19 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

19 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA GÜL HANIM Haçlılar, Mücahitler, Fedatler Arasında zz 34 Manrzara; muhteşemdi. Alüanndı köylerle, tarlalarla, zeytinliklerle, bağlarla süslenmiş geniş bir ova uzanıyordu. Birkaç öltede etrafı duvarlarla tahkim olunmuş bir dağ yükselmekte idi. Dağı kuşatan surların içinde beyaz evler dağı çevreliyor, ve evler sıra sıra, basamak basak dağın tepesine kadar varıyordu. Tepe, dümdüzdü. Onun üzerine bahçelerle kuşatılmiş küleli bir kale inşa olunmeştu. Mesrure burasını göstererek: — İşte! dedi, Cebel şeyhinin ikametgüöh! Bu gece oraya vara- cağız, orada kalacağız! Şimdi sizden rica ediyorum, beni din- leyiniz. Bu kaleye girenlerin azı, diri çıkar. Henüz vaktiniz var. Sizi tekrar geri götürebilirim. İlerlemek mi, gerilemek mi fik- rindesiniz ? İki kardeş te bir nefeste: — İlerliyeceğiz ! Dediler. Mesrure sordu: — Niçin? Ne kazanacaksımız? Siz bir kadımı arıyor, onun Sultan Salâhaddinin sarayında olduğunu söylüyorsunuz. O halde ne diye buraya — geliyorsunuz ?.. Çünkü Cebel şeyhinin vaktile amcanıza dost olduğunu, ona yardım va- dettiğini söylüyorsunuz. Fakat o Cebel şeyhi öldü. Onun yerine bir başkası geldi. Yenisinin size dostluk göstereceğini, sizi öldür- miyeceğini, esir etmiyeceğini ne- reden biliyorsunuz? Benim bu memlekette nüfuzum var. Neden mi? Nasıl mı? Ona karışmayınız. Fakat burada sizi herkese karşı himaye edebilirim. Sizi himaye edeceğime de yemin ediyorum! Mesrure Doğanın yüzüne baktı. Sonra devam etti: — Evet sizi himaye edeceğime yemin ediyorum, Yalnız şeyhimiz Sinana karşı sözüm geçmez. Ona karşı bir şey yapamam. — Sinan bize yardım etmez mi? — İsterse eder. Çünkü kw- vetlidir, — satvetlidir. ve Sultan Salâhaddinin düşmanıdır. Fakat belki siz, onun yardımı mukabi- linde sizden istiyeceklerini kabul edemezsiniz. Çok rica ederim. Düşünün, taşının, bir kere daha düşünün bir kere daha taşımın da öyle karar verin. Mesrurenin * sesi yalvarıyordu. Doğan cevap verdi: — Biz düşündük, düşündük, amcamızın vasiyelini yerine ge- tirmiye karar verdik. Mesrure başını eğdi, sonra: — Pekâla, dedi, öyle olsum. Siz maksatlarından knlıy kol-ıy döndürülecek insan Şimdi beni dinleyiniz. Burada bulunduğunuz müddetçe arapça konuşmayın, arapçayı anlamıyor gibi görünün! Ondan sonra sakın bu memlekette sudan başka bir * şey içmeyin, Şeyh Sinan, misafir- lerine hileli şaraplar sunar, bu şarapları içenler rüyalara, hulya- lara dalarlar, utanılacak — şeyler yaparlar, Yahut altından kalka- mıyacakları sözler verirler, yemin- ler ederler, bunlardan dönmek saatlik yol | imkânsızdır. Çünkü hıya!