25 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

25 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayle — Halkın Sesi Meyva Ve Sebzele- rimizin İhracı Möyva ve sebzelerimizin İhracı için — teşobbünler ediyor. Bu —hususta diyor ki: Rifat Bey (Ortuköyde, çarşı icinde) — İktmat — Vekâletinin — Ticaret Odalarile, ihracat ofisine bir tamim günderdiğini ve bu tamimde meyva ve sebzelerin çürümemesi için küçük klara konulınası bakkında yarz- 1 gazetelerde okudum. Meyva ze Türk ihracat malları ara- harice devam balkımız pübim bir yekân tutmaktadır. mdiğime göre Suriye'de ve diğer bazı yerlerde Türk meyvaları damsa aranmakta ve fakat gelenler çürük olduğu için beğenilmemektedir. Bu tamim bu :şi düzsltecektir. * Mehmet B. (Eminönü, — Almanva, Suriye, İngiltere'ye Türk meyva ve sebz gönderiliyor ve pek — beğeniliyor. Ancak bu meyvalarıa iyi ambhalâj edildiği vakit güzelliğini, kokusunu muhafaza ettiği muhakkakiır. Buaun için amba'ljı meselesi herhalde en kısa — bir. zaman Türk meyva ve memlekete her se yor va bu milyonlar arttırı * Ali Bay Boyoğlu Balıkpazarı) — Harice ihraç etmekte olduğu- muz Türk meyvalarının beğenlimesi için altınış kilo'uk büyük ambalâj yap'p ta sandıkların içerisine kona- cak meyvaların mü'eaddit cinsten ve karışık bir. vaziyette yerleştirilme- mesi lâzımdır. Çünkü bı dev- kedilmekte olan Türk glcsceği ! Çürümesine olur. Bunun için duha küçük meseliâ 35 kiloluk ambalâj yapmak meyvaları İyi bir. şekilde e lf etmek her halde mallarımızın hariç- te daha çok beğenilmesine yardım eder, Dünya Güzeli Ankara'da Hixâliahmer Balosuna Davet Edildi Dönya Güzeli Keriman Halis Hanım Ankara'da verilecek olan Hilâliahmer balosuna ve İzmit'te Üssübahri Kumandanlığında ter- tip edilen baloya davet edilmiştir. Keriman Hanım — cuma Ankaraya gidecektir. Unkapanı Köprü-| sü Ne Vakit Tamir Edilecek Şehir Meclisi çürüğe çıkarılan Unkapanı köprüsünün — tamirine karar vermişti, Köprünün tamiri için (60) bin lira sarfedilecektir. Bu para Gazi köprüsü için baukada toplanan paranın faizinden temin edile- cektir. Belediye bütçesinde mü- pakale yapıldıktan sonra köprü- nün tamirine başlanacaktır. Gazi köprüsü için toplanan para bir milyon liradan fazladır. Faizi de | günü | L £ BA & SÖON POSTA A Ta g Ğd (d ALER bök Kazma, Kürek Kavgası Dört Amele Bir Hiç Yüzünden Kazma Ve Küreklerle Biribirlerini Yaraladılar Dün Fındıklıda gürültülü ve kanlı bir kavga olmuş, veticede dört amela ağır surette yaralanmiş- lardır. Bu kanlı hâdise şu suretle Fıudıklıda Fikret Bey isminde bir dört amele çalışmaktadır. Süleyman ve Şemseddin isminde Bir müddeltenberi bir arada çalışan bu dört arka- daş arasına son günlerde her nedense bir soğukluk girmiş, bozuşmuşlardır. Bu bozuşma nihayet düön i | kanlı bir kavga ile patlak veriniştir. İşin tam hara- retli bir sırasında ameleden biri yanındaki arkada- şina hiç yoktan okkalı bir küfür- savurmuş, bu ağız | : n MusikiSan'atkârları| (Halk Evi Şark Musikt Ce-| Ve Kazanç miyetini Himayesine Alıyor| Uzun müddettenberi temiz ve mütevazı — çalışmasile — Kadıköy muhitinde büyük bir alâka uyan- dıran “Kadıköy şark musiki ce- miyeti , yeniden faaliyete girmek | üzeredir. Memleketimizde şimdilik mu- siki sanatkârlarına gösterilen (â- | kaydi yüzünden, cemiyet birçok mabrumiyet ve sıkıntılara katlan- mış, buna rağmen birkaç müte- şebbis