3 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

3 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

"He jmiz Birden Doğruca Ahrete Gidiyoruz!. Be Ahmak Oğlu Ahmaklar, Yarın Sabah Hepimiz Bırden Asılacağız! — Canım, — işi kız Y'P“ik | Lsmmde eski bir Garibaldiyen, | değil ki,. o, sadece paşanın hamı- | ayni zamanda gardiyanlık vazife- | sini de ifa ederdi mimn gönlünü yapsın.. o, kâfi... Kadın, buuu.. ne ister de yapamaz. Gâvur Mehmet, derin derin düşünüyor; işe büyük bir alâka hasıl ettiğini gösteriyordu. Bir- denbire bir ciddiyet tavrı takındı. Ağır ağır söylemiye başladı: — Bana kalırsa, bu iş böyle görülmez. Madem ki siz bana her sırrınızı söylediniz. Öyle ise, ben de size biraz açılayım... Be- nim bu kadar serbestçe “iş gör- meme sebep nedir bilir misiniz?.. Zaptiye müşirinin kardeşidir.. Ben, bu adamı para ile elde et- mişimdir. Beni, hem. hem de bizim memlekette hima- ye eder. İzmirdeki, Aydmdaki tabur ağalarına mektup yazar (Davut, bizimdir. Onu görün, gözetin ) der. Onlar da benim falsolu işlerim olursa, görürler de, görmemezliğe gelirler.. Şimdi bu adam, birkaç defa bana: — Şöyle, bolca paralı büyük bir iş bul da.. Biz de zengin ola- hm.. Sen de böyle kıvır zivir iş- lerden kurtul. Demiştir.. Şimdi, onu düşünü- yorum. Acaba bu adamla bu işi görebilir miyiz diyorum. Kaptan Mihalaviç, mişti. tereddütle sordu : — Zaptiye Müşirinin kardeşi.. Bilmem ki, elinden bir şey gelir mi?. O, bu gibi işlere nasıl karışabilir ?. — Doğrudan doğruya karış- maz. Fakat mutlaka bir çaresini bulur. — Bulur mu, dersin?. — Bulur.. Hem, öyle bir bulur ki, şeytanın bile parmağı ağzında kalır. — Yaşa, be Davut ağa.. Seni buraya Allah mı gönderdi. bir daha.. Birer kupa daha yuvarladık- tan sonra, Kaptan sabırsızlıkla sordu: — Acaba, ne yapabileceğini ümit edersin. — Onu bilmem.. Böyle büyük işlere aklım ermez. Ben gider, meseleyi kendisine hikâye eder.. (İşte, büyük paralı büyük- iş isti- yorsun; büldum; getirdim. Ne yapacaksan, y.ıı..lduh.&luhu, ne cevap verir. — İyi amma, Davut ağa... Vakıt az, oldu, olacak derken, bizim herifler bacaklarını - salla- masınlar. “— Merak etme kaptan, ben işi uzatmam. Derhal İstanbula gider, o adamı bulurum. Yalmız, sen benim yanıma Moskoviçi ver. Ben görüştükten sonra, onunla sana haber göndereyim. durakla- — olur. — Eh, hadi.. O halde vakıt geçirmiyelim. - — Hay, hay... * Konsoloshanenin esi, binanın arka tarafında ve bod- kıtııdı yeni bir odadan Gâvur Mehmet Kara Yürek Çetesi İstanbulda | ? » Tefrika No. 78 Alfreddo kapıyı açtı. kuflardan Şövalye Sinyor Bonelli ye işaret ederek dışarıya çağırdı. Kapının önünde, yarım - saat ka- dar aralarında bir konuşma ce- reyan etti.' Bu esnada ikisi de heyecandan” heycana düşüyor; Sinyor Bonelli, ikide birde uzun sakalını sıyayarak, ağız - dolusu küfürler ediyordu. Konuşma bitip te Bonelli oda- dan içeri girdiği zaman mevkuf arkadaşlarına bağırdı: — Hey.. Hadi, hazırlanın ba- kalım. Birkaç ağızdan şu sual bo- şandı: v N | Tren Yavaşlayınca.. Memurlar — Pencereden sark- masanıza; sakalınmız yere —sürük dükçn henıı sür'ati azalıyor . aei CMERKTEF İŞLERİ ) Meslek İntihap Edecek Gençlere 'Bir Tavsiye Mektepli karilerimin çoğu şu suali soruyorlar: — Hangi mesleği tercih ede- im ? Bu suale müsbet bir cevap verebilmek için evvelâ sual sora- gun fikri, ruhi ve bedeni terrayül- Terini tantımak lâzımdır. Meslek intihap edecek gençler, çok dü- şünmeli ve ondan sonra karar yim — Ne ©o