ıııı teh- likeye girer. Kurt: — Mesrure hanım, dedi, kork- mayın, şeyhin şaraplarını ağzı- mıza koymıyacağız. Arapça da konuşmıyacağız. Buna emin ola- bilirsiniz! Mesrure Doğan Beye baktı: — Doğan Bey, dedi, Berutta bulunduğumuz zaman sizin eli- nizde bir yüzük gördüm.. Sizin bunu cebinizden çıkarmanız, bir kimseye göstermeniz delilikti. Bu öyle bir yüzüktür ki onun üze- rindeki yazıları efendimizin dai- lerinden başka bir kims& okuya- maz. Ben sizin bu yüzüğü taşı- dığınızı bir kimseye ilşa etmiye- ceğim. Fakat bundan böyle bu yüzük hakkında ağzınızdan bir söz çıkmasın. Onu sakın bir kim- seye göstermeyin. Doğan, sordu: _Müsabak_a imtihanları tebi yeni ders senesi için talebe kabulüne dair şartlarını tesbit ve ilân etmişlir. Mektebe bu se- ne de meccani leyli talebe alına- caktır. Bunun için de arasında Hesap, cebir ve hendese derslerinden bir müsabaka inti- hanı yapılacaktır. Müsabakada kazananlar mektebin ihzari sın- fına dört ay müddetle nehari ola- | rak devam edeceklerdir. Müsaba- ka imtihamı eylülün 16 1ncı cu- martesi günü yapılacaktır. Yeşilköydeki hava mali vist mektebine girmek isteyenler ara- sındaki müsabaka imtihanı d- önümüzdeki pazar günü icra e< « lecektir. K Hazırlık Başladı yıklıwııhl:ıdır İstanbul Ticaret odasının, yeni ölçüleri halkın iyice anlaması için resimli ilânlar yap- tıracağını yazmıştık. Öğrendiği- mize göre Ticaret Odası bu hu- susta huırlıklırı buşlmmşhr Şehrimizdeki nafia fen mek- | talipler | Yeni ölçülerin tatbik müddeti | Şimdi Beni Dinleyiniz. Bu 5"k:';leye Girenlerin Çok Azı Diri Çıkar! — Niçin? Biz bu yüzüğü Ce- bel şeyhine götürüp vereceğiz!.. Mesrure etrafına bakındı. Ya- kınlarında bir kimse bulunup bulunmadığını — anlamak — istedi. Sonra cevap verdi: — Çünkü bu yüzük, bu diya- rın en büyük ışuehdır Onu onun yerine bir yenisini yaptırdı. O da tıpla sizdeki - yüzüğün ay- nidir. Onları yanyana koyacak olsanız ayırt edemezsiniz. Bu yüzüğü — taşıyanlar için “Cebelin her kapısı açıktır. Hiçbir. kimse onlara muhalefet edemez, onların sözlerinden çıkamaz. — Fdailerle dailerin hepsi ona itaat'ederler. Fakat sizin bu yüzüğe malik ol- duğunuz ve onu kullandığınız an- laşılırsa, sizi hemen öldürürler. Anlatabildim mi? ( Arkası var ) Asuri Patriği Iraktan Çıkarıldı Bağdat, 18 —. Nazırlar Mec- lisi Asuri patriği Marşimun'un irak hududu haricine çıkarılma- sına karar vermiştir. bu sabah bir İngiliz tayyaresine binerek Kıbrısa gitmiştır. lraktan çıkarılan Patrik bu yakınlarda Asurilerin tarafından çıkarılan hâdiselerden mes'nl tu- tulmaktadır. Maruf Bir Romancının kemiklari Paris, 18 — İspanya — bükü- meti, maruf İspanyol romancısı B'asko İbanezin kemiklerinin, ve- fat etmiş o duğu yerden Valenoa nakledilmesine müsaade etmiştir. Tapu — ve Kadasire — Aylık mesdek mecmuasıdır. Bu ay başı intişara başlamıştır. Fiatı 15 kuruştur. Hakikat güneşi — Abdullah Nafiz Beyin edebi ve milli hikâyele- rinden bir kitaptır. Fioti 7Ö koruştur, Gürbüz Türk Çocuğu — An- î kara Aimayei Etfal Cemiyeti taralın. dan aylık olarak neşredilm ektedir. Ço- cuk bakımına git şayamdikkat yazılar vardır. Ağustos 19 Heyecan Uyandıran Bir Hırsızlık Jokond Tablosu Bulundu Mu, ÖU Sadi eee *Jokond,, tablosu tabloyu çalan Perucya Paristeki Luvr müzesirin baha biçilmez eski eserlerinden biri de meşhur ressam Leonard de Vinci'- nin Jokond isimli tablosudur. Ba tablonun eni 77, boyu 53 santim- dir. Bu eseri yapan İtalyan res- samı, bunun üzerinde dört sene çalışmış ve 1642 senesinde 4500 altına Fransız hükümeti tarafın- dan satın alınmıştır. Bu - tablo ogün, bugün Luvr müzesindedir. Fakat 1911 senesinde