26 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

26 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

26 Kânumuevvel özelküa aa Brerk Hergün ıı;'_;._* - MündePteattmızın çoklu- gundan — dercedilememiş- tir. Ağaç Kesmek Yasaktır Bogazda ve adalarda sahipli arazide de olsa ağaçların kesik mesi menedilmiştir. Ağaç kesen- derhal Adliyeyo verilecektir. S. Şükrü Bey Millet Meclisinde Borçlar Meselesini Anlatacak Ankara, 26 ( Hususi ) — Pa- ris'te borçlar meselesini müzake- re etmekte olan Saracoğlu Şük- rü Bey şehrimize hareket etmiş- tir. Şükrü Beyin borçlar meselesi hakkındaki izahı Mecliste tatilden evvel dinlenecektir. Boraet Kazandı Dün ağır cera mahkemesinde üzerinde (20) çaket kaçak eroin bulunmakla suçlu Üsküdarlı Salih oğlu Hüseyin'in sına devam edilmiştir. Mahkeme Hüseyin'in erocini satmak kastile taşıdığı ve saltığı hakkında vic- | dani kanaatini tatmin edici delil- ler — bulmadığı - için karar Vvermiştir. Taksilerin Muayenesi Şehrimizdeki bütün taksi sto- bu sabahtan boya muayenesine tabi tutulacak, mobilleri son talimatnameye göre olanlar çalışmaktan men- nedilecktir. Ereğli Şirketi Kaçakçılık Cürmünden Beraet Kararı Aldı Gümrük İdaresi geçen sene Zonguldak limanında batan Hacı zade vapurunun vinçlerini güm- rük resmini vermeden çıkardıkları ve kullandıkları için Ereğli kö- mür şirketl ile şirketin memur- an Salih reis alehine bir ve Adliyedeki İbtisas mahkemesine vermişti. İhtisas mahkemesi — dün bu dava ile meşgul olmuş, neticede kaçakçılık sabit olmadığı - için beraet kararı verilmiştir. Bir Müracaat Samsunlular Şeker Fabri- kası Açılmasımı İstediler Öğrendiğimize göre Samsun tacirleri ktısat Vekâletine müra- caat ederek Sıvasta bir çeker yab- rikası açılmasını temenni elmiş- lerdir. Samsunluların yaptıkları tetkikata göre, Sıvas mıntakası paucar ziraatine müsait olduğu gibi amele ücretleri de ucuzdur, Aynı zamanda Sıvasta açılacak fabrika dolay sile Kars, Artivin, Erzurum ve Van gibi - vilâyetler de ucuz şeker todarik edebile- ceklerdir. İktisat Vekâleti bu me- seleyi tetkik etmektedir. Türk Tütünü Çin Tacirleri Bizden Tütün İstediler, Fakat... Bazı Çin tacirleri şehrmizdeki hracat Ofisine müracaet ederek Türk tütün lerini bildirmişlerdir. lilerin bu taleplerini yerine getir- mümkün — olamıyacaktır. ilen tütünler ucak mintakalar- dan geçtiği için | çürümektedir. Diğer taraftan bizim tütünler daha iyi ve bu sebeple pahalı olduğu için Çinde kullanılan Vir- Haya tütünlerine rekabet ede- memektedir. mevkufen dava- | beraetine | itibaren | boyan- | satın almak istedik- | Fakat Çin- | SON POSTA ı — | ıSon Postanın Resimli Makalesi W Hep Yarn | | — Bügünden memnun olan ar- 2 — Sokakta dır. Herkes yarın ve yahut İstik- balde herhanği bir gün emeline ka- olacağını ümit eder Ümütle yaşar, vuşarak mes'ut ve o Ankara, 26 (Hususi ) — Vekiller Heyeti dün | Relsicümhur Hı, nin riyasetinde toplandı, uyuştu- rucu maddelerin takibi meselesini ve bununla alâ- kadar olan iktısadi meseleleri görüştü. Verilen karara göre menfaatleri, beşeriyet etraflı bir ve ziral gerek milletin gerekse için bu hususta em yapılacaktır. ele evvelâ Halk fiırkasında mütsakiben — Millet —Meclisine intikal Vekiller heyeti programın ilk şeklini şöyle | etmiştir: görüşülecek, edecektir. tesbit Selânik 26 (Hususl) — Gömülcüne ve Selânik