1 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Süyfa VrHalkm Sesi — Fuhuşla Müca- dele ' Hükümet fuhuş ile kat'i mücade- leye karar vermiştir. Umumhane- ler kapanacak ve hariçte de smkı bir tedbir alınacaktır. Bu hususta halkımız diyor kiz Rasim Bey (Karagümrük Kalaycı sokağı 18 numarada) — Fuhuş halkı en ziyade düşün- düren korkunç bir afettir. Mümkün olduğu kadar sür'atle önüne geçil- mesi lâmmgelen en büyük tehlike budur. Nesli mahveden bu afete karşı koymak en birinci içtimsi bir iştir. xW Nurefşan H. (Oihangir yokuşu 140) — Umumhaneleri kapâtmak mı?... Evet ne iyi olur?.. Fakat oradan çı kanlan kadınlar daha fena ve daha korkunç bir hal alıyorlar... Temiz ma- ballelerin arasına sokulup &v tutu- yor.. orada gizleniyorlar. Eğer hba- riçte de fuhşun vücudüne imkân verilmez ve evile kadınlar toplu ola- rak bir yere kapatılırsa belki bizim ibi aile kadınlarının da birar hakkı ukuku tanıhr.... Ve Şüpbeli bakışlar- dan kurtuluruz. Umumi sıhhat, saadet ve nile geçimi de yoluna girmiş olur. * Hulki Bey ( Samatya caddesı 55 mumarada) — Buna memnun olunmaz mı?. Fakat sade umumhaneler mi?. Belki onlardaki zarar yarı yanya bile de- gildir. Fakat şehrin içine yayılmış sile kadımı kıyafetinde yaşıyan fahi- şeler daha çok zararlıdırlar. Mümkün olsa.. Umumi bir sefer- berlik e bu tehlikeye karşı bütün halk harekete getirilse bu iş ne ka- dar çabuk halledilir.. Ve ne Iyi olur- du derim... 24 Saatin Hâdiseleri Köztepede Bekir paşanın evin- de yangın çıkmış, si: ıyıbnı ıııey- dan verilmeden sön * Sebze yükü ile bcrıbeı Yemişten Ortaköye gitmekte olan Yasefin kayığı Salıpazar önlerinde havanın tesirile devrilmiş, kayıkçı kurtarılmıştır. * Sabıkalı Mehmet, Beyazitte cami kapısında kıııdurılı-ııı bo- yatmakta olan Hayri Efendinin on İirasını çalarken yakalanmıştır. x Sabıkalı İbrahim, Beyazitte resmigeçidi seyretmekte olan Os- man Efendinin altın saat, altın kbteknlâı&gehkıluı Tramvay ve Kuımp—& yapılan arama peticesinde birçok kama ve bıçak bulunarak müsadere edilmiştir. x Şişli - Tünel hattma işleyen vatman Örmerin idaresinde tram- vay arabası, İshak isminde bir ihtiyara çarparak yaralamıştır. — | Son Postanın Resimli Hikâyesi: “— Pazar ola küçük hanım... Ko- lay gelsin. Ne — yapıyorsun Ööyle?.. Afyon Ekilecek Mıntakalar f Tespit - Edildi Diğer Yerlerde Afyon Ekilmiyecek Haber aldığımıza göre Vekiller Heyeti memlekette afyon ekilecek olan mıntakaları tespit ve alâkadar- lara tebliğ etmiştir. Bu mmtakalarım haricinde kalan yerlerde afyon ekilmiyecektir. Tespit edilen mıntakalar şunlardır : Afyonkarahisar, Amasya, Bilecik, Burdur, Ço- rum, Denizli, Eskişehir, İsparta, Konya, Kütahya, Malatya ve Tokat vilâyetleri. w Bıı nmlıkılırdı çıRçıler “Acaba Niçin ? Bir Seyyar Satıcı Garip Bir! Hâdiseden Bahsediyor İ Dün matbaamıza gelen İbra- him isminde bir Seyyar sahıcı , bize başından geçen şu hâdiseyi | anlattı: “ — Ben köprü üstünde öte- beri satarak birkaç kuruş ekmek parası kazanmak için didiniyo- rum. Bugün yene köprüde çalı- şirken bir belediye polisi geldi, beni