31 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

31 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa * Halkın Sesi ı | ) Zafer Bay- ramı Dün zafer bayramı idi. Bu hu- susta halkımız diyor kit Ali Rıza Bey (Çakmakçılar Yoktuğu Büyük Yenihan) — 30 ağustos bencö Türkün en büyük bayramıdır. Otuz ağustos 2a- — Geri olmasaydı bugün hür bir yurt olamazdı. Ciğerlerimizi hürriyet ha- vasile şişirme imkânını veren bugünü tes'it ederken istikbali koruyacak olan tayyarelerimizi çoğaltmak - için zenginlerimizin — teberrular yapması Jâazımdır. Başka memleketlerde zen- ginler kendi aamlarile — ordularına tayyareler hediye ederler. * Enin Bey (Beyoğlu Sıraserviler 95) — Zafer alayını seyrettim. On bir *sene evvel Türk ordusu tamam dört sene yerleşen ve Aarkasını dünyanın en büyük devletlerine dayayan bir düşmamı dört” gün gibi kısa bir zamanda denize dökmüştü. Dün Be- yazıt meydanında üstümde tayyareler uçarken, önümden tunç benizli Meh- metçikler geçerken © zafer günü önümde canlandı. Kahraman Mehmet- — çikleri avuçlarım patlayıntıya kadar y - 24 Saatin y alkışladım. » Hafiee VI. ( Eski Zaptiye nezareti Ticarethane sokağı 25) — Dün asker evlâtlarımı — seyre- derken — oğlumun — hayali — canlandı. Hem ağladım hem de - millete dua ettim. Memleketin kurtu-ası beni “ Heselli ediyor. K Hâdiseleri Beyoğlunda Bostanbaşında 0- turan Bergüzar H. isminde bir genç kız. zabıtaya müracaatla Sakine H. ve Matmazel Vartuhi tarafından, içinde yirmi lira bu- hunan çantasının çalındığını iddia etmiştir. 6 Şoför İstavrinin idaresin- deki otomobil on yaşında Nuri isminde bir çocuğa çarparak tehlikeli surette yaralamıştır. 3ç Kasımpaşalı manav Meh- met isimli — birisi Meyvahoşta kabzımal Ziya Beyin sergisinden bir küfe üzüm çalarak kaçarken yakalanmıştır. * Boğazkesende oturan Meh- met isminde bir çoçuk sokakta arkadaşlarile oynarken düşmüş ve çenesi tehlikeli surette -kınl- mıştır. Tavuk Mezbahası F İstanbulda tavukçulukla iştiğal eden sermayedar bir grup bir tavuk mezbahası yapılması için belediyeye müracaat etmiye ka- rar vermiştir. Bu grup bir mez- baha yapıldığı takdirde helediye ye senede yüz bin lira temin edileceğini de ileri sürüyorlar. İki sene evvel de belediyeye böyle bir teklif yrpfluııılı. hanımefen — diler Bu ne hai? Yüzünüz simsiyah sdamtür İi SON POSTA Ah Anam, Yandım! İki KaçakçıAr'kadaşt:;ı_n Biri, Ötekini Feci Şekilde Oldürdü Evvelki akşam Yağkapanında feci bir cinayet olmuş, iki arkadaştan biri diğerini öldürmüştür. Facia şöyle geçmiştir: İnebolulu Eşref ve yine İnebolulu Mahmut ismin- de iki arkadaş ötedenberi köylü “sigarası kaçakçılığı yapıyorlarıış. Eşref köylörden topladığı sigaraları getirip Mahmuda vermekte, Mahmut ta satmakta- dır. Evvelki akşam yine Yağkapanında buluşan iki | arkadaş, kenar sokaklardan birine sapmışlar, sigara paylaşmıya - başlamışlardır. aralık Eşref kaşlarını çatmış ve arkadaşına dönerek Şöyle bağırmıştır : “ Ben senden daha fazla çalışı- yorüm. Sana yüzdelik vereceğim. İstersen çalış... , paketlerini karşısında Mahmut fena halde kızmış ve o günkü satış hasılâtını. Eşrefe vermek - istememiştir. Bunun üzerine Eşref derhal yerinden fırlamış ve bundan üzerine yürümüş Mahmut bu Fakat bu sonra da ölmüşt! Küçükpazarda Hiç beklemediği bir zamanda yapılan bu teklif 'İ tutulmuştur. Kereste Ticareti |Lise Mezunları İhracatımız Son Senelerde Hayli Azaldı Her sene Antalya ve Mersin