August 3, 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

August 3, 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Seyfa l Halkın Sesi Son Ticaret Mukaveleleri Son günlerde muhtelif — mem- leketlele Gcaret mukaveleleri yaptık. — Bu bususta halkımız diyor. ki: Hakkı Bey (Sultanahmet Ticaret- bane sokuğu 25) — Macaristanla bir ticaret mu- kavelesi imza edilmiş. Bu sene Ma- carlara (2500) vagon maden kömürü (25) vagon tütün satacakınışız. Bu haber beni fevkalâde sevindirdi. De- mek ki artık bizim madenlerimiz de müşteri buluyor. * Selâhaddin Bey 24 üncü mektep) — İktisadi buhrana galebe çala- bilmek için tek bir çare vardir. O da ihracatı arttırmaktır. Bu sene komşu ve vuzak devletlerle birçok ticaret mukaveleleri yaptık. Macar- larla yapılan son mukavele bunların en iyilerindendir. Bu sene İzmir ve havalisinde tütün rekoltesi pek fazla olduğu İçin fiatlerin —düşmesinden korkuluyordu. Macaristan (25) vagon alhnca bu tehlike zail olmuş demek- tir. (25) bin penkü miktarında da kuru meyva ibraç edeceğimize çok sevindim. (Muallim İstanbul * Necmetlin Bey (Süleymaniye Med- rese sokağı 7) — Şimdiye kadar taş kömürü ih- raç ettiğimizi bilmiyordum. Yalnız birkaç sene evvel Yunanistana linit veriyorduk. Son haber iktısadi bir muvalfakıyeti ifade ediyor. Altı ayda (2500) vagon kömür satmak az bir muvaffakıyet sayılmaz. x» Ahmet Salih Bey (Sirkeci oteli) — Macaristanla yapılan - ticaret mukavelesi tam zamanına tesadüf etmiştir. Bu mukavele İzmir çiftçisi- nin hazır gibi imdadına yetişti. Ec- nebi tütün kumpanyaları İzmir ve havalisindeki rekolteyi fazla göstere- vek tütünleri çiftçinin elinden ucuzca Almak gayesini gödüyorlardı. (25) va- göon tütün az bir şey değildir. Fiatle- rin yükselmesinde adamakıllı - tesiri olacaktır. İzmir Nuruosmaniye Kmuphane;l - Toehlikede Evkaf idaresi — Nurosmaniye kütüphanesinin altında bulunan dükkânlarda demircilikle — iştigal edilmesini bu bina için tehlikeli bulmuş, bu dükkânları satın al- mıya karar vermiştir. « $ Maarif müdüriyeti Üsküdar- daki Hacı Selim Ağa kütüphane- sinde bulunan kitapları Süleyma- niye kütüphanesine taşımaya ka- rar vermiştir. Sebebi Hacı Selim ağa kütüphanesinin uzak ve dar — oluşudur. KA $ oıivuı'tcye tahsis edilen Be- kir Ağa bölüğündeki tarihi evra- kın tapo idaresi civarında bir bi- naya nakline başlanmıştır. l SONPOSTA : DAHİLİ HABERLERİ Eski Fransız Sefiri Kont Dö Şambrön Dün Akşam Şehrimizden Ayrıldı Türkiyede Fransa büyük elçisi iken Romaya nakledilen Kont dö Şambrön dün akşamki trenle Ankaraya gitmiştir. Kont dö Şambrön cenaplarını istasyonda Fran- sız kolonisi ile şehrimizdeki ecnebi sefaretler ve ! konsolatolar erkâm, dostları teşyi etmişlerdir. Fransanın yeni Roma sefiri İstanbuldan ayrılır- ken vukubulan beyanatında ezcümle demiştir ii: “ — Beş senedenberi Fransa hükümetinin mü- messili olarak bulunduğum Türkiyeye ve Türklere karşı bende çok derin bir muhabbet ve bağlılık vardır. Bü itibarla hükümetim tarafından başka bir vazifeye tayinim dolayısile buradan — ayrılınaklığım beni çok müteessir etmektedir. Bu ayrılık Türkiyeye karşı olan muhabbetimi bana hiç unutturmıyacaktır. Türkiyeyi herfırsatta zi- Diyamandinin Muhakemesinde Bir Hâdise Limon kıralı Diyamandi Efen- dinin muhakemesi son safhasına yaklaştı: Dün Gümrük İdaresinin vekilleri maznunun — tecziyesini istediler. Diyamandi Efendinin vekilleri de bu iddiaya karşı mü- dafaalarını yapmak için mühlet talebinde bulundular. Bu talep iki taraf arasında oldukça şid- detli bir münakaşaya sebebiyet verdi. Riyaset mahkemeyi cumar- tesiye talik edecekti, fakat maz- nunların vekilleri arada geçecek olan iki günü az buluyorlardı. Neticede mahkeme pazartesiye kaldı. 