3 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

3 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Davis kupası maçlarında Amerikan tenis şampigonu Vines'in Ingiliz tenis şampiyonunun karşısında bayılıp yere yıkıldığı an... Tenis Dünya Birincil ** . İngilizler Kazandı Bütün İngiliz sporcularının se- nelerdenberi bekledikleri — Davis kupasını nihayet İngiliz şampi- yonları kazandılar. Bu —kupa ” altı senedenberi Fransızların elinde idi. Bu seneki maça İngiltere ve Fransanın en 'çetin rakibi olan Amerikanın &n mükemmel şampiyonu Vines te girmişti. — , Müsabakaların nish nihaf maç- ları oynanırken — Amerikalıların galip geleceği zannediliyordu. Halbuki Vines gibi bütün | kupasile beraber Amerikalı şampiyon İngiliz Perry karşısında mağlüp oldu. Ameri- kalının mağlübiyeti çok Feci ol- muştur. Son takati de kesildiğini oyunun heyecamı içinde farke- dememiş olan Vines tam bir topa vuracağı anda birdenbire ölü gi- bi düşüp bayiılmıştır. Amerikahları bu suretle yenen İngı'liıler son maçta Fransızları da (3) galibiyete mukabil (2) mağlübiyetle turnuvadar - tasfiye etmiye muvaffak olarak — Davis dünya tenisçilerini titretmiş olan | birinciliğini de kazandılar. Arnikarada Sert Bir Mğç Muhafız Güçlüler 2-1 İttifaksporu Yendiler Ankara ( Hususi ) — Geçen hafta havanm karanlığı yüzünden tehir edilen İttifakspor - Ankara Gücü maçma, bu cuma hâkem Refik Osman Beyin idaresinde devam edildi. İttifakspor geçen baftaya nazaran daha zaif bir şekilde idi. Buna mukabi! Ankara Gücü tam kadrosile sahaya çıkmıştı. Oyuna bir hava vuruşile baş- landı ve 40 dakikalık oyun tama- men — İttifalişporun - hakimiyeti altında ve çok sert olarak geçti. Bu aralık hâkem oyunun diğer bir haftaya tebirini istedi. Güçlü- ler ise oyunun devamında urar ediyorlardı. Nihayet 15 dakikadan 30 dakikalık iki devre oyunun oynanmasına karar verildi. Fakat maçın sertliğinden do- layı İttifakspor ilk on beş dakika on kişi ile oymyordu. Rüzgârdan ve havanın karanlığında istifade eden Güçlüler ilk ve son gollerini attıklan — sonra htifıl:ıpurlular tarafından bir çember içine ahn- mışlardı. Bundan söhra - İttifaksporlular birbirini müteakip yaptıkları hü- cumlarda gol çıkaramamışlar ve nelicede güçlüler 1-2 yalip gelerek sahayı terketmişlerdir. dünya — tenis | iğini Memlekette Spor Hareketleri Adapazarı Küme Birincili- ğini Gençler Birliği Aldı Aadapazarı (Hususi )— Ada- pazarı kümesinin son maçı olan Yenihilâl - Sakarya karşılaşması evvelki gün yapılmış ve 1 - 3 ne- tice ile Yenihilâl galip gelmiştir. Bu suretle küme birinciliğini Gençler - Birliği, ikinciliğini de Yenihilâl almıştır. Gençler Birliği 4 ağustosta İzmit küme birincisi İttihatsporla — mıntaka - birinciliğ i müsabakasıni yapacaktır. Uşata Turan İdman Kupayı Kazandı Uşak ( Hususi ) — C. H.F. Kupa maçı evvelki gün Gençler birliği ile Turan idman- yurdu arasında yapılmış ve neticede 5- İ ile Turaan İdmanyurdu ga- lip gelmiştir. Kupa — yakında merasimle verilecektir. Bundan- başka Ergenekon İdmanyurdu, Kulaya hareket ederek Kula sporyurdu ile bir maç yapacak- tir. Antalyada Esnaf Spor Yenildi Antalya (Hususi) — Halkevi kupa maçına bu cuma da devam edilmiş ve İdman yurdu ile esnaf spor karşılaşmışlardır. Neticede, İdman yurdu