4 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

4 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SÖN POSTA GÜL HANIM Haçlılar, Mücahitler, Fedailer Arasında Hani Ömer Rıza Yazan —KurtBey,Bu Kılıcı Baban Gibi Kullan! Diye Bağırdı Muhafızların biri Zaloğlunun önüne düşerek onu körünün baş- ladığı yere götürdü. Zaloğlu gi- derken iki kardeşe baktı ve: — Efendileri dedi. Beni ök dürürseniz de artık gam yemem! zira Sinan sizi herhalde haklar. İki kardeş cevap vermediler. Zaloğlunun bindiği siyah at köprüyü geçerek dış şehre vardı ve orada durdu. Ortaya çıkan bir münadi mü- barizlerini nasıl hareket edecek- lerin anlattı: — Davula üç kere vurulacak, Üçüncü darbe ile köprünün iki ucunda duran mübarizler hareket ederek köprünün ortasına doğru yürüyecekler ve ortasında karşı- İaşacaklar, Ondan sonra ikiside serbesttirler. İstedikleri gibi iste- dikleri silâhla, mızrakla, kılıçla, kama ve hançerle dövüşebilirler. Mağlüp olana acınmıyacak. Şayet mağlüp olan taraf, köprünün öbür ucuna da diri olarak getirilirse, tekrar uçuruma Şeyhülcebelin emri budur! Kurt ta, Zaloğluda atlarını sürerek köprünün iki (Oo ucunda durdular. Doğan: — Allaba emanet ol! karde- şim dedi. Keşki senin yerine ben geçseydim ! Kurt cevap verdi: — Belki sıra sana da gelir! Davul çalıyordu. Herkes sus- tu. Seyisler koşarak atları mua- yene ettiler. İkinci dârbe ile Kurt kılıncını kınından çekti, Bu bolinç haçlı lar harbinde şehit düşen baba- $ının şanlı kıhcı idi. Gül Hanım duramadı. Bağırdı: — Kurt Bey! bu kılıcı baban gibi kullan! Ortalığı kapladı. Kurt önüne baktı.-Köprü beyaz, uzun bir şerit gibi uzanı- yor köprünün iki tarafındaki uçurum, karanlıklar içinde yüzü- yordu. Sonra gök yüzüne baktı.. kamer kürresi, altından bir top gibi idi. Öne doğru eğilerek Du- hanın boynunu okşadı, Davul üçüncü defa vurulduğu zaman köprünün iki (tarafında duran iki atlı genç, iki şemşek gibi çaktılar. Herkes ayağa kalktı; Şeyhülcebel bile oturamadı. Bu yerine omıhlanmış gibi bir tek kişi.. Gül H. dı. Fakat o da üzerinde oturduğu şilteleri parça- hıyacak gibi didikliyordu. Atların nalları kıvılcımlar saçıyor ve nal | seslerinden başka birşey duyulmı- yordu. Kurt ile Zaloğlu biribirlerine yaklaşmışlardı, bir lâhza sonra karşılaştılar. oFakat durmadılar, Kurdun atı, Zaloğlunan atı ya- nından dış şehire doğru, Zaloğlu- da iç şehire doğru yürüdü. Fakat birdenbire mızrakkr kalktı ve indi. Kurdun mızrağı Zaloğlunun | iğferi üzerine inmişti. Bu alın- n şimdi bir sızı halinde kan yordu. Zaloğlunun atı köprüden çı- “ kıp kaçmak istedi. Fakat muba- fızlar mani oldular, Zaloğlu ba- ğırdı: —iiğferimi değiştirin 1 Me yine ölü bir süküt ! oturan | atılacaktır. | -—— TAKVİME Hızır || Şeyhulcebel cevap Vede — Olmaz! Yalnız yeni mız- raklar alınız! “Kavga bir lâhza durdu. Davul lar yeniden vuruldu. Atlar, köp- rünün ortasına koşuyordu. Çok geçmeden iki at yine karşılaştı. Seyirciler dikkat ettiler. Zaloğlu atının eğerinden sökülür gibi yere düştü. Çünkü Duhan hasmı- na çarpmış vebu müthiş sademe ile Zaloğlu da, atı da yuvarlar mışlardı. Kapkara at, yerinden kalkmak için didişiyordu. Gül Hanımın yüreği hopladı, Çünkü Kurdun da atile birlikte basmının (Üzerine yuvarlanması muhtemeldi. Fakat Duhan düş- medi, kendini topladı ve bir labzede duramadığı için düşen atm Üzerinden sıçradı ve koş- makta devam etti, Kara at yerinden kalkabilmiş ve dizginini kurtararak öbür tarafa doğru koşmıya başlamıştı. Zaloğluda Oyerinden (Okalkarak koştu. On bin insan birden bağırdı: — Dur, dur! Kaçma! Korkak