yakaladı. O sırada ayağım- | daki bamk ökçeli — ayakkabının bir teki aceleden çıkmıştı. Me- mur efendi bana çok — şiddetli sözler söyledikten sonra ayakka- bıimı yerden aldı ve fırlatıp de- mize attı. Ben eğer bir kabahat yaptımsa bana kanunun emrettiği şekilde — ceza verilebilirdi. Ayak- kabımın d-nize fırlatılmasına bir türlü manâ veremedim.,, Biz adamcağızın anlattıklarımı aynen yazmakla iktifa ve alâka- darların da nazarı dikkatini cek- bediyoruz. Belediyede Maaş Gecikecek Mi? İstanbul - belediyesi — şimdiye kadar memurlarının — maaşlarını muntazaman ayın birinci günü veriyordu. Oktruva vargisi kaldı- rıldığı için üç ay içinde belediye bütçesinde (265) bin lira kadar bir açık hasıl olmuştur. Maamafih belediye maaş vermek için çalış- maktadır. Maaşın farla gecikmini- yeceği tahmin ediliyor. Adliyede Bayıldı Fofo isminde bir madam ze- bitaya bakaret ettiği iddiasile dün Dördüncü Müstantiklikte ifadesi tesbit edilirken bayılınıştır. Adliye doktorları kendisini tedavi etmiş- lerdir. — Mersil. Kendime çeki düzen- veriyorum Hlasan Beyi « Evvelü, bak ygu kocaman duda- | | ibm ” küçük bir küraz olacak... EN Üi e n aa 4 eskisi gibi ziraatile uğraşabileceklerdir. Bunlardan başka Beypazarı, Nalhhan, Orhaneli ve Yenişehir kazalarında da afyon eki- Ankara - Vilâyetinin yıhıı Bursa — vilâyetinin — İnegöl, mine müsaade edilmiştir. Diğer taraftan haber ıldıgınuu göre, Afyon İnhisar İdaresi afyon cinsinin ıslahı işile de meşgul olacak ve memlekette her zaman en iyi cins afyon afyon Ukı İsim Kullanmak |Mümkün Mü? Karilerimiz elbette katırlıya- caklardır: Geçen sene, bir Türk kızının tanassur ettirildiği iddiasile, Be- bekteki Fransız mektebinde tah- kikat yapılmış ve hatta mektep 15 gün için. de muvakkaten ka- patılmıştı. Meselenin esası şu idi: Mer- hum Arif Bey isminde bir zatin kızı, “Hanriyet - Hayriye,, namı- na çıkarılmış bir nüfus kâğıdına istinaden mektebe kaydedilmiş bulunuyordu, Tahkikat, validesi- nia ecnebi bulunması - dolayısile ailece Hanriyet diye de çığlnlıı kızcağızın elinde böyle bir nüfus kâğıdımın mevcudiyetini teyit etti. lllı Tedrisat Müfettişlerinden jev— ki in hazırladığı rapor, nchHğdM Haydar Bcpyuhrıfı- dan Vekâlete gönderildi. Al malümata göre, bu mesele iye ve Maarif Vekâ- letleri arasında yeni bir noktai nazar ihtilâfını mucip olmuştur. Maarif Vekâleti, asıl ismi Hayriye olduğu halde niçin Han- riyet namma nüfus kâğıdı veri- diğini Dahiliye Vekâletinden sor- muştur. Dahiliye Vekâleti de verdiği cevapta, rumızın bu şekle müsaade ettiğini, me- sele de yanlışlık olmadığını bil- dirmiştir. Fakat bu pürüslü nok- ta henüz bir esasa bağlanarak halledilmiş değildir. İhtisas Mahkemesinde Adliyedeki 9 numaralı ihtisas mahkemesi (20) aydanberi (702) davaya bakmıştır. Bu davalar- daki suçlulardan yarıdan fazlası hapis ve para cezası almışlardır. Bunların içinde (10) ve (59) bhin lira para cezasına mahküm olan- ' lar da vardır. yetışhnlmeuı lusıumdı çılıçınıkh Gazi Koşusu Yarış Ve Islah Cemiyeti Yeni Bir Karar Verdi Yarış ve ıslah encümeni "Ga- zi