30 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

30 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

!O Gençlik Muvaffakiyet Tılsımı Sokakta, gözleri önünde ge- çen sahneyi merak ve alâka ile seyretmek İçin toplanan balk ara- sından bir delikanlı biçare bir ihtiyarın kendisinden daha kuv- vetli bir adam tarafından dövül- mesine dayanamadı, — kalabalık arasından ayrılıp bu yaşlı adamı kurtardı. İhüyıı; kendisini kurtarana karşı minnet ve memnuniyetini izah etmek için güçlük çekiyor- du. Onan koluna girdi. Mutlaka evine gelmesini, bir kahvesini | içmesini niyaz ediyordu. Kolkola veeski iki ahbap gibi konuşarak yürüdüler. İhtiyar Yahudi idi, Üstü başı temizdi. Nasılsa kendi- sine çatmışlardı. Haksız ve insaf- GZ surette uğradığı bu tecavüz- den çok korkmuştu. Ancak eve vardıkları zaman sükün bulabildi. Bu iyi kalpli gencin kim oldu- Kunu, ne İş yaptığımı sordu ve aldığı cevaptan memnun gözük- medi. Bu çocuk muayyen bir işe sahip değildi. Mütereddit ve kor- kak, tesadüfe terki nefsetmiş, talünin lütuf ve keremini bekli- yordu. İhtiyar ise antika tüccarı idi. Evinin her köşesinde eski | eserler, bedi! eşya ve nafis mü- zeyyenal vardı. Gence büyük antika salonunu gezdirdi. Ve bir köşede üstü tozlanmış küçük bir toprak bibloyu göstererek : İşte — servetimin — gırrı ... dedi, bayatta bütün kazancımı buna medyunum. Bu heykelimin kikâyesi uzundur. Vesikalar ile sabittir ki bu... şimdiye kadar sekiz sahip değiştirmiştir. Bu heykel kimin yanında bulunduysa sahibi mutlaka zengin olmuştur. Bana yaptığın bu büyük iyili- ğe küçük kir mukabele olmak Üzere sana bu tılsımı hediye et- mek istiyorum. Buna sahip olduk- tan sonra tuttuğun her İş seni servete götürecektir. Yalnız şuna etmelisin: Tılsım sana yardım edecekse bunun delili olmak Özere cebin- de bhiç ummadığın küçük bir para bulacaksın. Ondan sonrası ydptığın işte azaml ve musirrane sebattır. İhtiyarın —misafiri hayret ve taacecüöp içinde. Şaşkın ve karar: sızdı. Gördükleri olmasaydı duy- “gaklarının hiç birisine lı’ıınıııyı— taktı. Ertesi gün hayreli üç misli” artlı. Cebinde hakikaten küçük bir nikel para vardı. Artık şüphe yok tılsım oaa yardım edecekti. Bu tesadüfün üzerinden 00 sene geçti, on sene içinde haki- katen genç adam talli yenmiş, servete kavuşmuş ve hayatta mu- vaffak olmuşların sarasına girmişti. Muhitinde Büyük-bir tacir, nüfuzlu bir şahsiyet, itibarlı bir zengin olarak tamınıyordu. Bir gün batırladığı için ıhtiyar Yahudiyi gidip ;Ürmeyi düşündü, Aatikacının vexdine girdiği vakit ev sahibi misafiri tammamıştı. Genç zair: — Beni aatıl tanımazsımı ? Diyordu. Siz bena bir tılsun sermecaiş el idiniz? Siz bana ser> yYetleriln averını hediye etmemiş wi idinle? İhtiyar — Hayrek.. 