29 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

29 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

“Son Posta, Holivutta hususl muhabiri Türk — gazetesidir. llvut mubabirimiz, ber bafta bize mektap Aleminin — içyüzünü bulunan — yegâne gönderir ve sinema anlatır. Sinema Yıldızları Neler Bilir? 34 Ramon Novarro Üstat bir musikişinastır. Gayet güzel piyano “çalar. Güzel yıldızlar ekseriyetle Novarro'nun evinde toplanarak onun piyanosunu dinlerler. | * Yeni yetişen ve büyük bir şöhret kazanan güzel Alman jyıldıza Dolli Has bir terzi kadar güzel elbise ve tuvalet diker. * Silviya Sidney iyi bir mu- harrir kadar güzel yazı yazar. 'Güzel Silviya boş vakitlerinde küçük hikâyeler yazmaktan çok boşlanır. » * Joan Kravfort çok güzel yemek pişirir. Bilhassa pasta ve tath yapmak hususunda bir aşçı kadar maharet sahibidir. * Fransız erkek yıldızların- dan Jan Gaben daima kitap okur. Bu artistin büyük bir kü- tüpanesi vardır. * Amerikan — yıldızlarından Greta Nissen mücevherattan an- lamak hususunda bir kuyumcu kadar ihtısas sahibidir. * Norma Şerer yağlıboya yesin yapmaktan çok hoşlanır ve bu işte muvaffak ta olur. : Askeri Filimler " San bir sene zarfında Alman- ya'da, Avusturya'da Macaristan'« da vo Çekoslovakya'da çevrilen filimlerin üçte birinin mevzuu asker! olduğu anlaşılmıştır. Bu filimlerin bazılarında hakik! a kerler ve büyük kumandanlar da rol almışlardır. Bütün Ha Birkaç sene evvel sossiz olarak seyrettiğimiz “ Şahâne Menekşeler ,, filminin Pariste sesli olarak çev- rildiğini evvelce haber vermiştik. Güzel ses ve güzel endamile meşhur olan İspanyol yıldızı Rakel Meller” in canlandırdığı “ Şahâne Menekşeler ,, de dilber yıldız Resmimiz filmden cazip- bir sahneyi gösteriyor. Yıldızla>r Bir Arada Sinema Yıldızları Büyük Bir Kongre Yaptılar Birkaç gün evvel Belçikanın Brüksel şehrinde büyük bir sine- ma kongresi toplandı. Avrupanın €en meşhur sinema yıldızları, er- kekli, dişili olarak bu koöngrede toplandılar. Bu suretle muhtelif memleketlerdeki — yıldızlar hem biribirlerini- tanıdılar, hem de kendilerini alâkadar — meseleleri görüştüler, sonra da güzel eğ- lenceler tertip ederek yine mem- heketlerine dağıldılar. Kongreden sonra yapılan eğlenceler çok höş olmuş, bilhassa biribiri arkasına birkaç balo verilerek güzel yıl- dızlar en son moda - tuüvaletlerle güzelliklerini teşhir etmişlerdir. Bu kongre ve eğlencelerde meş- hur yıldızlardan Rolan Tuten, Süzi Vernon, Arman — Bernar, Mona Goya, meşhur Fransız. ko- miklerinden Remü, Fernan Gra- vey, Lifi Burje, Hanri Rusel, Ko- kt, Jan Buvatel bulunmuşlardır. Bu eğlenceler arasında Ar- man Bernar'ın başına gülünç bir büdise gelmiştir. Arman sokakta yalmız başına dolaşırken bir ara- hk başmı ve hayretler içinde ka'mıştır. Çünkü meşbur artist o anda ar- kasında bir yığın çocuk toplar- mış olduğunu görmüştür. Çocuk- lar derhal Arman'ın etrafını sar- mışlar ve kendisine bir hikâye anlatmasımı rica etmişlerdir. Hiç şüphe etmeyiniz ki meşhur artist gocukların bu ricasını yerine ge- arkasına — döndürmüş I tirmiştir. Arman Bernar'ın bu eğlenceler arasında başına ikinci bir hâdise daha gelmiştir. Bir akşam baloda bütün genç kızlar Arman'ın etrafına toplarr mışlar, hepsi de ellerini öptür- mek istemişlerdir. Arman genç ve güzel kızların bu talebini ka- bul ederek memnuniyetle yerine gelirmiştir. Arman çok nazik bir yıldız olarak tanındığı için böyle bir talebe maruz kalmıştır. Yine bu toplantı esmasında | şöbretli artistlerden Rolan Tu- ten'in de başına bir hâdise gel miştir. Bir akşam güzel bir eğ- lence esnasında bütün genç kız- lar, ellerinde Rolan'ın birer fotğorafı olduğu halde artistin etrafına toplanmışlar, kendisinden resimlerinin altına- imza atmasını” rica etmişlerdir. Şöhretli yıldız genç kızların bu ricasını derhal kubul etmiştir. - Fakat bu suretle © gece tamam 480 İmza atmıya mecbur olmuştur. Süzi Vernon da