konsolosları, kendilerine gazeteci süsü veren iki kişi hakkında efkârı umumiyeyi tenvir etmiye lüzum görmüşlerdir. Yaptığım tahkikata göre hâdise şudur: Fahri ve Ziya isminde iki kişi bir müddet evvel İstanbuldan Garbi trakya ya gelerek oradaki şehir | we kasabaları dolaşmışlar, bu xziyaretleri esnasında kendilerini Türk gazetecisi diye tanitmışlardır. Bun- | ların kendi rivayetlerine göre Fahri ismindeki adam |— Bir Cinayet Fatsada Eşraftan Nafiz İstı'kraz Efendiyi Öldürdüler Fatsa 26 (Hususi) — Gavror | köyünden Hatip oğlu Celâl isko- lede Serdar zade Nafiz Efendiyi öldürmüştür. Katil cinayeti İşle- dikten sonra doğruca zab.taya teslim olmuş, cinayeti Nafiz Efen- dinin tagallübüne tahammül ede- | mediği için işlediğini söylemiştir. İ Gazi Günü — | Ankara, 26 (Hususi) — Yarın Gazi Hz.nin Ankaraya ilk ayak “astıkları güne tesadüf etmekte- : dir. Bu münasebetle büyük me- | rasim yapılacaktır. S LER Hâkimiyeti Milliye gazetesinde okudukı “Ankaranın Profesör Yansca tarafından yapılan plânı tamam olmuştur. Bu plân artık kanun demektir. Plânda bütün umumi ihtiyaçlar arasında çarşı, pazar ve han yörleri düşünülmüştür. Plânın tatbiki için de İmar Müdüriyetine kâfi kontrol aalâhiyeti verilmiştir. * Yalnız tatbikat ve bu salâhiyetler bir nokta da ISTER hükümeti ile Vasıf Bey lecek — otuz gezerken hep köşe başını dönünce, ve yahut gu tepeyl adet getirecek yenl yuşacağımızı — ranaederlz. l İtalya İle Müzakeresi î İtalyanlar Bizden Fazla Faiz İstiyorler Ankara 26 ( Husasi ) — İtalya Roma arasında eden istikraz müzakeresinde netice elde etmek Ümidi zayıfla- miştır. İtalyanın #on teklifi ver> milyon Türk sından 17 milyon İirasile İtalya | müesseselerine -olan kapatılması, Mütebaki 13 milyon lira da münhasıran İtalyadan ala- İNAN. #İSTER 3 — İnsanlar saadeti bilmezler, ümit arkasında koşarlar. giderken, — kırda öyledir, ellerineki hep hayâl ve aşınca bize sa- D ; bir. şeyle Vekiller Heyeti Karar Verdi: Uyuşturucu Maddeler Ticaretine Kar- şı Şiddetli Bir Mücadele Açılacak lesinin intacı, uyuşturucu maddeler yapan ve kapatılan İstanbulda üç fabrikanın bir daha açtırılmaması ve gizli imalâtın şiddetle takibi. Fakat tıbbi ihtiyaçlar — için |beynelmilel — bir fabrika kuruluncuya kadar Türkiye devlet inhisar- nda olmak Üzere bir fabrika açacaktır. Afyon ihracatı Hicari bir birlik halinde ve zer'iyat tahdit edilecek. Esrar çıkarılan Hint keneviri Türkiyeye ekilmiyecek. Uyuşturucu mad- de — kaçakçılığı İhtisasi mahkamelerine verilecektir. eninsanlığa büyük hizmeti yapmış olacaktır. yapnlar Gümülcüne Ve Selânik Konsoloslarımız İki Gazeteci Hakkında Tebliğ Neşretti “Akşam,, , “Ziya,, ismindeki de “La Türti Re- nova ,, gazetesinin muhabiridir. Bunlar tu un altında Garbt Teakyada hararetle karşılan « Jar, fakat buraya geldikleri zaman işin rengi değişmiş- tir. Çünkü Türk kontolosu, bunların dolandırıcı olduklarını ilân etmiştir. Ayni şekilde Gömülcine Türk konsolosu da bir tebliğ neşretmiştir. Halbuki bunların ellerinde hem mezkür gazete- lere, hem de İstanbul matbuat cemiyetine mensup olduklarına dair vesikalar vardır. İskân İşleri Müfettişler İzmirde Tetki- kat Yapmıya Başladılar | Müfettişleri İskân — darresindeki | teftişlerine devam etmektedirler. Bu teftişlere çok — ehemmiyet verilmektedir Kemalettin SamiPş. Berlin büyük elçimiz Kema- lettin Sami Pş. şehrimize