30 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

30 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

X—ııı ve mühim bir bx'.sm dı'1 i münekaşası Cinsi terbıye bahsi Tenasül meselesinin çocuklara anneleri tarafından anlatılması
 Dün Ramazanın ilk ı günü idi: Sahurda | davul çalınmiyor Beyazıt sergisinden bir köşe — Ayasofyanın teraviye hazırlığı Dün
 Cinler, periler, Hızır aleyhisselâm ve .. Meryemana Bu asırda da hayale düşenler çoktur! Balatta Köprübaşı caddesinde 64 — 66

Ege güzeli Neriman H. İntihaptan sonra tahassüslerini, müsabakaya nasıl iştirak ettiğini anlatıyor. (Memleket sütunumuzda) 16 ıncı Yıl * Sayı : 5380 Y stan ile İ Terkos Belediyenin zekereler © Muhiddin B. müzakereler Terkos mukavelesi esaslarını bize izah etti Terkosün Belediyeye devri hakkında. ki itilâfnmneyi imza etmek Üzere geçen hafta Ankaraya giden Vail ve Belediye re- isi Muhtâğin Bay dün sabahki trenle avdet etmiştir. Muhiddin Bey öğleden sonra Beje- İ diyeye gelmiş ve bir müharririmize Terkos meselesi ile Ankarada takip ettiği diğer iş ler hakkımda şu beyanatla bulunmuştur: “ Terkos meselesi hakkında şirketle hükümet ve belediye ara- sında şartları tesbit edilerek ipti - dai bir mukavele parafe edildi. Parafe edilen nüshayı şirket mü- dürü M, Kastelno Paristeki mer - keze gönderdi ve bu metnin kat'i bir mukavele olarak imza edilme si için imza selâhiyeti istedi. Mesele devlet bütçesine de tealluk eden bazı safhaları ihtiva ettiğinden hükümetçe de Büyük Millet Meclisinin tasdik ve tasvi- Bugünlerde Türkiye ile Yuna- Mİstan arasında iktısadi müzakere- ler başlıyacaktır. Bu müzakerele- rin maksadı her iki memleketin ik- tısadi münasebatını cihan buhra- nından mütevellit yeni vaziyetlere ve ihtiyaçlara uydurmaktır. Geçen seneye kadar Türkiye i- le Yunanistan arasındaki iktısadi mübadele münasebatı hemen he- men normal ahval ve şerait içinde cereyan ediyordu. Fakat Yunan hükümeti mali vaziyetinin sev- kiyle harice kambiyo çıkarmıya - cak sürette gayet sıkı tedbirler al- dı. Bu tedbirlerden Türk — Yu- nan ticareti derhal müteessir oldu. Bir haldeki memleketimizden Yu- nanistana ve adalara son sene zar- fmda yapılan ihracat geçene 8€- nekilere nispetle belki yarıyı bul- maz. Vakıa Yunanistanın Türkiye ye ihracatı bizimki kadar değildir. Bununla beraber yeni ahval ve şe- raitin fena tesirlerinden Yunan ticaretinin zarar gördüğü de şüp- hesizdir. Acaba gerek Türkiye, gerek Yu- nanistan milli paralarını muhafa- za için tedbir almakla beraber her iki memleketin iktısadi münaseba- tı üzerine zararlı tesirler yapan se- bepleri ortadan kaldırmak, yahut bunların fenalrklarını mümkün ol- duğu kadar azaltmak imkânı yok mudur?. Bir müddet evvel Yunanistan di. ile Yugoslavya arasmda aktedilen bir iktısadi itilâf bu imkânm bu - | bine arzedilecektir. Bundan sonra lunduğunu göstermiştir. Çünkü her | dır ki mukavele bütün safhatını iki memleket Okendi ihtiyaçları İ ikmal etmiş olarak kespi kat'iyet için hâriğten getirecekleri bir ko-| edecektir. Bununla beraber şirket- sim eşyayı tercihan biribirlerin- | le aramızda hasıl olan mutabaka- den almak üzere anlaşmışlardır . | ta binaen Kânunusaninin birinci & CUMA, 30 - Kân İ Dün Ramazanın ilk İ günü idi: Sahurda Meryemana davul çalınmıyor mağ Beyazıt sergisinden bir köşe Dün Ramazanın ük günü idi, Bu münasebetle İstanbulun o kalabalık semtlerj evvelki akşamdanberi (çok daha kalabalıktı, Bilhassa Şehzade - başı, Aksaray, Beyazıt, Unkapanı, Eyip, Kasımpaşa, Kadıköy, Üsküdar ve Beşiktaş taraflarında evvelki ge - ce bütün kahveler dolmuştu. İlk terari namazım okan halk camiden sonra geç vakte kadar kah - velerde vakit geçirmeğe gidiyordu. Akşamdan bütün mahalle bekçi - lerine verilen emirde davul çalınma - Cinsi terbiye bahsi Tenasül meselesinin çocuklara anne- hsin dünkü münakaşası Recep Beyin Nutku C. H..Fiykası umumi kâtibi Recep Beyin; Fırkanın Ankara Vilâyet kongresi münasebetile söylediği mühim nutuk 9uncu sayıfamızda, idare Telefonu: 24370 Cinler, periler, Hızır aleyhisselâm ve. Bu asırda da hayale düşenler çoktur! Balatta Köprübaşı caddesinde 64 — 66 numaralı evler peri ve cinler baskınına uğramışlar. Ev