Şövalye... mıyız ? — Evet. — Doğruca mi ?.. — Hayır. — O halde nereye?.. — İlk posta ile cehennemin dibine ... Doğru söyle canım, — Bütün hayatımda, en doğ- ru söylediğim söz, budur arka- daşlar... Hepimiz birden, doğru- ca ahrete gidiyorur. — Hayır, hayır.. Oraya git- miye daha henüz niyetimiz yok. — E, bakınız artık., eğer işi sizin keyfinize bırakırlarsa, hiç ye- rinizden kımıldamayınız... Be ah- mak oğlu ahmaklar.. bilmiş olun- Gidiyor memleketimize | ki, yarın sabah hepimiz birden asılıyoruz. Şimdi, bütün mevkuflar bir istihza —fırtınası — koparmışlardı. Horoz gibi ötüyorlar, eşek gibi zırlıyorlar, köpek gibi havlıyorlar, kedi gibi miyavlıyorlar.. bütün bunların arasında da: — Sen de bizimle berabermi- | sin, şövalye?.. — İpe hacet yok.. seni saka- hndan asarlar... K — Sen, önümüze düştükten sonra, asılmak şöyle dursun; ce- hennemin dibine kadar da beraber gideriz. sen, bize orada da iş bu- lursun. ( Arkam var ) Bıçağı bilemek için YO saniye, ma- kineyi temizlemek için 10 saniye... VALET, iyi traş olmak için elzem maklae, bıçak ve bileme kayışından | mürekkep mükemmel bir takımdır. Daha çabuk, daha kolay ve daha iyi tıraş olmak için bir. VALET tıraş mekinesi-todarık ediriz, “VALET' vermelidirler. Kendi temayüllerini, istidatlarını, muhtelif mesleklerin icap ettirdiği tahammül ve sabır kabiliyetinin kendilerinde bulunup bulunmadığını iyi ölçmelidirler. Bir Ceıı&ş veya zaruret tesirile kendi tabiat ve seciyesine uygun olmıyan bir mesleğe giren bir genç hem kendine îıem de cemi- yete fenlhik yapmış olur. Kendine ,fenalık yapmış olur, çüıık“ sev- Old u':i Çürü l uğu yerde r ve paslanır.. Cae:iı:y:u fenalık yıpmış olur, çi cemiyetin istediği randmanı veremez. Bütün bu mahzurlardan başka ömevkin hakiki sahibine de bilmeden ve görmeden fenalık etmiş olur. Çünkü kendini betbaht eden o adam o kürsüyü veya o mevkiü işgal ettikçe” oranın en ehliyetli ve en liyakatli — sahibi olan ikinci bir ©o makam ve kürsüye gelmesine de mâni oluyor. Gençler meslek — intihabında çok hassas ve çok titiz. davran- malıdırlar. Bunun ıçm kendilerini iyi bilmeleri ve iyi tanı gel geç heves ve arzuların esiri olmamaları lâzımdır. | Ecnebi Tabiiyetinde Olan Bir Talisbe Galata Hamarat sokuk numara & de Fethi Süleyman Beye: O mektebe alınmamanızm se- bebi ecnebi tabiiyetinde olmanız- dır. Muallim mektepleri de Maa- rif Vekâletinin müsaadesi olma- dan ecnebi tabüyetinde olan tale- beleri alamazlar, Maarif Vekâle- tine müracaatla müsaade iste- yiniz. Galatasaray Nihari Almayor Sen Benuva mektebi talebelerinden | Fikret Beye: Galatasaray lisesine kadro- sunun müsaadesi nisbetinde leyli talebe alınmaktadır. Talebe mik- tarı çok fazla olduğu için nehari | talebe alınmamaktadır. * Konyadan bir garip imrzasile mek- 5 | tup yazan katilmize: Bu sene bütün askeri orta- mekteplerin muhtelif sınıflarına 300 talebe alınacaktır. Mektebin kayıt ve kabul şartım öğrenmek için şehrinizdeki askerlik şube- sine müracaat edip izahat isteme- Moktepci — | —O A — M Yerli Mallar Sergisinde İkinci Gün Zıyaretçılerm Ekseriy eti- ni Erkekler Teşkil Edıyor İki Günde Kırk Bin Kışı Beşinci yerli mallar sergisinin dün “ikinci günü idi. Evvelki gün saat 16da açılan sergi o akşam halkın büyük bir tebacâmüne uğramış gece sant 23 e kadar 17 bin kişi sergiyi gez- miştir. Serginin saat 23 te kapanması mukarrer bulunduğu halde tatil saa- tinin hulülü bir düdükle ve radyo ile bildirilmesine rağmen halk saat 