10 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu elağle Haftada | Geçen hafta Almayada Nuremberg şehrinde Nazilerin kon gresi toplandı. Bu kongreye Almanyanın muhtelif taraflarından muhtelif yaşta bir milyon kişi geldi. Bir hafta sokaklar nümayişçilerle doldu. Bu nümayişlerde en ziyade dikkati çocuklar oldu. Naziler altı ay içinde kendi te, etmişlerdir. Bu çocukların Li sokaklardan geçişi pek cazip ir manzara kadar olan 3 Milyon spa ka ve muntazam adım! getirmiştir. Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Mr '"uatını Size Getirir, Bir Milyon i insanın işti- rak Ettiği | Bir Nümayiş Ölülerin Uzuvlarını Canlı: GÖRDÜKLERİMİ bedenler on sekiz yaşına Nazi rması ile lara Naklediyorlar Rusyada, abbi tetkikat ile meşgul, bir mütehassıs tıp ale- il hayret ve heyecan > dıracak yeni bir keşfinden sediyor. Bu zat, ölülerin vücudun- dan bazı uzuvları alıp canl bir adama ekleye bildiğini iddia etmektedir. Bu mütehassıs, Harkofta kan nakli müessesesinde çalışan dok- tor Voronidir. Doktor Voroni ötedenberi bir vücutte artık vazife yapamıyacak bale gelen bir uzvu canlandırmak için tetkikatla meşguldür. Üç senelik tecrübeden sonra doktor Voroni şunu bulmuştur. Ölmüş bir kimsenin sağlam ka- lan uzuvları başkalarının vücu- dunda ayni görmiye devam edebilir, ada Bu keşfini geçende kırk kişi- Nasıl kızları mayo ile ge vo — | ei Yukandaki resim, İzitörede ka Kia desin hamamlarına Sü gittiklerini göstermektedir. Resim, bir otobüsün giden kı göstermektedir. Kizlar elbise” giymiye lüzum yi » | yi öldürecek derecede kuvvetli içen bir kadın üzerinde tecrübe etmiştir. Kadının böb- reklerini çıkarmış ve bir ölüden dine böbrekleri kadının vücu- a Doktor © Voroni öç senelik tecrübe devresinde birçok muh- telif a üzerinde tetkikat men güyesi, ölü vücut- larda sağlam olarak kalmış olan m er bir vücutta vazi- aya devam iğini ei kei ve pe vk olmuştur. lem emeyi Aİ an Gaal oan İngilterede Deniz Hamamlarına Kızlar katında denize SON'POT'SÂ Dünya Matbuatında Herşeyi Oo makineleştiren OAl- manlar, hasta muayenesini de tamamen mihaniki bir hale sok- muşlardır. Bir doktor muayene- den sonra teşhisinde aldanabilir, fakat bu makinenin aldanmağına imkân yoktur. Ciğerleriniz © sağlam mıdır, A Dünya Matbuatında Gördüklerimiz Japonların Müthiş Torpilleri Japonlar yeni harp silâhları icat ettiklerini ilân ediyorlar, Bu yeni silâhlardan biri pilot- lu torpillerdir. Şimdiye kadar gemilerin attığı torpiller mermi gibi gider, gemiyi parçalardı. Ja- ponların yaptığı torpillerin içinde bir nefer bulunacak ve küçük bir pusla ile torpili istediği istikamete sevkedebilecektir. Bu yeni tor- pilin fenalığı, içindeki adamın ha- yatım feda etmek mecburiyetinde oluşudur. * Uykusuzluğa Çare Bulmuşlar Yorgun, sinirli adamlar gece- leri uyku uyuyamamaktan şikâyet ederler, Bu gibiler sinirleri gev- şetici (o ilâçlar almağa mecbur olurlar. Amerikah bir doktor uyku- İİ slağa kargo yenil bie çare; iki Hamburgta hastaları muayene eden makine. Mua- yene olacak kimsenin yüzüne bir maske geçiriyorlar Bu maske lâstik borularla muhtelif makinelere bağlıdır. Makine hastanın teneffüsünü aldığı oksijen we karbon miktarını ölçerek, vücütta bir ârıza olup olmadığını tespit etmektedir. Bayia arma az a SN | | hi Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. teneffüsünüz © muntazam ii Nefes alıp verirken aldığınız oi. sijen ve çıkardığınız karbon miktarı nedir? Sinirleriniz yorgun mudur ? Çalışma (kabiliyetiniz var mıdır? Bütün bu suallerin ve bunlara | benzer daha birçok şüphelerin muştur, kir Baldlaği şey oda içinde deniz dalgalarım andıncı sesler çıkaran oObir omükinedir. Bu makine (o işlemeğe (başladıktan | birkaç dakika sonra uyku bastı- rıyor ve derin bir uyku başlıyor. Doktor tecrübesini hastahanede, uykusuzluktan muztarip hastalar üzerinde yapmış ve iyi netice almıştır, Merhameten Oğlunu Öldürmüş Bordeau polisi, merbameten oğlunu öldüren bir anayı aramak- tadır. Bu kadın bir otel sahibi- dir. Hasta bir oğlu vardır. Ge- çen gün çocuk yatağında başm- dan bir kurşunla vurulmuş olarak bulunmuştur. Yatağının yanında bir not ele geçmiştir. Bu not çocuğun anası tarafından bırakılmıştır ve çocu- unun ıstırabına tahammül ede- mediği için onu öldürmeyi tercih Dünyann en garip çiftliği şüphesiz burada resmini gördü- ğünüz kelebek çiftliğidir. Bu çiftlik İngilterede Baksley kasa- basındadır. Burada her sene bin- lerce kelebek yetiştirilir ve mek- teplere, o müzelere, (kolleksiyon meraklılarına satılır. Şimdi: fenni tecrübeler | için çok kelebek kullanılmaktadır. Bu sayede çiftlik sahibi kendisi için hayli kazançh bir iş bulmuş de- mektir. Hastaları Muayene Eden Makine Burda muayene edilen adam myom ve denilen bir alet tutmaktadır. Bu ale le bedeni kabiliyeti ölçülmektedir. Bu resimde gördüğünüz adam bir çark çeviriyor. Maksat yorgun ve iş halinde hastanın taseffln ve elğerlerini muayene etmektir. cevabını veren bu makine Ham- burg'ta bir hastanede kurulmuş- tur. İcat eden doktor Knippnig isminde biridir. ai Yeni Ahlâk Kaideleri Amerikada OCümhur Reisi Ruzvelt'in başladığı iktisadi kal- kınma münasebetile, yeni ahlik kaideleri neşir ve ilân edilmiştir. Yirminci asrın ahlâk kaideleri şunlardır: 1 — Çalmıyacaksın, sabtekâr- hk yapmıyacaksın, yabut paranı gizlemiyeceksin. 2 — Varidat menbalarını sak- lamıyacaksın, 3 — Bütün aileni devlet işle rinde çalıştırmıyacaksın. 4 — Kendini ber vakit mille- tin amiri değil, hizmetçisi saya- caksın, hizmet etmiye- çalış, wnutma ki, seni millet her vakıt geldiğin yere gönderebilir. ini daim En Garip Ticareti