25 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Dünya Matbuatındı GÖRDÜKLERİMİZ Bu Sayfa “Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dürya Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Matbuatını Size Getirir. ALMANYA'DA FIRKA KAVGALARI Hitler fırkasındaki kavgâları anlatmak maksadıle !' 2 bir Alman mec- muzsında çıkan yakarıdaki karikatür, bize Hitler fırkasın:n iç yüzünü göstermektedir. Avrupalıların Inandıkları Bazı Garibeler Bir Alman gazetesinde ; ör düğümüz şu batıl itikatlardan bazılarını, Avrupalıların inandık- bazı garibelere bir misal olmak üzere naklediyoruz : Bardak kırılması saadete alâ- metlir. Ayna kırılırsa yedi sene felâket var demektir. Bir masanın köşesine oturmak, yedi sene izdivaç İçin beklemeyi İntaç eder. İki kişi ayni zamanda ayni şeyi söylerlerse, ikisinden biri evlenecektir. Sol kulakta bir çınlama İyiliğe alâmettir. Sağ kulakta çınlama fenalığa elâmettir. Rüyada ölüm görmek uzun ömre delâlet eder. Yoldan kara kedinin geçmesi fena alâmetidir. Burunda kaşıntı bir hayir alâ- metidir. Sol ayağın uyuşması iyi, sağ ayağın uyuşması fonadır. Avucun kaşınması paraya de- lâlet eder. Birayı dökmek hayir alâmeti- dir. Bira dökülünce derhal par- mağı batırıp kulağın arkasına slir- mek lâzımdır. Tuz dökmek evde kavgaya delâlet eder, Sabahleyin ihtiyar kadına ras- gelmek felâkettir. Bundan kur- tulmak için yere Üç defa tükü- rünüz. Gündüz iki Fransız rabibesine rasgelmek felâket alâmetidir. Alacaklıya rasgelmek talisizlik -îtaIYa’da î' Kan Dökmeksizin Ameliy-t Yapıyorlar Cerahi fenni yeni bir harika baber veriyor. Londra hastanelerinden — bi- rinde kan dökmeksizin ameliyat yapman.n usulünü keşfetmişlerdir. Bu muvaffakıyetin sırrı kulla- mılan bıçaktadır. Bu bıçakla ya- pılan ameliyat esnasında kat'iyen kan akmamaktadır. Ameliyat yapılan — bıçaktan elektirik cereyanı geçilmektedelir. Bu elektrik cereyanı cildin temas ettiği kısmı ısıtiyor. Eti yarıyor, sonra tedavi ediyor, bu suretle kan akmağa vakit bulmadan yara kapanıyor.Bu sayede evvelce beyinde yapılması tehlikeli görülen atne- liyatları da yapmak mümkün olacak- tır. Netekim geçen hafta Lond- ra hastanesine ümitsiz derecede hasta bir adam kabul edilmiş, saatlarca süren ameliyattan sonra bu adam kurtarılmıştır. Kurtula- bilmesi de bu elektirikli bıçakla ameliyat yapılması sayesinde müm- kün olmuştur. Beyninde ur bulunan bir mw allime, birgün süren bir ameliyat yapmışlar ve adamcağızı kurtar- mışlardır. Yine bir kadının beynindeki ur yedi saat süren bir ameliyat» tan sonra çıkarılmıştır. Bu yeni bıçakla ameliyat teh- likesi büsbütün azalmıştır. PI alâmetidir. Bunun önüne geçmek için görmemezlikten geliniz. Başkasının aynasına bakmak, onun takdirkârlarım elinden almak demektir. İtalyada kızlar için ayrı Faşist teşkilâtı vücude getirmişlerdir. Bu teşkilâta girmek için oa sekiz yaşını bitirmek lâzımdır. Teşkilâta giren kızlar böyle öpüşmektir. merasimle kabul edilir. Merasimden biri de Faşist Kızlar Avrupa Karikatürleri İran Petrolleri İran — petrolleri — meselesinde İng'luıu ile İran arasında ihtilâf olduğu gibi, İagiltere ile Amerika arasında da anlaşamamazlık var- dır. Bu karikatür petrol kuyuları etraf.ında yapılan kavgayı gös- termektedir. Bir Rus Karikatürü — Ana bu adam besap hocası mi ? — Nerden bildin. — Baksana — göğsünde cem işareti var. “Alman Karikatürü — a Ellar yukarı | — — e Neye Daha çok Şaşarsınız?