31 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

31 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA - Makyaj Üstadı Karlof B Nasıl Bir Yıldızdır ? Ç Parasının Bir Kısmını Fakirlere Veriyor Meşhur yıldız Karlof'un makyaj yaparken ve Son Postayı tetkik ederken iki resmi Holivut (Hususi) — İyi bir artist olmak için mutlaka çok iyi makyaj yapmasını bilmek lâ- zımdır. Burada bir kısım erkek İdızlar makyaj işinde büyük ir maharet gösteriyorlar. Bir kısmı ise yüzlerine, temsil ede- cekleri rollere göre başka bir ifade cekin için makyaj müesseselerine müracaat ediyorlar, “Holivut yıldızları arasında evvelce makyaj şampiyonluğu Lon Şaney de idi. Fakat bu müthiş adam ölünce şampiyonluk Fredrik Marş ile Karlofa geçti. Diyebilirim ki | bir çok filmlerde en mühim rol- leri üzerine alan ve muvaffaki- yetle başaran Karlof hakiki bir makyaj üstadıdır. Bu meşhur yıldızdan size ge- enlerde de kısaca bahsetmiştim. mektubumda Karlof'un mak- yaj sistemleri hakkında daha fazla malümat veriyorun. Karlof sonradan görme bir yıldız değildir. Sahne hayatına küçük yaştan atılan bu adam senelerce tiyatrolarda (o çalışmış, bilhassa makyaj sayesinde büyük bir şöhret kazaudığı için sinema kumpanyaları onu derhal Holi- vuta getirmişlerdir. Karlof, erkek yıldızların yaş larından ve ayni zamanda ağır başlılarındandır. Yüzüne makyaj sayesinde ön çetin ve korkunç ifadeleri verebilmek hususunda büyük bir muvaffakiyet göster- mektedir. Bu meşhur yıldız yü- peni deni edeceği ağ ge ğ iştirmek için tertibini yalnız kedisi bildiği esrarengiz o bir pomat kullanmaktadır. Bu pomat yarım saat zarfında yüzde buru- şuk bir kireç tabakası manzarası gösteriyor, sonra yıldız bu pomat tabakası üzerinde aletlerle ve boyalar ile uğraşarak yüzüne is- tediği şekli veriyor. Hain erkek ve haydut adam rollerinde çok beğenilen (O Karlof, makyajının sırrını okimseye (o öğretmemiştir. Esasen sakin ve münzevi bir ha- yat geçiren bu makyaj üstadı sinema yıldızlığını sadece makyaj hususundaki kabiliyetine | borçlu- dur. Kendisini Üniversal Sitideki köşkünde ziyarete gittiğim zaman beni nezaketle kabul etti ve tak- i dim ettiğim “ Son Posta ,yı çok | diğerinde beğendi. Karlofun hayat hakkında çok tuhaf fikirleri vardır. Diyorki ; — “ Çapkınlık kadınların hak- kıdır. Erkekler ciddi olmak mec- buriyetindedir. Kızımın çapkın olmasını istemem. Fakat çapkın kızları beyenirim. İçki içmem. İçki içen erkeklerin fenalık yap- tığına hükmedemem. Çünkü ha- yatta sıhhat kadar içki de lâzım- dır.,, Size bu mektubum ile birlik- te Karlf'un enyeni iki fotoğra- fını gönderiyorum. Bunlardan bi- rinde bu garip fikirli “yıldızı “Son Posta,,yı tetkik ederken, C eki Kogan Evlenmek İstiyor Küçüklüğünü pek iyi hatırla- dığımız Ceki Kogan'ın evlenmek istediği haberini Amerika gaze telerinde (o okuduğumuz Ozaman doğrusu hayret ettik. Komik Şarlo ile beraber çevirmiş olduğu fi- limde bacak kadar bir çocuk olan Ceki birkaç senedenberidir ki sinemadan çekiln i* mektebe devam etmiye bw m . Ceki yirmi yaşındadır ve artı: mektebi bitirmek üzere olduğu için evlen- mek kararın vermiştir. Fakat hangi kızı alacağı henüz malüm değildir. Bir Kaza Geçirdi Erkek yıldızlar arasında büyük cüssesi ile daima nazarıdikkati celbeden Vallas Beri ayi zamanda müthiş bir tayyare meraklısıdır. Vallas Beri hemen hergün hususi tayyaresile uçuşlar yapar. Fakat geçenlerde yine bir uçuş esnasın- da tayyaresi sukut tehlikesi gös- termiş, artist kazanın önüne müşkülât ile geçmiştir. de Karlof'un garip yüzünü görüyorsunuz. Size Karlof hakkında bir haber daha vereyim: Makyaj üstadı kazandığı paranın bir kısmını muntazaman hayır cemiyetlerine verir. Çünkü Karlof fakirlere karşı çok merhametlidir. Danyel Breji Aşk Rolün- Rekor Kırdı de Fransız yıldızları arasında bil- hassa ses güzelliğile şöhret bu- lan yıldızlardan birisi de Danyel- ! Brejidir. Bu güzel kadın şimdiye kadar gerek sahnede, gerekse beyaz perdede daima aşk ve sev- da rolleri oynamış ve sevda çe- ken kadının bütün hususiyetle- rini yaşatmıya muvaffak