9 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

- 2 Sayfa ; l Halkın S : Yaş Meyva İhracatı 'Yaş meyva ihracatına bir türlü şekil — verilemedi. Bu bususta halkımız diyor ki : Suat Bey ( Edirnekapı Sultanhama- mı 5) — Meyva mevsimi yine geldi. Fa- kkat hâlâ ihraç işleri tamamlanmadı. Soğuk bavalı gümrük isteniyormuş. Gümrük verilecek, ve- rilmiyecek derken mevsim yine ge- çecek, rakip memleketler bundan is- tifade ederek birçok para kazanacak- kar. bu el çabukluğu esi vagonlardan Bence lânmdır. işte * (Tepebaşı Tozkoparan 87) — Bulgaristan, Yunanistan cayır cayır yaş meyva ve sebze ihraç edip para karıyorlar. Yunanistan tâ Girit adasından Almanyaya üzüm ihraç ediyormuş. Biz bir türlü bu işi halle- demedik. Kâh ambalâj beğenmeyiz, kâh gümrük ihtilâflarından bahsede- riz, bence Ticaret Odası ve Ticaret Müdürlüğü bu işi vakit geçirmeden balletmeli. Mal ihracına başlandıktan sonra da kendi ihtilâflarımızı hal ça- relerine bakarız. Salih B * J t B. (doktor Sirkeci Sancaktar sokağı 35 ) — Arapların eski bir darbımeseli vardır. “Hepsi yapılamıyan bir işin bepsi de terkedilemez,, derler. Meyva ibracı için soğuk havalı vagonlar getirilmiş. Şimdi de bilmem hangi Almanın ambalâj usulü beğenilmedi diyerek işe başlanmıyormuş. Bence derhal işe başlanmah. Sonra noksan- larımız yavaş yavaş ikmal edilir. » Ömer B. ( Eminönü Taşçılı 8 ) — Bulgâr ve Yunan hükümetleri yaş meyva ihraç edenleri teşvik için mükâfatlar veriyormuş. Biz hâlâ so- guk havalı vagonlardan gümrük alı- nacak mı, alınmyacak - ihtilâfım balledemedik. Eğer — meyvalarımızı Avrupa — pazarlarında memlekete temin edeceğimiz menfaat her halde birkaç vagondan alınacak gümrük parasından çok fazladır. 24 Saatin Hüâdiseleri Evvelki gece zabıta starafın- dan Karagümrük, Kasımpaşa ve EBeyoğlunda bir araştırma yapıl- miş, birçok kimselerin üzerinde taşınması memnu silâh bulunarak müsadere edilmiştir. » Silivrikapıda oturan kun- Ruracı Hasan., isminde birinin üzerinde beş paket kaçak sigara bulunarak müsadere edilmiştir. * Madam Marya isminde bi- ri, Karaköyde manifaturacı Se- hak'ın dükkânından iki metre kumaş çalarken yakalanmıştır. * Sabıkalı Osman, Sütlüce- | de Halil Çavuşun evinden öteberi çalarken yakalanmıştır. * Sabıkalı Piç Agop Gala tasarayda Nihat efendinin para- sını çalarken 'yakalanmıştır. I Son Postanın Resimli Hasan B. — Pazar ola belediyeci- başı.. Yine neler düşünüyorsun? tutturabilirsek | SONPOSTA — DAHİLİ HABERLER Çarşıkapıda Bir Tramvay Otob Parç_aladı Dört Y_aralı Yar Bu sabah saat 7,35 te Çarşıkapıda mühim bir kaza olmuş, bir tramvay, bir otobüsle çarpışmış, otobüs devrilmiş ve parçalanmış dört Kaza Fatih - Harbiye hattına i rah tramvay arabasile Sirkeci muştur. Bu otobüs Sirkeciden - Kocamustafapaşa derken Gedikpaşa caddesinden önüne bir ekmekçi Otobüsün için çıkmıştır. memek direksiyonu Fatih istikametinden vay da sola 92 gelen bu ani — direksiyon şaşırmış, zaten son süratle gittiği i'mkânını bulamamış ve bütün şiddetile otobüse Ihracatzmız Bir Milyon Fazlalaştı. eai Zh eei eç v | fında — ithalâtımız 39,243,958, racatımız — ise 40,434,486 liradır. Bu itibarla ihracatımız 1,190,5:8 lira fazladır. Temmuzun - son on beş günü içinde Türkiyeden harice 105,568 lirahk — buğday, 142,760 İiralık ham deri, (80) bin liralık yumur- ta, 53,769 Tirahk tiftik, 122,650 lirahk arpa, 215,653 liralık tü- tün, 43,520 liralık afyon, 103,862 Hiralık kereste, — 183,888 liralık pamuk, 55,668 liralık — maden kömürü ve 649,339 liralık ta muhtelif eşya ihraç edilmiştir. İmar Bürosu Bölediyede bir imar bürçeu teşekkül etmiş ve şefliğine bele- diye