22 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

22 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Memleket Manzaraları İzmir'de Semtlerin İsimleri | Değiştirildi İzmir, (Husust) — İzmir şehir meclisi, İzmir gençliğinin dilek- lerini nazarı —itibara almış ve muhtelif semtlerin isimlerini de- ğiştirmiştir. Bu —meyanda — (Reşadiyejye (Güzelyalı) ismi verilmiştir. Li teyi aynen neşrediyoruz: Orhaniyet — (Kubilay), İkinci Süleymaniye: (Çimentepe), Dör düncü Süleymaniye: (Tınaztepe), Birinci Sultaniye: (Namıkkemal), İkinci Süleymaniye: (30 Ağustos), Esnafşeyhi: (Günaydın), Hasan- boca: (Efe), Sarıhafız: (Sarızey- bek), Hacımehmet: (Ömerseyfet- tin), Hurşidiye: (Yıldiz), Hatuniye: (Kemalyeri), Reşadiye: (Güzelya- h), Birincikarantine: (Savaş), Sü- Jeymaniye: (Metristepe), Beşinci- süleymaniye: (Çaldıran), Karataş Mecidiyer (Duatepe), Selimiye: (Yurtalan), Mahmudiyo: (Alisuavi), (Altay), Cedit: (Yeni), Selâtim (Yenidirim), Tamaşalık: (Gezme- yeri), Şeyhmahallesi: (Altınordu), Mir Ali: (Doktor Behçet Salih), Aziziye. Barbaros), İkincitepecik: (Yenimahalle). Bu liste evvelki gün vi makamımna tasdika gönderilmiştir. Tavşanlı'da Danimarkadan Gelen Bir Leylek Bulundu Tavşanlı, (Husust) — Mustafa oğlu Ali isminde bir avcı burada bir kartal tarafından parçalanmak Üzere bulunan bir leylek yaka- Tamıştır, leyleğin bacağında bir yüzük, bu yüzüğün içinde şu cümleler — yazılı — bir. — kâğıt çıkmıştır : P. Skov gaard R. 1413 Danlmark Avropa Bundan iki şene evvel de burada yine bir leylek tutulmuş, onun bacağından da böyle bir kâğıt çıkmış, yazılı adrese bir mektup gönderilmiş ve mufassal bir mektup alınmıştı. Bu mek- tuba nazaran Danimarkada bir kadın böyle yavru iken leylek- lere adresli bir yüzük takmakta ve uçurmaktadır.. Kadının bu husustaki tecrübeleri leyleklerin bangi havalide yaşadıklarını ve mekadar — mesafe — katettiklerini öğrenmek için imiş. Viborg İzmir’d_e Nu)fus Çoğalıyor, Doğanlar, Ölenler Ve Evlenenler İzmir, (Hususi) — Şehrimiz Nüfas Müdürlöüğü 1932 senesi nüfüus işlerine ait bir istatistik hazırlamıştır. Bu istatisliğe göre geçen sene İzmir ve mülhakatm- da 39140 erkek ve 3667i kz olnak Üüzere 7581 kişi doğ- muştur. Diğer taraftan ayni sene içinde 30190 erkek — 24491u kadın olmak Üzere 5468 — kişi ölmüştür. Bu yekünlara senede — nüfus artmıştır. Diğer taraftan 932 senesinde 2758 kız 395 dul olmak üzere 3153 çift evlemiştir. İ bir 2113 nazaran, miktarı MEMLEKET SON POSTA HABERLERİ BayburtElektriğeKavuşuyor Ve Tiyatro Binası Da Yapılacaktır Bayburt ( Hu- susi ) — Kaza- mızda söon gün- lerde — hummalı bir faaliyot baş- lamıştır. Her sa- P hada büyük ça-- | lışmalar ve fay- z dalı neticeler gö- | rülmektedir. Bay- burtta kış mev- simi bilhasaa ça- lışmak, didinmek ve uğraşmak mevsimidir. Hor tarafta — herkes kendi işinin da- ha ziyade terak- ki ve taalisi için bilhassa bu mevsimde faaliyete geçmektedir. Ticarethaneler, resmi ve gayri resin! müesseseler kışın yeni yeni neticeler elde edebilmek gayesile — durmadan — çalışırlar. Şebrin daim! intizam ve nezafe- tile çok alâkadar olan kazamız Belediye heyeti de daimt içtima- Tarına başlamıştır. Oldukça mü- him bir varidata malik olan Be- lediyemiz kasabanın İmarına ça- Malatya'da Muhtelif Katiller Hapse Mahküm Edildiler Malatya, (Hususi) — Gündü: bey köyünden Hasan oğlu A; metle beş arkadaşını soyan, eşya, soyan ve parala: Mirta oğlu — Ebuzerle rı.