24 e kadar bahçeden çıkmamıştır. İki gün zarfında sergiyi kırk bin kişi ziyaret etmiştir. Sergi bahçesi orkes- tra ve radyosile ıııîdbıt bir eğlence yeri haline gelmiştir. Sabahtan akşa- ma kadar binlerce halk lisa bahçe- sinde vücude getirilen gazinoda çok güzel vakit geçirmektedir. Sergiye iştirak eden firmalar reklâm maksa- dile ve yalnız sergiye mahsus olarak fiatlerjn! lndlıdlldııl için dün akşama | kadar mühim miktarda satış yapmış- Jardır: Birçok mücöseseler . dışard eki' fabrikalarından mal getirmek mec- buriyetinde kalmışlardır. İki akşam- dır saat 7 ile 9 arasında sergi pav- yonları ve yollar tamamile dolup bo- şalmaktadır. Gündüz - ziyaretçilerin 968 ini kadınlar ve akşam üzeri * 60 ni da erkeklör teşkil etmektedir. Yerli mallar sergisinin Beyoğlunda açılmasındaki isabet her yıl bir km daha ı.ıı.ııı TaTR B ı.Ğ'u'm ""'m', yan kimselerin çok Bulunduğu Be- yoğlunda nefis yerli mallarını ecnebi mah diye almıya alışmış olanlar bunlar sergide görüpte yerli olduğunu anla- yınca hayret etmektedir. Sergiyi aa geze yorulan halk sergi radı çok zarif monologlarını zevkle ılı- Hiyerek dinlenmektedirler. Türkiye Ziraat Bankasından : Ziraat Bankası müfettiş namzetliği i günü sabahı saat dokuzda Ankara ve 14 Ağustos 933 pazartesi bul Ziraat bankalarında bir imtihan açılacaktır. İmtihan neticesinde muvaffakiyet ihraz edenlerden “6,, müfettiş namzedi alınacaktır. Müsabakaya iştirak edeceklerin “ Mülkiye ,, veya * Yüksek İktısat ve Ticaret » mektebinden ve yahut Hukuk Fakültesinden mezun olmaları lâzımdır. Müfettiş namzetlerine * 140 ,, lira maaş verilir. İmtihan programına ve sair şartları havi matbualar: Ankara, İstanbul, ve İzmir Ziraat bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı vesikaları bir mektupla beraber Ankarada Ziraat Bankası teftiş hey'eti müdürlüğüne nihayet 10/8/933 günü akşamımna kadar göndermek veya bizzat vermek suretile muracaat etmiş bulunmalıdırlar. -(3211) Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI: Karaköy - Köprübaşı Tel 42362 Sirkeci Mühürdar zade han Telefon: 2740 MERSİN POSTASI ÇANAKKALE vapuru 4/8/933 Cuma günü saat 10 da İdare rılhtımından kalkar. Gelibolu ve Kuş- adası'na yalnız dönüşte uğ rar, “3770,, E SADIKZADE BiİRADERLER VAPURLARI € vapuru İSTANBUL-İZMIR SÜR'AT POSTASI Her hafta Cemartesi günü saat 18 de Galata tıhtımından hareket, Pazar günü İzmir'e muvasalat, Pazartosi hareketle Salı günü İatanbul'a avdot eder. Fazla tafsilât için Sirkeci Mıy- menet Hamı altında acentalhığfa mü- racaat. — Telefan 1 22134 ATER BAMTE WT TUKİNO - MARETTINA FTALLANA - SITMAD Limanımıza gelmesi bıkhıın vıpuılıı ASSİRİA vapuru 2 Ağustos perşem- be (İtalia, İzmir, Midilli ) CALDEA vapuru 6 NM parar (Köstence, Varna, Burgaz ) STELLA &' İtalia vapuru 6 Ağustos pazar — ( İtalya, Yunaniston — Lioyd HELOUAN vapuru 3 Ajğpastos per- şenibe tam S. 10 da Galata rıhtamından (Pire, Brindizi, Venedik, Ttieste) ASBİRİA vaptiru 3 Ağuatoş Perşem- be 8. 17 (Batum, Novorosaizk, Batam, Trabzon, Samsun ) CALDEA vapuru 6 Ağustos pazar S. 18 (Midilli, İzmir, Pire, Patras, Brindizi, Venedik, Trieste) Şimali, Cenubi ve merkezi Ameriks ile Avusturalya, Yeni Zeland ve Aksayi şark için doğru bilet verir. " İTALYA,, vapur. kumpanyasının - İüka — vapurile muhtelit gervis. Her nevi fafsilât için Galatada Mer- kez Rıhtımı hanında (Lloyd Triestino ) — baş neentesine, Telefon:44870 —yahut Galatasaray'da sabık Selânik bonmar- Saa 4RMÜD sra GĞ a ğ