yollar müdürü Nebil Bey tayin edilmiştir. Büro, şehir plânı müsabakasına giren mütchassıs- lara istedikleri malümatı toplayıp kendilerine gönderecektir. Bir Tashih Geçen gün — Kan aldırmayınız , serlevhalı resimli makalede “ bakkal- Iarla kasapların senelerdenberi bizd.n aldığı kan yetmez mi?,, satırı, “mual- limlerle kasapların,, şeklinde çıkmıştır. Bakkalları muallimlere çeviren bu yanlış bizi de müteessir etti. Tashih ederiz. Muallimlere Zam 1200 Muallimden 600 Mu-| allim Zam Gördü | Maarif Müdiriyeti 1200 ilk- mektep muallimine zam yapılması için Maarif Vekâletine müraca- atta bulunmuştu. Bu muallimler- den altı yüzden fazlasının zamları tasdik edilerek Maarif Müdiriye- tine bildirilmiştir. Bu muallimler teşrinievvelden itibaren bu zam- dan istifade edeceklerdir. Diğer muallimlerin evraklarının - tetkik Belediye reisi — Şehrin plânım | düşünüyorum Hasan Bey.. Kocamustafapaşa hattına işliyen 3595 nmumaralı otobüs arasında ol- şoförü bu ekmekçiyi çiğne- | kırışı ikâyesi : kişi yaralanmıştır. işliyen 92 numa- deki yolculardan hangi tarafın ha ya gi- nakalât kâmilen, kısmen durmuş geçtikten sonra t çevirmiş — ve numaralı — tram- karşısında Bayram efendi il, | na alınmışlardır. için tevakkuf Tayynre_Bayramı Geçit Resmi Ve Şenlikler Yapılacak, İstanbulun Aldığı Tay- yareler 12 Oldu 30 Ağustos'ta yapılacak tay- yare bayramının — hazırlıklarına başlanmıştır. Geçit resmine — ait proğram kolorduca tanzim ” edik- mektedir. Tayyare Cemiyeti bu merasi- me bir tayyare timsalile iştirak edecek — ve Üsküdar, Beyoğlu, Kadıköy mıntakalarında müşame- | reler verilecektir. Bu sene İstan- bulun aldığı üç tayyareye 30 Ağus- tos'ta Yeşilköy tayyare meyda- nında büyük bir merasimle Be- şiktaş, Küçükpazar, — Bakırköy isimleri - takılacaktır. tanbul hava filosu bu suret- le on iki tayyareye — baliğ ol- müuştur. Cümhuriyet Bayramı Belediyede toplanan Cümhu- riyet bayramı tertip heyeti şe- hirdeki bütün nakil vasıtalarının üç gün üç gece halkı yarı ücret- le nakletmelerine karar vermişti. Dün birinci olarak 3S68 numaralı | otobüs sahibi Şefik Bey beledi- yeye müracaat ederek belediye- nin bu kararını kabul — ett söylemiştir. Diğer nakil vasıtaları henüz cevap vermemişlerdir. Balediye Lokantası Belediye lokantâsı fazla rağ- bet görmüştür. Üst katta ikinci bir salon daha harzırlanmıya baş- lamıştır. Bu salon da - dünden itibaren açılmıştır. | _cıriilırn:lîsîurlduğ.u ve bunların da zam göreceği söylenmektedir. İ çarparak devirmiştir. Müsademe neticesinde otobüsün şoförü ile için- 2 si ve tramvayın vatmanı ehem- derhal alâkadar memurlar atalı olduğunu da tahkike başla- Beyoğlu cihetindeki münakalât da ve ancak aradan bir buçuk saat ekrar başlamıştır. Tahkikatın ikmaline kadar vatman 615 numaralı le şoför Nihat efendi nezaret altı- |Tehacüm Henüz Devam Ediyor Zabıtai belediye — memurları dün de küşat ruhsatiyesi alacak olan dükkân ve müesseseleri ge- zerek — ruhsatname almıyanların dükkânlarının kapatılacağını ken- dilerine tebliğ etmiştir. Belediye küşat — ruhsatiyelerinin nihayetine kadar alınacağını ev- velce ilân etmişti. Fakat müddeti içinde müracaat edenler pek az olmuştur. Vaktinde — müracaat etmiyenlerden resim iki misli ola- rak tahsil edilmektedir. Devlet şürasının bir kararına güre de ruhsatiye vermiyen mü- esseseler kapatılacaktır. Bunun için alâkadarlar dün de Belediye İktısat müdürlüğile kaymakamlık- ların muhasebelerine bir tehacüm halinde müracaat etmişlerdir. İk- tısat müdürlüğü tehacüme mani olmak için kapılara nöbetçi koy- muş ve müracaatları sıra ile ka-” bul etmiştir. * Eskiden yalnız eğlence