ı'ılıı.ıflıınıı Haso oğlu Abo ve Petrükenin Pazar- cık köyünde Hüseyinin oğulları Mehmetle Kiro'yu öldürmekten suçlu Mehmet oğlu Hüseyin ve Mehmet oğlu Ramatan yedişer buçuk sene ağır hapsa, Petürke- nin Poskiran köyünden Battal oğlu Ramazanı öldüren Bayram oğlu AH on beş sene ağır hapse mahküm olmuşlardır. Antalya'da Hilâliahmer Ve Halk Evi- Faaliyeti Antalya, 18 — Antalya Hilâ- Hahmer Cemiyeti bugün vilâyet kongresini yaparak Hoyeti mer- keziyeyi seçmiştir. Halk Evi Kü- tüphbane ve Neşriyat Komitesi gece açık okuma faaliyetlerine muhtelif semtlerde başlamıştır. Dün akşam Halk Evi — saloaunda Türk tarihi Üzerinde seri halinde konfera: verilmiye — başlan- mıştır. , Bolu'da Yeni Yapılan Sebze Hali * çıldı Bolu, (Hususi) — Belediye ta- rafından asri - bir şekilde inşa ettirilen yeni sebxe bali esnafa açılmış, gerek etraftan. getirilen, gerek şehirde — yapılan — bütün sebze ve meyva satışları halde yapılımya başlanılmıştır. Bu sene Boluda hiç kış olk- mamıştır. Havalar bir yaz ılıklığı ile geçmektedir. — V. S Bayburdun çalışkan Belediye Hoyati ve Beladiya Reisi lışmaktadır. Belediyemizin en mühim işle- rindan birisi elektrik tesisatı idi. Elektrik tesisatna karar veren Belediye şehir vo elektrik proje- lerini ikmal ile merkezi umumlye, ve Nafıa Vekâletine göndererek tasdik ettirmiye muvaffak — oldu- ğundan pek yakında tesisata başlanacaktır. Memleketimizin gençliği de bugünlerde birçok hayırlı işlerin halli için çalışmak- tadırlar. Bu meyanda Belediyenin malı bulunan — zahire am barların dan birini beş sene müddetle isticar ederek asri bir şekilde sinema, konferans ve ti- yatro binası hali- ne İfrağ etmek gayesindedir. Bayburtlular hergün yeni yeni evler vücude ge- tirmek ve şehri tezyin eylemek emelile çok çalış- maktadırlar. Bayburdun münevver gençliği pek yakında yurdun ür tünde kurulacak olan bu medenl şehirle ne kadar iftihar — etseler azdır. Yukarda da — yazdığım - gibi, elektrik tesisatının bir an evvel ikmal edilmesini ve sönük lüks lâmbalarından bir an evvel kur- tulmayı halk sabırsızlıkla bek- lemektedir. — Vamık Faik I —BAergam*aı;da Canlı Bir Maarif Hayatı Var Bargama muzsilimlerinden bir grup Bergama ( Hasusi) — Dil Derleme Heyeti hararetli ve hummalı bir faaliyetle çalışmale tadır. Heyet şimdiye kadar bin kelimeden fazla söz derlemiştir. Bunlar Maarif Vekâletinin tesbit ettiği usul — veçbile defterlere kaydedilmektedir. Muallimler — Birliği — senelik kongresini yapmış ve yeni idare — — Ö Adana'da Açıkgöz Bir Dolandırıcı Yakalandı Adana (Hususi) — Adana'da Cümhuriyet otelinde misafir bulu- nan antikacı Darende'li Münip Mustafa Ef.de birçok antika pa- ralar ve antika eşya bulunmuş, tetkik edilmek Özere Adana Mü- zesine verilmiştir. Mehmet oğlu İbrahim isminde birisi de bakırdan imal ettiği bir bilezigi altın suyuna batırıp altındır. diye kırk liraya başka birisine vermek suretile dolandr yıcılık yapmış, fakat yakalan« mıştır. — AX » .. heyetini seçmiştir. Reisliğe İkinci Mektep — Başmuallimi — Yılmaz, Kâtipliğe Zübeyde Hanım Mek- tebi Muallimi