bir ileri ha reketi yapılıyormuş hissini vere- rek Türk Kuvvetlerini Anadolu sahbiline çkmek te varidi hatır olmuştu. Fakat böyle bir köprü mevkini muhafaza — edebilmek için de Iâakal iki fırkaya ihtiyaç vardı.. Her nekadar böyle bir hareket bir kısım Türk kuvvetle- rini boğazların cenubuna çekebilir- sede her halde Anzac veya Helles cephelerinde kat'i bir muvaffaki- yet elde edebilecek kadar Türk kuvvetlerini bir. nümayiş hakikatte — jeneral Hamilton'un — kuvvetlerini dağıt- mak ve her mutaarrız kıt'ayı zayıf — düşürmekten başka bir netice veremezdi. Bundan maada yeni bir erzak ve levazım sevki- | yat kolu teşkil edilmesine lüzüm hasıl olacaktıki bu da donan- manın — mahdüt — vesaiti — ile kabil olamıyacaktı. Anadolu sahi- lindeki Türk bataryalarının ate- şinden en ziyade mütessir olan Jeneral Gouraud. bile böyle bir hareketi “ sırf tedafili bir tedbir | olap muzafferiyeti kat'iyyeye bir adım — bile yaklaştırmıyaa ,, bir nümayiş olmak üÜzere tavsif ede- rek reddetti. Binci kolordu karargâhında yeni takviye kıtaatile ve bol torçu mteşile Türklerin cenup cephe- sinden sikı bir taarruza geçildiği takdirde düşman hattınım yarı'a- bileceği kanaatı el'an baki idi, | Fakat 4 haziranda — verilen ağır zaylata, ihtiyat kuvvetlerini bar randıracak yer - bulunmamasına ve Türklerin Ahibabanın hem şimal ve hbhem de cenubunda yeni yeni müdafaa hatları vü- cude getirmelerine nazaran ka- rargâhi umuümi, Kilidülbahir'in cenuptan zaptına kalkışmayı hiç te muvafık bulmuyordu. Gerçi karargüâhı umumide sıkı ve mü- temadi bir tazyik ile Ahibaba sırtlarının. zaptedilebileceği ka- naati mevcuttu. (Arkası var) ——— —- İstanbul lcra Hâkimüğ'n:ten: bulda Taşhayda hali tasfiyede 'Türk Tücaret ve Sanayi Dan- & konka'dato İçin verilen jki ühletin icra ve ilâş kunununun 187 inci maddesi muolbince 22/12/992 tarihinden — itibaren” bir a9 dahansa- tılmasına ve keyfiyetin İlerx ve iflâa Galrelerile tapa #İcd memurluklarına bildarilmesine —karar - verilmiş olduğu ilâs olunur, azaltamazdı. Böyle ( l * * Size Tabiatinizi Söyliyelim Resminizi kupon ile gönderinlz. Kupon diğer sayfamızdadır. 24 Nazmi Ef. Zeki ve çalışkan- dır, takdir ve teşvik gör dükçe — daha çalışkan olur, Şöhreti sever serkeşliği yok- tür. Uysallığa temayül eder, Me s'uliyet ten endişe — eder. Meslekin de muvaflakiyeti temenni olunur. Ç| 25 Adana'da Talât B. Sakin ve b yuümuşak baş- 4 bdır. —Çabuk ; müteessir — ve münkesir olur. Yaralıcı, gü rültücü ve kar- gaci - değildir. 4 Fazla — yorulk. mak ta istemez, Anlaşmıya, iyi geçinmiye te- vayül eder. Cesarete mütovakkıf tercih işlerden uzak — kalmağı eder. z 50 Ali Edip EL ( Talebel) ( Fotoğ- rafının dercini istemiyor.) Sakin tavırlıdır. Her şeye karışmaz, çok oyun uynamaz, tektirden ve coza- dan korkar, Kanaatkârdır. Bir iş te ön ayak olmaz, başkalarına tâbi olmağı, — tesadüflerden tercih eder, istifadeyi misyonundan: Satınalma K Askeri Lise ve Orta Mekteplerde aşağıda gösterilen ders!erin muallimlikleri açıktır. Verilecek ücretler hizalarına yazılmıştır. Ted- rie için Resmi salâhiyeti haiz olan mıyan muallimlerden arzu edenler ve başka yerlerde alâkaları ol- in 10 gün zarfında istida ve fo- toğrafını musaddak fişlerile Ankarada Askeri Liseler müfettişliğine müracaat. Mektebin ismi: Muallimliğin nevi Vcreti: Kuleli Lisesi Fizik muallimliği Ücreti 98 L. Burga . * n 108. L. Bursa Kimya » . 108. L. Bursa 'Tabiat , ' 108. L. Konya As. O, Mp. İngilizce , iş 108. L. Erzincan »' İa Almanca , “ 108. L. Erzincan ğ Türkçe —. Ği 108. L. İlân İstanbut İkinci İcra Maemur. luğundan : Bir borçtan dolayı inah- Bayramıç kazasının Kaz- — |cuz ve paraya çevrilmesi mukarrar düke dağı ormanının Kobaklı ve kân eşyasından Garderop, Kanepe, Bo. Hotamas — kıt'alarindan böher ba, vesaire gibi eşya 22/13/082 tarihine sene dört bin kantar — ihraç edilmek Üzere Üç sene müd- detle beher kantarı 15 kuruş- tan müzayedeye çıkarılan 11815 kantar — çıra 5-1-933 perşenibe gününe kadar tekrar müzayede- ye konulmuştur: 661-719 No. hi kanunların. ahkâmı ümumiyesi veçbile müzayede ve ihale açık olarak yevmü mezkürde soat ©n beşte Çanakkale vilâyetinde müteşekkil orman satış komis- yonunda icra edileceğinden ta- liplerin 1800 lira sermaye vazına mali iktidarlarımı gösterir tica- ret odası vesikasını ve bedeli muhamınenden aşağı olmamak şartile vereceği bir senelik be- del miktarının * 7,5 nisbetin- de teminatı muvakkate — teklif- namelerini kanunu mahsus da- iresinde mezkür ihale saatine kadar komisyona tevdi ve şart- name ve mükavelenameyi gör: PAR Arttırmak Bir Meziyettir" T ÜUÜRKİYE müsadif Çarşamba günü sağl 18,90 da Buyoğlu — İstiklâl caddesi 9340 No. lu apartımanın iklaci katındaki terzihane de açık arllırına suretile satılacağından taliplerinin yövmü mezkür ve saatte mahallinde hazır bulunacak memu- runa müracazat'arı Tüzumu ilân olunur. İstanbul İkinci İcra Memur- muğundan: Bir. borcun Ödenmesi için mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer kumaş ve duüvar aynası Beşiktaşta Ihlamur caddesinde kü- çük hamam karşısında 36 numaralı terzi dükkânında 28-12-932 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 3 ten itibaren birinci açık arttırma sura. Üle satılacağından talip olanlar gün ve saatte 932-4778 dosya numaraslle mahallinde hazır bulunacak memu yuna müracaatları ilâa olunur. —a için de Ankarada orman mü- düriyeti umumiyesile İstanbul Çanakkale orman müdürlükle- rine ve Bayramiç orman mua- melât memurluğuna müracaat eylemeleri. —— BİR KUMBARA ALİNİZ. Hex Fırsattan İstifade Ederek PARA Arttırınız!