herif, kaçma! Tam bu sırada Kurt, atını arka ayakları üzerinde durdurarak çevirmiş bulunuyordu. Toplanan- lar yine bağırdılar: — Hamle et! Hamle et! Fakat Kurt durdu ve atından ? düşen bir adama hamle etmek istemediğini gösterdi. Sonra atının sırtından sıçrayarak yaya yürüdü. Duhan onun peşinden geliyordu. Kurt, mızrağımı atarak kılıcını ele aldı. Ortalığı yine süküt kap- ladı. Kurdun kalkanını düşürdü- ğü anlaşılıyordu. İki hasım karşı karşıya gelerek kılıçlarını salladı- lar. Bir aralık Zaloğlunun bir darbesi, Kurdun zırhma isabet vetti, Kurt da geriledi. Fakat dar- beler tevali etti, Kurt mütema- diyen gerilemekte ve müvazene- sini bulmıya çalışmakta idi. Niha- yet vaziyet birdenbire değişti. (Arkası var) Yeni Bir Güzellik Kıraliçesi Seçildi Beyrut? ( Hususi ) — Lübnan Reisicümburu Şar! Bey Eddiyas'ın bizzat riyaseti altında yapılan Lübnan güzellik seçmesini Mad- mazel Hanriyet kazanmış ve Mis Lübnan ünvanını almıştır. Seçimi müteakip Mis Lübnanla görüştüm Madmazel Hanriyetin söylediği şunlardır: —“ Türk hanımlarının içtimai hayatta bize yapmakta olduklari rehberlik vazifesinin o minnettarı- yız. Bu münasebetle selâm ve ihtiramlarımın oiblâğını bilhassa rica ederim.,, arereasameamaaaasese Lİ RADYO a ...—..... uae sakameeeeaaeaeeaneek ikea 4 Eylal Pazartesi İstanbul — LU Gramofon: Plâk Beşriyatı, 18.30 “r.ders o (ilerlemiş olanlara mahs us), 19 Hikmet Füza FL, 1945 Sevim FL, 20,90 Münür Nurettin B. ve kadaği, , 2130 gramofon: Plâk neşriyan, 22 Anadolu ajansı, bor- sa huberi, snat ayan. Varşova — 1815 Solist konseri, gramofou, 21 Bayade öpereti. Peşt. — 195 çıgan (orkestrası, 90.05 musahabe, 21 şarkı, o 2205 kupser, Palermo — 2I fon, 41.05 şen gece, 19; Haber ve gamo 24.15 gramofon | ile şaheserler Münih — 19.05 Yeni kitaplar, 20 adliyeden nakil, akşam konseri. Mahebeth opera binssadan neklen. Prag — 2010 Brfimodan nokil, 23 konser, haberleri, 2210 yn Gün — PAZAGTESİ 4 EyLO 933 Arabi Rum! 14 Çomaz Ülevvel 1352177 - Ağumten - 14) m 122 vet “yenin mi |10 095 S9) Akşam Öğ, |$ 33/1 13) Yum ikindi | 9 13 | 15 S2 smmal Vakit Kaan | Vasat İn — se 3 1m|2 16 943 w 5 Eylül Salı Moskova — 7.20 Sabah 10.20 konser, 11.15 konser. Varşova — 1940 plâk, 21 tagannili konser, serin devamı, 2 dans musikisi 3 Peşte — 21 Gitar konseri, 2185 Berlinden naklen umumi Avrupanın nak *ği konser, 23 haberlef sigan msi , Viyana — 2050 Haftalık (haber iemali (Mariya Ayis tarafından), 21,95 Fransız Supe'nin eserlerinden ve Jo- zel Holzerin idaresinde senfonik konser, 29.45 haberler, 23 plâk, Milâno - Torino - Floransa 21 Haberler, plâk, 21.85 Berlinden konseri, müsahabe, dans musikisi, . Prag — 20.30 Askeri masiki, 91,0 “Teller arasında trajedi, isimli o Stransky'nin piyesi, (23.90 Çek eserlerinden dana parçaları (aradk plâklar çalınacak), Roma — 21.90 “Sakuntala,, isimli Alfaro'aun operasi, Bükreş — 18 Pjâk. 19.20 devamı, 20.25 plâk, 21 taganni, 21.25 radyo orkestrası, 23.20 devamı. Breslau — 91.35 Umumi konser, 21 haberler, 24.20 hafif ve dans mu- sikisi, gençlere mahsus bir #keç, 22 6 Eylaj Çarşamba akşamı MELEK a piş oy yeni mevsime şeref ve çöhretile mütenasip büyük bir filmle başlıyor. TERSİNE DÜNYA Mümeasilleri BENRİ GARAT- MEG LEMONNİER m | Tuganni, 90.10 Eğ 9 İstanbulun Maliye Teşkilâtı ilâtı Faaliyette Dün Yüksek Tahsil Gör- müş3O0MemurTayinEdildi ( Baştarafı 1 inci sayfada ) sil kâtibi Nuri, Fener tahsil me- murlarından Ali Hikmet beylerle Kadıköy O tahsil memurlarından Münire H. kâtipliklere tayin edil- mişlerdir. Muavinlik ve