olmuş- tur. Danyel Breji bugüne:.kadar yüzlerce aşk rolü temsil ettiği için meslekdaşları ona"' sevda ze- de,, ismini takmışlardır. Bilhassa son çevirdiği filimlerden biri olan Dünyayı kasıp kavuran para buhranına rağmen sinema hayatı durup (o dinlenmeden © yürümek- te devam ediyor. Avrupa ve Amerika'da hergün yüzlerce mali müessese (parasızlık (yüzünden göçüp (giderken Holivut'taki sinema makineleri harıl har dönüyor, önümüzdeki sene için yeni filimler hazırlıyor. M.G. M Şirketinin 1933-1934 senesi için hazırladığı filimlerin bir listesini gördük. Bu listenin başında, ( Grand otel) filmi var, Bu filim, evvelce de yazıldığımız gibi çok uzun emekler ve pa- ralar osarfedilerek (yapılmıştır. Rejisörü Edmon Golding ve mü- messilleri de Greta Garbo, Con Barrimur, Jan Kravfort, Liyonel Batrimur gibi en büyük yıldız- lardır. Amerika'da gösterilmiye başlanan bu filim önümüzdeki mevsim içinde şehrimize gelecek- tir. Diğer filimlere ogelince, isimlerini sıra ile sayıyoruz: Beyaz rahibe, Tarzan ve zevcesi, Aşk hüzünleri, Saygon güzeli, Çin mabetleri gölgesinde, Son adım, Madelon Claude'nin Kaba- hati, Asil talebe, Plâtin saçlı ka- dın, Baskın kadın, Çılgın hayat, Bekâr baba, Vatan u da, Âşık Çilingir, Irtişa, Güzellik Ens- titüsü, Halis kan, Canlı getir, neşeli olalım. Bu filimlerden bazılarını sene- “ Ben ve imparatoriçe,, isminde- ki filminde çok muvaffak olmuş- tur. di yaz tatilini geçiren yıldız bir müddet sonra yeni bir filim çevirmiye başlayacaktır. Eski Filimlerin Yenileri Fransız romancısı Klot Farerin “La Bataille - Harp, isimli ese- rinin sessiz filmi birkaç sene evvel şehrimizde gösterilmişti. Bu filmin bir de seslisi yapılmaktadır. Filmin eskisinden daha güzel olması için çok para sarfedile- cektir. ütün Kumpanyalar Yeni Filimler Hazırlıyorlar Son Grev Yüzünden Bir Kısım Yıldız- ların Mukaveleleri Feshedilecek filim olarak lerce evvel sessiz seyretmiştik. Şimdi bunlar yıldızlar tarafından sesli çevrilmiştir. Holivuttaki diğr kumpanyalar da yeni sene için yeni filimler hazırlamaktadırlar. Fakat birkaç gün evvel MHolivut'taki bütün yıldızlar ve bütün sinema müs- tahdemleri umumi bir grev yap- tıkları için sinema faaliyeti mu- vakkat bir müddet için durmuş gibidir. Sinema kumpanyalarının bu grevden mümkün olduğu ka- dar az bir zarar ile kurtulmıya çalıştıkları öğrenilmektedir. Bu grev neticesi olarak bir kısım yıldızların mukavelelerinin feshedileceği, bunların yerlerine başka yıldızlar alınacağı anlaşıl- maktadir. Cinsi Cazibe Yıldızlar Arasında Yeni Bir Müsabaka Yapıldı Sinema yıldızları arasında sık sk yapılan müsabakalara o bir yenisi daha ilâve edilmiştir. Bu seferki cinsi cazibe müsabakası» dır. Kendisine güvenen (birçok güzel yıldızın iştirak (ettiği bu müsabaka çok heyecanlı olmuş, fakat cinsi cazibesi fazla olan yıldır. seçmek (hususunda hâkem heyetini teşkil & edenler arasında hayli münakaşalar baş göstermiştir. Nihayet yeni yıldız- lardan Lona Andre'ye ekseriyetle birincilik verilmiştir. Lona Andre fazla güzel olmamakla beraber gözlerinin ve yüzünün < ahengi itibarile tam bir cinsi cazibe nu- munesi olarak gösterilmektedir. Halbuki tam mânasile güzel ol duğu söylenen Anita Paj ve Nansi Kazol bu müsabakada pek az rey almışlardır. Amerika ga- zeteleri bu müsabakadan bahse- derlerken cinsi cazibenin güzel likten daha ehemmiyetli bir var- lık olduğunu yazıyorlar. Parasız Kaldı Loretta Yung Dolar Buh- ranından Çok ZerarGördü Güzel sesli yıldızlardan Loretta Yung Amerikadaki son dolar buhranından çok müteessir ol- muştur. Biriktirip bankaya ya- tırdığı varanın k' kısmını kay- betmiştir. Loretta şimdi Holivu- dun fakir yıldızlar arasında bu- lunmaktadır. Be talisiz (yıldız parasızlıktan kurtulmak için oto- mobillerini, beş *peğinden Gçü- nü ve mücevhe 'erinden birçoğu- nu satmak mecburiyetinde kal mışlır. Dolar buhranından zarar gö- ren yıldızlardan birisi de Silviya Sidney'dir. Bereket versin ki Silviya açıkgöz davranarak buh- randan iflây edecek şekide zarar görmekten kurtulmuştur. yeni olarak