31 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

31 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8. Sayfa — SON POSTA-: Izmır’de Öl Mevsım Yapılan Kupa Maçında Göztepe Takımı Altayı 1-3 Yendi İzmir (Hususi) — Dört kulüp arasında yapılan “ Ölü mevsim kupası ,, maçları bugün — neti- celenmiş, son maçta Göztepe takımı, Altayı 3- 1 mağlüp ede- rek kupayı kazanmıştır. Bu kupanın birçok alâka uyandıran yerleri vardır. Bundan iki hafta evveline kadar dömi fi- nalist olan Göztepe takımı, üç hafta sıra ile K, S.K. ile bera- bere kalmiş, nihayet rakibini mağlüp — etmişti. Bu suretle finale kalan Göz- tepe, birçok yorulmasına mukabil form balinde idi. Geçen hafta Altayla final için karşılaşan Göz- tepe, oyunun son - dakikalarıma kadar mağlüptu. İkinci devrenin 42 inci dakikasında penaltıdan bir gol yaparak beraber vaziyet- te oyunu bitirmişti. Maç, tekrar — edildi. Altay fazla olarak Rusyadan avdet eden Vehapla Şükrüyü kadrosunda bulunduruyordu. Göz- tepedede Fuat vardı. Bu genç henüz Rusyadan avdet etmişti. bugün Oyun başından sotuna kadar heyecarla takip edildi. —Altay takımında Vahap gibi, Şükrü gibi tanınmış hücum oyuncuları- nın bulunmasına rağmen Göztepe daha eyi oynayordu. Çünkü Altay müdafaasında iki oyuncu noksandı. Bugün çok çalışan ve çalıştığı derecede muvaffak olan Göztepe rakibine Üüç gol attı. Göllerin ikisini Fuat, birini Muzaffer yaptı. Ölü mevsim kupasını kazanan Göztepe takımı Altayın gölünü Vahap B. kay- | detti. Kupayı kazanan Güztepeyi tebrik ederiz. İzmir futbolcularının en — iyi yetişmişleri hakkında devcran et- mekte olan şayialar İzmir oyun- -eularından Fuat Beyin Fenerbah- çe kuülübüne geçmesile daha zi- yade kuvvet peyda etmiştir. İzmir sporcu mahafili İzmirin pek sevdiği Fuadı takiben diğer meşhur - futbolculardan da birer birer çekileceği ihtimalile asabi- yet içindedir. İstanbula hareket etmek üze- re olan Fuat Beyin; her şeyden evvel istikbalini düşünmiye mec- bur olduğunu söylemesi İzmir efkân umumiyesinde hüsnü tesir yapmakla beraber iyi futbolcula- İzmirden ayrılıp Fenerbahçeye giren Fuat B. rımızın bizim mıntakadan ayrıla- eakları için duyulan teessürü izale etmemiştir. İstanbul kulüplerine - İzmirlile- rin haberi olmadan yazılmış ol- dukları hakkında dedikodu edilen oyuncular erasında - Vahabın da ismi geçiyor. Spor elkârı umumi- yesi futbol mevsiminin başlangı- gna kadar bu merak içinde, fı- mirden aynlacakları kollamakla meşgul olacağa benziyor. Amerikan Şampiyonları Herkesi Hayran Biraktılar Avrupadaki atletizm maçlarına iştirak için Amerikadan gelen Amerikan — şampiyonları — bütün girdikleri müşabakaları kazanmış- lardır. Bilhassa “Prağta yapılan maçların birinciliklerini pek rahat bir tarzda alan Amerikan şam- piyonlarının Stillerini Avrupa mü- nekkitleri meth ede &de bitire- miyorlar. Sabık Şampiyon Pek Mes'utmuş | Sinema artistlerinden Anni- Ondra ile evlenen sabık boks şampiyonu Alman Şimeling izdi- vacından fevkalâde mesut oldu- gunu gazetecilere söylemiştir. Ankaraya 'Hakem Ve Saha Lâzım Ankara (Hususi) — Geçen hafta yapılması mutemel olduğunu yazdığım Gençler birliği Çankaya spor kulüpleri arasındaki kupa maçı her iki takımın bazı hususi mazeretleri dolayısile tehir edil- a Bu münasebetle lik maç- larının arefesinde bulunduğumuz tir. şu günlerde bir noktaya temas | ederek mıntakanın nazarı dikka- tini celp etmek isterim. Ankara Futbol tarihini onun istikbali ile alakadar ola- cak olursak yek nazarda herşey- den