| — Her qıykıitlilîço pahalı- laşıyor, şaşılacak şey — Her şey gittikçe ucuzlasa daba fazla hayret etmez misin? Üst Katına Makaleleri Bulacaksınız. Otomobille Çıkılan Mağaza İngiltere'de Yapılmakta Olan BuMağa- zanın Her Katında Otomobil Yolu Var Bu, dünyanın en garip mağaza- vdır. Londrada yapılmaktadır. Mimarı, İngilterenin en meşhur mimarlarından biridir. Bu bina yedi katlı olacaktır. Her katın etrafında bir otomobil yolu — bulunucaktır. Bu — yolda otomobiller işliyecek ve müşteri- leri istedikleri kata çıkaracaktır. Otomobiller bir yoldan girip başka bir yoldan İneceklerdir. Ayrıca — binanın — ortasında merdivenleri bulunacak ve isti- ler buradan da yukarı çıka- ecekler. Yahut asansörle de istenilen kata çıkılabilir. Bu mağazanın diğer bir hw susiyeti de damının bir tayyare iniş merkezi olmasıdır. Yakın bir istikbalde dimdik inip çıkan tayyareler çok kullanılacağı için bu tayyarelerin mağazanın da- mına iİnmeleleri mümkün — ola- caktır. an:, hiıııdçellk ve camdan yapılacak, gündüz ve gece ten- vir. edilecektir. İnşaat gîıir sene zarfında bitecektir. Milli Çin Hükümetini Do- landıran Bir Kurnaz - |Hükümeti 30_Milyon Dolar Dava Eden Adamın Meteliği Yokmuş Millt Çin bükümeti, Japonya ile giriştiği mücadelede ona mü- him bir para yardımı vadeden gayet cüretkâr bir kurnaz tara- fından dolandırılmıştır. Mesele şudur: Çinin Şantung vilâyeti hak kından Liyam-Ço-Yu namında bir adam, bir gün, o vilâyette çıkan Çin gazetelerine birer mektup göndererek vatanın giriştiği cidal- de muvaffak olması için Nankin Milli Çin kükümeti emrine tam 30 milyon dolar para tahsis etti- ğini — bildirmiştir. Liyan-Ço-Yu, bu mektubunda, verdiği para kâfi gelmediği takdirde bir oka- darını daha — babşedebileceğimi kaydediyordü. Bu hâdise üzerine Çinli ga- zeteciler, bir çekirge sürüsü gibi bu vatanperver Çinlinin etrafını alm şlaadı. Her hareketini, her sözünü kaydetmek suretile günün bu yeni adamına baş döndürücü bir reklâm yapıyorlardı. Ayni zamanda Şantung valisi da hükümet merkezini hâdiseden haberdar etmişti. Nankin hükü- meti, derhal bu adamın emrine hususi bir vagon tahsis ettirdi, kalabalık bir. maiyetle Nankine hareket etti.Şimdi Liyan-Ço- Yu'nun senasında bulunmak sırası Şang- bay, Nankin ve Hankeu gazete- lerine gelmişti. Ayni zamanda Nankin maliye nazırı M. Soong valanperver zengin Çinliyi hükü- met hesabına birinci sınıf bir otelde misafir etti. Oturduğu otel, ziyaretçilerden bir arı kovamı baline — gelmişti. Hergün — bir jeneral veya siyaset adamı M. ujan'ı davet ediyor, şerefine muhteşem ziyafetler veriliyordu. Bu baş döndürücü parlak hayat Üç hafta kadar devam ettikten Bir. Çin ınlıınıl. çıkan da- landırıcı Wle Ceneralın Mülâkatları sonra Nankin Maliye Nazırı bir gün M. Lujan'ı hususi surette ziyaret etti, vadini yerine getir- mesi zamanının geldiğini batır- lattı. Fakat M. Lujan şu cevabı verdi : , “ — Bu paraya ait çeki ancak Jeneral Şang - Kay- Çek'e werebilirim. ,, Fakat Jeneral Şang-Kay-Çek Nankin şehrinde değildi. Han- Kev'da bulunuyordu. M. Liyan yine hususl bir trenle Nankinden hareket ettirildi. Jenerala mülâki olmak Üzere Hankeuye gitti. Fakat orada, meteliksiz. bir. do- landırıcı olduğu anlaşıldı. Fakat hakkında yapılabilecek — birşey yoktu. — Jeneral Şang-Kay-Çek vak'ayı hükümet merkezine bil- dirmekle beraber dolandırıcıyı da kapıdışarı etti, ve mesele, umumi bir kahkaha tufanı uyandırarak bu suretle kapanmış addedildi.