başme murluk henüz münhaldir. Açıkta Kalanlar.. Dün açıkta kalan tahsil me- murlarının isimlerini yazmıştık. Bu- gün de yeni kadroda vazife almı- yan varidat, muamele ve muha- faza memurlarile tahakkuk kâtip- lerinden bir kısmının isimlerini neşrediyoruz: Açıkta Kalan Varidat Memurları Yeni kadroda vazife almyan varidat memurları şunlardır: Asaf merkez mümeyyizi, Ab- bülkadir merkez mümeyyizi, Suat Eminönü, Ziya Eminönü, Salih Fatib, Hafız: Mehmet Beşiktaş, Fahri Sarıyer, Dursun Beyoğlu, Vahit Sarıyer, Yusuf Beyoğlu, Cemil Beyoğlu, Süleyman Bey- koz Beyler. Açıkta Kalan Muamele Memurları Yeni kadroda vazife almıyan muamele memurları şunlardır: Rüstem Eminönü, Ramiz Emi- nönü,- Abdülkadir Beyoğlu, Salim Fatih, İbrahim Eminönü, Muhsin “Eminönü, (OAbdülkerim (Fatih, Ömer Lütfi Eminönü, Halit Üs- küdar, Hayri Eminönü Beyler. Açıkta Kalan Muhafaza Memurları Yeni kadroda vazife almıyan İ muhafaza memurları şunlardır: 15 kon. | naklen umumi avrupa konseri, 9305 | 18 konser, | Ali Sami Beyoğlu, Hasan Tah- sin ilm Hilmi Fatih, Lütfi Âdil Eminönü, Muhittin Eminönü, Hikmet Eminönü, Beyler. Açıkta Kalan Tahakkuk Kâtipleri Yeni kadroda açıkta kalan tahakkuk kâtipleri şunlardır Ahmet Hamdi Galata, Sali- haddin Tophane, Fuat Aksaray, Talât Kocamustafapaşa, Mehmet Ali Yenicami, Ahmet Divanyolu, Mehmet Ali Eminönü, Kemal Eminönü, Osman Hocapaşa, Raşit Fener, İsmail Hakkı Beşiktaş, Bedri Şehzadebaşı Beylerle Tak- sim şubesinden Seniha ve Aksa- ray şubesinden Samiye Hammlar. Açıkta Kalan Tahakkuk Ve Tebliğ Memurları Yeni kadroda açıkta kalan tahakkuk tepliğ memurları şunlar- dır: Yakup Tarlabaşı, ( İbrahim Beyoğlu, Ramiz Feriköy, Yusuf Şehzadebaşı, Mehmet Ali Emin önü, Bekir Sıtkı Şehzadebaşı, Ali Faik Fatih, Memet Emin Eyüp; Cemil Beşiktaş, Salim Beykoz, Naci Eminönü, Rıza Taki Kasım paşa, Ziya Eminönü, Hasan Âli Yenicami, Şakir Kasımpaşa, Ke- mal Üsküdar Beylerle Beyoğlu şübesinden Nazlı Hanım. Bunlardan başka defterdarlıl istihlâk resmi memuru Şükri vi de açıkta kalanlar arasın Darphane Ve Damga Matbaası Müdürlüğü Yeni teşkilâtta Damga mat baası ile Darphanede bir leştirilmiş ve Fuat Bey buda reye müdür tayin edilmiştir. Bu kısım kadrolarında esaslı bir de- ğişiklik yapılmamış, yalnız idare ve muhasebe kısmında 6 memur açıkta kalmıştır. ” Yine İki Kaçakçılık. yeke Oldu Kaçak eşya Rüsumat Rıklımında Gümrük muhafaza teşkilâb dün iki mühim kaçakçılık vak'ası meyda. na çıkarmıştır. 1 — Tuzla karyesinde Daniş Be- yin çiftliğinde yapılan bir araştırma» da yüz otuz kilo esrar bulunmuş ve suçlu olmak üzere çiftlik kâtibi Mus- tafa, çiftlik kâkyas Hasan ve kır bekçisi Yusuf derhal yakalanmıştır. Araştırmıya devam edilmiş, bu sefer de Gemlikte Kürt Mehmet iz- minde birinin böcekhanesinde bin yedi yöz kilo esrar daha bulunmuş- tur. Burası Obir esrar imalâthanesi olduğundan birçok öletler dö müsa- dere edilmiştir. Mustafa, Hasan, ve Kürt Mehmet esrarlarla birlikte İhtisas mahkeme- sine sevkedilmişlerdir. Esrarlar iki kamyonu doldurmuştur. e Muhafaza ilâ adde > kl alalim yalar” yol mücadelesine devam etmektedir. Ya- kalanan esrar miktarı iki bin kiloya ir. 2 — Muhafaza memurları Zongul- dakta Yunan bandırak ta va- purunda kaçak konyak, sahte konyak etiketleri, esans olduğunu haber alır almaz vapurda araştırma yapmışlardır. Araştırma neticesinde birçok kaçak eşya bulunmuş ve mazmun olmak üzere ateşçi o yakalanmıştır. Diğer maznunlar da yakalanmak üzeredir. Hapiste Yatacak Üç buçuk kilo kaçak tütün pan Te mi Hasan racabey ra Mehmet ekle e ap Di 30 lira