sahiplerinin iddiasına göre, on gündenberi esrarengiz ve görül - miyen eller tarafından her iki e- vin de kapıları fasılalı şekilde ça» bnmaktadır. Dün bir arkadaşımız bunların sahiplerile konuşmuştur. Bu ev « lerin birinde Nesim, (diğerinde Aron efendiler oturmaktadırlar, Aron diyor ki: “ On gündenberi sokak ka » pılarımız meçhul eller tarafından çalınıyor. Bilhassa geceleri kapı- lar fazla vuruluyor. Kapıların elektrikten sarsıldığını zannettik, Ayasofyanın teraviye hazırlığı ması bildrildiği için bekçiler camiler- de halka sahur vaktinde davul çık - muyacağını söylüyorlardı. Bu Ramazanın en mühim hususi- yeti İstanbul camilerinde Türkçe e - zan okunmasıdır. İstanbul müftiliği bunun için lâzım gelen hazırlıkları tamamile yapamadığından şimdilik büyük camilerde Türkçe ezan okun » mağa başlanmıştır. Diğer cami müez- zinleri de Türkçe ezanı öğrendikten sonra bütün camiler ve mesçitlerde de Türkçe ezan okunacaktır. Fransada Meryem ânanın göründüğü manastır ve rahibesi Muayene ettirdik. Fakat elektrik- ten olmadığı anlaşıldı. Korkuyo - ruz. Herhalde evimizi cinler bas- Bu anlaşma mucibince Yugoslavya Yunanistana kasaplık hayvan ver- - mekte, Yunanistan da bu hayvan- ların bedeli mukabilinde üzüm ve tütün gibi mahsuller göndermek- tedir. Bu noktai nazardan bakılınca Türkiye ile Yunanistan arasm - da da mübadele esasma müstenit bir itilâf aktinin pek kolay oldu. ğu teslim edilir, Türkiye Yunanis- tana her vakit olduğu gibi hayvan ve hububat verebilir, Buna muka- bil memleketimize hariçten gelen cam, şişe ve saire gibi bazı mevat Yunanistandan alınabilir, Yalnız bu mübadele tarzmın tatbikatını temin etmek lâzımdır. Mehemt Asım (AH tarafı 2 inci sayıfamızdadır) günü Terkos işleri belediye neza- iret ve mürakabası altında ve bele- diye hesabına tedvir edilmeğe baş lanacaktır. Şartlara gelince: Esas mukave- lename mucibince belediye şirke « tin son beş senelik safi hasılatın- dan en az ve en çok verimli senele- ri attıktan sonra geri kaln üç sene- nin vasati safi hasılâtmı senelik taksitlere esas tutmak, imtiyaz müddeti nihayetine kadar bunları senelik taksit olarak ödemek ve iş- letmiye yarayacak ambar mevcu- dunu makine aksamını, kömürünü ve kereste mevcudunu, mefruş bo- ruların bedelini defaten ödemek lâ zım geliyordu. (Muhiddin Beyin mukavele şartları» | na ait diğer izaahtı 5 inci sayıfa - mızdadır.) 1 Kânunusanide VAKIPta okuyacaksınız: semmenssasa esna eaaanmesesa seren ARNE me senaaeememnee arsa ee sas ANAMA ittihat ve Terakkinin elebaşılarından Cemal Paşanın hatıraları ve meşrutiyet devrine, harbı umumiye nasıl girdiğimize, barp içindeki fenalıkların mücrimlerine ait birçok vesikalar a — Selâmi İzzet'in çok şen ve son derece cazip romanı da pazar günü başlıyor. leri tarafından anlatılması münakaşası Muallim Nebahat Hâmit H. Bu fevkalâde şayanı dikkat mü- nakaşayı iç sayfamızda okuyacak- smız.. Dr. Fahrettin Kerim B., | Akıl Hıfzıssıhhası Cemiyeti , dün saat on yedide Halkevi salo- nunda umumi bir toplantı yapmış tır, Herkese açık olan ve bir çok ki» şinin hazır bulunduğu toplantı, sa- at on yediden on dokuza kadar sürmüş, tenasül terbiyesinin tari- hi, memleketimizde bugüne kadar tatbik edilen tenasüli terbiyeden alınan neticeler, tenasüli terbiye - nin nasıl yapılması lâzım geleceği konuşulmuştur. Celseyi doktor Fahrettin Kerim Bey açmış, sonra muallim Neba - hat Hâmit Hanım, kürsüye gele - rek, bu husustaki tetkiklerini ve | mülâhazalarını izah etmiştir. bir delilini ver... — Peki, söz vereyim !., tı. Geceleri uyuyamıyoruz. Baka» İm sonumuz ne olacak?,, Bu gülünç hikâyeler, dünya nın her tarafında, şu yirminci as sırda hâlâ işitilip duruyor. Biz burada periler, cinler ve Hızır aleyhisselâm şahitlerini dinler « ken Avrupada da sürü sürü azi » ! zeler ve Meryem ana bir çok din- darların karşısına çıkmaktadır. İşte bir tane daha: Son günlerde, Fransanın Bau - | reng eyaletindeki bir manastır çi- i varında da böyle garip bir hâdise olmuştur. Bir gece beş çocuk, Manastır- dan çıkıp evlerine (o giderlerken, bir ağacın dalinda, Meryem ana» yı görmüşlerdir. CAN tarafı 2 inci sayıfamıziladır) sanassmana ses Bana EE EEAE EEE EAA AKALAN