9 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

9 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POTSA İNANI ——i LA . $ Ağvikor *& Bu Sayfa Haftada Bir Defa Neşro- |lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. LMIYACA EYLER — eee e L Z AM KA Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. N Ha olgun. Ha Ü haftaya, Bir Amerikan tayyarecisi geçen sene Japonya'da Samuşiru sahil- lerinden kalkmış ve Vaşingtoga inmiştir. Tayyare havalandıktan biraz sonra tekerlelekrinden biri denize düşmüştür. Bu tekerlek 6 ay sonra Amerika sahillerinde bulunmuş — ve tekerleğin tayyare istikametini takip ettiği anlaşıl- mıştır. Tarihin en büyük ara- zi sahibi Belçika Kıra- A AR h ikinci Leopold'dur. "'ELM— Bu adamın Kongo'da b ı 71 milyon hektar ge- nişliğinde şahsi - arazi- si vardı. Yâni Belçi- kadan 11 defa büyük. Geçen — hattaki bilmecenin halli, Bi meyı içine almıyan 5 kısma böyle takalın Tavuklara malısus büyük bir otel. Amerikada Florida'da Miami şehrinde iki mil- | yon lira sarfile bir otel yapılıyordu. Fakat bı_ıh- ' ran başlayımca bu otel bir tavuk çiftliği haline || kalbedilmiştir. Şimdi bu otelde 60 bin yumurta | yapan tavuk ve SO0 bin piliç vardır. Büpeça, Blem n AAE) Werner isminde bir maden amelesi 1874 de iki kilametre derinlikte — çalışırken salka isabetile ölmüş. alrrü, Dünya Matbuatında Gör- Her Türlü Şu Garip Dünyada Olan düğümüz Garip Şeyler Bugün dünyada mevcut kinin miktarı malarya hastalarına yetiş- memektedir. Ve Senevi - istihsal edilen kinin miktarı 600 tondur. Halbuki dün- yada 650 milyon malarya hasta- sı vardır ve bunların muhtaç ol- dukları kinin —miktarı 26 bin tondur. * Fransa'nın eleri, Fransa'dan 22 defe daha geniş- tir, Holandanın müstemlekelerde- ki ararisi — ke! 66 defa daha büyüktür. Belçika kongosu Belçikadan 80 defa daha geniştir. İngiltere müstemlekelerinin ih- tiva ettiği arazi miktarı ise terenin 140 misli büyüktür. * İngiliz ticaret ve yoalcu tay- yareleri geçen sene $6,683 yolcu taşımıştır. Seyahat eden ve eğlence için 30» kin sigara yakılır. -— — kat Bisiklet- le Yürüyor Amerikada deniz banyolarında muhtelif eğlenceler tertip ederler. Bu sene Kaliforniyada Ocean Park plâjında da güzellere bir bisiklet yarışı yaptırmışlar. Fakat bu yarışın en şayanı dikkat numarası 200 kilo ağırlı- lığında Mis Tiny olmuş. Bu kadın diğer güzellerle bir- likte yarışta görülünce halk gük miye ve alkışlamıya başlamış, © zorlanarak, yırtınarak diğer güzelk leri geçmiye çalışmış. Yalnız şunu kaydedelim ki Mis Tiny'yi müsabakaya sokanlar plâjdaki hamam sahipleridir. Ona ayrıca sağlam ve alçak bir bisik- let yaptırmışlardır. Maksat halkın biraz gülmesi ve alâkasımı tah- riktir. binen yolcularının da — miktarı ayrıca 300 bin kişidir. * Şimali Amerikada — yaşayan insanlar 236 muhtelif dine men- supturlar. Bunların içinde en ziyade ka- labalık olan katoliklerdir. Adet- leri 20 milyonu bulur. » X Holanda mühimmat istasiyon- larından birinde vaki olan bir iştial 350 mil uzaktan işitilmiş, fakat 65 le 115 inci mil arasın- daki mesafe dahilinde hiç birşey