'diyordu. Hayret. Bütüa bualuarmm doğruluğuna inxn- mektr şimdi ihtiyar güçlük «hk yortr Sonda tılarm diye verdiğim ı İzmit Gittikçe Güzelleşiyor SON POSTA Yalnız Elektrikler Sık Sık Sönmese, Yollar Çamurlu Olmasa... İzmit(Hususi)— Bir senedenberi şehrimizde müte- madi bir İmar faaliyeti — göze çarpmaktadır. İzmit körfezinin bu yeşil şehri ba- kımsız halini ya- vaş yavaş gider- mekte, yeni, yeni binalarla — gün geçtikçe bir ma- muüreye — benze- mektedir. İzmitte yapılan binaların ekserisi kârgir ve betondur. Bu se- ne yapılan binaların içinde Ulu Gazi İlkmektebi ile Adliye dairesi İskele yolunda, Demiryolu caddesinde yıpılıı evler nazarı ve Manisa'da Bir İdam Mahkumunun Aşçı Mehmet İsmile Yaşadığı Anlaşıldı Tefenni ( Hususi ) — Bundan üç sene evvel Burdur ve Tefenni havalisinde eşkıyalık ederek bir- kaç köylü ile bir jandarmamızı | öldüren Ahmet Bey oğlu Ali Bey © zaman giyaben idama mahküm olmuş, fakat bu —mahkümiyeti mütecakıp izini ve namü nişanını ortadan kaybetmişti. “Tefenmni'li Ali B.in ne olduğu bilinmiyordu. Geçenlerde — Manisa'da — bir cinayet İşlenmiş, bir adamcağız katil kasdile Aşçı Mehmet ismin- de birisi tarafından ağır surette mâhalleye yeni bir j yaralanmıştı. Aşçı Mehmet cere- yan eden mubakeme neticesinde bu cürmündea dolayi beş sene bapse mahküm olmuş ve Manisa hapishanesina konulmuştur. Aradan bir müddet geçtikten sonra öldürmek kasdile adam yaralamaktan mabküm olan bu aşçı Mehmedin evvelce şıyaben idama mahküm olan eşkıya Te- fenni'li Ahmet Bey oğlu Ali Bey olduğu hakkında bükümete bir ihbar yapılmış, yapılan bu tet- kikat — neticesinde de ihbarın doğru olduğu "tahakkuk etmiştir. Bu idam mahkümunun yeniden mubakemesi — yapılması - muhte- meldir. gey, çııuıdın adi bir. he esnada senin genç görüyordum. Önüne çıkmh mâ- nileri yenmek için yalnız derin bir ilimadı nefse ihtiyacın vardı. Maddi kuvvetine maneyi kuvvetini zammetmek İâzımgeliyordu. De- mek ki İyi teşhis etmişim, yanıl- manışım, neticeden memnunum, Bu genç adamın öğrendi hakikatl biz de bilelim.. Asıl tıl- sun bizim rubumuzdadır. Bir şeyi ister, yapmıya azme- der ve bilhassa nefsimize itimat edorak muvaffak olmak için gi- dilecek yollardan yürümiye Üşen- mezsek neficeye mutlaka İrişiriz. Nası! İstemok JAzımgeldiğini, hes | defi tayin etmenin usüllerini ve gidilecek yolların İstikametlerini beraber çöreceğir. İzmitin umumt manzarası dikkati tarafından beğenilmektedir. İzmite getirilmiye başlanan Pnşı suyu boru fırıîyıtı İıırgüll biraz daha İleri- lemektedir. İzmit yolları bozuk ve esaslı yapılmıya muh- taç bir haldedir. Yazın bir toz dumanı — balini alan yollar, so- kakalar kışın ça- murdan — geçile- miyecek derecede fenalaşmaktadır. Sık sk arızalar yüzünden — bir türlü — yanmıyan Elektrik bu son günlerde büsbü- celbetimekte —ve herkes| tün şikâyeti mucip olmaktadır. Bu baller, olmasa hiç şüphe yok ki, İzmit günden güne daha güzel ve cana yakı bir şehir olacaktır. — Cevdcı Yıkup | Kırşehir'de Maarif Ha- yatı Çok Canlıdır Kırşebir, (Hu- susi ) — Şehri- mizde — muhtelit bir ortamektep ve altı ilkmektep vardır. Bu mek- tepler şehrin dağı nıklığı ve talebe- nin çokluğu doe- layısile — ihtiyaca bütçesine Yenice - mektep daha in şası için tahsisat ayrılmıştır. — Bu bina yakında ya- pılacaktır. Bu sene yeni Maarif müdürü- müz Lütfullah Bey mektepleri sıkı bir kontrola tabi bulundur- makta ve mum tazam bir disiplin altında tedrisat Yalnız talebenin yaptırmaktadır. tahsili ile değil temizliği, intizamı, terbiyesi, ha- yatı ile de çok yakından alâkadar olunmaktadır. Pazartesi günleri her muallim sıra ile kendi mektebinde içtimal, ilmi, terbiyevi, ahlâkt konferanı- lar vermektedir. Bu