sayesinde mesaisine devam edebilmiştir. Haber aldığımıza ciddi —mesaisile celbeden “Şark musiki cemiye- ti, ne, İstanbul Halk Evi musiki şubesi yardıma karar vermiştir. Musiki şubesi ne suretle yar- dım görmeleri icap ettiğini cemi- yetten sorarak, derhal faaliyete başlanmasını — istemiştir. — Şark musiki bu alâkaya derhal cevap cemiyetin tarihçesini ve kadar yeçirdiği safahatı anlatınış göre çok | ve mesai tarzları hakkında mit- | fassal malümat vermiştir. Cemiyet pek yakmda Halk Evinin hima- yesi altında pek canlı bir faaliyet | göstermiya başlıyacaktır. Boyalı İçkiler Satan Kahvehaneler Cezalandırılacaklar Bunlar caat pazarıdikkatini | | edilmektedir. İstanbulun muhtelif yerlerinde birçok — kahvelerde metil denilen boyalı — ispirto itiyat haline — gelmiştir. ispirtolar sıbhbata çok muzır ol- duğundan bu itiyadın mubakkak önüne geçilmesi için — tetbirler alınmıştır. İçki makamında boyalı ispirto satan kahveciler ceralan dırılacaklardır. içilmesi (90) bin lira tutmaktadır. —— Metelik tutmuyorum Ha- san Bey. I & Son Postanın Resiüli Hikâye si: —Ramazan, arkasından da bay-! ram geliyor.. ı alkol | Boyalı | kimselerin | teslim edilmiştir. lerdir. ruklara — sirayet olmuştur. Kavgı amelenin dördü biribirlerine ya; vukubulmuştur: zatın yapısında Rasim, Ziya, 1 ortalık dört arkadaştır. ! | | Şoförlerin Plâka Vergileri Takidö 'çülişkü 'Gtemöhillerin | kazanç vergilerini maliye, plâka | paralarını da belediye memurları tahsil ediyorlardı. 20 beygir kuv- vetinden fazla olan otomobiller | ayda 12,5 (20) den aşağı olan- lar da (7,5) lira plâke parası veriyorlardı. Belediye bu vergile- rin bi elden tahsili teşebbüsün- | de bulunmuştur. Bunun için Am- karada bulunan Muhiddin Bey dün telefonla belediyeye müra- ederek bu hususta - bazı malümat almıştır. Şoförler de bu plâka parala- rının alınmasından — şikâyet — et- mekte, plâka parası benzin fiat- | lerine zammedilmelidir, demekte- dirler. Şoförler bunum için bir heyet seçerek — Ankaraya” göndermek tasavvurundadırlar. Polisler Gizli Silâh Yakaladılar Polis — müdürlüğü | yasak ettiği silâhları gizli surette katunun | kavgasına derhal diğer ikl amele de iştirak etmiş- Bu suretle büyüyen küfürlü kavga yumr- etmiş ve ortalık allak bullak anın hararetli bir sırasında dört de kazma ve kürekleri kapışarak pıştırmıya başlamışlardır. O sırada tenha olduğu için bunları ayırmıya gelen olmamış, karma ve kürek darbeleri bir hayli sav- rulmuştur. Neticede dört amelenin dördü de mubh- telif yerlerindeo ağır asurette yaralanmışlardır. Bir müddet sonra zabita meseleye mlldahale ederek ortalığı yatıştırmış ve tahkikata başlamıştır. Borsada Paris Müzakeratı Ve Düyunu Muvahhide Dün borsada düyünü muva- | hide elli dokuz kuruş on paradan saya Paristeki müzakerelerin ne- ticelendiği ve yüzde beş faizli ve beşer yüz franklık bir milyon sekiz yüz bin yeni hisse senedi çıkarılacağı hakkında bir haber gelmişse de bu henüz teeyyüt etmemiştir. Saraç oğlu Şükrü Beyin hükümetle temasından som- ra tekrar Parise gideceği ve son şeklin ancak ©o zaman belli ola- cağı kanaati vardır. Muhtar İntihabatı Küçükmustafapaşa muhtar İw tihabatı yapılmıştır. Birinci mul- tarlığa — Nimet, ikinciye Vasfi Beyler ve azalıklara da Hamdi, Osman, Naci, İsmail Beyler ile | Yani Efendi inti edilmiştir. İlk Tedrisat Müfettişlerinin İçtimar İstanbul İlk tedrisat Müfettişler! bu