tuhaf bir hâdiseye maruz kalmıştır. Güzel yıldız bir akşam kadın garsonlu bir lokantaya yemek yemiye girmiş, kendisini tanıyan kadın garsonlar derhal bir alkış tufanı koparmışlar ve güzel yıldızı, başlarındaki garson şapkalarım çıkararak selâmlamış- lardır. Fakat Süzi bu tezahürat karşısında çok heyecan duyduğu için o akşam yemek yiyeme- miştir. Son Davter |Amerika'da Bu İsimde Bü—'_ yük Bir Filim Çevriliyor Hollivut'da büyük bir filim çevrilmiye başlanmıştır. Çinlilerin hayatına aSit olarak yapılan bu filim çok büyük ve muhteşem sahneleri İhtiva etmek itibar'le senenin en büyük sinema eseri olacaktır. Bu filimin en müşkül sahneleri çevrilmiştir. Bu arada bir Çiali düğününü temsil etmek için alınan tertibat sinema kum- panyasına bir milyon dolar gibi muazzam bir masrafa mal olmuş- tur. Düğün 48 saat devam et- mekte ve bu sahnede 800 Çinli hazır bulunmaktadır. Fakat bu Çinlileri bulmak zannedildiği ka- dar kolay — olmamıştır. Çünkü kumpanya, San Fransisko şeh- rindeki Çin'li mahallesiadeki Çin- lilerden 800 erkek anğaje etmiş, bunlara İâzım olan elbiseleri de Çinden - getirtmiştir. — Marlen Ditrih *“Şarkıların Şarkısı,, İsmin- de Bir Filim Çevirecek Paramunt filim şirketi ile mu- kavelenamesini tazeleyen maruf Alman yildızı. Merlen Ditrih, Zu- dermanın piyeslerinden olan “Şar kıların şarkısı,, ismindeki Filimde baş rolü oynayacaktır. Bu filimin çevrilmesini, Marlen Ditrihin ya- kın dostlarından biri olan rejişör R. Mamulan idare edecektir. Nana Filimi M. Ğ.M. kumpanyası meşhur Fransız muharrirlerinde Emil Zola- nin “Nana,, ismindeki romanını filme almaktadır. Başlıca rolü Anna Sten ifa etmektedir. SİNEMA Rakel Meller, Süzan Biyanşetti Süsan Biyanşetti'nin de mühim | bu akşam en yeni filmlerden sesli * Tarzan ,, 1 gösterecoktir. | sineması senenin en şen filmi olan | | *Son Posta, halftada iki dele sinema sayfam — yapan, Bu sayfalarda dünyanın en yezi sinema — haberleri, — artistlerin hayatı ve sinama — âlemindeki eereyanlarından — bahsedilir. san'at - Sinemadan Nasıl İstifade © |Ediyorlar? Mevcut — istatistiklere —göre bütün dünyada en fazla sinema müecsşesesine malik olan memler ket Amerikadır. Müesseseden maksat sinema gösterilen salonu kaatediyoruz. Fakat Sovyet Ruse ya'nın bu hususta tanz'm ettiği proje —tahakkuk — ettirilebilirse, yakında Sovyet Rusya'daki sinee ma salonları da 30 bineç iblâğ edilecektir. Fransa'da — mevcut olanların miktarı ise sadece d binden ibarettir. Bu nisbetsizliğin sebebi şudur: Amerika hükümeti, sinemayı bir propaganda ve bir tahsil vasıtam baline getirmiştir. Mektep talebesine canlı olarak gösterilemiyen bütün eşya ve hayvanat, hayat faaliyeti, hep sinema vasıtasile göz önünde canlandırılmakta ve bundan pek büyük faydalar hâsıl olmaktadır, Ayni sistemi Sovyet Rusya da kabul ettiği için, sinema salonla- rının miktarını hayret verici bir dereceye çıkarmak — istemesinin sebep ve hikmeti budur. Ayni zamanda — Amerika'da — birçok meketepler — vardır ki, buradaki dersler, hep sesli ve sessiz sine- ma İle verilmektedir. Sinema salonlarının Fransa'da az olması, orada, — sinemanın — münhasıran ticar! sahada kalmış bulunmasıdır. Greta Garbo Gibi Amerika'da Ledi Abdi ismin de bir genç kız Greta Garbo'ya benzediğini iddia etmiş, yapılan tetkikat neticesinde yenç kızın bu iddiası tasdik edilmiştir. Haftanın Filmleri zi YER rolü — vardır. Bu hafta şehrimiz sinemalarında güzel ve büyük filmler görecejğin Arlistik sineması bu akşamdan itlbaren şen ve şakrak yıldır. Anal Ondra'nın “ Kiki ,, ismindeki filmini gösterecek, Operada da “ Morg sokağı cinayeti ,, İsmindeki büyük eseri göreceğiz. Glorya sineması Melek * Kadın asker olunca ,, filmile cidden musiki ziyafeti vermektedir. Elhamra ise İvan Mojukin ile Süzi Vernon'un şaheserleri olan “Meçhul Çavuş,, filmial göstermeke tedir. Resimlerimiz * Kiki ,, ve * Morg sokağı cinayeti ,, filmlerinden birer sahnedir.