24 Saatin Hâdiseleri Beyazıtta Süpürgeci hanında oturan odabaşı Hatice Hanımın pencere cammı taşla kıran Hay- riye Hanım ile Kâmil yakalan- mışlardır. 34 Koço isminde biri birkaç gün evvel mürettip Raşit Efendi- nin evinden çaldığı saat ve elbi- seleri satarken yaklanmıştır. x Kazlçeşmede Rafail Av- ram Efendinin deri fabrikasından bir çuval kösele çalarak kaçmakta olan Mehmet ve Mahmut kaçar- larken yakalanmışlardır. <— »4 Hasan isminde bir hamal Beyazıtta düşerek ölmüştür. 34 Çubukluya sebze götürmekte olan Rızanın sandalı - deyrilmiş kendisi kurtarılmıştır. * Samatyada berber Ahme- din evinden yangın çıkmış, ev kısmen yandıktan sonra — sön- dürülmüştür. * Beyoğlunda Frangoli apar- lyırel etmek benim için güzel bir emel olacaktır. Türk-Fransız siyasi münasebatı azami derecede dostane ve samimanedir. İki memleket arasındaki atılmıştır. an'anevi dostluğun ihyası ve iyi münasebetlerin takviyesi yolunda son zamanlarda mühim adımlar Bu mes'ut neticenin temininde her iki memleket siyasi ricalinin hüsnüniyet ve samimiyetleri büyük bir âmil olmuştur. Bu işlerde ben de hisseme isa- bet eden vazifemi yapabilmişsem bu, benim için büyük bir iftihar vesilesi olacaktır. Biliyorsunuz ki iki hükümet arasında ne bir halle muhtaç mesele kalmamış bulunmaktadır. Yeni ticari itilâf geçenlerde Pariste | | l itilâf ve ne de | yete girecektir. imza edilmişti. Mukavele bu ay içinde mevkii mer'i- Hastalık Var Mankafa İnsanlara Da Geçebilir Belediye baytar müdürlüğü şehir içindeki bütün binek hay- vanlarına şahadetnameler dağıt- mıştır. Baytar müdürlüğü teşrini- evvelde bu hayvanları sıkı bir muayeneye tâbi tutacak (mankafa) hastalığı olan beygirleri ve katır- ları imha edecektir. Hayvanların da mankafa has- talığı bulunduğunu ihbar edenlere Baytar müdürlüğü tazminat vere- cektir. Hastalığı — kendiliğinden haber vermeyen hayvan sahipleri bu tazminattan istifade edemiye- ceklerdir. Bu bastalık aymi za- manda insanlara da geçtiği için Baytar müdürlüğü kontrolunu çok dikkatli yapacaktır. İngiliz Tuzundan Bir Adam Öldü Evvelki gün gece Balatta otu- ran İran tebaasından Gulâm Hü- seyin Efendinin karmı ağırmış. mahallenin aktarı Avram efendi- ye müracaat ederek ilâç istemiş Avram Efendi hastaya ingiliz tuzu vermiş, Gulâm Hüseyin Efendi ilâcı içtikten sonra kıvranarak vefat etmiştir. Nöbetçi Müddei- umumisi Kâmil Bey hâdise ma- halline gitmiş. Cesedin Morga kaldırılmasına lüzum gösterdik- ten sonra ÂAyram Efendinin dük- kânında Aaraştırma yapmış ve ilâca benzeyen şeyleri Müsadere ederek tahlile göndermiştir. Av- ram Efendi de tevkif edilmiştir. tımanı kapıcısı Hiristonun 3 ya: şındaki oğlu Maksim, pencereden |(Bir Serbest Maznun Tevkif Edildi Dün ercin nan Blomental ile Yorgi ve Niko Camadani in ve elektrikçi Mihrican ve mühendis yadis, Harileos ve İstelyo Efen- dilerle Madam Eleni de gayri mev- kuf olarak suçlular arasında bu- lunuyorlardı. hitler dinlendikten sonra