29 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

29 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Bugün Ramazanın ilk günü Dün atılan toplarla Ramazan ilân odildi Htar saat 16,47 de imsak saat 5,38 dedir 16 ıncı Yıl * Sayı : 5379 Oo Tahrir Telefonu: 24579 Mısırla Aramızda Mesele Kalmadı Terkos saya | MİSİR aa nd Mukabil notamıza eçerken cevabını dün bildirdi Senelerdenberi İstanbul hal - kı için uzun ıstırap mevzuu olan Terkos suyu meselesi (yeni bir safhaya giriyor. Çünkü bu suyun idareşi iki gün sonra Belediyeye Zeçiyor. Su işinin Belediyeye geç- mesi, hükümetçe mübayaa edilip edilmemesi her vakit bir müna - kaşa zemini olmuştur. Bugün ter- kos suyunun hükümetçe mübaya- Ası kararlaşmış, şirket ile hükü - met arasında bu hususta itilâf ha- sıl olmuş bulunduğu halde bile şurada, burada bu işin Belediye- Ye geçmesini doğru bulmıyanlar vardır, Bu gibilerin fikirlerine göre Belediye bu su işini şirket kadar da yapamaz. Terkos suyu Beledi- yeye geçerse şirketin idaresinden mütevellit şikâyetler eksilmez, ar- tar. Halk Dimyata prince gider » ken evindeki bulgurdan da olur. Eğer Terkos suyunun Beledi » yeye devredilmesi, bütün teşkilâ- tını bir iki gün içinde altüst etmek, bugün şirkette mevcut olan bü - tün memurları kapı dışarı ata - râk tamamen yeni bir nizam ve teşkilât kurmak demek olsaydı bu tarzda bir endişeye mahal ©- labilirdi. Fakat iş böyle değildir. İstanbul Belediyesi iyi bir karar Yermiştir. Şirkette çalışan bütün memurlar, bilhassa teknik işleri idare edenler ecnebi bile olsa muhafaza edilecektir. Yani Ter - kos şirketine vaziyet edilir iken mevcut idare makinesinin inti - zamana halel vermemek için her türlü tedbirler alınacaktır. Şim « dilik Belediyenin idaresi bir mü- rakabe suretinde vuku bulacak « tır, Esasen terkos şirketi hakkın- daki şikâyetlerin hemen ekserisi İdareye ait nizamsızlıktan ziyade : Su tesisatının maddi kifayetsizli. Zinden neş'et ediyordu. Bu şikâ- yetleri bertaraf etmek için şirke - tin iki milyon lira kadar sermaye sarfederek su tesisatını tevsi et - mesi lâzım geliyordu. Şirket bu Parayı sarfetmiyor, bunun için şirketin imtiyaz müddeti bitmek üzere olmasını sebep gösteriyor, Mehemt Asım (Devamı 2 inci sayıtada ) Hülâsası telgrafia gelen bu notanın ink iyi te- lâkki edildiği anlaşılıyor Ankara, 28 (A.A) — Öğ rendiğimize göre Mısır hari- ciye nezmeti cevabi molasını bugün Türkiyenin Kahire mas labatgüzarma tevdi etmiştir. Ankara mahafilinde iki hü- kümet arasında nota tealisine mevzu olan işin iki memleket münasebatınım . istilzam (ettiği veçbile dostane kapandığı ka- naati mahsus olmakta ve bun dan Kahire maslabatgüzarlığı: nin telgrafla bildirmiş olacağı cevabi Mısır notası hülâsasının iyi telâkki edildiği anlaşılmak- tadır. İki kardeş memleket müna- sebetlerinde (o ansızın » beliren bulatların bu suretle tamamile dağılmasından iki taraf efkâri umumiyesinin O(Oçok memnun olacağı hisso'unmaktadır. italya hazırlanıyor Tehlike var! İngiliz gazeteleri italyan dusunun manevrala- rindan kuskulanıyorlar Devletlir müdaiale etmeli italyan manevralarında bulunan başvekilleri .. İngiliz gazetelerinin istihba - rma göre İtalya hükümeti bütün (Devamı 11 inci sayıfada ) Karagöz VAKIT'te Ramazan gecelerini boşça geçirtmek için Sırf Ramazana mahsus olmak üzere okuyucu: larımıza Karagöz muha- vereleri vereceğiz. Bu muhavereler günün ha- diselerinden alınacaktır. Vakıt okuvucuları için bu güldürücü muhavereleri bu işte ih- tisası olan Osman Cemal bey yazıyor. Bugünkü nüshamı- zın Üçüncü sayıfasınca: IKokain, morfin, esrar yahut tımarhane - 1 perde | Bu muhaverede Keragöz ve oğlu dokter Mazhar Oz, Osman Beyle konuşmaktadır i edilmiştir. Kral Perşembe , 29 - Kânunuevvel öz imi an) - 1932 1 b 0940 ARS 18909478 A0 A BAN BERAEEE VEE MANUŞON 28NCEBBUA EMEA BRA8 SAN 080 BEY GELEVERA BOSNA LAL