sömester tatilinde üç içtima yaparak mekteplerin senenin ilk Üç ayında ne vaziyette oldukları hakkında görüşeceklerdir. taşıyan kimseleri takip etmekte | ve meydana çıkarmaktadır. Bu bhususta polis tarafından son günlerde ciddi faaliyet — &arf Netekim — evvelki gün Küçükpazar — mıntakasında polisler tarafıundan bazı şüpheli yerlerde araştırmalar - yapılımıştır. Bu araştırmalar neticesinde bazı üzerlerinde tabanca, kama, saldırma ve sustalı çakı gibi kanuaen taşımıması yasak olan silâbhlar — bulunmuş, müsadere | edilmiştir. Bu silâbları taşıyanlar da muhakeme edilmek üzere adliyeye N A b S A — Girtlağıma içindeyim. kadar — borç Esnafr Cemiyetleri | Tevhitten Sonra Kâtibi Umumiler Açıkta Kaldı Tasarruf maksadile on beş esnaf cemiyetinin yurtları birleş- tirilmiş ve dördüncü vakıf hanının ikinci katına nakledilmiştir. Bu yüzden on beş kadar umum! kâtip açıkta kalmıştır, bunlara da münasip birer iş bu- hanacaktır. X Günün Tarihi |imuamele görmüştür. Bir aralık bor- Kânunuevel 25 -< — Türk - Yunan Dostluğu M.ÇaldarisGazetelereDost- luk Tavsiyesinde Bulundu Atina, 24 — Başvekil M. Çaldaris, Yunan matbuatı mü- messillerile konuştuğu bir « rada Anadolu harbine —ait hatıralar neşrinde devam eden bazı gaze- telerin bu hareketlerini — tasvip etmediğini söylemiş ve bilhassa demiştir. ki: “Türkiye ile Yunanistan ara« sındaki- münasebat çoktanberi samimi — bir şekil almıştır. İki hükümet, bötün gayretlerini bu münasebetleri bir kat daha kuv- vetlendirmeğe sarfetmektedir. Bu harp hatıra ve hikâyelerinin Türk ve Yunan — hükümetleri tarafından — gösterilen gayretleri kolaylaştırmıyacağı aşikârdır. M. Çaldarisin, mevzuu bahset- tiği tarzda — hatıra ve hikâyeler neşretmekte — olan 3 — gazeteye yaptığı bu tavsiyeler üzerine bu gazetelerin — müdirleri bu neşri- yata yarından — itibaren nihayet vereceklerini matbuat müdürlü- ğgüne dün bildirmişlerdir. Bir Hırsızlık Arkadaşının Bütün Elbise- lerini Çalarak Savuşmuş Dün polise bir hırsızlık şikâ- yeti yapmışlır. Şikâyeti yapan adam — Fındıklıda demirli due- ran Haşim kaptanın yelken- N kayığında — tayfalık — etmek«» tedir ve ismi Darmuştur. Dure muşun iddia ve şikâyetine göre aynı kayıkta tayfalık yapan Niyazi ismindeki —arkadaşı — kendisinin bütün elbiselerini çalıp savuşmuş- tur. Bu şikâyet Gzerine polis memurları Niy ve yakalamışlardır. Filhakika Dur muşun elbiseleri Niyazide bulunmuş ve sahibine iade edilmiştir. Yangın Başlangıcı Galata'da oturan Faydoğlu Efendinin evinden yangın çıkmış ise desirayetine meydan veri- meden söndürülmüştür. Bir Kaçakçı Aziz isminde birisi dün Beye oğlunda Zibâ sokaçından geçer- ken kıyafeti — polislerin nuzart dikkatini — celbetmiştir.. Bunun Üzerine Azizin Üzeri aranmış ve birçok kaçak iskambil kâğıdı bu- lunmuştur. Aziz İhtısas Mahke- mesine gönderilmiştir. İrak'ta Bir Soygunculuk Berut (Hususi) — Musul meb'usu Rauf Beyle haremi bir otomobil seyyahall csnasında ve Kamışlı kasa- bası civarında yedi müseliâh şaki tarafından — soyulmuşlardır. Eşkiya her iki yolcuyu bir don bir gömlek denecek bir halde çırçıplak birak- mışlardır. Yapılan kikatta bu soygunun Eşyeyh Miskal aşireli tara- apıldığı anlaşılmış eşyalar lat rdat edilmiştir. 3 — Ayda elime 40 lira geçmiyor, — borçları nasıl meli? bile öde- azdr Ola Fiasan Böy Diyor Ki | İ a -— — . . Hasan Bey — Hemen bir yık başı piyangosu ak..