29 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

29 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1SON POSTAJda Flanımleyze bülün gençlerin kalp ve eşk işlerinde en grenim? dert ortapıdır. Allenize, dostlarınızz söyliyemediğiniz çk dertlerinizi Hanımleyzeye yamınız, Hame- teyre ya her günkü sütunda veya busus! mek- tupla cevap verir. Hanimteyrenin fikirleri, birçek gençleri büyük müşküllerden hurtarıyor. Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız Kışlık Bırkaç Zarif mavi ipoktea piye- lecle dikile iştir. Ba elbise —için | genişlişinde — Vu- Maaştar iki buçuk merre (lzu -— e yelir görelştir. Büğmeler gümüşi meta dand r, albise için | ü rııı.nı- de kadi- dön esetra İlzımdar. Önunc Çocuklar, batta insanlar - iti- yatlarına pek düşkündürler. Eğer fena itiyatlar küçükten tashih edilmezse, bu ilânihaya böyle kalır. Çocuklarda parmak emme, tırnak koparma, kucakta uyuma gibi birçok Fena itiya! , hâsıl olur. Bunların önüne geçmek için çocuğa kal'iyon emzik ver- ııoııelı. Çocuk ıınjı ılqlrlı. Çocuklarda Fena İ—tiyatlarıh Elbise | Modeli 3 — Tiyatro v ! matine — dansanla * için elbisa. Mavi vemsnden — yacık muştır. Yakası kar dife ile — Örül süslenmiştir. — Be- Hnde de kadifedem Ka jsaştan 4 metre Tâzumdır. Geçiniz mütemadiyen emecek bir şey arar. Ya parmağını, yahut eline geçen berhangi bir oyuncağı emer. Çocuğun kirli elini veya mikroplu bir oyuncağı emmesi ona birçok hastalıklara mal olur. Bu sebeple çocuğun ağzına bir tey götürdüğünü görünce derhal menetmeli, Tırnaklarını koparan çocukları bu itiyadından menet- mek için ya ellerini mütemadiyen bir oyuncak veya diğer bir şeyle meşgul etmeli, Eğer bu da fayda fayda etmiyorsa, bir müddet ellerini bir kese içine koyup bağlamalı. Çocuk bu itiyadını unuttuktan sonra ellerini serbest bırakmalıdır. Çocukları kucakta uyutmak ta fena bir itiyadın tecessüsüne hizmet eder. Çocuk kucakta uyumaya alışınca, yatağına koyar koymaz uyanır. Yatağında yat- mak istemez. Bu sebeple çocuğu daha ilk gecesinden yatakta uyutmıya alıştırmalı. Ağlamasına ehemmiyet vermemeli. Bir müddet lğür nihayet ılıçır Çay Peçetesı Modelleri Çay peçeteleri şimdi muhtelif modellerle işlenmektedir. Şekiller peçetenin — bir köşesine — işler- mekhte, kenarları ajorla kıvrılmak- tadır. Pu verdi- ğgimiz model bir peçeteye nittir. Diğec — muhtelif moödelleri, gele- Büshalar mızda — vereceğiz. Çıy Url(hn ve peçeteleri pembe mavi veya yeşil ince ketenden | yapılmışt r. Kenarlarına ajor ye- beyaz ketenden parça da geçirilebilir. Bu parçalar ajorla bititirilir. Parlak koton d'olzer ile muhtelif renklerde işlenmiştir. Aradaki hatları göstermek için siyah veya diğer bir koyu renk kullanılmıştıe. Hor peçetenin hac- mi OMXOM. 18 dir. rine KADIN raris Moda Havadisleri * Paris 13 Birinci kânun: Bu se- ne spor elbiselerinde siyah mo- dadır. Biçimler etek, blüz, ve sü- | veterdir. Boyun şalı ve bere, tam | bir spor elbisesidir. Siyah elbise ile kullanılacak boyun şalları kır- mım ve gümüşüdür, bere de ayni renktendir. Blüzler — Geceleri giyilecek blüzler penbe tüldendir. Kolları karpuz koldur. Blüzler yakalı, ve göğüslerinde kocaman birer dü- ğüm vardır. Bo blüzlarla siyah kadifeden bir ceket giyilmektedir. Sabahlıklar : Sabahlıkların ya- kaları ve kol-kapakları ince kur- delâlarla sepet işi işlenmekte, ve bunların elrafına Üstiriç geçirik mektedir. Üstiriç dirseklere dahi geçirilebilir. Syolânin — iddiasına göre kadnlar sabahlıktan ziyade pijama geymekte devam edecek- lerdir. Bu #senekl pijamalarda erkek sporcuların geydiği Fanilâ- lardan yapılmakta, bacakları ga- yet geniş yapılmaktadır, Gündüz elbiselerinde kemer: Gündüz elbiselerinde gayet dar bronzdan bir kemer kullanılmak- tadır. Muhtelif renklerden göderi kemerler de modadır, Yıldızlarda Siyah Beyaz 'Modası Bu sene kışa rağmen beyaz ipekli, yünlü ve pamuk kumaşlar hâlâ modadır. Bilhassa sinema artistleri