evvel göze çarpan iki eksiği görürüz. Hakemsizlik ve sahasızlık!.. Ankara Gücünün yaptırmakta olduğu saha, Türkiye İdman Ce- miyetleri ittifakı merkezi umumi reisi Aziz Beyin vermiş oldukları yüksek vaitleri ile ikmaline baş- lanacağından — sporcu - gençliğin bu bhususta sönmeyen heveslerine bir kat daha küvvet gelmiştir. Fakat hakemsizlik meselesi, bu neşeyi indirecek kadar mühimdir, Bugün lik maçlarına yaklaşan kulüplerimizi korkutan bu baoşluk | acaba futbol heyetinin nazarı dik- t kati celbederek doldurulmuş mu- ur?.., Mıntaka futbol heyeti ge- tirtmiş olduğu antrenör gibi bir de hakem celbine karar verir ve yahat lik maçları — hakemliğini antrenör M. (Otibse) tevdi eder- se, senelerce dedikodusu yapılan hakemlik davasına nihayet vere- cek olur zannındayım, Amasyatıler Sıivasta Sıvas — (Hususi) Amasya spor takımı ile Sıvas spor takımı 1 Eylülde burada — çarpışacaktır. Amasyalılar sahı günü buraya gelecekler ve zafer bayramını da burada yapacaklardır. . Sıvaslılar bu ıııçı sabırsızlık- la bekliyartar. karıştıracak ve | | Balıkesir'del Heyecanlı Bir Futbol Maçı Yapıldı Birlik Takımı Galıp Geldi Balıkesir, (Hu- susi) — Bu cu- ma Balıkesir en heyecanlı spor, günlerinden bi- rini yaşadı. Bu maç birlik ve yurt arasında idi. Lik maçinda birliğin hususi bir maç- ta yurdun yen- mesi bu maçın ehemmiyetini bi» kat — artırmıştı Bu iki rekip kulübün zaten her karşılaşması eski Fener - Gala- tasaray maçlarından aşağı kal- mıyan bir alâka ile karşılanır. Saha kadın erkek birçok me- raklılarla dolmuştu. Yurt şu kad- ro ile göründü: Mecdi, Mümip, Mahmaut, Mustafa, Hulkı, Kâmil, | Mehmet, Sadi, Şeref, — Refik, Hüseyin. Birlikte: İsmail - Münir, Mustafa,'Hasan, Ziya, İbrahim - İsmail, Necati, Hakem güçten Hâmit Bey, ilk akını Birlik yaptı. Yurtlular kendi gayretlerine inzimam eden rüz- | gânn yardımile kaleye — kadar ' inen bir akınla mukabele ettiler. Oyun kısmen Yurdun kısmen Birliğin hâkimeyeti altında devam etti. Haftaymın sonlarına doğru Yurdun faikiyeti — görünüyordu. Fakat bir gol atamadan devreyi | bitirdiler. İkinci a:vrcdı sakat- Şevki, Fuat, Tevfikten mürekkepti. Balıkesir idman birliği takımı lanan Necati ve Yurttan Mehmet çıkmış, Birliğe Hafız İbrahim, Yurda Enver girdi. Birlik rüzcârı lehine almış oynıyordu. 15 dali- ka her iki taraf ta tehlikeli akın- larına devam etti. 13 üncü da- kikada Yurda bir firikik oldu. Şevki sıkı bir şütle topu kaleye yolladı. Hafız İbrahimin yerinde ve güzel bir kafa vuruşila ilk gölü kayde sebep oldu. Üç da- kika sonra İsmail, iki dakika sonra da Fuat birer gol attılar. Bir dakika geçmeden Yurttan Sadi ilk ve son gollerini kay- detti. İsmail ikinci bir gol daha atarak Birliğin sayısım dörde | çıkardı. Samimi bir hava içinde devam eden oyun bu suretle 1-4 birliğin galebesile bitti. Bu samimi maç birliğin Tür- kiye birinciliklerine hazırlığı için güzel bir eksersize vesile olmuş oldu. —rrmaş Gelecek Senekı Davis Kupası Davis kupasını Fransadan Ingiltereye geçiren şampiyonlardan Perry teriki maçı kazandığı gün sahadan çıkarken Altı senedir Fransada kaldıktan sonra bu sene İnııl.eıeyc geçen tenis dünya kupasının gelecek seneki maçları hakkında şim- diden tahminler bış!ıııımhr Altı senedir, - İhgilizler Amerikalılar kupanın Fransada ibi bu-kupayı ele geçirmiye çalışan 'an kurtulduğuna memnun görünüyorlar. Amerikan mütehassıslarına göre; Fransadaki tenis sahası Ame- t ı rikan şampiyonlarının sür'atlerini kesecek kadar “ağır,, bir saha imiş.