yerle- rinden küşat resmi alınıyordu. Yeni kanuna göre diğer mües- seselerle birlikte bunlardan tek- rar tesis ve küşat resmi isten mektedir. Alâkadarlar Belediyeye ve Devlet Şürasına müracaat etmiş- lerdir. Belediye bu müracaatların haksız olduğunu söyliyerek res- | min tahsilinde israr etmiştir. Celâl Bey * Türk-Alman İktısadi Va- ziyetir intnkişafmaçalışıyor İktısat Vekili Celâl Bey Tür- kiye ile Almanya arasındaki ti- cari ve iktısadi vaziyeti daha fazla bir mikyasta inkişaf ettir- mek için Avrupadaki faaliyetine devan etmektedir. Her iki taraf arasında şimdilik müzakereler ya- pılmaktadır.Celâl Bey ancak E İün ortasına veya sonuna doğru avdet edecektir. — Artık rasgele inşaala müsaade l etmiyeceğim.. Hasan Bey — Bana kalırsa boş yere uğraşıyorsun Neden Hasan Bey?.. Temmuz | e— —— miyetli suretle yaralanmışlar, otobüs te parçalanmıştır. Kaza mahalline koşmuşlar, yaralıları tedavi Altına almışlar, kazada mışlardır.Devrilen otobüsün yerinden kaldırılması çok| uzun sürdüğü için şehrin İstanbul cihetindeki mü- Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: l KU Ağustos 9 —- —— Günün Tarihi Ziraat VekiliVapur- üsü iculuk İşlerile Meş- gul Olacak Ziraat Vekili Muhlis Bey dün Ankaradan şehrimize gelmiş, Sümer Bankta fabrika müdürlerinin de işti- rakile yapılan bir ictimaa riyaset etmiştir. Bu içtimada Kayseride kurulacak fabrikanın plân ve haritaları tetkik edilmiş ve mahallinden bazı malümat istenmiştir. Muhlis Bey bugün vapurculuk iş- lerile meşgul olacak ve akşama An- karaya dönecektir. Buğday Mübayaası Müddeti Uzatılacak Ankara 8 —Ziraat Bankasının hü- kümet hesabına buğday alması için verilen salâhiyetin müddeti 5 ağustosta bittiği için mübayaata devam edil- mek üzere Heyeti Vekilece Ziraat Vekâletine bir kararname ile yeni- den salâhiyet verilmiştir. * Yeni kararnameye göre buğday mubayaa yerleri arttırılmaktadır. Ka- rarnamede bunlar şu suretle tesbit edilmiştir.: Ankara, Pulatlı, Eskişebir, Kütahya Afyon, Akşehir, Konya, Ereğli, Yerköy, Sıvas, Balıkesir, De- nizli, Tekirdağ, Gönen, Uzunköprü, Adana, Zile, Hacışefaatli, Şarkışla, İstanbul Teşkilatı İstanbulda eylül başında işe bap- layacak olan yeni maliye teşkilâtı hazırlıklarını yapan komisyon - vazi- fesini bitirmek üzeredir. Adana Defterdarı Talât, Samsun Defterdarı — Zeynelâbidin, — Hariciye Vekâleti Muhasebecisi — Abdülkadir, Maliye Vekâleti merkez Muhasebecisi Şefik Beylerin ve vekâlet memurla- rından bir kısmının yeni teşkilatta vazife alacakları anlaşılmaktadır. Yerli M Sergisinde Beşinci yerli mallar sergisi dün de binlerce kişi tarafından gezilmiştir. Bir hafta içinde sergiyi gezenlerin miktarı iki yüz bine baliğ olmuştur. Dün birçok meb'uslarımız ve elçi- lerimizden başka Amerikalı mütehas- sıs M. Sömmervell de sergiyi ziyare etmiştir. Çıkarılan İngiliz Kimdir ? Vikera Armstron; kiye mümessili M. mmız haricine îkııxlması Avrupa matbuatını meşgul etmektedir. Maamafih bu adamın hudutlarımız haricine çıkarılması dolayısile İngiliz Sefirinin — teşebbüslerde — bulunduğu haberi asılsızdır. Sefir Hariciye Vekilinden bu çı- karılma hâdisesi hakkında malümat rica etmiş, verilen malümat kendisini tatmin etmemiştir. İngiliz sefiri hükümetimizin bu husustaki — hattıhareketini — memnu- niyetle karşılamıştır. Hükümetimizin bu husustaki hat- tıhareketinin Türkiye - İngiltere mü- nasebatım takviye eder — mabiyelte olduğu kanaati vardır. İhraç edilen M. Lander Türkiyede doğmuş, büyümüş bir İrlandaldır. Bir müddette Osmanlı bankasın- da çalışmıştır. « | şirketinin Tür- anderin hudutla- — Eski köye yöni âdet güç yere leşir de ondanlı.