EAA AAA AAANES MARE EAEE Büyük Gazinin Ankaraya ayak basmasının 13 ünc dönümü münasebetile evelki gün yapılan merasim ZON Birdenbire duran kalp- leri yeniden diriltmek Profesör Kemal Cenap Bey bunu pek â'â mümkün görüyor Bir kaza veya ani bir darbe ile durmuş bir kalbi, bir iğne ile e - lektrikliyerek harekete getirmek ve binnetice insanları bir kalp darbesile nagihani ölümden kur- tarmak hususunda Amerikalı bir doktorun mühim bir keşifte bu - Tunduğunu ajans haberleri ara * sında görerek alâkadar olmuş ve dün bu cidden mühim mevzu ü * zerinde doktor Akil Muhtar Be « yin telâkkilerini yazmıştık. Ayni bahis üzerinde dün de tanınmış doktorlarımızdan Profesör Ke - mal Cenap Beyle konuştuk. De - ğerli doktor sorgumuza şu cevap- ları verdi: / — Yevmi gazetelerde bahsedilen tec- rübe, hayranlar üzerinde yapılan bazı teb kiklerden İbaret olmalıdır. Hasta olmıyan hayvanı herbangi bir suretle öldürerek te- vekkuf eden kalbini tekrar işletmek mâs- lesi, Fisiologiarm dalma yaptıkları işler « dendir, Hattâ canlı hayvanların kalplerini dışâri alarak tevakkuf ettikten, yani, öl » dükten sonra tekrar diriltmek ve vüculte- ki gibi işletmek, her seneki derslerimizde yapıla gelen bir tecrlibedir, Telgraf hava- dislerine bukarak Amerikalı mücerribin ne yaptığına vakıf olmağa imkân yoktur, An- Jağilan bu miücetrip, berbangi bir suretle öldürülen köpeklerin kalpleriri elektrik ce- reyanlle tekrar işletmeği ancak bir İlim ve deneme çtetrübe) meselesi şeldinde mü. talen etmiştir. Kalpten elektrik cereyanı geçirmenin çok tehlikeli olmazma' rağmen bahsedilen 2000 köpekteki tecrübe hetiçe - | Seri eğer ümit, verici ie, zannederim ki, Bulgar kabinesi istifa etti! Sofya, 28 (A.A) — Başvekil M. Mouchanoff, m My kabinenin isti- fasını krala ver- miştir. istifa kabul istişarelerine © başlamış, Sob- ranya reisi M. Malinof'u kabul etmiştir. MİŞ Istifa eden nigar baş vekil M. Mouchannl Şinsran, şen yazılar ve çocuk sayıfaları Sayısı Vi Kuruş “ldare Telefonu: 24370 İ Kimlerdir, Kemani Sadi Deniz kızı 13 yaşında halkın karşısına çıktı. Sadi Bey 12 yaşında .. Deniz kızı Eftalya Hanımın ko cası kemani Sadi Bey de kendi - sinde musiki istidadının nasıl u- yandığını şöyle anlatıyor: — Benimki hayli enteresandır. Evvelâ pederden irsen intikal'et- ti. Bizim peder İstanbulda musi - ki muallimliği ile tanınmıştı, İs - ü yıl mücerrip kâlbe verdiği elektrik cereyanını tehlikesiz bir şekle sokmuş olacaktır, Pu tecrübtlere Çkalbi yeniden diriltmekğ de - hillir, Sade kalp değil, dahr sair bir çok azayı da vücuttan dışarı çıkararak, görü nüşte ölü haline gelmiş oldukları hülde, Kemani Sadi B. mail Efendi derlerdi. Bir kaç ma Tuf musikişinasa da ders vermiş- ti. Bu itibarla evimize devrin en maruf musikişinasları sık sık ge lirlerdi. Musikiye meyil galiba çok din lemekle oluyor ve ilk örgüyü o örüyor. Hulâsa efendim, sekiz ya şımdan beri musikile meşgul olu ( Devamı 2 inci sayıfada) CEMAL PAŞA HATIRATI ittihat ve Terakkinin bu eleba- şısna ait hatırat münasebetile geçen devre ait birçok vesikalar, işitilmemiş vak'alar Profesör KemalCenap B, onları yeniden yaşatmak mümkündür. Bu gibi tecrübelerden hayalâta.. kapılmamak | 1 Kânunusanide Vakıt'ta — ve srük ölüma çare bulunduğunu #annet- * $ * İn CANIM AYŞE kesen ve mühim azada arıtk tamir imkân kalmıyan hastalıklarla, ve yabut yaş tesi Selâmi Izzet'in yeni Romanı rile mukadder âk'bete giden İnsanların vu suretlerle tekrar dirilepeklerine iranmayı - —1 Kânunusanide Vakıt'ta — miz, Deneme çtscriba) ilminin bize her gün getirdiği yeni tetkikler öçinde bahsedilen - Gen daha çok mühim mevzülâr varken, tel- grafların ve gümük' gazetelerin ba © kabil meşriyatile hayalila kapımak ancak hir fanteziden başka bir şey değildir, İ Doktor — Geliba yağlı bir sey yemişsiniz, midenizde ağırlık hisselmiyor musunuz 7 Hasta — Evet, sığır başı ,.