konferans Dörtyol'da Portakal Fiatleri İyi Gidiyor Dörtyol, (Hususi) — Portakal almak için hariçten gelen tüc- carlar bu sene çok geç kalmış- lardır. Fakat alıcı geçen seneye nazaran daha çoktür. — Fiatler oldukça iyidir. Fiatlarin vaziyeti değişmediği takdirde hem tüccar hem de bahçe sabiplerinin yüzü gülmüş olacaktır. Yuhndıki resim, Yeşilyurt mektebi talebolerini muallimleri Naime Hanımla bir arada göster- mektedir. Alttaki resim, merker — mual- Hmlerini 'bir konferanstan çıkar- ken göstermektedir. Kastamonu'da Lise İzci qunlıh Yapıldı kırtı, (Hususi) — Kastamo- vu &;i gençleri arasında kuv- vetli bir izcl teşkilâtı yapılmıştır. Mektebin —skseri talebesi — İzci olarak — yazılmıştır. Teşkilât ta günden güne takviye edilmekte- dir. Bu teşkilâtın ilk oksersiri olmak Özere geçen halta bütün izciler yaya olarak birkaç saatlık mesafede bulunan “Koçoğlu,,na kodar yürüyüş yapmışlardır. Edirne San'atlar Mektebi Çalışıyor Edirne ( Husust ) — Mıntaka San'at Mektebi tedrisat atelyele- ri asri bir şekilde tadil edilmek-» tedir. Atelyelerin inşaatı biter bitmez mevcut — makineler ve aletler buraya getirilecek, yenl techizat ta ilâve olunacaktır. Ave rupaya sipariş edilen yeni makk neler gelmiştir.. Bu makineler atelyelerin inşasına kadar tedrk satın geri kalmaması maksadile bahçeye kurulmuş ve işletilmiye başlanılmıştır. Makinaların işletik mesi için elektrik fabrikasından yüksek tevettürlü cereyan al nmıştır Mektebin talebe kadrosu Diyarır bekir San'at Mektebinden gönde- rilen talebe ile 140 1 tecavülz etmiştir. Mektep Müdürü Ahmet Ferit Bey bu san'at yuvasıma için — geceli gündüzlü çalışmaktadır. Mektebin bir de spor ocağı vardır. Antrenmanlar rma muntazaman devam eden bu spor teşekkülü Edirnenin en kuvvetli takımmı çıkarmya nam- zettir. Mektebin elli kişilik büyük bir izci teşkilâtı da vardır. Mek» tep talebeleri köy inşantında tatbikat yapmakta ve modera köy evleri şekilieri vücude getir« mektedirler. Malatya'da Basıldığını Zanneden Kaçakçı Bir Zavallıyı Öldürdü Malatya (Hususi) — Adıyae man kazasının Hocaömer mahal- lesinden Mustafa oğlu Şeyho ila Eskisaray mahallesinden Mehmet oğlu Yusuf, Yenipmar mahalle« sinden Hüseyin oğla Mustafa, Sıratat mahallesinden Akl ı= Mühtedi Mehmet yer altında havuz kazarak kaçak rakı imal basıldıklarını sanmışlar ve kaç. mıya başlamışlar, içlerinden Şey- hoılı tabanca ile n—lığ_ | öldürmüştür. Kaçakçılar yakalamı mışlar ve İhtisas Mahkemesine verilmişlerdir. X4 Petülrkenin Sinan nahiyesi Müdürü Feyzi Beye kaçakçıları himaye için rüşvet aldığı tarrında iftira eden Nobutla köyündem Mehmet, Pireş köyünden Mustafa, annesi Elif, kır bekçisi Akh, Os- man, Mehmet İhtisas mahkeme- sine tevdi edilmişlerdir, İzmit'te Fırka Vilâyet Kongresi Yapıldı kazalardan gelen 55 ll—l—ıx iştirakile — yapılmıştır. Kongreye ııbıdınııııdıı;ıllhlh B:y faset etmiş ve diğer meb'usla- :ı"ıudın Ragıp, İbrahim, Süreyya Beyler de hazır bulum- muşlardır. İki gün devam eden kongre- de umum! heyete arzedilen dilek- ler tesbit edilmiş ve intihabat yapılmıştır. — Neticede — vilâyet idare azalıklarına Rifat, Zih- ni, -FHaydar Medih, Belediye Reisi Kemal, Raif Salih Beyler seçilmişlerdir. — Cevdet Yakup