gelmiş- tir. Mumaileyh birkaç güne kadar Ankara'ya gidecektir. ge ——— — —— — cağımız mallara verilmesi tarzn- dadır.Buna rağmen İtalyanlar çok faiz istemişlerdir. Alâkadarlar neti- ceden ümitsizdir. sefirimiz cereyan bir lira- borcumuza İNAN, İSTER İNANMA! aksayori Dükkân yapılmıyacak yerde herhangi bir zat evinin bir odasının, baran birkaç odasının duvar- larını yıkarak dükkân olarak kullamıyor. Yabut garaj müsaadesi alarak bahçesinin be kenarına kurduğu yapıyt dükkân olarak kiraya veriyor. Bu emrivakiler Yenişebiri mabvetmektedir. Lozaan meydamı bir mer- beleye dönmüştü: Bizlm şehir mize artık, İNANM. idare | Türkiye bu proğramı talbik etmekle | İzmir, 26 ( Husus! ) — Mülkiye | | | | e Sayfa 3 f ee —-. Sözün Kısası Takdim Etmeğe, Unulm(ıga Ve Dalgınlığa Dair.. M. N, —« Bazı kelimeler, türkçeye ya bancı bir mâna içinde Bazıları kullanıldığı değiştirilerek yabancılaştırılır Bendenizde — böyle — kelimelere tahamımlil edemem. Ne görmiye dayanırım, girer yerler ne okumaya, ne de duymıya, Sinema perdelerindeki “Metre | Goldvin Mayer takdim eder,, , * bilmem ne kardeşler takdim eder,, “falan kumpanya takdim eder,, cümlelert bu kabildendir. Esasen ben, "takdim,, kelime- sine bir türlü 1sınamamışımdır. Eskiden padişaha verilen jurnaller için kullanılan bu kelime, daha sonra, biz garp adetlerini tatbike başladıktan sonra yepyeni bir mâna aldı: — Size arkadaşım takdim ediyorum. — Size Kurzinim Jaleyi tak- dim ederim. — Size karımı takdim ede- yim: Gelsene Selmin! llk za- manlarda “prezante etmek,, şek- linde söylenen — bu mı nedense, — tutunamadı; takdim etmek oldu. Bir dostun bir dosta, bir zev- cenia bir arkadaşa, bir Kuzinin bir akrabaya takdim edilmesini yadırgayor değilim; fakat neden- se, kelime sinirime dokunuyor. Sonra “takdim,, kelimesinin kötü tesirleri bu — yadır- Bazı — dalgın Abdiyi Üzerimde kalmış de var da galiba gamam — ondan. günlerimde, bana takdim edilmiş bazı — aşinaları ta- nıyamadım. Bunların içinde genç, ihtiyar, kadın, erkek her cinsten vardı. Çok defa duyduğum hica- bı. gidermek, kusurumu bağı latmak için baş vurmadığım çare kalmadı. Onun için “ukdi duyar duymaz yüre — Hop! Eder, — Eyvah, derim, yine biri- sile tanışacağız ve günün birinde kendisini tanıyamazsam mahcup olacağım. Unutkanlığın Allah bolâsını versin. Dalgın ve ehbabı bol bir adamın bir dostunu bir dostuna takdim etmesi de bazen bir fecia olur. İki dostunuza tesadüf ader- siniz. Birisi mektepten, öteki as- kerlikten çan ciğer iki arka; Bunları biribirine takdim od ceksiniz. Kör şeytan, tam o sıra- da birisinin, yahut ikisinin adını » kelime: inl hatırınızdan — çıkarır. Dalçınlık her zaman Emrullah Efendiye bitişiğin cebinden fıstık ikram eden hayırlı bir şey de- ğgildir. Bazen adama kan ter, hatta gözyaşı döktürür. Kötü şeydir vesselâm. Dalgın- hıkla, unutkanlığın boy boy nü- muneleri vardır. Hatta bazen Toros dağlarındaki “ Bilemedik ,, gibi —istasiyon isimlerinde — bile bukör olmayası kendini gösterir. Irak'ta İntihap Mücadelesi Bağdat, 25 (Hususi) — Ya- kında meb'üs — intihabına başlanacağı hakkında Kıralın bir yeni | emri neşredilmiştir. Bütün firka- | mıntakası intihap mücadelesine hazır- lanıyorlar. lrak İçin Liman Kudüs, (Hususi) — — Filistin hükümeti Hayfa Hmamnda İrak hükümeti için serbest bir ticarat ayrılmıasını kabul | ebiniştir.