sıfıra karşı beş gol yaparak galip gelmiştir. Bigalılar Ezine İdman Yurdunu Yenldi Biga (Hususi) — Ezine idman yurdü, evvelki gün şehrimize gelerek Biga takımile bir futbol maçı yapmış ve neticede 1-2 mağlüp olmuştur. Maçtan — sonra misafirlerimiz tarafından sinema binasında bir müsamere verilerek “Hissci şayia,, piyesi büyük bir muvaffakiye'tle temsil edilmiştir. Balıkesir İdman Yurdu Istanbula Geliyor Bahkesir, (Hususi) — İdman Yurdu seneyi devriyesi münase- betile güzel bir balo tertip etti. Balo çok neş'eli ve nezih geçti. Bu sene mıntaka birinciliği İdman birliğinde kalmıştır. Son toplanan mıntaka heyeti Ayva- hkbları hükmen mağlüp addet- miştir. Balkesir İdman Yurdu Ayva- lıkta maçlar yapacaktiır, İdman Yurdu 30 ağustosta İstanbula gidecek ve Beşiktaş takımile bir maç yapacaktır. Amerikallar İngiliz Takımını Wethediyorlar Nevyork, 2 (A. A, ) — Davis kupası Amerika takımı dün Ney- yorka — geldiler. Takım kaptam dedi ki: Pek tabii bupayı alamadan | geldiğimize canımız sıkılıyor. Per- ri ile Austinin teşkil ettikler ha- rikulâde İngiliz takımının kıyme- . |Galatasaray MaçYapmak İçin Eskişehire Gidiyor Eskişehirde Tayyare Alayı Ve Demir:« Kulüplerile İki Maç Yapılacaktır spor Galatasaray kulübünün birinci takımı bugün Eskişehire gidecek- tir. Galatasaray takımı Eskişehi- rin en kuvvetli tayyare alay ve kulüplerile — maçlar Demirspor İlk maç 4 ağustos yapacaktır. cuma günü Demirsporla, ikinci Samsun'da İddialı Ve Çok Heyecanlı Bir Maç! maç 6 ağustos pazar günü Tay» are alay takımile yapılacaktır. nun için işehi klar yapılmıştır. Bu maçlar, Eskişehirs de senenin en mühim maçları telâkki edilmektedir. Halk maç ünü büyük bir heyecanla bek- mektedir. Çenkaya-Idman yurdu bir arada Samsun (Hususi) — Ankara- nın Çankaya kulübüyle Samsun şampiyonu İdman Yurdu son iddi- alı ve heyecanlı maçını cuma gü- nü yapmışlardır. - İlk devre hemen çok cansız denilecek kadar basit olmuş ve iki taraf ta bir sayı bile yapma- mışlardır. İkinci -devrede artık oyuncular arasında mutlaka yen- mek hırsı baş göstermiş ve hele seyirciler de sabırsızlanmıya baş- lamışlardır. İkinci devre başladık- tan biraz sonra Çankayalılar ilk Yeşilköyde Atletizm Müsabakası Yeşilköyde Halk Fırkası hima- | yesi altında çok güzel bir atletizm müsabakası yapılmıştır. Ahnan neticeler şunlardır : 100, 200, 400 metrede Tahsin Nuri, yüksek ve uzun atlamada İhya, disk ve güllede Kirkor, 800 tinden başka ileri sürecek maze- | metrede Kaliyari birinci gelmiş- retimiz yoktur. e 1 lerdir. akında birinci golü İdman Yurdu kalesine atmıya muvaffak olmuş- lardır. Bu vaziyet karşı kale sa- hiplerini canlandırmış ve Çankaya kalesinde Samsunun ilk golü gö- rülmüştür. v Son dakikalar oyuy heyecanı- ni arlırmış her iki taraf ta yekdi- ğerini sıkışlırınış ve fakat son düdük çaldığı zaman birer gok den başka birşey yapmamışlardı. Diyebilirim Samsun'da şimdiye kadar bunun gibi iddialı ve he- yecanlı bir maç yapılmamıştır. 'ıKütahııa - Tav- şanlı Genclerinin |(Maçı Tavşanlı (Hususi) — Evvelki | %ün Kütahya Gençlerbirdliği ile Çavsanlı Cençler yurdu arasında | bususi bir maç yapılmış neticede | ker iki taraf ta 2-2 beraberc kab- mişlardır. Külahyadan Salâhattin, Saf- fet ve Cafer Lilhassa muvaffal oldular.. n