kısmen İtalyan, kısmen de İn.iliderdeıı mürekkep bir hırsız. kumpanyası tarafından çalınmıştır. Luvr müze- sinde tabloların sık sık fotografi- leri alındığı için, içlerinde müze- nin memurları da bulunan bu kumpanya, tablonun fotografisini alacaklarmış gibi yerinden almış, e | sonra tenha bir zamanda merdi- Marşimun | venlerden indirmiş, kenarındaki tahta kadroyu kırmış — ve table- nun muşambasını vücutlerine sara- rak müzeden dişarı çıkarmıya muvaffak olmuşlardır. Hâdise © zaman bir yıldırım tesiri yapmıştır. Fakat uzun araş- tırmalara rağmyn Jokond tablosu huhmıııııııü! Aradan iki sene .eçhlncn sonra bir gün, Floransa müzesi müdürüne bu tablonun safi- şına dair bir teklif yapılmıştır. Müze müdürü mektup yazan adamı ga- | yet mahirane bir surette nezdine | | çağırmış, tabloyu görmüş ve bı- | | mun Jokond'tan başka bir şey olmadığım anlayınca tabloyu sat- mak istiyen adam tevkif edilmiş- tir. Meğer bu herif, iki sene ev- | vel Luvr müzesi hırsızlığında bu- | lunmuş olan müze memurlarından | bir İtalyandı. O zaman tablo alınarak Fransa hükümetine tes- lim edılmııhr Tabloyu ıııqyene edenler, bunun müzeden aşırıl- mış olan tablo olduğunu beyan eltmekte ittifak etmişlerdir. Hat- buki birkaç gün evvel, yine bu hırsız. kumpanyası ile beraber vaktile çalışmış olan Dean ismin- de bir İngiliz hırsız, Luvr müze- sindeki Jokond tablosunun sahte olduğunu, asıl tablonun elyevm Cezairde bulunduğunu iddia et- mekte, bu hususta İngiliz gaze- telerine bir haylı malümat ver- mektedir. Fransız hükümeti, tab- lonun sahte olmadığını iddia et- mekle beraber bir defa Cezairde gösterilen membaı araştırmakta- dır. Hâdise, san'at âleminde de- rin bir teessür ve heyecan uyan- dırmıştır. Resim Tahlili Kuponu | Tabiatinizi öğrenmek istiyorsanız resminizi 8 adet kupou ile birlikte gönderiniz. — Resminiz — sruya tâbidir ve iade edilmez. ksim, meslek veya san'at bulunduğu memleket Matbuat Cemiyeti tarafından terip edilen 1933 MATBUAT ALMANAĞI çıktı. Her kitapçıda bulunur. Fiatı 1 liradır. lstanbul Zıraat Bankasmdan' Sıra — Semti Maballesi No. 422 423 ” 424 ” 425 "” 426 427 Büyükada — Cami »Yakı Karanfil Yalı Heybeliada Heybeli 458 461 448 452 453 35 S44 303 522 '_ Kamerhatun Bereketzade kuller Pazarlık suretile satışa Sensi lıliye vetıııık belediye rüsumu Çakırçıkmazı Yanıcı " Despot Ayadimitri Çakırağa çıkmazı Bostan Arsa metre 89,50 İki hane Arsa metre 63,50 Ahşap hane Ahşap dükkân elyevim Tamamı ır10 110/57S Tamamı 104/112 Tamamı .- »3130 halindedir. Altınbakkal Karnavula Kışla Bostan Arsa Savcı çıkmazı Topçular cad. ” Karaoğlan » Yonca aittir. *357S . Kargr hane 14/96 Tamami Hane ve arsa x ” Arsa arşın 301 ” » 2142 ” Kâgir bina mağaza üstü üç kat odalar 114/120 211 odalar ve kahve tamımı ve dükkân 4 Yüzde yedı buçuk pey akçelerile ihale bedelleri nakten veya yıyı-îıbıdıl bonosile ödenmek üzere çıkarılmıştır. Kattt ühaleleri 21/8/033 pazartesi günü Hisseye göre mu- No. hammen kıymeti H 16 16// 17 7 1 5SS0 15 56 22/24 28 Mük. 301 28 Mük. 742 5 60,000 5700 24 3300 31/18 9747 yukarıda evsafı yazılı ııyıiııeı- 2044 saat 15 tedir. Şartname bankamız kapısına asılmıştır.