eme mevkuflardan mühendis Kadri Beyle elektrikçi Mihrican Efendinin olarak muhakemelerinin devamına ve gay- ri mevkuflardan Dimitri Dimitri- yı:ıı'ı Efendinin tevkifine ve di; şahitlerin çağırılması için mu! kemenin talikıma karar verdi. Vilâyet Yeni Boğa Alıyor Vilâyet Baytar — Müdürlüğü bu sene de Bulgaristan'dan (40) kadar damızlık boğa alacaktır. Bunun için ( 5 ) bin liralık tahsi- satı vardır. Bu boğalar köylere meccanen dağıtılacaktır. Geçen sene dağıtılan boğalara iyi bakan köy muhtarlarına ( 800 ) lira ka- dar ikramiye verilmişti. Bu sene de boğalar tetkik edilecek — iyi bakan muhtarlara (1200) , lira ikramiye dağıtılacaktır. — Baytar Müdürlüğü yeniden iki halis cins aygir da satın alacaktır. Otomobil Çarpmış Şoför — Edvarın idaresindeki otomobil Hüsniye isminde bir düşerek ağır surette yaralanmışlır. | kıza çarparak yaralamıştır. Günün Tarihi RusyâdâH Sporcu- larımız Dönüyorlar' Moskova, 2 — Türk sporcu- ları şerefine hariciye — konağı sonunda M. Karahan, Türk heye- tine birer raket hediye etmiştir. Gece de Dinamo stadyomunun yemek salonunda Sovyet İttihadı Spor Teşkilâtı Reisi ve merkezi iera komitesi azası Ansipof ta- rafından 350 kişilik bir ziyafet verilmiştir. Ziyafet esnasında karşılıklı dostane ve samimi nutuklar teati edilmiştir. Türk sporcuları İvano- ya hareket etmişlerdir. Matbuat Davaları Müddeiumumilik Haber gazetesinde Hikmet Münir imzasile çıkan bir ya- zıyı suç işlemiye tahrik mahiyetinde görerek gazete aleyhine dava açmıştı. Dün ikinci ceza — mahkemesinde bu davaya balıldı. Mabhkeme Hikmet Münir Beye de celp yazrılması için muhakemeyi talik etti. : * Geçenlerde Bozburunda motoru ba- | tan Muharrem Bey (Haber) gazetesinin' bu batma hâdisesini yazarken kendisi- | me hakaret ettiğini 'iddia etmiş ve ikinci ceza mahkemesinde bir davâ açınıştır. Davaya bugün balaılacaktır. Dikkat Ediniz Aldığınız Çaylar içilmiştir Bazı çay kutularına üzerlerindeki etiketlerde yazılı miktardan dâha az çay kanduğu için belediyenin noksün tartılı çay çıkaran mücaseseler hak- kında takibata başladığını yazmıştık, Bazı çayların içine de kullanıldıktan sonra kurutulmuş çay ve yahut siyah renkli kurü — ot karıştirildiği haber verildiğinden belediye bu gibi çayları tahlile göndermiştir. Karışık çıkanlar hakkında takibat yapılacaktır. Telefon Ücreti 10 Para İnecek Telefon ücretlerini tetkik eden koömisyonun telefon ücretlerinin yüzde on beş nisbetinde İndirilmesine karar vördiğini yazmıştık. Nafıa Vekâleti komisyonun verdiği kararı tasdik ct- tiği takdirde telefon ücretleri mükâ- leme başıma (10) para kadar inmiş olacaktır. Hastalanan Bele- diye Memurları Ve Aileleri Belediye memur ve ailelerinin hastalandıkları zaman Belediye doktorları tarafından parasız mu- ayene ve Belediye hastanelerinde parasız. tedavi edilmeleri karar altına alınmış ve bu hususta müşkülât gösterilmemesi alâka- İıılırı/tcblîi olunmuşturu. I Son Postanın Resi %Wı;'ov'ı J Y ıiy' 1p” - Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: İ mli Hikâyesi: — "« Fasan Bey bir zaman- lar kafe.. arkasında yaşıyan - eski Öj * «« Ya gelişi güzel çene ça- | bp pot kırarlardı. » Yahut ta birine kızıp bol bol kalp kırarlardı.. I ıııîyınşlınııd.ı BU A ti ğ AA ». Halbuki bugün bizler, yüz- rekor kırıyoruüz!. Hınıılzy—Zımıı'ıHıx annemizin günündenberi kırıp