işitilmemiştir. İngilterede yapilan bir istatis- tiğe göre 40 milyon İngiliz her- gün 500 bin dana, 12 milyon yu- murta yer ve 28 milyon şise bira içer. Ingilterede her dakika 160 çift kundura, 20 şemsiye yapılır, ———T ZŞAT 200 Kilo Ağı;iığında Fa- HFHastalıkları Tedavi Ediyor G ar el Madam Annldçtkoılovıkyıdı yaşayan bir köylüdür. Fakat değil yalnız kendi köy balkı, o civarda bütün — köylüler ona ana gibi hürmet eder ve taparlar. Çünkü bu kadının mu- cize yaptığına kanidirler. Madam Anna her türlü has- talıkları iyi ettiğini iddia eder. Gelen hastayı bir odaya alır. Orada derin nefes alarak hasta- nın hastalığını kendisi alır. Der- hal hastalanıp yatar. Fakat gece rüyasında derin bir nefes verme ile hastalığı dışarı atar ve ertesi sabah sapsağlam kalkar. Onun bu kabiliyetine inananlar akın akın Madam Annanın kö- yüne giderler. Kendisinden teda- vi dilenirler. 'O kimseden yardı- mını esirgemez. Önüne gelen her hastayı ve ber - türlü hastalığı tedavi eder. — bulunan | İnanılmıyaggli Şeyler Londranın göbeğinde “Yeni asır, adlı bir eğlenme yeri tesis olundu. İngilizler bu yeni eğlence müessesesile bütün dünyaya mey- dan okuyorlar, denilse yeridir. 800,000 sterline mal olacak olan bu müessese bir insana dilediği her istifadeli eğlenceyi verebile- cektir. Meselâ kır ve dağ eğlen- celerinden istifade etmek istiyen- ler bu binanın bir katında iste- bir katında diledikleri gibi eğle- meceklerdir. Dans etmek için de iki bin kişi sığan bir kat hazırlanmıştır. Burası istenildiği dakikada bir spor stadyomuna çevrilebilmekte- dir. Bundan başka burasını yüz- me havuzuna 'çevirmek, makine- lerle havuzu dalgalandırmak ve hakiki dalgalar yapmak müm- kündür. a Müessesenin lokantası fevkalâ- de bir surette tertip olunmuştur. Her millete mensup olan müşte- riler, milli yemeklerini emirlerine hazır bulacaklardır. Bir tarafta Kafkas yemekleri yenirken öbür tarafta Viyana veya İran, İspan- ya, Türkiye yemekleri caktır. Aranan, özlenen her eğlen- ceyi toplıyan bu müecssese yaz, kış her mevsimde çalışacak, kış ortasında insana bahar — hayatı yaşatacak, yaz eğlencelerini her zaman emre müheyya bulundu- racaktır. buluna- * Cenubi Afrika'da yaşıyan bir kabile vardır ki, bu kabileye mensup olanların erkekleri hiç- bir zaman çalışmazlar, — evde otururlar ve ev işlerini görürler, İşte çalışan kadın, çarşıdan öte- beriyi alan kadın, velhasıl evden dışarı her işi gören kadındır. 2500 Yüzükten Yapılan Devana Yüzüğü Amerikada Providence kasa- basında bir yüzük sergisi yapıl- mış. Mücevheratçılardan biri, bu sergide teşhir edilmek — üzere kendi sanatı üzerine halkın dik- katım celbetmek için masallarda okuduğumuz dev analarının taka- bileceği bir yüzük yapmıştır. Bu yüzüğü yapmak için do- kuz ay uğraşmıştır. Bu yüzük için kullandığı altınla 2500 adi yüzük yapmak mümkün imiş. Ayrıca bu yüzüğe 20 bin lira kıymetinde — tezyinat — levazımı kullanmış. Yüzüğün büyüklüğünü anla- mak için resme bakınız. Kızın parmağındaki yüzükle bu yüzüğü mukayese ediniz. Bir mücevherat sergisinde teşhir edilen dünyanın en büyük yüzüğü — 5 ar a . Hdti ada