27 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

27 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

*“Soön Posta, Holivutta bulunan yegâns - Türk Hvut muhabirimiz, ber hafta bize mektup gönderir ve sinema Aleminia anlatır. bususi muhabiri gazetesidir. içyüzünü £ON POSTA SİNEMA Ho- sayfası hayatı cereyanlarından Hain Kaaın Nadin Pikar ;/amp Olmıya Karar Vrerdi Genç ve gözel Fransız yıldızı | Nadin Pikar son zamanlarda çe- virdiği hoş bir filim sayesinde büyük bir şöhret kazanmış, en çok beyenilen yıldızlar arasına girmiştir. Güzel Nadin “ahlâkın gurip ismindeki bu filimde Vamp, yani hain kadın rolü uynamıştır, halbuki şimdiye kadar daima iyi ve mazlum kar 'dın rolü tomell ediyorda; Fakat bu son fiminde muvaflak olduğu için bundan sonraki filimlerinde de hep hain kadın olmıya karar vermiştir. Nadin Pikar iftat derecede bir otomobil meraklısıdır. -Oto- mobil zarafet müsabakalarını hiç kaçırmaz ve ekseriyetle birincili- ği kazanır. neticeleri,, Mari Briyan Sessiz filim zamanında büyük bir şöhret sahibi idi. Son gelen haberlere göre bu güzel yıldız Amerikada şimdi de sesli filim Paramunt - şirketile imzalamıştır. Çapkın Yıldız Evvelâ Evinin İntizamını Ve Kocası- nın Rahatını Düşünüyor Beyaz perdedae her zaman çapkın kız roltt oymyan Una Merkeli tan mıyan yoktur. Güzel Una geçenlerde kısa süren bir sevda macerasından sonra evlenmiş ve titiz bir ev kadını olmuştur. Muhabirimiz “Son Posta,, yı kendisine takdim ettiği zaman çok hoşlanmış ve gazetemizle çıkardığı bu resmi bizim vasıtamızla okuyucularımıza hediye etmiştir. Muhabirimizin anlattığına göre çapkın san'atkâr şimdi herşeyden inin ( nı ve kocasın n rahatımı düşünmekte, evvel ev in bunu müte ketmeniz mümkün değildir. er vermektadir. Maamafih perdede gördüğünlüz zaman eski genç kız ile bugünkü kadın arrsında değişme bulunduğunu fare z Lorel Hardi, Stan Lorel ve Muhabirimiz ” I Bu resimde moşhur iki ahbap komik Lorel Hardi ile Stan Lorel'i başbaşa görüyorsunuz. Yanla- rındaki genç “ Son Posta , nın Âmerika muhabiri Turan Beydir. Hardi buıl!l kadın kıyafetinde gözükmektedir. Çünkü iki ahbap komiğin yeni çevirmekte oldukları filmde Hardi bir kadın rolu temsil etmektedir. Amerika muhabirimiz Holivut'ta kendilerile görüşmüş ve beraber çektirdikleri bu resmi de “ Son Posta ,, okuyucularına göndermiştir. Emmi Lin Ağlamaktan Hoşlanıyor_ Doktorlar Dinlenmesi İçin İstirahat Tavsiye Eltiler Beyaz perdede güzel ses ve şakrak kahkahalarile kendisine zeval bulmaz bir şöhret yapan yapan cici yıldızlardan Emmi Lin husust hayatında daima gözü yaşlıdır.. En ehemmiyetsiz bir cessür karşısında bile gözleri derhal sulanır ve ağlamıya baş- lar. Güzel Emmi fazla - sinirli olduğu için müteessir olduğu ve bilhassa hiddetlendiği zaman sakin durmak kabiliyetini kay- betmektedir. Doktorlar - sinirleri- nin yatışması için kendisine uzun | bir istirahat tavsiye etmişlerdir. | Fakat güzel yıldız bu tavsiyeyi | kabul etmemiştir, Şimdi yeni bir film — çevirmekle —meşgul olan Emmi, ağlamasını kusur gibi gö- renlere ağlamaktan çok haşlan- dığını söylemiştir: İ İki Kardeş Beraber;e. Bir Filim Hazırlıyacaklar Holivatta bugünün en meşhur erkek yıldızlarından olan Yeıll Rügles yakında yeni- bir filim çevirmiye başlıyacak, filmi kar- deşi Vesley Rügles idare ede- cektir. Yalnız Kadınların Çevireceği Filim Paramunt — girketinin - birinci rejisörü Ernest Lubiç yeni bir filim çevirmek için hazırlık yap- maktadır. Bu filimde bütün rolk- ler kadın yıldızlar — tarafından temsil edilecek, erkek hiç bu- Tlunmıyacaktır. Yeni Bir Filim Klodet Kolber ila Klayv Bruk yeni bir filim ikmal etmiş- lerdir. Sinemaya “Son Posta, yeni ve baftada iki defa Bu — sayfalarda sinema — haberleri, sinema yapar. dünyanın artistlerin sinama âlemindeki — san'at bahsedilir. Vilma Banki Bu Eski Yıldız Fena Halde Hastalandı Bir zamanlar herkesin peres tiş ettiği Macar dilberi Vilma Banki sesli filimden sonra sine- madan çekilmiye mecbur oldu. Güzel Vilma bir müddettenberi Amerikada büyük - tiyatrolardan birinde sahne yıldızlığı yapıyordu. Sinema gazetelerinde okuduğumuza göre dilber Vilma geçenlerde soğuk alma neticesinde ağır bir bhastalığa: — yakalanmış, — yatağa düşmüştür. Doktorlar kendisini kurtarmak İçin çok uğraşmışlare dır. Vilma kıismen İyileşmiştir. Yakında hastaneden çıkacaktır. Sasıl Sorele Kızdılar Fransız sahnesinin en parlak yıldızlarından biri —olan — Sesil Sörel geçende sinemadan bahe sedildiği sırada sesli filmin aleye hinde bulgamuş, filim yıldızları hakkında da bir haylı atıp tute muştur. Bu yüzden filim yıldızlari kendisine FÇena halde kızmışlar ve aleybinde dedikodular yap- mıya başlamışlardı Herkesin Sevgilisi 5 Yaşında Siyah Artist Binlerce Lira Kazanıyor Staymi Holivut'ta bütün artistlerin en çok sevdikleri küçücül bir siyah yıldızdır. Henüz beş yaşında olan bu siyah yavru, kendisi gibi küçük yıldızlarla birçok filimler çevirmiştir. Son aldırdığı bu resme İmzasını atıp muhabirimiz vasıtasile bize göndermiştir. Staymi küçücük yaşına rağmen binlerce dolar sahibidir. Filhakika bu küçük yıldızın bir hafta xarfında kazandığı para bizin paramız ile (250) lirayı geçmekte, bazan - (500) lirayı bulmaktadır. Maamafih bu para bittabi genç san'atkârın kısını yaşaması için ayrılarak ailesine teslim edildikten sonra Üst tar rafı bankaya yatırılmaktadır. O tarzdaki küçük san'at beş on son0 sonra ortaya milyoner bir delikanlı olarak çıkacaktır. eline — verilmemekte, bir