29 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

29 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

GÖZÜ KULAĞI DİLİ KALKIN HATKIN HALKIN Sena & ati Da Va işleri telefenu: İstanbul — 20203 erkos Heyulâsını Gömdük! Terkos Belediyeye Geçti Terkos havuzlarından biri Terkosun belediyeye — devri hakkındaki itilâfname bir kaç gün evvel hazırlanmıştı. Şirket mümessili, — itilâfnamenin imzası için Paristeki meclisi idaresinden salâhiyet bekliyordu. Meclisi idare evvelki gün mümessile, bu salâ- hiyeti vermiştir. Dün Ankaradan — İstanbul zaran, itilâfname Nafın vekili Hilmi ve belediye reisi Muhiddin beylerle şirketin mümessili tara- fından imzalanmıştır. Bu İmza merasimi de ikmal edildiği İçin 933 senesi 1 kânunusanisinden itibaren Terkos şirketi filen be- (Devamı 19 Üncü sayfada ) ı belediyesine gelen malümata na- “Mühendis. Mektebi Darülfünuna İlhak Edilmemelidir ,, MühendisMektebiAlman- yada Da Müstakildir e ; #'hb» I TERNNOPRARE Dardifliinun binası Mühendis ve Dişçi mekteple- rinin Darülfünuna ilhakı tasavvuru Mühendis mektebi ve Darülfünun mubitinde büyük bir alâka ile takip edilmektedir.'Evvelki günkü nüshamızda — Müderris — Hüsnü Hamit ve Mustafa Hakkı Beyin ( Devamı 13 üncü sayfada ) Yılbaşı Piyangosunu | Kazanı;-sam p Aç Ço cuklarıma Sıcak Yemek Yedireceğim Dünkü nüsha- mızda bazı ma- ruf doktorlarımız yılbaşı — piyan- gösunün — büyük Ikramiyesini ka- zandıkları — tak- dirde hastaneler yaptıracaklarını , içki mücadelesi için çalışacakla- rını — söylediler, Bugün de —Ali Paşanın, Halk Evi Reisi Hâmit Beyin, Mazhar Osman Beyin, Müderris Köprülü zade Fuat Beyin, Dünya güzeli Keriman — Hanımın büyük ikras Köprülü Zade Fuat B. ve Keriman H. miyeyi kazanır- larsa noler yapa- caklarını okuya- eaksınız. Hilâliah- mer Cemiyeti Re- isi Ali Paşa di- yör ki: — Kendimi uzun senelerden- beri başında bu- lunduğum Hilâli- ahmere - vakfet- tim. Eğer büyük ikramiyeyi kazanırsam alacağım 50 bin İliranın 10 — binini Hi- Mliahmere terkedeceğim. — Baş- ka — hiçbir yere teberruda bu- lunamam. Bu 10 bin lira ile evvelâ ( Deyamı 14 üneü sayfada ) — PERŞEMBE — Bugün Sayfa ——— — Ş Ramazan Bütün Cimıîîerdî Hazır- lıklar İkmal edildi Mubarek âlîamıııı bugün başladı. Camilerde dünden itiba- ren türkçe ezan ve kamet okun mıya başlamıştır. Mukabeleler- de Kur'anıkerim arapça okun- maktadır. Evkaf, 23 camide gü- | zel sesli hafızların — mukabele okumasını temin etmiştir. Müsa- it havalarda büyük — camilere Hirkçe — mahyalar kurulacaktır. ada; Filibeli Ahmet, Hay- ri, İshak, Maraşlı Ahmet cfen- diler, Sultanahmette; Hoca Ha- san, Hoca İshak, ve Hacı Mus- tafa efendiler vaz edeceklerdir. Piyango! Yılbaşı Gecesi Saat Onda Çekilecek İstanbul Tayyaro piyangosu ve muavini Hâmit Beyler birkaç gün sonra çekk lecek — olan yılbaşı — piyangosu için hummalı bir şekilde çalış: maktadırlar. Geçen sene yalnız 60 kişiye bnğuk ikramiye isabet ettiği halde bu sene 600 — kişye isabet edecektir. Bu sene yılbaşı için alınan biletler geçen — sene- kinin üç mislidir. Piyango yılbaşı gecesi saat 10 da çekilmiye baş- lanacak ve radyo ile Türkiyeye bildirilecektir. Yapılan bir İstatistiğe göre geçen yılbaşında onbin liradan aşağı olmamak Üzere 56 kişiye iki milyon lira ikramiye verilmiş- tir. Yılbaşı piyangosu hariç ok mak Üzere altı sene içinde 2481 kişiye 7 milyon lira çıkmıştır. Bearlari 10 kilye & çöz bin, 39 bin kişiye 200 bin. 54 kişiye yüz bin, 397 kişiye 15 bin ve 781 kişiye de on bin lira isabet et- miştir. Gayrimübadiller Yakında Mühim Bir Kongreia_pacaklar Gayri mübadillere yeni bono dağıtılıp dağıtılmaması meselesini konuşmak üzere yayri mübadi- ler 15 kânunusanide mühim bir kongre yapacaklardır. Bu - işin halli için gayri mühadiller An- karaya bir heyet gönderecek- lerdir. Bir Garibe İki Başlı, 6 Ayaklı Bir Buzağı Rize ( Husust ) — Kesmetaş köyünde bir inek iki başlı, altı ayaklı bir buzağı doğurmuştur. Buzağı ancak bir başı kesildik- ten sonra doğabilmiştir. Hâdise köylüler arasında efsanevi dedi- kodulara sebep olmuştur. Kânunuevvel 1932 ldara işleri telefonu: İstanbul — 20203 Fiati $ kuruş Bir Peri Hikâyesi! Balat Halkını Heyecana Veren Bir Hâdise! Periler Bir Evin Kapısını Çalıyormuş! Perilerin musallat oldukları ev Bir peri hikâyesi birkaç gün- Bu efsaneye göre Balat'ta denberi Balat ve civarında otu- | Köprübaşı caddesiade 64 ve 66 ranları heyecanla işgal etmek- | numaralı evlere periler musallat tedir. ( Devamı 12 inci sayfada ) . ——— — — DiplomatlaraHükmeden GizliKuvvetler Fransanın Makedonya İh- tilâlcilerine Bir Teklifi —33— Berndorf melerini mucip olmuştur. Dışarda otur- mak mecburiye- tinde bulunan bu mülteciler, mü- temadiyen tahri- kât yapmaktadır- lar, Bunların çer lışma merkezle- rinden biri de Bulgaristanın mer- kezi Sofyadır. Yugoslary a- razisi - dahilinde yapılan ve sonu gelmiyen silâhlı (Devamı 12 inci sayfada ) Yazan: Yugoslavya devleti, muhtelif Balkan milletleri- ni göğsünde taşır yan bir devlet- tir; Sırp, Hırvat, Sloven ve Make- donya millet ve cemaatları.. Kom- şu İtalyan hü- kümeti, Yugos- lavya ile derin bir ihtilâf — halinde- dir. Yugoslavyay idare eden- dik tatorya — idaresi, Jeneral Protogerof birçok Sırp vatandaşının civar memleketlere hicret ve iltica et- Vücuda Göre Tasarrı Ressam Şevket B. — Bu kumaş pek hoşama gidiyor amma yapılacak elbise çok pahalıya çıkıyor. - amma sizin de tasarrula, İktısada uyar vücu- dumüz kil..