sahillerinden Suriye ve Misıra mühim miktarda kereste ihraç ederdik. Son zamanlarda bu ih- racat ehemmiyetli bir nisbette durmuştur. Romanyonir. ormanları çok mütekâsif olduğı. için hükü- met ormanların içine kadar de- kovil ve şimendifer hattı yaparak keresteyi çok ucuza maletmekte- dir. Bunun için de Türk keres- teleri ecnebi) pazarlarda rekabet imkânını bulamıyor. Ahşap inşaat menedildiği için İstanbulda da kereste sarfiyatı çok azalmış, metre mik'abı 25 Hradan 15 liraya kadar düşmüş- tür. Haber aldığımıza göre Millet Meclisinin teşrinievvel içtimaında bazı meb'uslar orman kanunu lâyihasın tetkik edilerek çıkarıl- ması için bir takrir vereceklerdir. Yeni kanunda ormanlarımızın işletilmesi ve muhafazası için mühim maddeler bulunacaktır. Meccani Talebeler Darüşşefeke ve Sanayi mek- tebinin parasız leyli talebe kaydı için tayin ettiği müddet geçmiştir. 'lçiıi?ncıyıt ehf hl:bdırı;:ıı ço“;ı müsabaka imtihanlarında muvaf- fak olamamışlardır. Maarif Vekâ- leti tarafından — muhtelif liselere yerleştirilmek üzere alınacak 150 meccani talebe için Erenköy ve Kabataş liselerine müracaat edil- mektedir. Müracaat müddeti 7 eylülde bitecek, 9 eylülde müsa- baka imtiham yapılacaktır. Lise- lerde ikmal imtihanlarına 2 eylülde başlanacaktır. — Plâjda güneş altında dolaş- tık ta Hasan Bey... Cildimiz karardı ve soyuldu. " * | Son Postanın Resimli Hikâyesi : | Masraflarını İstiyorlar ! İstanbulun yeni maliye teşkilâ- tında bir vazifeye tayinleri için müracaat eden Hukuk Fakültesi mezunlarına nereye tayin edildik- leri 3 Eylülde varidat tahakkuk müdürlüğü tarafından bildirile- cektir. Bu şekilde müracaat eden mektep mezunlarının miktarı bir kaç yüz kişidir. Bunların bir ço- guna vazife verilmiştir. Yalnız lise mezunlarından ço- ğuna yer bulunamamıştır. Bazı lise mezunları defterdarlığa mü- racaat ederek şunları söylemiş- lerdir : — İlânda yeni memuriyetlere lise mezunu alınacağı yazıldır. Biz de bunun üzerine müracaat ettik. Halbuki yüksek mektep mezun- ları tercih edildi. Mademki ilân- da lise mezunları alınacağı yazıl- dı ve alınmadı © halde yaptığımız masrafların verilmesi icap eder, ,, Et Ucuzlayacak Fakat Şimdi Değil, Bırkaç Gün Sonra.. Belediyenin satın aldığı üç oto- matik baskül mezbahaya yerleş- tirilmişti Fakat makineleiin bozuk olduğu - anlaşıldığı için Almanya- dan fabrikanın ystaları getirtilmiş ve basküller işletilmiştir. Yeni nsüle göre kesilen — hayvanlar havai- tellerle basküllerin üze- rinden geçerken tarlılacak ve makine her hayvan için kilosunu Hasan Bey — Allah imdat etsin! sonra da iki kafadar arasında koyu bir küfür şa- matası başlamıştır. Fakat Eşref daha baskın çıkmış olacak ki birdenbire bıçağını çekmiş, Mahmudun ve sol memesi üzerine olanca kuv- vetile saplamıştır. darbe üzerine : “Ah, anam yandım!,, diye bağırarak kanlar içinde yere yuvarlanmış, biraz Ür. Eştref ise işlediği cinayeti müteakıp kaçarak bir yere- saklanmış, fakat gece Biriken Paralar İcra Dairesindeki Bir Mil- yon Lira Ne Olacak İstanbul İcra dairesi muhase- besi 1293 senesindenberi, yani tam yarım asırdanberi hiç bir tasfiye görmemiştir. Bu suretle veznede bir milyon lira kadar bir para toplanmıştır. İcra muhasebesi bu paraları milli bir bankada işlet- mektedir. Yeni icra kanunu mu- cibince bu paralar kanunun neş- rinden iki sene sonra tasfiye edi- lecek ve müruru zamana uğrayan- lar hazineye kalacaktır. İcra da- iresi — tasfiyesinin — başlangıcını gazetelerle ilân edecektir. Umumi harpten evvel kâğıt para bulun- madığı için burada toplanan para. ların mühim bir kısmı atın ve gü- müştür. Bu paraların sahipleri çıkar- sa altın ve gümüş olarak mı verile- ceği, yoksa kâğıt paraya mı çev- rileceği hakkında tetkikat yapı- maktadır. Bu hususta tasfiye muamelesine başlanmadan evvel kat'i bir karar verilecektir. gösteren birer bilet verecektir. Basküller aymı zamanda akşama kadar tarttıkları etin miktarını da göstereceği için mezbahada et kaçakçılığına meydan verilmiye- cektir. Basküller kullanılmıya baş- landıktan sonra mezbaha resmi hayvan üzerinden değil, kilo üze- rinden almacaktır. Büunun - için daimi encümen etlerin cinsine gö- re bir tarife hazırlamaktadır. Ki- lo üzerindet: resim alınmıya baş- layınca et fiatlerinin bir miktar ucuzlıyacağı söylenmektedir. I — Bize mi Hasan Bey?... Halk Hatiplerinin Listesi Hazır Cümhuriyetin — onuncu — yıldönü- münde muhtelif mıntakalardâ nutuk söyliyecek halk hatiplerinin Histesi Maarif müfettişi Mansur B. tarafından bugün alâkadar makama verilecektir. Hatipler her sahadaki tekâmülü halk dilile halka anlatacaklardır. Ödenmiyen Paralar Defterdarlıktaki — eski hesapları tasfiye komisyonu mesâaisine devam etmektedir. Bu komisyon umumi harp senelerinde mömurlara ve diğer şa- hıslara verilmiş olan avanslara ait hesapları tetkik — etmekte, bugüne kadar ödenmemiş olan paraları tahsile çalışmaktadır. Fakat komisyon her ay ancak bin lira kadar * bir para tahsil edebilmektedir. Tahsilât miktarının çoğaltılmasınu gayret edilecektir. Maarit Müdürlüğünde İstanbul Maarif Müdüriyeti teşkilâ- tının yeni kadrosu Vekâletten - henüz gelmemiştir. Maamafih gönderilmek üzere olduğuna dair haberler alınmış- tır. Maarif Müdüriyetine bir muavin daha verilmektedir. Yeni Gümrük Tarifesi — Yeni gümrük tarifesi yarından iti- baren tatbik sahasına girecek ve bu süretle memleketö ithal edilecek olan bilamum eşyadan yeni tarifeye göre resim alımacaktır. Yetimlerin Aylıkları Defterdarlık cumartesi günündön itibaren eytam ve aramil maaşlarının tediyesine başlıyacaktır. Eskiden beri Düyunu umumiye binasında “verilen maaşlar, bu defa, Defterdarlık bina- sında ayrılan bir kısımnda — tediyâ edilecektir. Yeniden Seyyah Geliyor Kıraliçe Mari isimli lüks bir vapur birkaç güne kadar şehrimize bir İne giliz. seyyah — kafilesi — getirecektir. Buraya gelen malümata göre, vapur Venedikten hareket etmiştir ve elyevm Yunan limanlarında bulunmaktadır. Kadastro İşleri Tapu ve kadastro umnum müdürü Cemal Bey evvelki gün teftiş için Afyonkarahisara, yitmiştir. Bir Altın Kaçakçısı Tutuldu Gümrük muhafaza teşkilâtı dün gece çok mühim bir altın kaçakçı şebekesini — meydana: — çıkarmıştır. Bu altın kaçakçısı Jozef isminde İz- mirli bir Musevidir. Kaçak 105 altın tek lira, 17 beşi bir yerde, 4 iki buçuk lira. Bu altın- lar ecnebi vapurlarına — kaçırılırken ’ıkılınmııtır. Talebeler Aşılanacak Son günlerde tifo vak'aları bir miktar arttığı için Sıhhat müdürlüğü bu hususta esaslı tedbirler almıştır. Yatı mekteplerindeki talebeler derhal aşılanacaktır. Bazı mıntakalarda aşı istasyonları tesis edilmek üzeredir. Sahhat müdürlüğü halka aşılanmayı tavsiyö etmektedir. Vekâletten şehri- mize bir miktar aşı gelmiştir, yetme- diği takdirde tekrar gündnilıcıhh_. Pazâr Ola Hasan B. Diyor Ki: ı mnrmmnm deriniz Gti seyelaüle Ülen derliş he kestek,. ğ