29 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

29 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

29 Künunmevvel 1932 Dam üstünde öküz barında Paris, Kününueveed ( (Masasi Muhabiri- Bülten) Geçen gece arkadaşımla bera- Şanzelizenin en meşhur “Ku tu,, larından biri olan “Lö Böf sür 16 tua,, yani tam tercüme ile üzerinde öküz,, e gitmiş- tim, Saat takriben on, cazbant ça” yor, ve dansediliyor. Kutunun küçük salonu gittikçe döluyor. Gelenler arasında meşhur sine - ma simaları da var. Rozengart otomobil fabrika - $ınm müdürü, sessiz film zama- Mında asri sinemanım perdesini aşındıran alman artisti Mari Kid. Kutuda bulunan bütün kadmla - Yin aksine Mari Kid'in saçları u- Zundur ve başıma topuz yapmış - tır. Arkasında siyah lâmeden bir suvare elbisesi, etrafına baygın Mazarlar atıyor... İlki dans arasmda bir aralık gözüme Paramuntun eski Müdü- rü Adolf Asso, hani şu şimdi Os- 80 film kumpanyasının müdürü ve sahibi olan adama ilişiyor. Sa ğında David Suhami, solunda soluk çehreli, dalgalı siyah saç- k, gri kompleli genç bir adam!.. Şey... Bu adamı tanıyorum her halde... Buldum. Harolt Loyt.. Eğer gözlüğü olsa herkes tanıya" cak.. Fakat hem onun gözlüğünü ancak stüdyoda çalışırken taktı - ğını biliyorum. Şimdi o da benim gibi danse- diyor, Gazetecilik damarım tut - Muş, yanıma yaklaşıyorum: — Gud nayt mister Loyt! di- yorum. Damma fazlaca sarılmış olan meşhur komik birdenbire başını çeviriyor: — Gud nayt boy! — Sizi tanıdığıma hayret et- mediniz? — Rica ederim kimse duy »- maşm, Fakat olan olmuştu. Zira bi - zim mükâlememiz “dam,, ları mız tarafından bir iki dakika i- çinde etrafa yayıldı, öyle müthiş bir süratle ki, şaşıra kaldım. Ar- tık herkesin nazarı onun masa- sına doğru çevrilmişti. Hele o yalnız kadınlar!.. Vay efendim vay... Baygın © gözlerin bütün füsunu, boyalı saçların bütün güzelliği hepsi hepsi ona doğru çevrilmişti. Harold Loyt benim bu muzipliğime epey kız. mış olacak ki, arasıra pek de se- vimli olmıyan nazarlarla bana ba or, Biraz sonra Mari Kid masa - #inr değiştirdi, meşhur komiğin Yanına taşındı. Ben fırsattan istifade ederek kulak kabarttım: Mari Kid (Harolda) Parisi seviyor musunuz? H — Çok, burada bir film çe- virmek isterdim. Cazbant gürültüsü... mükâle - me bazı zaman telsiz telefonda | dar. olduğu gibi yarıda kaldı. Noer'i yıldızlar nasıl geçirdiler? “Noel Baba,, sinemada Joan Kravfot, Amerikadan içki | yasağının kaldırılması için dua et- | karar vermiş ve çalışmağa başla - miştir. Greta Garbo, (Anna Kristi) de ki elbiselerini giyerek tenha bir de- niz kenarına gidip Noel babayı o- rada beklemiştir. | Moris Şövalye gece yarısı eve İ girmiş, gayet zengin apartımanı içinde, Pariste fakir bir mahhale- de oturduğu zamanı anmış ve “Va lantin) şarkısını söylemiştir, kıyor. Hemen hemen hiç konuş- muyor gibi bir şey, Hayret! İki şahsiyet arasında- ki fark tasavvur edilemez ka * Vakit ilerledikçe meşhir ko - i Harolt gülüyor, fakat hiç de | miğin gözleri büyüyor ve kadın- © beyaz perdedeki gülüş değil. | lara karşı gösterdiği müdafaa Yüzünde kalın ve derin hatlar | azalıyor. Bir buçuk saattir ken - İ Yar... arasıra kolundaki saate ba- disine tebessüm eden küçük fa - | Kliv Brook, Arapça öğrenmeğe | yak yememek için sabahlara ka - mıştır, Klark Gabi, Marlen Ditrih, sabahlara kadar sokaklarda ara - mıştır. Gari Kuper, ormanlar arasında ki evine çekilip, Noel babadan kendisine çocuğunu iade etmesini istemiştir. Malek, gülmüştür. Jorj Bankroft, bir kadından da- İdi kıyor. Zavallı Mildrid Harris... Aca- ba Holivuttaki villâsında iki yav rusunun yanında ne yapıyor. Belki çoktan uyumuştur.. Zavallı Harolt, ne kadar bü- yük insan olursa olsun, her şey- den evvel erkek.. Kutudan çıkarken oŞarlonun dar dua etmiştir. Duglas Ferbanks, yeni bir dev- riâlem seyahatine çıkmak üzere erkenden yatağına yatmışlır. Sabah olunca herkes uyanmış ve Noel babanın gelmediğini görerek hayret etmişlredri. Nihayet bir hayli araştırmadan sonra Noel ba» | ba bulunmuş, niçin gelmediği s0- | rulunca: — Sinemada idim, affedersiniz. | Diye cevap vermiştir. alı ay beraber yaşadığı hakika- ten bir kadm Romanyalı dilberle karşılaştık. Evet neden olmasın? Şarlo - dan sonra Harolt! İkisi de zen- gin, ikisi de meşhur. Fakat zannediyorum ki, bun- dan fazlası bizi alâkadar etmez. A. FUAT Istanbulda bir Yu- inan filmi çevriliyor oynıyan Yunan artistlerinden Beyoğlunda tiyatrosu trupu | madam Kivelli ile madam Koto- puli ve birçok Yunan (artistleri tarafından, “İpekfilm,, stüdyo - larında yunanca bir film çevrile- cektir. Bu filmin rejisörü de Ertuğ » rul Muhsin bey olacaktır. Yunan artistleri yeni senenin birinci günü, filmi çevirmiye başlıyacaklardır. Simdiden, kü- çük ve kısa tecrübeler yapılmış, memnuniyet verecek (derecede muvaffakıyet elde edilmiştir. Yunan filminin mevzuu, bir İngiliz eserinden alınmıştır. “ Janet, evleni- yor mu? Janet Mak Donald, Parite gelmiştir. Söylendiğine göre Ja - net, kendi işlerini idare eden Mösyö Riçi ile evlenmek için Pa- rise gelmiştir. Fakat, bu haberi, bizzat Janet tekzip etmiştir. Yalnız Janet Mak Donald, Fransada, Moris (Şövalyenin köşklerinden birisinde oturmak tadır, Sakın bu evlenme havâdisi sahi olup da Janet, şimdiye ka- dar beraber oynadıkları filmler» de büyük (muvaffakıyetler "kas zandığı ve evine misafir olduğu Moris ile evlenmesin! Malüm ya, Şövalye de bu günlerde karısın - dan ayrıldı. Ernst Lubiç Pariste Bir aydanberi, Lubiç Avrups- dadır ve Viyana, Londra, Ber - lin, Budapeşteye uğradıktan son- ra Parise gelmiştir, Lubiç Pariste ancak beş gün kalacak, sonra, kânunusani- nin 7 sinde Nevyorka dönecek » tir, on Lubiç, yirmi senedir Parisi görmemişti. Filhakika Lubic 912 senesinde tiyatro aktörü olarak Parise gelmiş ve orada “Sumru,, vodvilinde oynamıştı. Lubiç, en son olarak “Cennet te bir hâdise,, isimli bir film yap mıştı, Bu filmde Mariyam Hop- kins, Key Fransis oynamaktadır. Lubiç gelecek filmini en çok sevdiği artist Moris yapacaktır. Klara Bov, Londrada Uzun zamanlar (sinema âle- minden çekilmiş ve evlenmiş © - lan Klara Bov, Nevyorktan, ko » cası aktör Reks Bess ve iş ada- mı San Rokla beraber Londra, ya gelmiştir. Klara Bov, Amerikada yeni bir sözlü film yapmıştı. Bu filva henüz gösterilmedi. Fakat güzel artistin eskisi kadar (muvaffak olduğu söyleniyor. Mersin kurtuluşu filme alınacak Mersinde 5 ikinci Kânun 933 kur tuluş günü yapılacak merasim için içtima eden heyeti tertibiye o gü- nü mijli kıyafette merasime iştirak edenlere alayın bütün teferrüatı - nın filmi alınacak ve muhtelif şe- hirlerde gösterilecektir. Ayrıca o gece köylülere sinema binasında muazzam bir meccani müsamere verilecektir. Şövalye ile