koşusu,, namile yeni bir koşu ihtasına karar vermiştir. Memleketimizde — doğmuş, ! yaşındaki halis kan kısraklara İngiliz kısraklarına mahsus olan bu koşu her sene haziranın üçün- cü cumasında yapılacaktır. İlk defa 1935 senesinin hazi- koşusu,, için 5 bin lira mükâfat ayrılmıştır, İttaiya İşleri Bir hafta kadar evvel, tetki- katını ikmal ederek Almanyaya giden —itfniye —mütehassısı M. Mayer'den buraya gelen haber- lere göre, mütehassıs raporunu hazırlamakla meşgul bulunmak- tadır. Rapar iki ay içinde Belediyeye verilecek ve bunun üzerinde tet- kikata başlanacaktır. Adliyede Faaliyet Temmuzun yirmisinde başlıyan mahkemelerin yaz tatili önümüz- deki salı günü nihayet bula- caktır. 45 günlük — tatil sırasında, nöbetçi — mahkemelerde " yalmız müstacel davalara bakılmış, bir coğu tatilden sonra bıralılmıştır. Salıdan itibaren tekrar faaliyete geçilerek bu davaların görülme- sine devam edilecektir. Dün Gölen Buğdaylar Dün Anadodan İstanbula 41 vagon ve 2320 çuval buğday gelmiş, iyi mallarım okkas beş kuruş on paradan satılmıştır. | yin edilmiştir. ranında başlanacak olan “Gazi | Gümrük Kanunu Tatbik Ediliyor Yeni gümrük tarife kanunu bu- günden İtibaren tatbik sahasına geç- mektedir. Fakat kanunun ancak ya- N, yani cumartesi günü tatbiki mümkün olacaktır. Yaptığımız tahkikata göre Türki- ye ile ticaret Muabedesi olan memle- ketlerin tenzili tarifeye tabi eşyasın- dan daha altı ay müddetle eski tari- fe üzerinden resim alınacaktır. Alt ay sonra bunlar hakkında da yeni tarife kanunu tatbik edilecektir. Felemenk Sefaretinde Merasim Felemenk karaliçesinin cülüsunun senel devriyesi münasebetile dün Felemenk sefarethanesinde bir kabul resmi yapılmıştır. Vasıf B. Romaya Gitti Bir müddettenberi burada bulunan Roma Büyük Elçimiz Vasıf Bey dün akşam İtalyaya gitmiştir. Dağ Yürüyüşleri Türk dağcılık, yürüyücülük ve kış sporları kulübü geçen hafta cuma günü havanım bozukluğu dolayısile Çınarcığa kadar yoluna devam ödü- memiş ve gezintiyi bu güne tehir etmiştir. Müze Mimarlığı Edirne Maarif eminliği mıntaka mimarı “Kemalettin. Bey İstanbal asarı atika müzeleri mimarlığına ta- Kemallettin Bey Türk mimarisi ve mimar Sinan hakkındaki yazılarile tanınımış — mimarlarnımızdan- dır. Hırsızlık Tahkikatı Şark demiryolları malzeme amba- rından yapılan sirkatin tahkikati de- vam etmektedir. Çalınan şeyler he- nüz malüm olmadığından şirket bunu araştırmakla meşguldür. Bizden De Malümat İstendi Amerikada ilk defa tesis edilen akıl hafzıssıhhası cemiyetinin 25 inci yıldönümü münasebetile beynelmilel akıl bıfzissıhhası cemiyeti, büyük bir kitap meşrine karar vermiştir. Ba kitap için Türkiyedeki akıl hıfmssıhhası hareketleri hakkında bir makale gönderilmesi İçin cemiyetin reis vekillerinden Fahrettin Kerlm Beye bir müracaat yapılmıştır. Bir Türlü Bulunamadı Birkaç gün evvel Kumkapıda sandalla gezmek için denize açılan kahveci Esadullah, bütün tabarriyata rağmen — bulunamamıştır. Bir Facianın Muhakemesi Kullandığı otomobili Bomonti cad- desinden geçerken Darpane - sabık Pazar Ola Hasan B. Diyor