Lâtif, Vaznedarlığa Gazipaşa Mektebi Muallimi Or- mav, azalıklara da Maarif Memurü Şakir, 14 eylül Mektebi Bap- muallimi Mahmut Beyler seçik- mişlerdir. Cebelibereket'te Çocuklar Arasında Kıza- mık Hastalığı Çıktı. Cebeliberekot (Hususl) — cuklar arasında kızamık zuhur etmiştir. Şimdiye kadar 85 musap, & vefat kaydedilmiş- tir. Sıhbiye İdaresi hastalığın önüne geçmek İçin seri tedbirler almıştır. Cabolibareket'te Bir Temeli Cebelibereket (Hususl) — Halk Temsil Heyeti tarafından Halk Fırkası Spor Şubesi menfaatine bir temsil verilmiştir. Temsilde millt rakslar, numaralar, varyete- ler yapılmış ve “Kırkından Sonra,, isimli komedi oynanmışlır. Bir Kervan Hakkında Nurullah Ata Kafasının bayat 1&âflarla dolu olmasına rağmen, yalnız yaşına bakarak kendisini “ genç , sayan bir muharrir bana oldukça ağır bir bhakaret savuruyor. Benim kendisi hakkında söylediklerimi anlatan bir küçük yazının sonuna iri harflerle: “ Kervan Yürüyor , cümlesini ilâve etmiş. »Yine o muharrir yazısına, benim gibi sanatine hürmeti ob mıyan bir adamın ismini karış- tırmak tenezzülünde bulunmıya- cağını söylüyor. İkrah dinde o- madığı gibi tenkitte de yoktur; bazı arkadaşların: * Falandan bahse, filâna cevap vermiye değ- mez , sözlerine hiçbir. zaman iştirak etmedim. Bunun İçindir ki Hıfzı Oğuz Beyden bahsetmiş- tim ve “ Çığır , daki yazısına, hakaretine hiç aldırmadan, ce- vap vereceğim. (Hem o haka- rete nasıl aldırayım ?.. Zavallının canı yanmış, ne dediğini bilmiyor; şimdi benim İsmimi — yazmağa tenezzll etmiyormuş, fakat mec- açlığı ankete cevap vermemi, biri tabrirl olmak üzere, iki defa rica etti. Benim kendisi hakkındaki fikrim © zaman da şimdiki gibi olduğundan tahrir! ricasına cevap vermedim, şifahi- sine “hayır , dedim ). Niyetim * Çığır , daki hakar rete mukabele etmek değildir. Fakat o küçücük yazının içine Hıfza Oğuz B. kendi boyunu da geçen bir iddia sıkıştırmışı Ben, gençlerin hizmetini inkâr ediyormuşum, gençlerin düşmanı imişim!.. Öyle yal! Hıfzı Oğuz B. türkçeyi bilmiyebilir, söylediği sözlerin arasında hiçbir münase» bet bulunmasına lüzum yoktur; çünki o gençtir ve biz ona hayran olmağa — mecburuz. — Yazılarının karşısında derhal diz çökmerzsek bu gençliği kıskandığımızdan, yahut istihfaf ettiğimizden gelir.. A Beyim, pazardan hayvan mi alıyoruz ki yaşının azlığına itibar edelim? Hem sizin bütün gençler namına #öz söylemeğe ne hakkı- nız var? Yoksa müfus tezkeresi bundan sonra vekâletname yerine de mi geçiyor? Benim size söy- lediğim ancak sizin içindir; bir ikiz kardeşiniz varsa onu bile — alâkadar etmez, değil ki siz — yaşta olan bütün insanları.. * Ancak sizin içindir , dedim ama bittabi sizin gibi düşünme” den, bir eümle ile onp takip eden arasında münasebet ara" madan yazan herkese de racidir; çünkü onlarla sizin aranızda bi fark yoktur. Manasızlık biribirine © kadar benzer kil.. Yoksa siz de (kendinizin fert olarak, “Hıfzı Oğuz Bey, bir — doğeriniz — olabileceğindet şüpbe ettiğiniz için mi size «öY” lenen sözleri derhal bütün gelt” sunuz? Bur söyledikler ihtiyar Yalnız ülz ve eizin gibi yazamslıt mı gençsiniz? Gençler — kervan Buna çok mıııınıııâuııı. i önünde kervanın en — Önün Dü için mi bütün gençler söylemeğe — hakkınız wehmediyorsunuz ? -i