kışlık elbiselerini siyah ve beyazdan yaptırmaktadırlar, Anni Harding beyaz ipekli elbi- sesi Üzerine siyah yünden bir manto yaptırımış, mantonun içeri- sine elbisenin kumaşından beyaz ipek geçirmiştir. Yaka mantonun üzerine devrilince beyaz gözük- mektedir. Şapka da siyah ve be- yazlıdır. Mantoaun sağ kenarında görünen düğmeleride beyazdır. | dir, (SON POTA: #lükadar oden — movyulara ehemmiyrt vermektedir. Şimden senra haltada bir defa Kadıa sayr Yumız olacak ve bu sayfada şunlar bulunacaktır Güsellik meneleleri, son modalar, varun terbiyesi, —evinicin kadıslar ve geiç krdları her şeyden fasla güzelliği, ev idleri, el işleri ve aalire.. Gece Kuulanılan Kadın Çantaları Geceleri balolarda, — tiyatro, barlarda kullanılan çantalar bu Sene, geçen se- neye — nispeten gayet — sadedir. Fazla - boncuklu süslü — çantalar modasmı geçmiş- tir. Ekeeriyetle ipek kadife, yan kullanılmaktadır. Kadifeden baş- ka ermin çantalar, erminle ka- rışık kumaş çantalar da modadır. Balo - elbiseleri için en çok ku- lanılan — çantalar muühtelif renk krepdöşinden yapılan kübik çam- talardır. Boyasız Timsah Derisinden Çantalar Bu sene gündür kullanılan çantalar, geçen seneye nispetle daha büyük hacimdedir. Gündür çantalarında en mütcamil renkler kahve rengi, siyah, lâcivert, şa- gabi, gümüşi renkler vaya iki venkten — müteşekkil olanlardır. Gümtüş! çantalarda en moda olan timsah derisinden boyasır çanta- lardır. Eşek derisinden çantalar da vardır. Yılan derisinden çan- talar birinci derecede gelmekte- Afrika — timsahı, Şamelon, 'Du Sene Hangi Kol Çan- ' taları Moda Oldu? Anafort, Krokoril derileri çok kullanılanlardır. 1933 Çantaları 1933 çantalarında nazara çar- pan yenilik, çantaların açılıp ka- panması için yukarısına geçirilen kelebekler veya gümüşlerin, dok ma kalem ve kurşun kalem şek- linde yapılmasıdır. Bunlar hakikf birer kalemdir, icabında sahibi bunları mahfazalarından çıkarıp kullanabilir. Bundan başka bura- lara saat dahi konmaktadır. Çam- tayı âçıp saate bakmak, veya eldiveni çıkarıp kol saatine bak- mıya ihtiyaç yoktur. Bir de siga- ra tabakası şeklinde — olanlar vardır. Bu tabakaların içerisinde beş ilâ on siçara mahfaza edk lebilir. Ev Kadını_Neler Bilmelr Ev kadınının ecza dolıbı Her kadının evinde — lüzumlu vsczaları mubafara için bir ecza dolabı - olmalıdır.. Bu - dolapta | aspirin, sulfato, biramidoen, ton- türdiyot gibi eczalardan başka hidrojen bulunmalı, Çocukların ağzını bununla sik sik - bununla yıkamalıdır. — Permenganat — dö suda bulunmalı, bununla yaraları silmelidir. Asitborikle de görleri yıkamalıdır. Çorçeveleri nasıl temizlemeli? Poncere — ve lâvha çerçeve- lerini temizlemek için bir mik- tar suyun İçerisine ax miktar kükürt tozu, dört —doğranmış soğan İlâve ederek yarım saat kaynatmalı, soğuduktan — sonra yumuşak bir fırça ile çerçevelere sürmeli. Mendilleri nasıl — yıkamalı ? Mendillin — fena yıkamaktan bozulan — renklerini İlade - için, sabunlu su İle iyice yıkadıktan sonra, son çalkanacağı suya bir miktar hidrojen ilâve etmelidir. Saç frçalarım nasıl temizle- meli ? Saç Çırçalarını temizlemek için yağmur suyu içine bir mik- tar sabun rendelemeli, bir mik- tar da boraks tozü ve küfreyağı ilâve ettikten sonra fırçalaları bunun içerisinde yıkamalıdır. Güderi çantaları nasıl silmeli? Güderi çantaları, sıcak - sirkeye bir sünger batırarak silmelidir, iyice kuruladıktan sonra xeytin- yağ ve tuz ruhunu biribirine ka- rıştırıp, bununla — parlatmalıdır. Patatesi nasıl kızartmalı? Pa- tates kızartmak için evvelâ pa- tatesleri sıcak suda bir müddet tutmalı, badehu kabuklarını soy- malı, patatesleri — gayet — inca dilimler halinde kesmeli. Yağı tavada kızdırmalı. Mavi bir - du- man çıktıktan sonra patatesleri tavaya dökmeli, tahta bir kaşılda mütemadiyen karıştırarak pembe pembe kızartmalı, badehu taba- gn Üzerine bir. kâğıt açmalı, patatesleri kâğıdın Üzerine çe karmalı.